Kirjoittaja Aihe: Vieraissa käynti ?  (Luettu 16137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #45 : 08.02.12 - klo:10:09 »
Jospa seuraisin edelleen profeetta Hoosean mallia? Tosin hänellä taisi olla vähän eri motiivit toiminnalleen.

Eipä ole puolisoa, mutta minulle varmaan sopisi että hän saa käydä vieraissa, kunhan kertoo mitä tekee eikä tuo tauteja tuliaisiksi. Jos tästä huolimatta salailee syrjähyppyjään niin toivoisin kyllä että niistä minulle kerrottaisiin.

 
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #46 : 08.02.12 - klo:15:53 »
Joo, het kenkää, jos käy vieraissa.
Ottaisin ittekkin het loparit, jos alentuisin pettämään toista.
Minusta Raamatussakin on, että pettämisen, eli huorintekemisen takia Jeesuskin sanoi, että lopettakaa suhde.
Sanoi hän myöskin, että sydämenne kovuuden tähden tämä lakikirjaan on laitettu.
Viittasiko hän siihen, että se olisi joku syy ajautumiseen vieraissa käyntiin.
Tik toc.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #47 : 08.02.12 - klo:17:47 »
Kyllä minäkin ajattelen niin, että yksi kerrallaan - kannattaa varmasti ne omat ongelmat puolisonsa kanssa selvittää ja tehdä tarvittavat johtopäätökset, ja jos eroon päätyy niin katselee uuden sitten sen jälkeen. Eroprosessi on varmasti aivan riittävän hankala ja kipeä ilmankin, että siihen liittyy kolmansia osapuolia. Minun tapoihini ei pettäminen kuulu sen enempää pari- kuin ystävyyssuhteissakaan - luotan että puolisoni ajattelee samalla tavalla. Kyllä se vaan kova kolaus olisi luottamukselle, mutta haluaisin silti ehdottomasti tietää - se on sitten eri asia miten siitä eteenpäin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #48 : 09.04.12 - klo:14:18 »
Valitanpa nyt sitten vaikka tässä ketjussa, vaikka vielä ei ole kukaan vieraissa käynytkään.

Pistinpä treffipalstalle kontakti-ilmoituksen, nyt kun olen hyvän aikaa jo sinkkuna ollut. Vastauksia on tullut ihan mukavasti niin että olen päässyt myös harjoittelemaan kohteliasta kieltäytymistä, mikä kyllä ei ole niinkään mukavaa.

Yhden mielenkiintoisen oloisen vastaajan kanssa olen nyt aika intensiivisesti viestejä vaihdellut, netissä vain kun eri paikkakunnilla asutaan, mutta livetapaaminenkin on käynyt kummallakin mielessä. Ja sitten tänä aamuna postilaatikossani oli pommi: Ei hän olekaan sinkku, vaikka profiilissaan niin väitti. Vähänkö on petetty olo nyt.

En halua sekaantua olemassaolevien pariskuntien elämään.

Minulla ei ole kanttia tuomita eroamista kun itsekin olen niin tehnyt. Mutta olen ajatellut että jos yhdessä suhteessa ahdistaa (kuten hänellä) niin ei se mikään ratkaisu ole että syöksyy toiseen syliin! Jos harkitsee eroa niin vaihtoehdoiksi pitää ajatella nykyisen suhteen jatkaminen vs. yksinolo, eikä kuvitelmaa jostakin paremmasta suhteesta. Muutenhan sitä vain siirtää yhden suhteen ongelmat seuraavaan?

Edustan siis moralistista "ei se vaihtamalla parane" -koulukuntaa. No, voihan se joskus parantuakin, mutta ei sen varaan voi laskea. Ehkä vain en vielä ole oppinut elämästä ja suhteista tarpeeksi kun minulla on varaa olla tätä mieltä.

Vaikka nyt onkin aika loukattu olo niin kai minä vielä hänen kanssaan asiasta keskustelen, koetan tuoda esiin vain miltä tuntuu ja yritän pidättäytyä saarnaamisesta. Mutta en oikein tiedä voiko tässä jatkaa kaveruutena - pitääkö siinä kuitenkin yllä vääränlaisia toiveita?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #49 : 09.04.12 - klo:19:27 »
Ja sitten tänä aamuna postilaatikossani oli pommi: Ei hän olekaan sinkku, vaikka profiilissaan niin väitti. Vähänkö on petetty olo nyt.

En halua sekaantua olemassaolevien pariskuntien elämään.

Mutta olen ajatellut että jos yhdessä suhteessa ahdistaa (kuten hänellä) niin ei se mikään ratkaisu ole että syöksyy toiseen syliin! Jos harkitsee eroa niin vaihtoehdoiksi pitää ajatella nykyisen suhteen jatkaminen vs. yksinolo, eikä kuvitelmaa jostakin paremmasta suhteesta. Muutenhan sitä vain siirtää yhden suhteen ongelmat seuraavaan?

Edustan siis moralistista "ei se vaihtamalla parane" -koulukuntaa. No, voihan se joskus parantuakin, mutta ei sen varaan voi laskea. Ehkä vain en vielä ole oppinut elämästä ja suhteista tarpeeksi kun minulla on varaa olla tätä mieltä.

Vaikka nyt onkin aika loukattu olo niin kai minä vielä hänen kanssaan asiasta keskustelen, koetan tuoda esiin vain miltä tuntuu ja yritän pidättäytyä saarnaamisesta. Mutta en oikein tiedä voiko tässä jatkaa kaveruutena - pitääkö siinä kuitenkin yllä vääränlaisia toiveita?
(Ei onnistu lainaus entiseen malliin, joten laitan sanoja per kappale.)

Tuollaista on paljon liikkeellä näinä aikoina.

Ei pidäkään sekaantua, en näe sellaisessa mitään ideaa. Tosin jos itseä ei ole koskaan petetty, voi tarttua tuollaiseenkin. Lie helpompi ymmärtää itse koettua.

Voihan se hetken helpottaa. Hetken. Mutta minusta viisasta on tehdä selkeä valinta, siis jatkaa tai erota. 

Joskus vaihtamalla paranee, jos on todellisia, ratkaisemattomiksi päätyviä asioita. Mutta on hyvä oppia elämään itsekseen siinä välissä, päästä entisistä yli ja oppia olemaan onnellinen itsekseen. Sitten osaa jakaa tasaveroisesti elämänsä toisen kanssa.

Voithan selkeästi sanoa, että tuollainen ei ole ok, ei sovi sinulle. Jos parisuhteen osapuolet ovat joskus päättäneet olla uskollisia toisilleen, pitäisi minusta muutoksistakin sopia. Muuten mättää. Semmoinen, mikä pitää salata parisuhteen toiselta osapuolelta, ei ole ok. Niin ja - en usko ihan viattomaan kaveruuteen tuossa nyt.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #50 : 09.04.12 - klo:19:41 »
Olen samaa mieltä Sadettan kanssa. Ei pidä sekaantua pariskuntien elämään eikä kannata jatkaa yhteydenpitoa.
Surullista, ettei kaikkiin ihmisiin ole luottamista.


Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #51 : 13.04.12 - klo:12:41 »
Olen samaa mieltä Sadettan kanssa. Ei pidä sekaantua pariskuntien elämään eikä kannata jatkaa yhteydenpitoa.
Surullista, ettei kaikkiin ihmisiin ole luottamista.

Samaa mieltä. En oikein jaksa uskoa näihin "puolisoni ei ymmärrä minua, ja ero on vireillä" -juttuihin.

Ystävyys ja luottamus ovat minulle pyhiä. Minulla on myös miespuolisia ystäviä, mutta koskaan en huseeraa kenenkään selän takana. Muuan miespuolinen ystäväni kävi noutamassa minut sairaalasta (vaimo, myös ystäväni, taisi vähän kannustaa), kun ei muitakaan noutajia ollut. Joku jo ehätti ihmettelemään moista tapainturmelusta  :-\.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #52 : 13.04.12 - klo:16:03 »
Samaa mieltä. En oikein jaksa uskoa näihin "puolisoni ei ymmärrä minua, ja ero on vireillä" -juttuihin

Herää kysymys onko puolisolla mitään aihetta ymmärtää ja luottaa, kun on heti jo vähän förskottia ryntäämässä toiseen syliin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #53 : 13.04.12 - klo:16:18 »
Mua on pikkasen alkanu jo sieppaamaan, kun aika moni tuttuni aina välillä vaikka ovat naimisissa tai muuten suhteessa, kehuu vastaan tulevia naisia. Ompa hyvän näköinen tai hyvä pehva tai jotain vastaavaa.
Olen siitä huomauttanut, mutta aina tulee puollustelua, että no ku vaan totesin..

En nyt voi kieltää, ettenkö ittekkin joskus silläsilmällä ole katsonut, mutta yritän ne huomauttelut pitää poissa, vaikka joskus syllistynen samaan.

Musta tollasesta heitosta ne aviorikkomukset lähtee. Aletaan heitteleen noita kommentteja ja kohta flirttailemaan ja muuta.
Oikeasti missäköhän kohdin tollainen menee seksuaaliseksi ahdisteluksi. Jos esimerkiksi töissä aina töllöttää jotain ja heittää noita huomioita, niin eikö se ole jo jonkin asteista ahdistelua?

Tietysti kenenkään ei pidä olla liian herkkähipiäinen, mutta joku raja johkin.
Tik toc.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #54 : 13.04.12 - klo:17:39 »
Kyllä tämä ketju osoittaa selvästi, että olemme pudonneet ainakin terminologisen kehityksen kelkasta.

Painakaa nyt hyvät ihmiset pahkaanne, että sellainen henkilö, jota on totuttu kutsumaan esim. pejoratiivisella nimityksellä vanha pukki, on itse asiassa arvostettu poly, osa "usein tuomittua ihmissuhdevähemmistöä".

Polyamor lebende Menschen aller Länder, vereinigt euch!

Odotan kiinnostuneena asiaan liittyviä kansalaisaloitteita ja niistä sikiävää eduskuntakeskustelua.

Mt
« Viimeksi muokattu: 13.04.12 - klo:17:43 kirjoittanut mt »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #55 : 13.04.12 - klo:17:48 »
Casanovakin noussee suurten moralistien joukkoon.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #56 : 14.04.12 - klo:10:03 »
Polyamor lebende Menschen aller Länder, vereinigt euch!



Dosenttiparka, joka ei ennättänyt käydä edes omissa, on täällä harmista muuttunut punaiseksi ja kieltäytyy kommentoimasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.