Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi?  (Luettu 33361 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #120 : 21.05.12 - klo:19:01 »
Tänään teki moni asia onnelliseksi...aamulla tervapääskyjen riemukkaat huudot ja lentonäytökset Sofianlehdossa...iltapäivällä se, että anatomian tentti osa 2, tuntui hirmu hyvältä ja anatomian ensimmäisestä osa-alueesta paukahti 5! (arvosteluasteikko 0-5) ja nyt ja jo koko kevään olen saanut iloita siitä, että Helsinki on opettanut miut nauttimaan tästä vuodenajasta! Täällä kevät on niin värikäs, pitkä, vihreä ja kukkiva...ihan erilainen kuin maalla!Paljon paljon kauniimpi ja värikkäämpi! Täällä kevät ihan räjähtää silmille, kun on niin paljon erilaisia pensaita ja lehtipuita ja istutuksia....vau....elämäni kevät kerrassaan!  :icon_biggrin:

Ja Viisveisaajalle...tuo on hyvä tapa...olen huomannut saman kuin sinä, että se vaikuttaa omaankin olemiseen positiivisesti!  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #121 : 21.05.12 - klo:21:07 »
Tänään ovat ajatukset menneet yksiin niin Viisveisaajan kuin Tiitiäisen kanssa. Juuri aamukävelyllä juttelin Matille että kaupungissa, etenkin täällä lähiössä ja veden äärellä on paljon enemmän katsottavaa kuin maaseudulla.
Täällä hyvinhoidetut pihat kaikkine kukkaloistoineen, erilaiset puut ja pensaat muodostavat kodikkaan ja viihtyisän tunnun. Meillä maalla ollaan niin itseksemme, kuusien ja koivujen ympäröiminä, eikä vielä ole niittykukkiakaan, että vuosi vuodelta tuntuu tietynlainen elon haikeus nopeasti siellä. Toisaalta sellainen on rauhoittavaa ja lataavaa. Olla ajatuksineen, katsoa lintujen pesimispuuhia ja istua ihan pihalla.
Olemme tietysti etu-oikeutettuja kun voimme vaihtaa silloin kun haluamme.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #122 : 21.05.12 - klo:23:23 »
Laitanpa tänne taas muutaman sanan, ehkä juuri tähän aihekohtaan.
Onnellinen yllätyksellisestä päivästä, siitä että tulee välillä piristystä ja vaihtelua eikä aina "mene putkeen"
eikä omien suunnitelmien mukaan, ja nyt kuitenkin kotona menossa omaan sänkyyn yöpuulle.
Vaimon kanssa piti käydä Kankaanpään opistolla, yli 300000 km palvellut auto teki topin Suodenniemen ja
Lavian välisellä osuudella, toista tuntia odoteltiin hinausautoa kauniissa ja lämpimässä säässä.
Auto saatiin Lavialaiselle korjaamolle, paikallisessa baarissa löytyi juttuseuraa kun odoteltiin poikaamme
(toinen kuin se Pohjois-Karjalassa asuva) hakemaan meitä kotiin.
Kotimatkalla vielä poikkesimme tapaamaan serkkuani jonka olin viimeksi tavannut ehkä 20 vuotta sitten.
Eli, vaikka meinasi taas pinna palaa vastoinkäymisen takia, niin kuitenkin hienoja asioita tapahtui tänään....
ja on uusi Satakunnan reisu lähipäivinä tiedossa kun uskollisesti palvellut astra haetaan kenties
entistä ehompana pois Lavian korjaamolta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #123 : 21.05.12 - klo:23:25 »
Suuresti kukoistunut terassini :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #124 : 22.05.12 - klo:08:03 »
Pikkasen olin itsesäälissä, mutta päätin vaan aloittaa siunaamaan mielessäni lähimmäisiä joita tapaan ja näen ja kummasti on itsesääli kaikonnut ja jopa iloa on tullut.
 :) :-\ :) :-\ :)

Tämä oli hyvä...

