Kirjoittaja Aihe: Uusi yritysidea  (Luettu 25827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #60 : 09.05.15 - klo:16:01 »
Enoikein usko businekseen, mutta en kuolemaankaan, kun joka vuosi enemmän ja enemmän kävijöitä. Ilmeisesti tälle on kuitenkin tilaus.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #61 : 09.05.15 - klo:17:01 »
Useimmat foorumit ovat hiljenemässä. Uusia keskustelualustoja tulee tilalle.

Aikoinaanhan oli uutisryhmät ja sähköpostilistat, kunnes foorumit syrjäyttivät ne.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #62 : 15.01.16 - klo:21:34 »
Entäs sitten sellainen kustomoitu pakastimentäyttöbisnes, onko sitä jo? Rupesin miettimään kun laiskottaa kokkaaminen. Eli toimitat firmaan tilauksen, mitä ruokia haluat ja kuinka monta minkäkinkokoista rasiaa, ja toimittavat perille. Voit antaa omia reseptejäsi toteutettavasksi, eli tässä on se idea että saat halutettasi muutakin kuin mitä kauppojen pakastealtaasta löytyy, ja tietysti kaikki erityisruokavaliot otettaisiin huomioon.

Ruoan voisi valintansa mukaan hakea itse noutopisteestä tai se toimitettaisiin kotiin. Voisi olla myös ruokalistasuosituspalvelu, johon lainataan parhaat palat muiden käyttäjien resepteistä. Palautelomake, jolla voi kertoa, oliko hyvää, pitäisikö olla enemmän vai vähemmän mausteita tms., ja firmassa tietokanta, josta näkee mitä kukin on syönyt ja mitä voisi suositella. Ravintoarvot laskettuna valmiiksi. Asiakas voisi tietysti esittää ravintoarvotoiveitakin.

Ja sen kerran kun ruoan kanssa ollaan tekemisissä, voisi samalla hoitaa asiakkaan muutkin ruokaostokset, koota kassin valmiiksi.

Entä voisiko kehittää kotikäyttöön pakastininventaarijärjestelmän? Pikku laite, joka tulostaa pakasteille viivakooditarrat (kaupan pakasteissa ne on toki valmiiksi), sitten ne luetaan viivakoodilukijalla kumpaankin suuntaan liikennöitäessä. Vielä parempi, jos pakastimen oviaukko tunnistaisi nämä itse sekä senkin, mille hyllylle tuote päätyy. Sitten voisi tietokoneelta katsella listaa että mitäs siellä vielä olisi syömättä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #63 : 16.01.16 - klo:05:12 »
Pakastininventaariosysteemin ottaisin vaikka heti.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #64 : 25.01.16 - klo:14:48 »
Vatuloivain Vanhusten elämänkokemukseen perustuva Innovaatioasumuskeskus. Toivotaan Moniammatillisuutta. Kukin tietysti asuu kuten tahtoo siis se on as oy tyyppinen.

Pääperiaatteena on Kaveria ei jätetä. 
Keskelle laitamme hienon Sisäasuntotalon jossa toimii wlan kaiklle, ja joku aina joka sen osaa varaa viikon ruoat kaikille mielellään lähituottajalta. Tai siis valmistusaineet. Me viemme listan ja ketä dementia alkaa kiusata, sisätilaan liittyy minun mielipiteeni mukaan Hyvän Kokin Ateriapalvelu.

Reseptit uusitaan siellä toimii e-res palvelu,  verenpaineet mitataan verikokeet käy yksi ihminen sieppaamassa. ehkä hän ettei omaa laboratotåriota tarvii  ulkopuolelta ajatelkaa mikä yhteiskunnallinen säästö. Mutta kaikki stixihomnat hoidelkaan.

Kirjasto, kotiteatteri, luentoiltoja, seuroja, konsertteja.  :icon_biggrin:

Kannustan myös talvipuutarhaa. Kun kasvatat siiliä, et kasvata kukkia. Siili vaatii eri lämpötilan. Mutta saatamme kasvattaa myös siilejä, niillä on kasvava kysyntä, ne viedään käsistä.


Siellä innovoimme mutta tälle jo nyt waltionpalkinto.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #65 : 25.01.16 - klo:16:40 »
Joo, jotain tuollaista kannattaisin. Tai jos se ei olisi kovin kallis, voisin sellaisessa asua.

Mutta saisiko siellä niitä ruokia ole kokkaamassa, jollei ole hygieniapassia? Ja tarvitaanhan sitä kaikkeen muuhunkin tekemiseen joku tutkinto tai petyyki nykyään.

Minulle niin kävisi asua vähän pienemmässäkin lukaalissa, jos olisi sitten enemmän jotain yhteistilaa. Ja tykkäisin, että olisi useamman ihmisen yhteinen kissa. Joissakin vanhainkodeissa tms. kai onkin eläimiä, mutta minun ikäpolveni on jo niin allergista että eihän se käy. Haluan siis jossakin vaiheessa elämääni muuttaa kissamummokommuuniin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #66 : 25.01.16 - klo:21:05 »
Mutta saisiko siellä niitä ruokia ole kokkaamassa, jollei ole hygieniapassia? Ja tarvitaanhan sitä kaikkeen muuhunkin tekemiseen joku tutkinto tai petyyki nykyään.

Puolisko luki jostain, että on passi/ kortti, joka korvaa ja sisältää kaikki muut tulityö-, tietyö-, tietokoneajo- ja hygieniapassit ym. kortit. "Terve maalaisjärki" -kortti :eusa_clap:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #67 : 25.01.16 - klo:21:15 »
Siinähän se aika menisi kun porukalla suoritettaisiin hygieniapassia. Ja seurustelutilan takkaa varten tietysti tulityökortti. Ja koska porukka hoitaa myös toisiaan eli siis vanhuksia, siihen tarvittavat luvat asukkaille myöntää aluehallintovirasto ely-keskuksen antaman lausunnon perusteella. Mikäli kasvihuoneessa kasvatetaan syötävää, tehdään kunnan elintarvikevalvontaviranomaiselle ilmoitus elintarvikkeiden alkutuotannosta. Myös kasvisten laadunvalvontarekisteriin on syytä ilmoittautua. Jos siiliasiassa lähtee mopo käsistä, on syytä hakea avista ainakin eläintarhalupa. Tarvittaessa on rekisteröidyttävä eläinten sisämarkkinakaupan toimijaksi. Keskinäisten kauneudenhoitopalveluiden, kuten parturoinnin ja tatuoinnin, harjoittaminen vaatii terveydensuojelulain mukaisen ilmoituksen kunnan terveysviranomaiselle. Myös yksityisten terveydenhuokltopalveluiden antaminen (lääkäri- ja hoitajavanhukset) vaatii luvan aluehallintovirastolta. Mikäli tiloissa toimii körttibaarin haaraosasto, tarvitaan alkoholijuomien anniskelulupa, ja mopon keulimisen varalta myös joitakin poliisin hyväksymiä järjestyksenvalvojia. 

Lisää lupia:
https://www.yrityssuomi.fi/luvat

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #68 : 25.01.16 - klo:21:24 »
Joo, jotain tuollaista kannattaisin. Tai jos se ei olisi kovin kallis, voisin sellaisessa asua.

Mutta saisiko siellä niitä ruokia ole kokkaamassa, jollei ole hygieniapassia? Ja tarvitaanhan sitä kaikkeen muuhunkin tekemiseen joku tutkinto tai petyyki nykyään.

Minulle niin kävisi asua vähän pienemmässäkin lukaalissa, jos olisi sitten enemmän jotain yhteistilaa. Ja tykkäisin, että olisi useamman ihmisen yhteinen kissa. Joissakin vanhainkodeissa tms. kai onkin eläimiä, mutta minun ikäpolveni on jo niin allergista että eihän se käy. Haluan siis jossakin vaiheessa elämääni muuttaa kissamummokommuuniin.

Oj toki, sehän on vain epävirallinen ja eihän kukaan passia kysy jos kavereilleen valmistaa ateriaa. Tavoitteena juuri on edullisuus, me säästämme kun voimme noin tehdä pikku palveluksia toisillemme kuten että minä ja jos osuu toisia niin uusimme kaikki repsukat, ja konsultoimme elkemme keksi jotakin eli lääkäriin pääsee heti, matka on lyhyt ja mitään ei maksa. Varmaan joku lahjakas sairaanhoitaja töydentää tiimin ja sossu pääsee aina Kelan sivuille eli kyylää siellä että kaikki avustukset on tulleet ja hallitsee tämän puolen, eli tietää mitä voi hakea.

Sitten tulee ksikki muut mitä ihminen tarvii, joku atk- henkilö,  putkihenkilö, se on tärkeä, eli me keskenämme vatuloimme kaikkea mitä hallituksrn korista putoaa kadulle.

Idea on lapsuusystäväni.

Me nyt tulevana edessäolevana kymmenenä vuonna kokoamme joukkueen harkitsemme sijainnin ja joka hallitsee rakennuslupia ja kaavaseikkoja niin in. Talojen tahi asuntojen laadusta viimeksi keskustelimme. Portaattomuus on pyrkimys, ettei estä jos käyttöön tulee rollaattoria tai nivelvaivoja.

Asuin lyhyeen Kirkkonummella, oli tosi kiva rinnetontti, jossa systeemi. Mäen yllä ja alla oli rivitalot, mäkeä pitkin kiipesi paritaloja ja ns yksiöitä, jotka tosin oli kaksioita, laadittuina siten, että  isohkon talon näköinen oli vain halkaistu kahtia ja pystyinpäin poikki. Saatiin neljä somaa pikkuasuntoa.

Se vaikutti aika kivalta, jotakin vaikka semmoista, että asunnoista pääsee helposti ulos, tännehän Jätkäsaareen joku joukkue rakensi tai rakentaa mutta se on kerrostalo.

Ei sellsisessa vikaa ja rinnetonttiin voi kaavailla kaikkea tosikivaa jossa voi olla portaittaisuukdia ja noin.

Näin siis kun on erikokoista tulee erihintaista ja jos nämä kiertää keskipihaa siihen keskelle saa vaikka mitä.

Tavoite on kaikinpuolinen edullisuus ja kun ei varmaan yhteiskunta auta eikä kaikkien lapset vaikka heitä olisikin asu maassa tai ehdi tai muuta. Vierastalon tyyppistä harkitsemme jotta nämä voivat siinä viettää viikonloppuja öitä tms.

Siellä täytyy saada olla rauhassa mutta myös seurassa makunsa mukaan.

Lehdet yms tilataan kimppaan.
« Viimeksi muokattu: 25.01.16 - klo:21:29 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #69 : 25.01.16 - klo:21:26 »
Ei siili tarvitse lupaa, useampikaan, kuin SY:ltä joka valvoo kasvattajia ettei tule sisäsiitto- ongelmista tautia, siili on herkkä.

Me emme vaivaa viranomaisia, me vain asumme  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #70 : 26.01.16 - klo:11:28 »
Minä kyllä vähän luulen, että tuollaisessa yhteisasumisessa syttyisi tulisia riitoja, ja sitten hiljaa kyteviä mökötyksiä. Vielä enemmän kuin taloyhtiöissä, joiden yhtiökokouksista olen kuullut kauhukertomuksia. Jos vaikka se putkihenkilö uskoo edelleen olevansa hommassa tosi pätevä, mutta kädet tärisevät niin ettei enää saa tarpeeksi tiukkaa vääntöä, niin miten saada se uskomaan, ettei homma enää siltä oikein onnistu? Jossain luostarissa on sentään apotti tai abbedissa komentamassa ja jakamassa työt ja sitä on totteleminen, ja jos kovasti kismittää sen päätökset niin sitten vain rukoillaan nöyrempää mieltä. Mutta miten tuollaisessa tasa-arvoisemmassa?

Aihe kyllä kiinnostaa kovasti, ja ehkä puuhaan keväämmällä privaattia yhteisöasumiskeskusteluiltaa muutaman sellaisesta kokemusta hankkineen tuttavan kanssa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #71 : 26.01.16 - klo:11:42 »
Minusta ei olisi enää "yhteishommiin". Taloyhtiössä kyllä. Täällä maalla voisin kerätä käpyjä metsänhoitoyhdistykselle, mutta nyt ei niitä ole.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #72 : 26.01.16 - klo:12:00 »
Ei kai vaan öppis puhu minusta??    :017:
Tietääkseni ei kyllä ole oltu samoissa yhtiökokouksissa... :003:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #73 : 26.01.16 - klo:12:51 »
^Juu ei ole oltu samoissa, kas kun olen itse moiset tilaisuudet onnistunut välttämään. Mutta kaverit on kertoneet kauhujuttuja. Lähinnä ovat helsinkiläisistä taloyhtiöistä ne olleet; et sinä kai siellä päin vaikuta?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #74 : 26.01.16 - klo:14:43 »
No eeii...ihan tässä kanta-hämehessä vuan...mutta ei ole helppoa täälläkään...
paljon vaaditaan ja joutuu herkästi korvausvastuuseen jos ja kun töpeksii... :icon_sad:
Niin...ja siksi ajattelin että miusta puhhuit kun miun kädet vapisee enkä ole älynnyt luopua...
 :039: