Kirjoittaja Aihe: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?  (Luettu 8488 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #15 : 02.01.12 - klo:22:41 »
En nykyisin kirjoita. Aikaisemmin hippifoorumille ja vielä aiemmin yhteen toiseen. Hippejä vielä välillä seurailen.

www.hipit.fi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #16 : 02.01.12 - klo:23:05 »
En
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #17 : 02.01.12 - klo:23:46 »
En nykyisin kirjoita. Aikaisemmin hippifoorumille ja vielä aiemmin yhteen toiseen. Hippejä vielä välillä seurailen.

www.hipit.fi

Ai niin, unohdin Tiirafoorumin ja s-postin kautta toimivat PK-lintulistan ja Lintuverkon. Harvemmin niihin kuitenkaan enää tulee kirjoitettua.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #18 : 02.01.12 - klo:23:48 »
^Tiedätkö toveri myyrä onko Vasemmistoliitolla mitään keskustelufoorumia? En ole löytänyt. Omituista jos ei ole, tarttis varmaan perustaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #19 : 02.01.12 - klo:23:56 »
Toveri öppis  :) , luulen ettei ole. Itse liityin siihen myös tänä vuonna ja etsin netistä jotain keskustelujuttua, mutta ei löytynyt. Perustamisidea on ihan hyvä, kannatan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #20 : 03.01.12 - klo:00:21 »
Itse liityin siihen myös tänä vuonna

Ääh...viime vuonna.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #21 : 03.01.12 - klo:07:20 »
Kyllä olen kirjoittanut jo viime vuosituhannella ennekuin tätä oli olemassa. Aluksi ne olivat kaikki englanninkielisiä Usenet keskusteluja. Nyt kirjoittelen tämän lisäksi vain yhteen matkailupalstaan eri nimellä, josta minut kyllä yksi foorumilainen tunnisti. Satunnaisesti saatan kirjoittaa muuallekin. www.kotimaa24.fi, jonne joskus laitan rivin pari ei ole keskustelu, vaan hengellinen huutokauppa. Siellä kirjoitetaan oikeilla nimillä. Siellä käy myös muutmia foorumilaisia kohottamassa laatua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #22 : 03.01.12 - klo:08:29 »
Silloin tällöin kirjoitan yhteen Suomi24 keskustelupalstaan jossa samaa harrastavat kohtaavat. Mutta vain yhteen .
En ole koskaan kirjoittanut esim. yleisönosastoihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #23 : 03.01.12 - klo:19:43 »
Nyt on jääneet lukemiselle.  On joitakuita, mutta niille tulvii niin paljon ja niin pitkiä tekstejä, että keskustelujen seuraaminen käy työstä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #24 : 03.01.12 - klo:22:28 »
Muutamaa työhön liittyvää seuraan säännöllisesti ja joskus kirjoitankin, jos on jotain sellaista tietoa keskustelunaiheesta, joka ei ole tullut esiin. Ne ovat kotimaisia, lisäksi ajan antaessa myöten listalla on jokunen englanninkielinen kansainvälinen foorumi. Ja yksi postituslistakin on joukossa.

Seppos mainitsi Usenetin, ja sieltä minunkin sosiaalisen median urani alkoi jo ennen tätä www-nettiä. Siellä taisin mm. antaa vertaistukea yhdelle amerikkalaiselle voimakkaasti likinäköiselle. Ja vielä sitäkin aikaisemmin eli 80-luvun jälkipuoliskolla kirjoittelin ns. bokseissa eli purkeissa, jotka olivat puhelinmodeemin takana olevia tietokoneita ja joihin otettiin yhteyttä modeemilla. Tekniikka oli eri, mutta monet nykyisen keskustelukulttuurin olennaiset piirteet olivat jo tuolloin hahmottumassa. Yksi purkeista oli erään erikoislehden toimituksen ja avustajien sisäinen työkalu, ja hyödyllinen olikin.

Eli neljännesvuosisata tietoneistettua viestintää on meikäpojalla jo takana! Saa nähdä, milloin joku nuori opiskelijanplanttu ilmestyy ovelle.

"Voix vaari muistella vähän sitä purkkijuttuu? Vaari puhuu vaan tähän mikkiin eikä potki pöydänjalkaa, ja saaks tuon seinäkellon pysäyttää ettei tikitys mene nauhalle. Siis mä en tajuu, olix se purkki siis niinq feisbookki? Ja olix vaarin nettitikku puuta LOLOLOLOL!"

Kirjoitan pääasiassa vakiintuneella nimimerkillä (eri kuin tässä foorumissa). Se on perua noilta muinaisajoilta, jolloin käyttäjätunnuksessa sai olla 5-6 merkkiä, vain pieniä kirjaimia eikä ääkkösiä. Koko nimikin on joissakin paikoissa käytössä.

Varsin monessa asiapitoisessakin foorumissa "keskustelun" sävy on usein hyvin vastenmielinen (Körttifoorumi on tässä suhteessa siisteimpien joukossa). Olen huomannut, että näissä foorumeissa ilman tietoista päätöstä pidättäydyn keskusteluista, joissa jokin tietty kirjoittaja on aktiivinen - tai en ainakaan kommentoi sanallakaan näien ihmisten viestejä, riidattoman faktainformaation esittämistä lukuun ottamatta. Kyse on henkisestä itsesuojelusta. Tiukkaa väittelyä vastaan minulla ei ole mitään, olenhan täälläkin joskus sellaiseen osallistunut.

Kaikkein rasittavimpia ovat yhden asian tai näkökannan intohimoiset ja kapeakatseiset ajajat. Sellaiselle netti on ihanteellinen melskauspaikka.

Edellä olevan kritiikin jälkeen on syytä todeta, että olen saanut ja saan jatkuvasti eri keskusteluryhmistä sellaista tietoa ja näkemystä, jonka hankkiminen muuten olisi käytännössä mahdotonta.

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #25 : 04.01.12 - klo:05:30 »

   Minun sosiaalisen median urani alkoi silloin, kun MTV:n yöchat, jossa juontaja oli Vappu Pimiä. Tekstiviestillä saattoi kommunikoida telkkarin suuntaan, joita viestejä sitten juontaja luki ja kommentoi. Vappu Pimiän lopettaessa tervehdin häntä Siionin virren 214 sanoilla:

1. Sinua Herra auttakoon.
Hän kuulkoon rukoukset.
Hän askeleesi siunatkoon
ja hyvät aikomukset,
vaaroissa aina varjelkoon,
myötäisen matkan suokoon,
virrasta vieköön suvantoon,
taas kotirantaan tuokoon.
Herralle kiitos olkoon.

2. Ei sotavaunut, hevoset
voi auttaa hädässäsi,
kun vastukset ja kyynelet
täyttävät elämäsi.
Kun taivaan Isää rukoilet,
hän auttaa köyhää lastaan.
Näin voitokkaasti taistelet
kaikkea pahaa vastaan.
Herralle kiitos olkoon.

3. Nyt olkoon kiitos Isälle,
Pojalle ainoalle,
Pyhälle samoin Hengelle,
Vanhurskauttajalle.
Herra on vahva turvamme,
me häneen luottaa saamme.
Nyt riemuvirsin kiitämme
väkevää auttajaamme.
Herralle kiitos olkoon.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #26 : 04.01.12 - klo:18:50 »
En kirjoita muille foorumeille. Ennen körttifoorumia kirjoitin yhdelle, mutta ei se pärjää tälle foorumille. Siellä käytin hyvin vaihtelevasti eri nimimerkkejä. Siellä oli varsinaista loanheittoa ja huomasin, että vakiintuneen nimimerkin käyttäjät leimautuivat niin, että kirjoittivatpa mitä tahansa, niin kaikki kirjoitukset peilattiin (ja teilattiin) nimimerkin takia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #27 : 05.01.12 - klo:20:40 »
Nettiriippuvaisen virsi
http://www.youtube.com/watch?v=3vbYQ0t_umw

"... foorumeille uppoudun, panna en voi pitkäkseni. Väärät mielipiteet kun, omaks' otan asiakseni.."  :003:

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #28 : 02.01.13 - klo:00:12 »
En nykyisin kirjoita. Aikaisemmin hippifoorumille ja vielä aiemmin yhteen toiseen. Hippejä vielä välillä seurailen.

www.hipit.fi

Kirjoittelen taas hyvin harvakseltaan hippeihin  :icon_sunny:  :035: Siellä on vapaa ja rento fiilis eikä ahdista.   

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kirjoitatko muille nettifoorumeille?
« Vastaus #29 : 02.01.13 - klo:09:30 »
En juuri nyt.

Vuosipäivitys: en juuri nytkään. :) Tarkoituksena keskittyä oikeaan elämään, työt pyrkii rästiytymään. Virtuaalielämä voi olla ihan mukavaa piristettä arkisen aherruksen väliin.

Nettikirjoittelun outona lieveilmiönä mainittakoon julkisuus; jotkut satunnaiset ihmiset jotka seuraavat kirjoitteluja, muodostavat vaikka minkälaisia käsityksiä kirjoitusten perusteella. Ihan tulee mieleen ne kertomukset TV-sarjojen näyttelijöistä jotka kadulla saavat kohtelua roolihahmonsa mukaan. Minulla ei mitään roolihahmoa ole, mutta nettikirjoittelun kautta nähtävä puoli on vain osanen todellisuutta.
« Viimeksi muokattu: 02.01.13 - klo:09:35 kirjoittanut Mansipaani »