Pyhän Fransiscuksen rukous jota opiskelen. Terassini alkaa olla valmis paitti elämänlankaa, sen tainta ei vielä saa. Uusi ekumeeninen sääntökunta Assisiin hankkeilla. Tervetuloa kaikki italian taitoiset kääntämään Siikkareita. Se että keskiviikko on huomenna ohi ja ylihuomenna torstai on ohi ja sitten saamme hetken lepoa ja rauhaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #125 : 22.05.12 - klo:08:19 »

   Perjantaisin tulee kauppaan Pekan leivän voirinkelit.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #126 : 22.05.12 - klo:10:23 »
Tämä oli hyvä...

Pyhän Fransiscuksen rukous jota opiskelen. Terassini alkaa olla valmis paitti elämänlankaa, sen tainta ei vielä saa. Uusi ekumeeninen sääntökunta Assisiin hankkeilla. Tervetuloa kaikki italian taitoiset kääntämään Siikkareita. Se että keskiviikko on huomenna ohi ja ylihuomenna torstai on ohi ja sitten saamme hetken lepoa ja rauhaa.

Onhan Googlen kääntäjä: "Io sono un verme misero, un viaggiatore"

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #127 : 22.05.12 - klo:16:04 »
Juu, sillä voi aloittaa.  Tuo näyttää olevan järjellistä. Googlettamallahan minä minun terveystiedotkin käänsin. Ne tarvitsee enää muokata laulettaviksi mutta sellaista olen tehny ennen. Ylimääräinen niekku saattaa auttaa.  Tuo on se, jota en nyt saa päähäni... päättyy:  ei taivaan riemuun päästäkään, ei tulla kruunatuiksi. Kuka saa nopeasti alun päähänsä?  Tuo on eka jae siihen.

Tänään olen äärettömän onnellinen siitä, että näen. Kaikki on niin kaunista.
« Viimeksi muokattu: 22.05.12 - klo:16:10 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #128 : 22.05.12 - klo:21:01 »
Retki Mustasaareen. Messu. Suvivirsi. Auringonpaiste. Helle.
Hyvä ruoka. Mukava seura. Silkkiuikut.
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #129 : 22.05.12 - klo:21:45 »
Retki Mustasaareen. Messu. Suvivirsi. Auringonpaiste. Helle.
Hyvä ruoka. Mukava seura. Silkkiuikut.

Nuoruuteni Mustasaari soutumatkan päässä Lauttasaaresta sinne mieleni palajaa. Siellä oltiin jokaisena kesääiltana
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #130 : 22.05.12 - klo:22:07 »
Rastaat ja sepelkyyhkyt laulavat vimmatusti, Puutarhani kukoistaa. Unelma pyhiinvaeltajain majatalosta saattaa kehkeytyä suunnitelmaksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #131 : 23.05.12 - klo:23:42 »
Sain tänään haravoitua kotimökin pihapiirin loppuun. Nyt odotellaan ruohonleikkurin kunnostusta, olisi pitänyt hoitaa talvella. Tuli tieto että autovanhus on saatu Lavialaisella korjaamolla kuntoon, huomenna sitä hakemaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #132 : 24.05.12 - klo:11:44 »
Kotiintulo. Pikku-akat olivat jo odottamassa.
Aamulla mustarastas joka matki talitinttiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #133 : 24.05.12 - klo:19:06 »
Kuorossa käynti sekä klubitalolla 2 vko:n Lyhyt elokuva-työpajan suunnittelu :kahvi:
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi?
« Vastaus #134 : 24.05.12 - klo:23:33 »
Lapsi numero kolme:  Successfully landed.  Saatettu siihen maailmaan jossa on "siis niin sikasiistiä... kun ei tarttis ikinä lopettaa...  "  Me toiset siis
keräämme euroja Neiti Kesäheinän ensimmäistä kansainvälistä musiikkileiriä varten, joka on, ikävä kyllä, Coloradossa ja kestääkin liki kuukauden.
Laihdutusprojektini menestyy:  En syö, säästyy nekin rahat.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.