Kirjoittaja Aihe: Vieraissa käynti ?  (Luettu 16389 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #15 : 01.02.12 - klo:14:46 »
Kyllä sitä jotain pientä erityisihmeellisainutlaatuista tarvitaan että päästään edes suhteen alkuun. Tai voihan sitä seurustella sosiaalisista syistä, tylsyyden tappamiseksi.

Enpähän tiedä. Ainakin minulle on sitä niin paljon tyrkytetty työelämässä, ettei sen eteen vaivaa tarvitse nähdä. Onneksi kantti ei ole pettänyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #16 : 01.02.12 - klo:17:59 »
Rakkausavioliitto ja järkiavioliitto eivät ole toistensa vastakohtia.

Rakkausavioliiton vastakohta on rakkaudeton avioliitto ja järkiavioliiton vastakohta on järjetön avioliitto.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #17 : 01.02.12 - klo:19:41 »
Rakkaus avioliitto ja Järki avioliitto- on myös paljon siltä väliltä sekä että.


Välittämiseen tarvitaan myös järkeä, tunteisiinkin monesti.
Mielessä monet saattavat silti fantasioida muistakin ja sekin on tavanomaista.
Kaikkiin tuntemuksiin tarvitaan järkiperusteita normalisoimaan kanssakäymisiä.
Ihailu muuttuu helposti ihastumiseksi. Ihastuminen pönkittää itsetuntoa, kun saa vastakaikua.
Osa hakeutuukin nuorena itsetuntoa pönkittäekseen mitä ihmeellisempien henkilöiden rakastajiksi.
Aina ei voi suhteessa kaikki puolet toimia täydellisesti.
Suhteen kuuluisi toimiessaan olla vapaaehtoinen yya-sopimus+ vähän hekumaa.
Tai diilin voi tehdä nykyään haluamakseen. Minä en pystyisi elää kahdessa suhteessa yhtä aikaa,
olen siihen liian rehellinen ja minun tunne-elämääni tulisi ristiriitoja.
Elämä on kemiaa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #18 : 01.02.12 - klo:19:53 »
Lainaus
Rakkausavioliiton vastakohta on rakkaudeton avioliitto ja järkiavioliiton vastakohta on järjetön avioliitto.

Tuo oli hyvä  :icon_lol:
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #19 : 01.02.12 - klo:20:13 »
   Naisten oveluus...

Miesten on syytä miettiä kaksi kertaa, ennenkuin alkavat katsella uutta nuorempaa vaimoa...

Verhotangot

Naiselta kului ensimmäinen päivä omaisuutensa pakkaamiseen laatikoihin, koreihin ja matkalaukkuihin. Toisena päivänä hän soitti muuttomiehet hakemaan hänen tavaransa.

Kolmantena päivänä nainen istui viimeistä kertaa heidän kauniin olohuoneensa pöydän ääressä kynttilänvalossa. Hän laittoi pehmeää tunnelmamusiikkia soimaan ja nautti puoli kiloa katkarapuja, rasian kaviaaria sekä pullon hyvää valkoviiniä.

Syötyään nainen kiersi jokaisessa huoneessa laittaen joka ikisen verhotangon onttoon sisäosaan kaviaariin kastettuja puoliksi syötyjä katkaravun pyrstöjä.

Sitten hän siivosi keittiön ja lähti pois. Kun mies sitten palasi uuden tyttöystävänsä kanssa taloon, muutaman ensimmäisen päivän aikana kaikki tuntui niin, niin ihanalta. Sitten, pikku hiljaa, talo alkoi haista. He yrittivät kaikkea mahdollista:
Siivosivat talon, pyyhkivät paikat kostealla rätillä, tuulettivat koko asunnon. Tarkastettiin, ettei ilmastointikanavissa ollut mitään kuolleita eläimiä, matot vietiin pesulaan, ja ilmanraikastimia laitettiin roikkumaan joka puolelle.

Sitten paikalle tilattiin tuholaisten torjujat, ja huoneiston desinfioinnin ajaksi mies ja tyttöystävänsä joutuivat muuttamaan ulos huoneistosta parin vuorokauden ajaksi. Tämän jälkeen kallis kokolattiamatto jouduttiin uusimaan. Mutta mikään ei toiminut. Ihmiset lakkasivat käymästä kylässä pariskunnan luona. Remonttimiehet kieltäytyivät työskentelemästä talossa.

Kotiapulainen irtisanoutui. Lopuksi he itsekään eivät kestäneet enää pidempään, vaan päättivät muuttaa pois talosta.

Kuukauden kuluttua, vaikka he olivat pudottaneet talosta pyydetyn hinnan puoleen, he eivät pystyneet löytämään ostajaa löyhkäävälle talolleen.

Sana levisi, ja lopulta paikalliset kiinteistönvälittäjät kieltäytyivät ottamasta taloa välitettäväksi. Lopulta heidän täytyi ottaa pankista iso laina voidakseen hankkia itselleen uuden talon.

