Kirjoittaja Aihe: Pieni tuokiokuva  (Luettu 3687 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Pieni tuokiokuva
« : 28.09.10 - klo:16:27 »
Tänään olin käymässä kaupungintalolla. Talon oven edessä seisoi nainen yksin odottaen jotakin, ilmeisesti jollekin virkailijalle pääsemistä luullakseni sosiaalipuolelle. Hän näytti yli 50-vuotiaalta mutta hänen hiljainen olemuksensa ja kasvonpiirteensä näyttivät kertovan kokonaan omanlaisen tarinan.

Joskus on niin (olen siitä lähes varma), että kasvot, silmät ja olemus ilman sanoittakin viestii jotain mitä sanoin ei voi kuvata. Tämän naisen olemuksesta aivan suorastaan huusi että eletty elämä on ollut koettelemuksia ja pettymyksen täyteistä. En osaa sanoa miksi, mutta se vain näkyi. Minun kävi häntä sääliksi. Monen naisen elämä alkaa mennä väärää rataa huonon miesvalinnankin takia. Nainen on usein jotenkin riippuvaisempi miehestä kuin päinvastoin. Tiedän tämän  lähipiiristäni olen sen nähnyt; -huono miesvalinta voi suistaa koko nuoren naisen elämän pilalle. Hyvä että yhteiskunnalla on edes jonkinlainen, -vaikka toisinaan huonostikin toimiva- tukiverkko niitä varten joilta on pohja pudonnut pois alta! Mutta minua säälittää se että ihminen joutuu putoamaan ns. "koneiston" varaan ja seisomaan ja odottamaan oven edessä josko joku sosiaalivirkailija armollisesti suostuisi ottamaan vastaan ja jos häneltä liikenisi sen verran ymmärtämystä että voisi helpottaa asianosaisen vaikeaa tilannetta. Se ei ole helppoa; -joutua toisen/toisten armeliaisuuden varaan.


Me puhumme paljon kauniita sanoja auttamisesta ja lähimmäisyydestä mutta ymmärrämmekö me puoliakaan siitä mitä sanomme, me ns. "hyväosaiset" joilla tällä kertaa menee jotensakin hyvin? Pelkäänpä pahoin että emme.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #1 : 28.09.10 - klo:18:59 »
Hyväosaisuus on sekunnin murto-osan asia.
Sekunnin murto-osa väärällä tieosuudella väärään aikaan, et ole enää "hyväosainen". 
Sekunnin murto-osa, kun kuulet että yt-neuvottelujen yhteydessä saneeraus koskee sinua.
Sekunnin murto-osa syöpälääkärin vastaanotolla, kuulet, että kasvain on pahanlaatuinen ja jo metastasoinut. 
Sekunnin murto-osa, ja kaikki onkin toisin kuin hetki sitten, kuin kuvittelit sen olevan pysyvästi.

Mutta ilmeisesti on näin: Ihmiselle on annettu jokin ihme myötäsyntyinen kyky suojella itseään asioilta jotka ovat liian raskaita kantaa, ja silti ne olisi hyvä jaksaa kantaa... elleivät ne koske juuri sinua juuri nyt, et tiedä huomispäivästä. 

Yhtä vain, Jampe. Näyttää siltä erilaisten seurantatutkimusten ja selvitysten valossa, että miehet pärjäävät hieman naisia huonommin, sosioekonominen pärjääminen eron jälkeen romahtaa elleivät ns vaihda lennossa, alkoholismi on yleisempää ja aikaisemmin kuolevatkin. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #2 : 28.09.10 - klo:20:13 »
Hyväosaisuus on sekunnin murto-osan asia.
Sekunnin murto-osa väärällä tieosuudella väärään aikaan, et ole enää "hyväosainen". 
Sekunnin murto-osa, kun kuulet että yt-neuvottelujen yhteydessä saneeraus koskee sinua.
Sekunnin murto-osa syöpälääkärin vastaanotolla, kuulet, että kasvain on pahanlaatuinen ja jo metastasoinut. 
Sekunnin murto-osa, ja kaikki onkin toisin kuin hetki sitten, kuin kuvittelit sen olevan pysyvästi.



