Äänestys

Absoluuttisesti paras talviolympialaji

Alppihiihto
0 (0%)
Curling
12 (30.8%)
Freestyle-hiihto
0 (0%)
Jääkiekko
9 (23.1%)
Kaukalopikaluistelu / Pikaluistelu
0 (0%)
Lumilautailu
2 (5.1%)
Ohjaskelkkailu / Rattikelkkailu / Skeleton
0 (0%)
Pohjoismaiset hiihtolajit / Ampumahiihto
10 (25.6%)
Taitoluistelu
6 (15.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 36

Äänestys päättynyt: 18.02.06 - klo:00:22

Kirjoittaja Aihe: Paras talviolympialaji  (Luettu 18998 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Paras talviolympialaji
« : 18.02.06 - klo:00:22 »
Curling osoittautui olympiatopicissa suosituksi. Kuinka on?

Lajit poimin Wikipediasta. Korjatkaa, jos jotain puuttuu.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Paras talviolympialaji
« Vastaus #1 : 18.02.06 - klo:11:07 »
Minä jätän vastaamatta. En yksinkertaisesti osaa päättää. Curling on mahtavaa, samoin yhdistetty ja mäkihyppy. Nuo ovat absoluuttiset suosikkilajini, joista en osaa sitä yhtä valita.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras talviolympialaji
« Vastaus #2 : 18.02.06 - klo:11:27 »
taitoluistelu on ainoa jota jaksaisin katsoa edes viis minuuttia ._.
-tottelematon ja paha-

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Paras talviolympialaji
« Vastaus #3 : 18.02.06 - klo:12:06 »
Taitoluistelu, absolutely. Se on laji, jota muutenkin seuraan aika paljon, lähinnä siis miesten ja naisten ohjelmat. Hienoa, kun Suomen naiset ovat lajissa kehittyneet jo lähes maailman huipulle! Muutama vuosi, niin Kiira Korpi on huipulla  :smt038

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Paras talviolympialaji
« Vastaus #4 : 18.02.06 - klo:13:09 »
Hiihto on perinteinen kuninkuuslaji, ja se on urheilua verrattuna vaikkapa curlingiin. Ja se on ollut aina mukana, aito alkuperäinen ja on tietysti muitakin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Paras talviolympialaji
« Vastaus #5 : 18.02.06 - klo:13:52 »
vastasin curling samasta syystä kuin olisin vastannut lempiharrastuksekseni kuviokellunta
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Paras talviolympialaji
« Vastaus #6 : 18.02.06 - klo:17:14 »
Minäkin laitoin curlingin. Onhan se hienoa, kun hinkataan jäätä ja vahditaan kiven liukumista. Lisää curling-halleja Suomeen!  :D

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Paras talviolympialaji
« Vastaus #7 : 19.02.06 - klo:07:32 »
sen verran fanaattisesta kiekkopitäjästä olen kotoisin, että ovat onnistuneet minutkin myrkyttämään, joten vastaan jääkiekko. vaikka curling onkin hyvä kakkonen
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras talviolympialaji
« Vastaus #8 : 19.02.06 - klo:11:29 »
Lyhyet hiihtomatkat, mäkihyppy ja jääkiekko tulee katseltua yleensä...

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Paras talviolympialaji
« Vastaus #9 : 20.02.06 - klo:09:10 »
Taitoluistelu on hienon näköstä. Just tässä yks päivä mietittiin sitä että miten helposti ne pääsee ylös jos ne kaatuu. Itte sätkyttelis siinä puoli tuntia. Se on niin ihimeellistä kattua ko ne vaan pikkusen liikahtaa ja on taas pystyssä ja sit ku näytetään hidastus niin on että "Aai noin se sen teki!"

Curlingia, jääkiekkoa ja mäkihyppyä on kans kiva kattoa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Paras talviolympialaji
« Vastaus #10 : 20.02.06 - klo:11:25 »
Kiira Korpi -fanclub kuittaa!