Sitten ex-vaimo soitti miehelle ja kyseli kuulumisia. Mies kertoi koko tarinan löyhkäävästä talosta. Nainen kuunteli kohteliaasti miehen koko vuodatuksen ja sanoi kaipaavansa kovasti vanhaa kotiaan ja sanoi olevansa valmis tinkimään erossa sovittua summaa pienemmäksi, mikäli hän vain saisi vanhan kotinsa takaisin. Mies ajatteli, että ex-vaimolla ei ollut mitään käsitystä siitä, kuinka paha haju oli, ja hän suostui myymään talon naiselle hintaan, joka oli noin 1/10 siitä, minkä arvoinen talo oli alun perin ollut, mutta vain sillä ehdolla, että ex-vaimo allekirjoittaisi paperit samana päivänä.

Nainen suostui, ja hänen lakimiehensä hoiti paperit kuntoon tunnin kuluessa.

Viikkoa myöhemmin mies ja hänen tyttöystävänsä katselivat hymyillen muuttomiehiä, jotka kantoivat kaikki heidän tavaransa ulos talosta ...
mukaan lukien verhotangot!!!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #20 : 01.02.12 - klo:22:46 »
Rakkausavioliitto ja järkiavioliitto eivät ole toistensa vastakohtia.

Rakkausavioliiton vastakohta on rakkaudeton avioliitto ja järkiavioliiton vastakohta on järjetön avioliitto.

 :023:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #21 : 02.02.12 - klo:08:26 »
Tuo verhotangot ol tosi hieno juttu !!
Piristää elämää heti kummasti.   ;  )    :kahvi:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #22 : 02.02.12 - klo:09:13 »



  Vieras taitaa aika usein olla tuttu! :icon_eek: :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #23 : 02.02.12 - klo:09:18 »
Ja mitä tästä opimme. Muistakaa vaihtaa verhotangot (ontot ) avioerotilanteessa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #24 : 04.02.12 - klo:23:17 »
Saakohan tänne jatkaa suljetusta hätkähdytys-ketjusta sivujuonnetta? Jollei saa niin tämän voi kyllä poistaa, sillä asia ei ole kovin olennainen. Tätä vain vielä halusin kommentoida:

Lainaus käyttäjältä: seppos
Yritin löytää virallisempaa tietoa luvuista, mutta ainoa minkä löysin oli, että miehet 60% ja naiset 40% ja siitäkin puuttui lähde. Tämän mukaan puolet. Tuo erilaiset prosenttiluvut on mielenkiintoinen tulkittava kun aktiin tarvitaan molempia sukupuolia. Nämä luvut siis koskivat avionrikkojia. 

Jos tuo koskee nimenomaan avionrikkojia niin eiväthän erilaiset prosenttiluvut ole ongelma: Miehethän ovat voineet olla avioliiton ulkopuolisessa suhteessa avioitumattomien kanssa. (Toki on myös mahdollista, että joko miehet tai naiset tai kummatkin valehtelevat, ja tyypillisesti eri suuntiin.)

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #25 : 05.02.12 - klo:07:51 »
Nuo prosenttiluvut voisi havainnollistaa kymmenellä pariskunnalla. Miehistä neljä on uskollisia ja kuudella on 'toinen nainen'. Vaimoista kuusi on uskollisia ja kahdella on 'toinen mies'. Kahdella vaimolla on kaksi 'toista miestä'.

Sitä ei voi päätellä näistä prosenteista, ovatko uskolliset miehet saaneet parikseen uskolliset vaimot ja päinvastoin.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #26 : 05.02.12 - klo:08:16 »
Vaikka itse kävisi vieraissa, tuskin kukaan sietää sitä, että oma puoliso tekisi niin.

Jotkut ovat yrittäneet ns.avointa liittoa, missä sovitaan että voi olla myös muita,
mutta tietojeni mukaan sellainen suhde ei kuitenkaan toimi.

Limbiset aivot kokevat tuskaa petetyksi tulemisesta.
Herra armahda.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #27 : 05.02.12 - klo:09:09 »
^Minulla se kyllä toimi... En tiedä miksi, mutta en kokenut mainitsemaasi tuskaa. Ehkä minulla on jokin aivovaurio? Itse en käynyt vieraissa, olin kai tarpeeksi tyytyväinen ja lisäksi laiska (eli ei mitään hyveellistä siinä).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #28 : 05.02.12 - klo:10:01 »
Jospa oletkin vain emotionaalisesti riippumaton ja/tai kehittynyt...
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Vieraissa käynti ?
« Vastaus #29 : 05.02.12 - klo:10:04 »
Kaverillani on kova tuska. Vaimo petti ainakin neljä vuotta. Mikä erikoista, niin tämän avioparin ikäero oli aika suuri eli herra 20v vanhempi, mutta vaimo petti vielä vanhemman entisen esimiehensä kanssa. Heillä on kaksi lasta mitkä suurimmat kärsijät ovat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi