Kirjoittaja Aihe: Mitä pelkäät?  (Luettu 12301 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #15 : 17.10.11 - klo:15:25 »
En pelännyt poliisia, vaikka oli takanani ja laittoi siniset vilkut yht'äkkiä päälle ja teki u-käännöksen.  En ollut töpeksinyt, siis miksi pelätä. Se kyllä hämmästyttää edellä ajavaa, kun yllättäen alkaa vilkkua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #16 : 03.12.11 - klo:00:25 »
Pelkään ystävällisiä ihmisiä. Heille voin tuottaa pettymyksen, vihamielisten tai ylenkatseellisten ihmisten odotukset taas täytän kevyesti.

Pelkään kaikkien heikkojen ja haavoittuvien puolesta, että vahvemmat tallaavat heidät jalkoihinsa.
Pelkään, että Suomesta on tulossa armoton paikka monille.

Tätä kyllä myös. Lisäksi vielä lumiauroja.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #17 : 03.12.11 - klo:09:40 »

   Pelkään mielenrauhan rikkoitumista, koska silloin ei voi toimia, ei tiedä, on neuvoton ja hädissään.




Samat sanat. 
 Lasten tähden säikähtelen myötämöisin.
Itselleni mielenrauha taitaa merkitä myös onnea.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #18 : 03.12.11 - klo:09:46 »
Paikat joissa ei voi itse vaikuttaa kohtaloonsa, kuten hissit ja lentokoneet. Niihin pitää aina kerätä rohkeutta astua. :-\
Jopa junatkin ahdistaa joskus. :-\

Mutta varsinaisesti en pelkää mitään.
Eikä ole sellaista pelkoa joka rajoittaisi elämää. :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #19 : 03.12.11 - klo:10:00 »
Paikat joissa ei voi itse vaikuttaa kohtaloonsa, kuten hissit ja lentokoneet. Niihin pitää aina kerätä rohkeutta astua. :-\


Minäpäs   >:(  jäin Oulun juhlilla  rotevatekoisen perheen kanssa hississä kerrosten väliin, kukaan ei vastannut hälytysnappiin, oli kaiken aikaa kuuu-mem-pi ja kuuuu-mem-pi ja sitten joku alakerran respatyttö sai meidät tajuunsa... huudettiinko me vai mitä...    ja se poika pelkäsi tosissaan ja se tyttö ei saanut huoltomiestä kiinni...  oli kai lähtenyt kalalle johkin hyvin etäälle, kesti siinä  kolme varttia päästä ulos niin että sen jälkeen minä mietin opiskelija-asuntoloiden hissejä...  asuin yksi kesä HOASilla enkä siitä hissistä niin... se jäi joka toinen kerta välille mutta kun jyskytti itse ravisteli ja kokeili eri nappuloita se liikkui johkin päin.  

Ja kerran kun lentämällä menin Hesasta Joensuuhun oli siellä hirveä lumimyrsky että kun kiitorata saatiin autrattua se oli jo tuiskuttanut umpeen ja  lopulta aurausauto juuttui lumeen eikä sitä ,meinattu saada pois kinoksista kun ei paikalle saatu ensi elkuun hinauskalustoa, koneella kiertelimme pari tuntia kentän yläpuolella ja sitte sanottiin että lähtään tästä Kuopioon sillon oli lähellä etten pyytäny laskuvarjoa olin niin väsyksissä ja kyllästynyt ja en olis kestäny enää kahtasataa kilsaa bussissa...   sanoivat yhtäkkiä että ny aura-auto on irti ja ihmeesti se sitte sai kiitoradan puhtaaksi... laskeuduttiin aika syvälle hankeen kyllä.

Kaivataanko lisää tosielämän kaikkia juttuja, Leena voi avata oman joulukalenterin kauhutarinoille?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #20 : 03.12.11 - klo:10:13 »
Hissit joskus jumittaa.
Aikanaan yks tekukaveri oli kesätöissä siivousfirmassa ja kohde oli turvevoimala.
Oli sitten tullut vessaan asiaa ( sitä isompaa ) ja meni hissiin päästäkseen alakertaan, mutta hissi jämähti paikoilleen.
Oli menny loppupäivä korjaajaa ootellessa ja hissin lattialle se torttukin oli pitänyt vääntää.

Kerran ole pelännyt henkeni puolesta.
Sain kuulla jotta joku olis tilannut minulle torpeedon ......... mc -kerholta.
Nukuin muutaman yön tuvassa, koska en uskaltanut nukkua makuuhuoneessa, jos ois vaikka sänkyyn ikkunasta kranaatilla suolattu.

Nukuin pumppuhaulikko susihauleilla vierelläni pari yötä ja oottelin tietoa kerhoilta, jotta onko asia totta.
Sain sitten tietää että asia oli keksitty, jokainen voi arvata jotta asian keksineellä ei ole nyt helppoa, minä olen kyllä anteeksi antanut, mutta se kerho jonka nimissä oli uhkaus annettu ei unohda koskaan.



Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #21 : 03.12.11 - klo:10:55 »
-sairauksia
-taloudellista hätää ja kurjistumista
-Euroopan Unionin myllerryksiä velkakriisin takia.
Lisäksi hengelliseltä kannalta ottaen minulla on ihmispelkoa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #22 : 03.12.11 - klo:11:34 »
Joskus voi jostain asiasta pelätä ja nauttia samaan aikaan. Joskus pelottavasta asiasta voi oppia pelkästään nauttimaan. Pelko täällä vaihtelee, Taivaan Isä suojelee...
Vaikka en varsinaisesti pelkää korkeita paikkoja ja tykkään vauhdista, pelkään vähän lentämistä.  Laskeutumiset ja nousut ei pelota, mutta ilmassa oleminen ja korkeuden tiedostaminen aiheuttaa jonkinasteista ahdistusta. Lennon aikana tykkään kuitenkin katsella koneen ikkunasta ja ihastella maan ja pilvien muotoja. Laskeutuminen on paras osuus -sanokoot tilastot mitä tahansa; uuden maan näkeminen ilmasta käsin ja tieto siitä että saa kohta lujaa maata jalkojensa alle.
Jostain syystä ensimmäinen lentokerta ei pelottanut vaikka oli ilmakuoppia ja lensin yksin. Nykyisin en lennä ilman rukousta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #23 : 03.12.11 - klo:11:44 »
Joskus voi jostain asiasta pelätä ja nauttia samaan aikaan. Joskus pelottavasta asiasta voi oppia pelkästään nauttimaan. Pelko täällä vaihtelee, Taivaan Isä suojelee...
Vaikka en varsinaisesti pelkää korkeita paikkoja ja tykkään vauhdista, pelkään vähän lentämistä.  Laskeutumiset ja nousut ei pelota, mutta ilmassa oleminen ja korkeuden tiedostaminen aiheuttaa jonkinasteista ahdistusta. Lennon aikana tykkään kuitenkin katsella koneen ikkunasta ja ihastella maan ja pilvien muotoja. Laskeutuminen on paras osuus -sanokoot tilastot mitä tahansa; uuden maan näkeminen ilmasta käsin ja tieto siitä että saa kohta lujaa maata jalkojensa alle.
Jostain syystä ensimmäinen lentokerta ei pelottanut vaikka oli ilmakuoppia ja lensin yksin. Nykyisin en lennä ilman rukousta.

Hassua sillä paljon vaarallisempaa on ylittää katu suojatietä pitkin kuin lentää. Tuo tilastollisesti, mutta pelko onkin tunne asia, eikä järki siinä paljon auta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #24 : 03.12.11 - klo:11:56 »
Olen joskus ajanut Suzukilla lujaa, siis tosi kovaa, en viitsi sanoa mitä Hajabusa turbolla lähti.mutta siltikin vauhti tuntui kovemmalta kun olin kyydissä selkä menosuuntaan ja ei ollut nopeutta kuin 210.
Aika hurjalta tuntui, en suosittele.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #25 : 03.12.11 - klo:11:56 »
Hassua sillä paljon vaarallisempaa on ylittää katu suojatietä pitkin kuin lentää. Tuo tilastollisesti, mutta pelko onkin tunne asia, eikä järki siinä paljon auta.

Totta. Pelko on onneksi monesti väliaikaista, jos sitä suostuu kohtaamaan ja työstämään.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #26 : 03.12.11 - klo:11:58 »
Korkean ja ahtaan paikan fobia on. Olisi kamalaa tulla haudatuksi elävältä ja maata metrisen maakerroksen alla ahtaassa arkussa selällään. Kannatan polttohautausta, koska silloin henki varmasti lähtee. Nuorempana pelkäsin pimeää, mutta en enää.

Muuten, USA:ssa on kuulemma intiaaniheimo, jonka jäseniltä puuttuu korkean paikan kammo. Nämä inkkarit ovat usein rakentamassa pilvenpiirtäjiä ja keikkuvat siellä huimissa korkeuksissa kuin kotonaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #27 : 03.12.11 - klo:12:11 »
Olen joskus ajanut Suzukilla lujaa, siis tosi kovaa, en viitsi sanoa mitä Hajabusa turbolla lähti.mutta siltikin vauhti tuntui kovemmalta kun olin kyydissä selkä menosuuntaan ja ei ollut nopeutta kuin 210.
Aika hurjalta tuntui, en suosittele.

Ei Hajabusa ole moottoripyörä vaan tykki. Yksi torvi ajeli sellaisella 265km/h Hyvinkään kohdalla moottoritiellä ja ohitti poliisin vastaavan, joka lentävällä lähdöllä sai sen ajettua kiinni. Siinä mentiin jo henkensä kaupalla ja kuskin kortti kuivui pitkään eikä sakotkaan olleet ihan halvat. Likkalapsellamme oli kyykkypyörä, jolla pääsi vain tuon 265km/h. Hän teki sillä Kemorassa lipat, mutta sen verran kauniisti, ettei mitään mennyt pahasti rikki. Hän ei kertonut Kemoran reissusta mitään etukäteen ettei äiti pelkää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #28 : 03.12.11 - klo:12:22 »
Peloista pahin minulla on, että syyttömästä hullusta yritettäisiin tehdä syyllinen rikokseen,
vaikka hän ei olisi tehnyt mitään pahaa.
Aiheettomien syytösten tekeminen, kun hullua ei suvaita asumaan ex-koulukiusaajan naapurissa.
On se kauheaa, jos samassa paikassa ei suvaittaisi edes kävellä vaan syytettäisiin että
tuo hullu seuraa. Semmoisia diivoja pelkään, jolla ei ole sydäntä ja jotka ovat  kieroutuneita.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Mitä pelkäät?
« Vastaus #29 : 03.12.11 - klo:13:21 »
Kiusaajat luulevat, että pelottelu on valtaa. Korkeintaan se on väkivaltaa. Oikea valta perustuu luottamukseen.