Poissa Neitokakadu

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Paras talviolympialaji
« Vastaus #11 : 20.02.06 - klo:15:43 »
Olen nyt poikaystäväni kanssa joutunut seuraamaan curlingia ja yllätin itseni pitämällä siitä nyt, kun sitä ymmärrän. Lapsena katsoin aina mäkihyppyä äitini ja isäni kanssa, mutta nyt sen katsominen on jäänyt vähemmälle.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Paras talviolympialaji
« Vastaus #12 : 20.02.06 - klo:17:08 »
Jo ei nyt joku satu vielä tietämään, niin paras talviolympiapenkkiurheilulaji on mielestäni: TAITOLUISTELU, TAITOLUISTELU JA TAITOLUISTELU. Olen seurannut lajia aktiivisesti n. seitsemän vuotta ja aion seurata vastaisuudessakin. Taitoluistelu on niin mainio yhdistelmä taidetta ja huippu-urheilua. Minua kiehtoo myös se kuinka luistelijan koko persoona on pelissä,varsinkin kun hän luistelee hyvin (siksi tuntuisikin hassulta seurata joukkuelajeja. no,curling voisi olla poikkeus). Taitoluistelussa kiehtoo myös se monipuolisuus: Jäätanssi, pariluistelu, miesten ja naisten ohjelmat ovat kaikki erilailla kiinnostavia.
  Varsinkin nyt lajia jo jonkin aikaa seuranneena on kiinnostava seurata eri luistelijoiden ja parien kehitystä. On myös hauska huomata,  vaikka nykyisen arviointijärjestelmän aikana eivät mitalisijat enää voi määräytyäkään mielipiteiden perusteella, on silti kotikatsomoissa edelleen yhtämonta suosikkia kun luistelijaakin.
  Suomalaisnaisten menestystä on ollut mukava seurata ja kiva on myös kannustaa erilaisia persoonallisuuksia maasta riippumatta.(varsinkin jos Venäläisiä kannustaa, voi olla varma että menestystä tulee). Täytyy kyllä sanoa, että ihmettelenpä jos Plushenkon (miesten voittaja) vapaaohjelma jätti jonkun kylmäksi!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Paras talviolympialaji
« Vastaus #13 : 20.02.06 - klo:21:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Täytyy kyllä sanoa, että ihmettelenpä jos Plushenkon (miesten voittaja) vapaaohjelma jätti jonkun kylmäksi!


Hmm, täytyy kyllä sanoa, että olen parempiakin ohjelmia häneltä nähnyt. Olympialaisten vapaaohjelma oli musta aivan liian jännittynyt, Plushenko ei ollut kovin vapautunut. Hienostihan ohjelma meni, mutta ei saanut samaa hurmosta aikaan kuin esim. EM-kisoissa. Plushenkon lyhytohjelmaa kehuttiin valtavasti, mutta sitä en valitettavasti nähnyt. Kultamitalin äijä kyllä todella ansaitsi, mutta olisin toivonut hieman enemmän iloa ja fiilistä siihen vapaaohjelmaan. Piruetitkin olivat tosi hitaita. Itse pidän tosi paljon Stephane Lambielin pirueteista ja hänen kyvystään eläytyä ja heittäytyä ohjelmaan. Teknisesti yhtä varma hän ei ole kuin Plushenko, mutta jotain poikamaisen leikittelevän vetoavaa Lambielissa on :)

Poissa merja

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Paras talviolympialaji
« Vastaus #14 : 20.02.06 - klo:21:45 »
Curlingista on tullut suomalaisille uusi hiihto, kun jälkimmäisessä kävi siten, kuten kävi. Taitaapa tekniset ja taktiset lajit pian päihittää puhdasta fysiikkaa vaativat vai kuinkakohan käy. Mielenkiintoista kuitenkin.

Mikähän olisi seuraava uusi olympialaji? Neverski, kyykkä vai lumenveisto…? :roll: