Kirjoittaja Aihe: Mitä pelkäät?  (Luettu 12191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #30 : 03.12.11 - klo:17:25 »
Peloista pahin minulla on, että syyttömästä hullusta yritettäisiin tehdä syyllinen rikokseen,
vaikka hän ei olisi tehnyt mitään pahaa.
Aiheettomien syytösten tekeminen, kun hullua ei suvaita asumaan ex-koulukiusaajan naapurissa.
On se kauheaa, jos samassa paikassa ei suvaittaisi edes kävellä vaan syytettäisiin että
tuo hullu seuraa. Semmoisia diivoja pelkään, jolla ei ole sydäntä ja jotka ovat  kieroutuneita.

Mutta kuule nyt Akuankka.  Jokainen pelkää sydämettömiä ihmisiä, ja minun on ollut vaikeaa antaa anteeksi työssä joillekin tiimeille jotka ovat ilmoittaneet että "kaikki" johtuu "Leenan epilepsiasta"  - kerran jopa siten että psykologi oli minun ollessani hiihtolomalla tehnyt tällaisen ilmoituksen, jonka jälkeen  hän jäikin itse sievästi lomalle.  Minä tiedän milloin kohtauksia on, milloin ei ole ollut, ja kun aamulla tulin työhön siollä oli lappu:  Lopeta heti kaikki työskentely, ja soita.  Vars. pomo oli virkavapaalla ja Sintti pomona (sellainen vähän testosteronipuutteinen, pituuskasvuvajaa mutta sitä isoegoisempi lääkäri).  Sanoin että nyt ei ole ollut oireen oiretta ---joojoo mutta sun täytyy lähtee hetio pois --   kaikki siellä kaaostui --- minulla ollut potilasjoukko jäi hoidotta yhtäkkiä -- myöhemmin kuulin että Pomo oli käskenyt vain "pelastaa Leenan" ei suinkaan erottaa ---  kun tämä psykologi syö lääkäreitä haukkapaloikseen...   Miksi hän siis saa pysyä paikallaan?  Minut siirrettiin heti Pomon palattua toisiin tehtäviin. Mutta Kiilopäältä minä siis soitin että onko minulla teillä tointa vai onko minut irtisanottu kun Sintti unohti mainita että jäänkö tänne kun täällä olis työtä vai tuunko johkin sinne...     Tiedän mistä vihat:  Hän oli parjannut Pomoa ja pyysin Pomoa näytille... psykologi huomasi että vika onkin muualla...

Mutta joskiun hän venytti kykyäni lausua rehellisin mielin Isä Meidän-rukous, niin mitä ihmettä häntä vihaamaan?  Onneton ihminen kai tuo on.

...........................................

Josklus kannattaa käydä läpi joka ikinen pelkonsa ja kysyä: Pelkäänkö ihan syystä?  Ihan totta syystä?  Voivatko nuo tehdä niin - vai pelkäänkö jotakin joka oli kerran totta, mutta ei enää ole?  Okei, psykologi kaaosti koko alueen hoidon sillä kertaa - lääkehoito kun oli minun käsissäni, samoin lausunnot kaikkeen, myös kuntoutukseen - ja seuraavassa yksikössä jouduin hokemaan itselleni:  Tämä on uusi yksikkö.  

Minua on kiusattu diagnoosin tähden silloin kun se oli vain diagnoosi niin paljon että jos alkaisin pelätä, en muuta ehtisikään. Eihän minun seuraava tapanikaan kovin hyvä ollut:  Ensi sanasta avaimet pöydälle ja:  Okei ei väkisin.  Sopii olla ilman - etenkin kun tiesin etteivät saa uutta tilalleni.

Mutta tästä oli apua.  Jankutin itselleni aina:  Se oli silloin.  Nyt on nyt.  Minä en saa, en-saa tuoda tänne muualla tapahtunutta. Tällä tiimillä on oikeus katsoa, häiritsevätkö oireet liikaa, ja kun sairaus on paljon silloisesta ja entisestään vaikeutunut, niin häiritseväthän ne.  Lisäksi minun haasteenani on olla kaikille korrekti ja he tietäkööt että ellen ole, he tietyt näkyvät tekijät tunnistaen tilaavat taksin.   Olen ihan mielelläni välillä kotona vaikka pidin työstä ja kirvelevintä oli luopua terapiatyöstä.    Ja kun menen mihin menenkin:  Entistä en päästä pilaamaan tätä päivää.
« Viimeksi muokattu: 03.12.11 - klo:17:31 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #31 : 03.12.11 - klo:18:20 »
Monet mielenterveys-kuntoutujatkin saavat tyytya patkatoihin.
Siina on hyvatkin puolensa, kun oppii minkalaisia ovat eri tyyppiset tyoyhteisot
hengeltaan.
Kaikille, kenella on sairaus, vamma tai puutteita joko lahjoissa tai lahtokuopassa tai kuka
mitenkin putoaa korkealta voidaan kohdella sydamettomasti.
Toisaalta sekin kokemus kasvattaa ymmartavaisemmaksi pienimpia ja heikompia kohtaan.
Kaikessa rakkaudessaan Jumala tuli pienia ihmisia armahtamaan,
ja jonkun pitaisi toimia vahan rafaelin enkelina.
Toihan oli tosi rankkaa tuo sinun tyoyhteisosi meininki.
Tyoelama onkin kovaa, kun tuotteliaisuus ja tehokkuus tuloksissa ja kilpailussa ei ole varaa joustaa.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #32 : 03.12.11 - klo:22:43 »
Monet mielenterveys-kuntoutujatkin saavat tyytya patkatoihin.
Siina on hyvatkin puolensa, kun oppii minkalaisia ovat eri tyyppiset tyoyhteisot
hengeltaan.
Kaikille, kenella on sairaus, vamma tai puutteita joko lahjoissa tai lahtokuopassa tai kuka
mitenkin putoaa korkealta voidaan kohdella sydamettomasti.
Toisaalta sekin kokemus kasvattaa ymmartavaisemmaksi pienimpia ja heikompia kohtaan.
Kaikessa rakkaudessaan Jumala tuli pienia ihmisia armahtamaan,
ja jonkun pitaisi toimia vahan rafaelin enkelina.
Toihan oli tosi rankkaa tuo sinun tyoyhteisosi meininki.
Tyoelama onkin kovaa, kun tuotteliaisuus ja tehokkuus tuloksissa ja kilpailussa ei ole varaa joustaa.

On se.  Siinä ei ole minua auttanu kuin että kun joku neuvoi rukoilemaan puolesta, niin rupesin siihen... minä pelkäsin että oon loppuelämäni onneton muuten...   Kyllä alku oli kankeaa, mutta mie jatkan joittenkin heittien kohdalla yhä, kun muistaa, ja tulee hapan maku suuhun.  Niin  saa lopulta onnellisen mielen... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #33 : 04.12.11 - klo:00:43 »
Olen syntymässä säikähtänyt yleispelkääjä. Näen kauhut kaikkialla.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #34 : 04.12.11 - klo:04:18 »

   putoamista


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #35 : 04.12.11 - klo:09:19 »
Olen syntymässä säikähtänyt yleispelkääjä. Näen kauhut kaikkialla.

Sitten täytyy panna päivät päälletyksin, niin paremmat kuin pahemmat, päällimmäiseksi paremmat.(Leino:  Tumma)

hyvä ohje
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #36 : 04.12.11 - klo:11:20 »
Joku voi pelätä pelkäämistä tai sitä, että alkaa pelätä pelkäämistä tai sitä, että...

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #37 : 04.12.11 - klo:12:24 »
Sialunsa tilaa täs saa peliätä: :icon_confused: ”Yksi sinulta puuttuu ja sen mukana kaikki - Kristuksen sisällinen tunto.”
Eipä sitä palion muuta osaa peliätä. Ei tuu palion sirppihallaa kenellekkään, kun koipeni oikaasen.

Kauheen tulemus täs elämäs olis ajaa autolla varsinkin lapsen päälle. Siitä seleviämisehen ei oma ymmärrys riittääsi. :'(
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #38 : 04.12.11 - klo:23:47 »
Sitten täytyy panna päivät päälletyksin, niin paremmat kuin pahemmat, päällimmäiseksi paremmat.(Leino:  Tumma)

hyvä ohje

Kiitos! Muistin, että yksi päällimmäisistä ja parhaista päivistä liittyy suoraan otsikon teemaan. Peloissani mutta oikeuden- ja kunniantuntoni pakottamana tiedustelin päälliköltä syytä hänen väärään ratkaisuunsa. Keskustelu paljasti, kuinka huonoissa käsissä johto voi olla. Kadotin herranpelkoni!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #39 : 05.12.11 - klo:19:10 »
Tällä hetkellä en tunne pelkääväni mitään. Kuitenkin aina sellaisessa tilanteessa, jossa jollekin läheiselle tapahtuu jotain ikävää, tulee vastoinkäymisiä, niin silloin saattaa tulla pelko, paheneeko tilanne, miten tästä eteenpäin....

Painajaisia en ollut nähnyt vuosiin, ennenkuin lokakuun lopulla sain lihaksia rentouttavaa lääkettä. Se piti ottaa illalla, kolmiolääke. Silloin näin painajaisia. Kyllästyin ja lopetin niiden syönnin, kun pääsin fysikaaliseen ja sain sieltä avun niska-hartiaseutuuni.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #40 : 05.12.11 - klo:19:20 »
Tällä hetkellä en tunne pelkääväni mitään. Kuitenkin aina sellaisessa tilanteessa, jossa jollekin läheiselle tapahtuu jotain ikävää, tulee vastoinkäymisiä, niin silloin saattaa tulla pelko, paheneeko tilanne, miten tästä eteenpäin....

Painajaisia en ollut nähnyt vuosiin, ennenkuin lokakuun lopulla sain lihaksia rentouttavaa lääkettä. Se piti ottaa illalla, kolmiolääke. Silloin näin painajaisia. Kyllästyin ja lopetin niiden syönnin, kun pääsin fysikaaliseen ja sain sieltä avun niska-hartiaseutuuni.

Panacod ja siinä oleva kodeiini, joka on morfiinijohdannainen aiheuttaa useille riippuvuutta ja harhoja. Tätä oli Eleniuksen Jaakon harhat, joista hän kertoi julkisesti lehdessä, näin kertoi vaimonsa Eeva-Liisa. Se myös aiheuttaa riippuvuutta hyvin herkästi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #41 : 05.12.11 - klo:19:22 »
En tiedä onko se pelkoa vai vastenmielisyyttä, mutta en pidä naamioista. Lapsena käsitin nuket kuolleiksi ihmisiksi. Omien lasten pienenä ollessa inhosin nukketeatteria, etenkin Kasper-nukkea. Se on minusta jotenkin kavala, ilkeämielinen.
Sellainen dekkari kuin Katso naamion taas, sai epäilemään jo joulupukkejakin.

Kavaluus, kateus ja ilkeämielisyys ovat pelottavia. Väistän sellaista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #42 : 05.12.11 - klo:19:36 »
Nukketeatteriperinteen Kasper taitaa oikeasti olla katala tyyppi. Eikö se pamauta poliisiakin nuijalla päähän? Matti Raninin TV-Kasper oli lähinnä pöljä. En pitänyt siitä.

Ransu Karvakuono sen sijaan säilyy ikuisesti kultaisissa muistoissani.

Pelkään, että joudumme entistä enemmän tanssimaan markkinavoimien pillin mukaan. Minulle on arvoitus, miksi pitäisi totella pääomasijoittajien hermostumisia joiden logiikka näyttää hemmotellun ipanan kiukuttelulta, kun siltä uhataan ottaa tikkari suusta. Minusta sellainen voima on heikkoutta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #43 : 05.12.11 - klo:19:41 »
Nukketeatteriperinteen Kasper taitaa oikeasti olla katala tyyppi. Eikö se pamauta poliisiakin nuijalla päähän? Matti Raninin TV-Kasper oli lähinnä pöljä. En pitänyt siitä.

Ransu Karvakuono sen sijaan säilyy ikuisesti kultaisissa muistoissani.

Pelkään, että joudumme entistä enemmän tanssimaan markkinavoimien pillin mukaan. Minulle on arvoitus, miksi pitäisi totella pääomasijoittajien hermostumisia joiden logiikka näyttää hemmotellun ipanan kiukuttelulta, kun siltä uhataan ottaa tikkari suusta. Minusta sellainen voima on heikkoutta.

Se johtuu siitä, että rikasta pihimpää ei ole. He rakastuvat rahoihinsa, eivätkä mahdu neulansilmästä läpi. Toisekseen on lisäksi sellainen kummallinen anonyymi olento kuin markkinavoimat, jotka reagoivat hermostuneesti mihin vaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #44 : 05.12.11 - klo:20:15 »
Panacod ja siinä oleva kodeiini, joka on morfiinijohdannainen aiheuttaa useille riippuvuutta ja harhoja. Tätä oli Eleniuksen Jaakon harhat, joista hän kertoi julkisesti lehdessä, näin kertoi vaimonsa Eeva-Liisa. Se myös aiheuttaa riippuvuutta hyvin herkästi.


Nyt miusta tuntuu, että mie olen valittanut tämän asian jo aikaisemmin ja sain uudelleen saman vastauksen. Onpa mulla huono muisti.  :017:
Pyryharakka