Kirjoittaja Aihe: Ketä ihailet ja miksi?  (Luettu 5493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Ketä ihailet ja miksi?
« : 09.10.11 - klo:14:32 »
Kerro ketä ihailet:
esim.
-julkisuuden henkilö
-poliittinen vaikuttaja
-pappi
-tavallinen ihminen
-oman tiensä kulkija
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #1 : 09.10.11 - klo:14:52 »
Dietrich   :026:  Bonhoefferia!  Oli tuota kaikkea, ja jotakin, joka saa ihmisen ajattelemaan Kristusta.  Hän oli niin lähellä Jumalaa että "kukaan ei ole ihan entisensä kun on tutustunut Bonhoefferiin" - meilasi Tomi Karttuunen minulle tai minä Tomi Karttuselle, kun Tomi oli kirjottanu siitä upean väikkärin ja minä tutustunu sen verran että päätin joskus viel kirjottaa hyvän kirjan Bonhoefferista.  Bonhoefferia minä ensi kertaa ymmärsin... kaikista... ja sitten körttiläiset oli kuin suora jatko.  
Hän on ollut kryptokörtti....


Ja hänestä minun tulee aina mieleen se filminpätkä jossa joku oli laittanu minunki naamakirjasivulle Otto von Habsburgin hautajaisista, se oveenkolkutus.

Ensin sanottiin koko nimi ja kaikki tittelit ja arvonimet. - "Wir kennen ihnen nicht"
Sitten lueteltiin hyviä tekoja, ja vielä jotain... "Ist nicht bekannt hier, er ist verloren"
Sitten sanottiin vielä:  "Otto - ein sündiger, sterblicher Mensch"  - ja ovet avattiin.    

Hän lähestyi itsekin Jumalaa noin:  Ein sündiger, sterblicher Mensch.  Ja on esikuvana sellaisesta.  Siksi kai minä arvelen, että Bonhoefferin jälkeen juuri herännäisyys oli minulle niin tuttua.  Olen kiitollinen siitä tuttavuudesta.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #2 : 09.10.11 - klo:16:59 »
Musiikkiterapeutti Markus Raiviota synt.1973 Porissa,
ystävä Kristian Meurmanin sekä monen muun muusikon kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Markus_Raivio
http://www.niemikoti.fi/172.html

Perustelut:
-kohtelee ihmisiä tasa-arvoisesti ja tasavertaisina
-kohtaa kaikkien kuntoutujien tunteet
-Perustanut Elvis-hankkeen, jossa Nuorisoasiainkeskus ja Niemikotisäätiön mielenterveyskuntoutus
järjestävät kulttuuriharrastuksia, joogaa, capoieraa, tietoteknisiä valmiuksia nuorille ja nuorille aikuisille 35v
ikävuoteen asti. Kouluttanut projektiinsa vertaistukiohjaajia 15 kpl ja työllistänyt heitä ohjaamaan ryhmiä.
-Karismaattinen musiikkitapahtumien juontaja, joihin ottanut kuntoutujille suunnattua kuoroa,
bändejä mukaan esiintymään

Klubitalolta kansainvälinen sertifioija Pauli Löijä

-Oman tiensä kulkija, ( kuuluu mm. setaan )
http://www.google.fi/#sclient=psy-ab&hl=fi&site=&source=hp&q=pauli+l%C3%B6ij%C3%A4&pbx=1&oq=pauli+l%C3%B6ij%C3%A4&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=4436l6903l0l7255l11l9l0l1l1l0l238l1421l0.8.1l10l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=c1ffa9a1174b8136&biw=1280&bih=917

-pärjännyt monella saralla:toimittajana, teologina käytännössä seksuaalivähemmistöille
ja mielenterveyskuntoutujille, käsikirjoittajana, näyttelee, laulaa, luennoi ulkomaisilla klubitaloilla
-seurakuntien sateenkaari-yhteisön perustaja-jäseniä
-hänelle on kaikkien helppo tulla juttelemaan ja kertomaan kuulumisistaan
-osaa kohdata hyvin erilaisia ihmisiä ja ongelmia
-vaikuttanut klubitalon asiantuntija-jäsenenä ennenaikaisella eläkkeellä olevien
työllistämisohjelman tulorajaan eduskunnassa
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #3 : 09.10.11 - klo:20:49 »
Urheilijaihanteeni on ilman muuta moukarinheittäjäveteraani Kustaa Järvinen. Rauha hänen muistolleen! Hänen uransa päättyi sairauskohtaukseen maailmanmestaruuskisoissa Etelä-Afrikassa 1997, joissa hän voitti neljä kultamitalia 70-vuotiaiden sarjassa. Oli kaikin puolin hieno mies muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 09.10.11 - klo:20:57 kirjoittanut Pena »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #4 : 10.10.11 - klo:08:37 »
En osaa pitää idolinani ketään  o i k e i n  hyvää ihmistä. Työnsä jäljestä ihailen  Henri Matissea, Ingmar Bergmania, G F Händeliä, Aleksis Kiveä.

Yhdentoista elävän lapsen äitiä, isänäitiäni joka oli topakka talousihminen ja Koti, uskonto ja Isänmaa-aatteilla lapsensa kasvattanut. Valkjärven Salokylästä evakkotaipale kulki Ypäjän ja Kuhmoisten kautta Saarijärvelle. Siellä on mummon ja äijän hauta. Lapsista elää vielä kolme.

Sukutarina kertoo papin sanoneen mummolle: Siun lapseis on rukousten lapsia, ei ne hukkaan joudu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #5 : 10.10.11 - klo:23:12 »
Jos nyt täytyy joku valita, niin sitten Pentti Linkola.
On ilmeisesti oikeassa ihmislajin tulevaisuuden suhteen kun katsotaan vähän pidemmälle eteenpäin, eli aikaan jolloin jatkuvaa kasvua ei enää pystytä pitämään yllä.