Karmivaa.  Mutta totta.


Hiljentävää.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #3 : 28.09.10 - klo:20:37 »
Nainen on usein jumissa huonon miesvalintansa kanssa, koska mies on niin riippuvainen naisesta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #4 : 29.09.10 - klo:17:32 »
minäkin olen riippuvainen kiinteässä suhteessa elävästä naisesta...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #5 : 29.09.10 - klo:18:07 »
Niinpä!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #6 : 14.10.10 - klo:10:07 »
Aamun lehden pilakuvapiirros on tänään saanut sävynsä täysin Chilen kaivosmiesten kokemuksista. Valitettavasti en saa linkitettyä Kerberoksen
oivaltavaa kuvaa teille.

Yksinkertaisesti siinä on pimeä luola. Joku sanoo:Luku! 33 silmäparia pimeässä antaa luvut 1-33. Ainoa joka näkyy on numero 34, itse saatana
hiilihankoineen.
Mutta Jumala voitti 33-0. Laajemmasta vaikutuksesta lieveilmiöineen kuulemme myöhemmin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #7 : 14.10.10 - klo:11:25 »
hyvä että kaikki saatiin turvaa, mutta minä en ajattelisi ihan niin, että jos ihminen kuolee onnettomuudessa tai muusta syystä että Saatana siinä olisi jotenkin voiton saanut.  Ihmisähän kuolee tässä maailmassa erilaisten onnettomien asioiden takia kuin kärpäsiä. Kaikki kuolevat lopulta. Näen asian vain yksinkertaisesti niin, että tämä on luomakunna järjestys. kaikki vuorollaan astuvat kuolemaan eikä sille voi mitään.  Jos Jumala on olemassa niin kaipa Hän pitää huolen ihmisestä kuoltuaankin.

Mutta onnettomuudet ovat kyllä hirveitä, ja onnettomat ihmiskohtalot. Näyttää siltä, etteivät ainakaan luonnonvoimat sääli ihmistä sen enempää kuin kärpästäkään.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #8 : 14.10.10 - klo:11:37 »
Tämän aamun radiohartaudessakin haksahdettiin pois kuoleman luonnollisuudesta. Puhuttiin Martti Rautasesta, hänen perheestään ja työtovereistaan Ambomaalla: "Joskus ihmettelen, että kukaan heistä jäi henkiin." Ei ole jäänyt. Eikä jää meistäkään, kun aika koittaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #9 : 14.10.10 - klo:13:41 »
Jampe, en usko että Kerberoskaan juuri saatanan voittoa elämästä tarkoitti. Ainoastaan sitä että kiusaaja on aina mukanamme, syvällä kaivoksessakin.
 Toisena nostettu velikulta tarkoitti varmaan sitä että hänessä siellä taisteli mikä nyt taistelikaan.

Ei miesten pyyntö saada viinaa ollut sekään mikänn henkivaltojen taistelu. Vain inhimillistä. Onnellista kaikille heille oli muutama uskoa ylläpitävä mies siellä mukana. Se oli Pelastajan työtä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pieni tuokiokuva
« Vastaus #10 : 15.10.10 - klo:06:48 »
Tämän aamun radiohartaudessakin haksahdettiin pois kuoleman luonnollisuudesta. Puhuttiin Martti Rautasesta, hänen perheestään ja työtovereistaan Ambomaalla: "Joskus ihmettelen, että kukaan heistä jäi henkiin."

Tuokiokuva tosielämästä:  "Kuule, kyllä minäkin voin kuolla jos seitsemännen kerroksen ikkunalta putoaa kukkaruukku mun päähäni kun kuljen kadulla sen talon ohi sopivasti". 
Toiveajattelun voimaa!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.