Kirjoittaja Aihe: Lumesta turhaa työtä!  (Luettu 10042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #30 : 28.02.10 - klo:09:00 »
Ihan hyvää liikuntaa se on. Tosin ei tarvitse kattoa lumesta tyhjentää, kun talon harjakattoinen ja jykevästi. Lumitöiden hyvä puoli on se, että naapuri tulla tupsahtaa paikalle jutskaamaan. Ainoastaan viikko sitten olleen myrskyn jälkeinen lumi teki hieman enemmän töitä. Tuuli oli pakannut lumen niin tiiviksi, että homma meni puurtamisen puolelle.

Aurinko paistoi perjantaina niin kivasti, että etelänpuoleiselta katolta tulivat lumet alas. Viime yönä heräsin kun toisesta päädystä taloa rytisivät pohjoispuolelta.

Nyt sataa lisää, iltapäivällä pääsee siis kolaamaan!
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

myyrä

  • Vieras

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #32 : 14.03.10 - klo:11:43 »
Lumi on siitä viehättävää, että on riemastuttavaa kun se tulee, ja vielä mukavanpaa kun se ymmärtää häipyä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #33 : 14.03.10 - klo:12:13 »
Hyvähän se on, että talvella on lunta, mutta kyllä lumen tulo minun puolestani jo riittäisi tältä talvelta. Alkaa jo oma pihakin tuntua ahdistavalta, kun ei tahdo nähdä korkeiden kinosten takaa mitään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #34 : 27.03.10 - klo:14:01 »
 Äsken putovivat viimeiset lumet katolta. Talo tärisi ja meteli oli kuin maanjärstyksessä
 Matin arvion mukaan 6-7 tuhatta kiloa märkää lunta ja jäätä vyöryi alas.
Siinä tulivat tiilikaton sammaleetkin samalla maahan.
Toinen lape suli vähitellen ja loppu tuli eilen alas. Hyvä ettei Basso jäänyt alle. Sen juoksulanka kulkee siitä alta. Se makaili kuistilla silloin.

Onneksi olemme etelärinteellä. Aika hyvin ovat lumet häipyneet vähälumisempina vuosina.
Nyt syntyi sellaiset korkeat vallit että niitä täytyy kai lapioida hajalle. Niin että vieläkin
riittää lumitöitä pitkään.

                                       
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #35 : 11.11.10 - klo:13:39 »

Toivottavasti Jampekin on jo päässyt kauan kaipaamiinsa lumitöihin 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #36 : 11.11.10 - klo:14:37 »
 >:( Leena tahtoo lumitöihin... vettä vaan sataa...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #37 : 06.12.10 - klo:11:05 »
Leena, oletko jo ollut aamulla lumitöissä?

Jampe, arvaan että harmittaa. :icon_wink:                                                                                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #38 : 08.12.10 - klo:23:03 »
Olen niinkin, sillä terassi on pidettävä lumettomana. Kolme vuotta tässä asuttuani löysin kellarikjomeron... oli lumilapio siellä...  toimii paremmin kuin rikkalapio.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #39 : 21.02.12 - klo:22:40 »
Minun puolestani lunta on jo aivan riittävästi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #40 : 22.02.12 - klo:07:59 »
Meillä on Matti-vaari muotoillut suuresta lumenkolauskasasta kovertamalla linnakkeen, ilman kattoa ettei tule sortumavaaraa. Linnakkeesta lähtee
ison lumilapion levyiset käytävät sinne sun tänne. Lotta tykkää taapertaa näitä rusakon- ja lintujen syöttöpaikoille.
Ei ole turhaa työtä nämät.
Autotallin katolla olevat lumet pitäisi saada pois. Keksin että herttoniemeläisukot pitää panna hommiin. Matin jalalla on kipeää kiivetä sinne.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Lumesta turhaa työtä!
« Vastaus #41 : 22.02.12 - klo:17:16 »
   Että tämmöstä täällä taas tänään....ja viikonloppuna pitäis hakia auto...arvatkaa onko autopaikallani yli puoli metriä lunta?  :100:  Keittiön ikkunastakin on saanut taas todistaa jännittäviä parkkeerausratkaisuja ja bussikuskit sukkuloi aurauskasojen, rakennuskaluston, -ukkojen, -ukkojen autojen välissä ja koittaa mahtua pysäkille...ei käy kateeks...