Kirjoittaja Aihe: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.  (Luettu 32490 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #30 : 05.11.13 - klo:00:27 »
Minulle tää on toiminut jopa hoitoyksikkönä, jos sellaista ilmaisua halutaan käyttää. Kiitos Penalle, Sepolle, Jukka-Sakarille, Riitta-Mummille, Leenalle, Maunolle, vn:lle, Pirskalle, Pyryharakalle jne. Miten monta kertaa on käynyt niin, että jostain syystä on paha olo (mikä on aiheutunut jostain toisaalla olevasta keskustelusta tms) , ja sitten joku on laittanut iltahartauden tai jonkun virren linkittänyt tai kaikki muu asiallinen keskustelu... niin kyllä siinä tulee hoidetuksi.

Suuri osa palstan kirjoittajista keskustee hyvässä hengessä toisiaan lyttäämättä tai itseään nostamatta sen kummemmin esiin. En minä osaa hienosti kirjoittaa, en ole yliopistokoulutusta saanut, joten tämä nyt on tälläista. Mutta jos en sitäkään vähää olisi kirjoittanut, minkä uskaltauduin, niin mistä sitten olisin saanut vastauksia kysymyksiini, päässyt ajattelussani eteenpäin. Ei kai se ole tarkoitus, että tämä palsta on ja pysyy tietyn sisäpiirin ja samoin ajattelevien paikkana. Minä typerine kysymyksineni olen vain pyrkinyt pääsemään selville herännäisyydestä ja sen piirissä olevasta tavasta ajatella.


Kuin myös...  Täällä opin paljon kaikkia seikkoja. Viimeksi kai herännäisyys onkaan mikään sisäpiiripaikka... Ite aina häkellyttää kun koulusta puhutaan, se ei enää tunnu suurelta hienoudesta kun sen käy ja yhä on pieni tyhmä Leena joka itkee kun ei ymmärrä mistään mitään.  Vanhemmat laittoi kouluun kun eivät itte saaneet opiskella muttei se sisällisyyksiin vaikuta.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #31 : 05.11.13 - klo:00:45 »
Juhani, kuule nyt kun Barth ei ollenkaan edes hyväksynyt myöhempiä kirjoja Bonhiefferilta, oikein varoitti niistä, vaikka väitöskirjaa vielä suuresti arvostakin.  Kielsi lukemasta itsensä omaa ajattelua, varoitteli, ettei pitäis,  ei tekstin tekstiä, ja sehän oli Barthin kysymys, kuinka hyvä mies meni niin hukille että liittyi salamurhaajiin, että raaistiko ilma vai kuin hän nyt niin!  Minä kirjoitin Barthille äkäisen kirjeen tästä jo. Hän lukekoon nyt sitten, joku viitsi vastata vaikka myöhään meni.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Benkku

  • Vieras
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #32 : 05.11.13 - klo:14:18 »
... se ei enää tunnu suurelta hienoudesta kun sen käy ja yhä on pieni tyhmä Leena joka itkee kun ei ymmärrä mistään mitään.

Vaikka nyt kysymykseni aiheuttaa varmasti pahan mielen, niin kysynpä silti: Sääliäkö haette?

Minusta "sääli on sairautta"  ja Bonhoeffer,Lutteerus, Paavo....jne ei ole oikea "hoitoyksikkö", jos siitä alkaa muodostua ihmiselle yksi ja vain yksi pakopaikka (riippuvuus, pakkomieli,  addiktio). Minusta ihmisen pitäisi ennemminkin kohdistaa katseensa hänen pelastajaansa, Kristukseen.

SV.146 : 3

ps. Minulla on hyvä olla sillä sainhan tänäänkin herätä ja tehdä Armon alla parannusta. Joillakin ihmisillä ei ehkä ole enään mahdollisuutta tähän.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #33 : 05.11.13 - klo:15:34 »


 Vaikka nyt kysymykseni aiheuttaa varmasti pahan mielen, niin kysynpä silti: Sääliäkö haette?



   Myötätunto on joskus poikaa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #34 : 05.11.13 - klo:20:09 »
Vaikka nyt kysymykseni aiheuttaa varmasti pahan mielen, niin kysynpä silti: Sääliäkö haette?

Minusta "sääli on sairautta"  ja Bonhoeffer,Lutteerus, Paavo....jne ei ole oikea "hoitoyksikkö", jos siitä alkaa muodostua ihmiselle yksi ja vain yksi pakopaikka (riippuvuus, pakkomieli,  addiktio). Minusta ihmisen pitäisi ennemminkin kohdistaa katseensa hänen pelastajaansa, Kristukseen.

SV.146 : 3

ps. Minulla on hyvä olla sillä sainhan tänäänkin herätä ja tehdä Armon alla parannusta. Joillakin ihmisillä ei ehkä ole enään mahdollisuutta tähän.

saattaa ola että jossakussa. Pitää tiedustella laajemmin.   :repee2:  JOku saattoi vain pidentää ikäänsä. Eli kommentti oli oikeinkin hyvä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #35 : 05.11.13 - klo:20:17 »
Onko häpeä olla säälittävä? Onko edes se häpeä, että on naurettava?

Pärjäämisen ja heikompien päihittämisen ihanne on minusta suurempi sairaus kuin sääli tai nauru sinänsä. Säälin pitäisi johtaa auttamiseen ja naurun muuttua yhteiseksi.

Benkku

  • Vieras
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #36 : 06.11.13 - klo:11:46 »
Myötätunto on joskus poikaa.

Rajansa silläkin. Onneksi tämän keskustelualueen "hoidokit" ei ole minulle seinänaapureita. Kun näköjään eivät edes osaa olla levolla silloin kun pitäisi, vaan höpisevät yöläkin omiansa.





Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #37 : 06.11.13 - klo:12:00 »
Rajansa silläkin. Onneksi tämän keskustelualueen "hoidokit" ei ole minulle seinänaapureita. Kun näköjään eivät edes osaa olla levolla silloin kun pitäisi, vaan höpisevät yöläkin omiansa.

Pitäisikö iltayhdeksältä peitellä itsensä Benkun viisaat ajatukset mielesä ja nukkua kiltisti puoli seitsemään aamulla?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #38 : 06.11.13 - klo:12:54 »
Mummot ja paapat noudattavat tätä ohjetta. Vielä päiväunet päälle.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #39 : 06.11.13 - klo:13:45 »
Onko se minulta jotakin pois, jos joku 'hoidokki' saa täällä osakseen hitusen myötätuntoa?  :017:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #40 : 08.11.13 - klo:20:06 »
Jeps...mä olen ainakin yökyöpeli...osittain kyllä pakon sanelemista syistä...mutta kuitennii :003:

Poissa Mirjami

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #41 : 08.11.13 - klo:23:51 »
"Ihminen ottaa suuren harppauksen kehityksessään kun hän siirtyy muiden tutkimisesta itsensä tutkimiseen. Toisia ei voi muuttaa, itseään voi." Tommy Hellsten

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #42 : 09.11.13 - klo:00:28 »
"Ihminen ottaa suuren harppauksen kehityksessään kun hän siirtyy muiden tutkimisesta itsensä tutkimiseen. Toisia ei voi muuttaa, itseään voi." Tommy Hellsten

No just...tässähän on loistava viisaus...aika vaikea...mutta oppimisen arvoinen todellakin...

Tästä tulee myös mieleen AA-kerhossa askeleet...kymmenenhän niitäkin on...en muista monesko tämä on:
"Jumala antakoon viisautta muuttaa ne mitä voin, ja tyyneyttä hyväksyä ne asiat mitä en voi muuttaa"
(sanamuoto vapaasti soviteltuna muistini mukaan, asiasisältö suunnilleen näin)

Benkku

  • Vieras
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #43 : 09.11.13 - klo:10:23 »
"Ihminen ottaa suuren harppauksen kehityksessään kun hän siirtyy muiden tutkimisesta itsensä tutkimiseen. Toisia ei voi muuttaa, itseään voi." Tommy Hellsten
En paljon arvosta kyseistä  teologi, terapeutti, kouluttaja ja kirjailijaa koska minusta hänellä on paljon tutkimista itsessään, niin kuin meillä kaikilla.
J
oten jatkakaa vaan "terapiaa"  ja "hurkastelua" ryhmässä, siellä tyhmyys tiivistyy.

Yhteiskunnassamme näkyy hyvin mitä tapahtuu "pään silittelyllä" ja "maailman parantajien" teoilla ja ajatuksilla.

Tästä tulee myös mieleen AA-kerhossa askeleet...kymmenenhän niitäkin on...en muista monesko tämä on:
"Jumala antakoon viisautta muuttaa ne mitä voin, ja tyyneyttä hyväksyä ne asiat mitä en voi muuttaa"
(sanamuoto vapaasti soviteltuna muistini mukaan, asiasisältö suunnilleen näin)

Ja korkein voima ja hoito varmaan löytyy sitten körttifoorumilta eli  yhtäkuin "hoitoyksiköstä".

Minulla on kyllä aivan toisenlainen käsitys hoitoyksiköistä missä hoidetaan mielenterveyttä ja päihdeongelmia ja ne menetelmät eivät minusta kyllä yhdy tämän keskustelualueen tarkoitus.

terv. hoitsu  :icon_cool:







« Viimeksi muokattu: 09.11.13 - klo:10:34 kirjoittanut Benkku »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #44 : 09.11.13 - klo:12:23 »

Yhteiskunnassamme näkyy hyvin mitä tapahtuu "pään silittelyllä" ja "maailman parantajien" teoilla ja ajatuksilla.

terv. hoitsu  :icon_cool:


No, sitä tässä on koetettu toistella:  ibi pus,  ubi  evacua, eli puhkaise paise, terveisiä semmonen - no, ei ihan hoitsu mutta näin enemmän tuollainen psykiatri eli hoitsuijen kuten potilaiden kovasti työpari, ja nyt kun uudestaan orkaniseerattiin, vielä päihdepuolenkin kanssa.   :003:   HYvin on viihdytty siinä työssä.
Maailmanparantajia tunnen huonommin... Kristittyjä paremmin...  Uskoni mukaan Jumalan käsissä, Kristusta seuraamalla tämä maailma saatais paremmaksi ilman omavoimaista maailmanparannuspiperrystä.  Uskoo kuka tahtoo.
« Viimeksi muokattu: 09.11.13 - klo:12:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.