Lisäksi ihailen formulakuskeja, jotka jaksavat pyyteettömästi kiertää ympyrää kuolemaa halveksuen. Ja urheilijoita yleensä, vaikka ponnistus ei aina osuisikaan kohdalleen.
Talvi onkin penkkiurheilijan parasta aikaa, kun urheilijat ilta illan jälkeen, ennen ja jälkeen kilpailujen, esittävät koottuja selityksiään sponsoritarrojen peittäminä.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #6 : 11.10.11 - klo:03:30 »
Dietrich   :026:  Bonhoefferia!  Oli tuota kaikkea, ja jotakin, joka saa ihmisen ajattelemaan Kristusta.  Hän oli niin lähellä Jumalaa että "kukaan ei ole ihan entisensä kun on tutustunut Bonhoefferiin" ...
en muista olenko kertonut Leenalle koskaan mutta Dietrich on minunkin "idolini", se ehdottomuus hyvän puolesta ja itsensä likoon laittaminen. Ja tietenkin VK600. Muut jätän listaamatta kun on niin monta. Ja jo se, että valitsee pappis"uran" tai muun seurakunnallisen ammatin, on ihailtavaa.

urheilussa esim sitkeät yrittäjät, jotka eivät lässytä liikaa epäonnistumisen hetkellä. Huippusuorituksen tekijät, jos moinen suoritus ei nouse päähän, toki juhlia saa. Kaikki ne harjoituksissa raatajat, mieleen nousee tuskan kuvat suolla harjoittelevista.

ja samoilla kriteereillä muitakin ihmisiä. Oman tien kulkijoitahan me kaikki olemme eli "sankareita kaikki..." blääh.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #7 : 11.10.11 - klo:07:55 »
...?...Lutteerusta kai.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #8 : 11.10.11 - klo:09:37 »
Poliitikoista ihailen Norjan pääministeriä Jens Stoltenbergia, joka hirvittävän tragedian tapahduttua ymmärsi vedota ihmisissä olevaan hyvään. Hän osoittautui todelliseksi johtajaksi, joka omasta surustaan ja hämmennyksestään huolimatta kykeni esimerkillisesti toimimaan kansansa parhaaksi. Oli koskettavaa nähdä ihmisten rientävän kaduille ruusu kädessä osoittamaan, ettei vihalle anneta valtaa. Olisiko Suomessa löytynyt johtajilta vastaavaa sydämen viisautta? (Toivon niin, mutta pelkään pahoin, että olisi koottu paneeli keskustelemaan aselain tiukentamisen esteistä.) 

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #9 : 11.10.11 - klo:10:00 »
Lisäksi ihailen formulakuskeja, jotka jaksavat pyyteettömästi kiertää ympyrää kuolemaa halveksuen.

Loistava kuvaus urheilun luonteesta!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #10 : 11.10.11 - klo:15:44 »
Tänään aloin ihailla Mikko Alataloa siksi, että hän uskalsi ainoana puolustaa aamu- ja iltahartauksien säilyttämistä kristillisinä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #11 : 13.10.11 - klo:22:08 »
Jos nyt täytyy joku valita, niin sitten Pentti Linkola.
On ilmeisesti oikeassa ihmislajin tulevaisuuden suhteen kun katsotaan vähän pidemmälle eteenpäin, eli aikaan jolloin jatkuvaa kasvua ei enää pystytä pitämään yllä.



Linkolaa minäkin olen sympannut jo varmaan kymmeniä vuosia. Lisäksi kaikkia hänen kaltaisiaan rohkeita ja kuvia kumartelemattomia tyyppejä. Linkolaa on haukuttu kehityspessimismistä ja jopa ihmisvihaajaksi, vaikka hän nimenomaan on huolestunut ihmisestä ja hänen tekemisistään. Lisäksi L. on kuulemma yksityisesti ihan hauska tyyppi (joskin erikoinen - joka on vaan positiivista).

Jatkuvan kasvun harha joutaisi jo haudata meren syvyyksiin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #12 : 13.10.11 - klo:22:18 »
Linkolaa minäkin olen sympannut jo varmaan kymmeniä vuosia. Lisäksi kaikkia hänen kaltaisiaan rohkeita ja kuvia kumartelemattomia tyyppejä. Linkolaa on haukuttu kehityspessimismistä ja jopa ihmisvihaajaksi, vaikka hän nimenomaan on huolestunut ihmisestä ja hänen tekemisistään. Lisäksi L. on kuulemma yksityisesti ihan hauska tyyppi (joskin erikoinen - joka on vaan positiivista).

Jatkuvan kasvun harha joutaisi jo haudata meren syvyyksiin.

Kyllä Linkolalla on paljon hyviä ajatuksia, mutta minua vaivaa se, että hänellä ei ole toivoa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #13 : 14.10.11 - klo:05:59 »

   Ihailen Risto Isomäkeä, Sarasvatin hiekan kirjoittajaa. Hän ennusti tsunamin.

   http://fi.wikipedia.org/wiki/Risto_Isom%C3%A4ki


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Ketä ihailet ja miksi?
« Vastaus #14 : 14.10.11 - klo:11:21 »
Kyllä Linkolalla on paljon hyviä ajatuksia, mutta minua vaivaa se, että hänellä ei ole toivoa.

No sepä se ja lisäksi arveluttavia keinoja ihmisten vähentämiseksi.

Lisäksi diggaan mm. Pave Ruotsalaista, Veikko Huovista ja Bob Marleyta unohtamatta Mariee Siouxia  :060: