Kirjoittaja Aihe: Uusi yritysidea  (Luettu 25762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #75 : 26.01.16 - klo:16:43 »
^Ei kuulu tapoihini esittää tuollaisia nimettömiä vihjauksia! Eli jos olette joskus tunnistavinanne itsenne tekstistänne, luultavasti erehdytte.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #76 : 26.01.16 - klo:18:25 »
Minä kyllä vähän luulen, että tuollaisessa yhteisasumisessa syttyisi tulisia riitoja, ja sitten hiljaa kyteviä mökötyksiä. Vielä enemmän kuin taloyhtiöissä, joiden yhtiökokouksista olen kuullut kauhukertomuksia. Jos vaikka se putkihenkilö uskoo edelleen olevansa hommassa tosi pätevä, mutta kädet tärisevät niin ettei enää saa tarpeeksi tiukkaa vääntöä, niin miten saada se uskomaan, ettei homma enää siltä oikein onnistu? Jossain luostarissa on sentään apotti tai abbedissa komentamassa ja jakamassa työt ja sitä on totteleminen, ja jos kovasti kismittää sen päätökset niin sitten vain rukoillaan nöyrempää mieltä. Mutta miten tuollaisessa tasa-arvoisemmassa?

Aihe kyllä kiinnostaa kovasti, ja ehkä puuhaan keväämmällä privaattia yhteisöasumiskeskusteluiltaa muutaman sellaisesta kokemusta hankkineen tuttavan kanssa.

Ei se ole yhteisö.

Se on tavallinen talo jossa vain on luksusta tämä palvelurakenne.  En minä menisi mihinkään kommuuniin, ei siitä tulisi mitään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #77 : 05.02.16 - klo:22:23 »
Luonnonsähköä ilmaiseksi maata saastuttamatra ja melutta. Siilijuoksu! Teidän pitäisi nähdä, kuinka lujaa siili menee, ja pyörä vilisee ihmissilmissä. On vielä erityisen juoksevia siilejä. Ja niillä pitää olla pyöränsä, todella.

Välillä voisi nostaa viereen kuntopyörän ja aina siilin uniaikaan keräillä pikkuisen sähköä itsekin.   :icon_biggrin:

Tämän luovutan siilikasvattajalle jolla pyörii yhdeksisen pyörää!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #78 : 06.08.17 - klo:13:48 »
Sellainen idea, että jos ostaisi noiden yleisurheilun MM-kisojen lähetysoikeudet ja räätälöisi siitä maksullisia striimejä kuluttajille. Tätä olen ajatellut ennenkin, ja sopisihan se muihinkin kisoihin käytettäväksi. Halvimman striimin saisi mainoksilla ja kalliimman ilman mainoksia, ts. mainosmyynnistä tulisi myös rahaa.

Asiakaskunta olisimme me poikkeavasti suuntautuneet penkkiurheilijat, eli me, joita kiinnostaa jokin muu laji kuin se mitä tv-yhtiömme meille tarjoaa. Esimerkiksi minä ensi lauantaina haluaisin seurata naisten korkeushyppya enkä suinkaan miesten keihäänheittoa. Mutta edes maksusta en löydä korkeushyppystriimiä tarjolle. Eli taas kerran ei kuluttajan raha kelpaa, on se kumma. Ja kuvittelisin että nykytekniikalla tämä mitä kaavailen olisi ihan toteutettavissa.

Maksullisia tv-kanaviahan on, mutta sillon joutuu ostamaan koko paketin, eli mukaan tulee paljon epäkiinnostavaa. Ja toisaalta silloinkaan ei voi olla varma siitä, näkeekö kaiken itseään kiinnostavan, juuri tällaisessa tapauksessa kuin yleisurheilu. Ja onhan se kanavapaketti muutenkin kuin ostaisi ruokakauppapalvelun, josta ei voi tilata tuote kerrallaan vaan pitää ostaa koko kori. Tulee sitten varsiselleriä vaikkei siitä pitäisi, ja keliaakikolle venhäleipää, vaikka oikeastaan halusi vain omenoita ja piimää ostaa.



Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #79 : 06.08.17 - klo:22:31 »
Media-alalla on paljon jähmeyttä, rahaa olisi tarjolla, jos olisi tuotteita, mistä maksaa. Minä esim. odotan jonkinlaista lehdistön spotify-palvelua, edes saman kustantajan valikoimaan. Tilaan esim. Uusimaa-lehteä. Veikkaan, että sillä ja samaan konserniin kuuluvalla Keskisuomalaisella ei ole montakaan yhteistä tilaajaa. Miksi minulle ei tarjota pienestä lisämaksusta pääsyä muihin konsernin lehtiin?

Sama pätee ruotsinkielisiin lehtiin. Voisi kokeilla mallia: tilaa yksi, saat seuraavan puoleen hintaan, kolmannen 75 % alennuksella ja loput hintaan xx.

Maksaisin myös lisämaksun pääsystä jokaisen tilaamani lehden arkistoon. Nyt saan tyytyä siihen, että Helsingin Sanomat tarjoaa tilaajille yhden vanhan lehden silloin tällöin. Nyt on tablettisovelluksessa tarjolla numerot vuosilta 1962, 1975, 1996, 1977, 1969, 1952, 1944 jne. Kaikki lehdet on käsittääkseni digitoitu, mutta niitä lukeakseen pitää vääntäytyä Kansalliskirjastoon tai Sanomien arkistoon.

Tarpeita on, tuotteita ei. Tai on yksi, alkujaan ruotsinkielisten aikakauslehtien Skriftly, nyt Paperini:
https://paperini.com/

Mt


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #80 : 07.08.17 - klo:12:02 »
Tunnistamme myös paketeissa olevan epäkiinnostavan myynnin. Emme ole siis ostaneet, mutta ilmaiset "taivaskanavat" olemme hyödyntäneet baraboloidiantennilla ja vähän kallilla decooderilla, siis pyöreä kouru antenni ja toinen laite antennin ja television välissä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Uusi yritysidea
« Vastaus #81 : 20.09.17 - klo:14:48 »
Tulipa sellainen yritysidea, että nykyään kun on kasvion kerääminen koululaisille taas pakollista, niin alkaisin myydä niitä  :003:. Joko valokuvattuja tai ihan perinteiseen tapaan kerättyjä. Eri kouluissa on eri käytännöt, miten kasvio kootaan, mutta tuotettaanhan voisi muokata aina kulloisenkin tarpeen mukaan, kun perusteet on hanskassa.

Kasvio vaikuttaa biologian arvosanaan, ja kun monella kunnianhimoisella vanhemmalla on hinku saada piltilleen hyvät numerot niin eivätköhän kukkaronnyörejään hellittäisi ja suostuisi pikku filunkipeliinkin, jos on laatukasvioita tarjolla. Ja taitaa vielä kätevästi olla niin että tuo kunnianhimo ja varakkuus käyvät käsi kädessä  :icon_biggrin:. Toisaalta luin keskustelua aiheesta ja tällaista olin havaitsevinani.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.