Kirjoittaja Aihe: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen  (Luettu 37614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #15 : 16.06.16 - klo:07:31 »
Kehtolaulu kuolleelle. Paul Simon. Eng. sanat sivun alla.

https://youtu.be/FVM_mN1StPg

Kuollut nukkuu ja hänet herätetään ikuisesti elämään
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #16 : 16.06.16 - klo:08:55 »
Pitänee kuitenkin tähän ketjuun palata. Avoin foorumihan tämä on. En voi enkä halua kenenkään kirjoittelua rajoittaa. Ylläpito katsoo asiallisuuden perään.
Teen arvioni poliisin toimista omien kokemusteni perusteella, sillä olen hyvin huonosti vaikutettavissa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #17 : 16.06.16 - klo:21:32 »
Teen arvioni poliisin toimista omien kokemusteni perusteella, sillä olen hyvin huonosti vaikutettavissa.

Luotan arvostelukykyysi. Keskutelu siirtyi yleisemmälle tasolle stealin kommentin myötä. Kirjoitin lähinnä siitä näkökulmasta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #18 : 20.06.16 - klo:08:38 »
Ruutin tarina jäi itselleni joksikin johon toivoin, siis minä,  vain minä, ja saatan erehtyä, jotakin hyvin varovaista jatkoksi. Olen äärettömän kiitollinen siitä että se uskallettiin kertoa ja toivoin kertomisen lievittävän oloa. Jossakin runossa varotetaan " karkein käsin tarttumasta sydämeen jota on satutettu"

Kaikki juupa eipä onpahan sen jäljessä tuntuu nyt ikävältä. Riitta-mummi löysi kommentin joka ei riitele kenenkään kanssa. Kiitos siitä.  Tässä tehtiin virhe, mutta oliko niin tarkoitettu?  Oliko "Ruut". jo kärsinyt tarpeeksi, ja jatko ollut liikaa? 

.......Jumalan talo
oli ulkoa valkoinen. Ihan jumalanvalkoinen
Sinne mentiin pitkin kuusikujaa niissä
Asui suuri joukko lintuja
Ne kaikki lauloivat.


Jumala oli asetellut sinne tänne
maalauksia ne olivat värikkäitä
ja ne keskustelivat keskenään
rauhallisesti
vuorotellen

ja Jumala vyöryi vastaan ja
huusi suurella
kaikuvalla äänellä
Mutta sehän on Ruut
Juuri Ruutia minä olen odottanut...... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #19 : 10.07.16 - klo:08:24 »
Se on ongelma, että viranomaistoimintaan ei oikeastaan voi puuttua kuin jälkikäteen ja silloinkin ratkaisut ovat yleensä ottaen myönteiset kyseisille viranomaisille tapauksen luonteesta riippumatta.

Tämä juontanee juurensa meillä hyvin vahvana elävästä kulttuurista jonka mukaan esivaltaa tulee totella ja alistua joka tilanteessa.

Minusta on tärkeätä, että kaikista väärinkäytöksistä niin viranomaistyössa kuin politiikassakin puhutaan avoimesti.

Jaksamista Ruutoin omaisille!
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8323
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #20 : 10.07.16 - klo:17:40 »
 Ai Janina uusi kirjoittelija :)
Ollos tervetullut munkin, siis minun kuin munkki puolesta myös.
Jos et halua sen suurempia järkytyksiä, niin hypi aina yli mun kirjoitukset.
On jotenkin toi sana hukassa :)

Itse asiaan virkavalta ja tavallinen pieni ihminen.

Itsellänikin on huonoja ja hyviä kokemuksia.
Hyviä kokemuksia on nuoruudessa sosiaaliapu puolelta, kun en koskaan kokenut sen arvoinen, että sain heiltä tukea ja apua, Apua joka auttoi. Siitä olen kiitollinen.
Kait mulla on aina ollut, kuten vieläkin, että jos et itse tee ja tienaa, et ole oikeutettu mitään saamaankaan, sen sortin kapitalisti olen.
Ehkä mennyt koulujärjestelmä opetti jo sen.

Huonoja kokemuksia on sittenmyös, ja juuri poliisien puolelta.
Neoli aika lähiomaiset rikkonaisessa nuoruudessani.
Tuota rakkaan vanhuksen 1944 kertoman tapauksen tapaista koin ollessani vielä alaikäinen,no 17 kesäinen muistaakseni.
Jouduin silloin putkaan 10 vuorokaudeksi.
Olihan se kova paikka ja kaverini, kun sinne joutui veti ranteensa auki ja hänet vietiin mielisairaalaan.
Itse kyllä jotenkin sen kestin, mutta oli se kokemus se koppihoito, mutta eihän se mua hurskaammaksi tehnyt.
Siihen aikaan ei päässyt ollenkaan ulos ja vain kolme kertaa olin kuulusteluissa, joissa oli sosiaalitantta mukana.
Loppu aikana ei kertaakaan ulos kopista,ei edes suihkuun, kun en tiennyt sellaiseen olevan mahdollisuutta.
Ei ne kukaan kertoneet sellaisesta.
Täytyy kyllä tunnustaa, että oli siinä mielenterveys koetuksella.

Eli virkamiesten mielivalta on kyllä aina ollut todellista.
Kaverini kertoi, että hän pelkää mennä hakemaan psykiatrilta todistusta eläkettä varten, kun sillä ruuvinvääntäjällä on niin kauhea valta, että jos ei tykkää henkilöstä voi pakottaa hoitoon johkin koppiin määrättömäksi ajaksi.
Niin on monelle käynyt.

Se että virkamiehillä on näin hirveä valta pitäisi saada ihmiset tekemään jotain sen asian suhteen, että ei käy kuten Ruuth nimimerkille kävi, tuossa 1944 herran kertomassa.
Luulisin ettäkoska hyville ihmisille ei tule tämä asia vastaan kuin harvalle, niin kukaan ei välitä ottaa asiaa esille.

Esimerkiksi voisi olla hyvä, jos pakkohoitoon tai vangitsemiseen pitäisi olla vähintään kaksi mielipidettä erihenkilöiltä,ennen kuin saa vangita pakkohoitaa.
Nyt joku suuruudenhullu Napoleonintautinen lääkäri poliisi voi tehdä mitä vaan ja pieni ihminen ei voi kuin vikistä ja se ei auta.



Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #21 : 27.07.16 - klo:13:43 »
Tuossa yllä on sellainen oikein hyvä mielenterveyslain arvio ja arvostelu, että tuota tarkkailua psykiatrisessa yksikössä ei voida käynnistää kuin kahden lääkärin päätöksellä, heidän on oltava yksimieliset sen tarpeesta. Siis aikuisen kohdalla yksilön on oltava mielenterveydellisin perustein vaaraksi itselleen, ympäristölleen, eikä hänen hoitoaan voida muuten toteuttaa. 

Jos siis haluaa tappaa itsensä ja puhuu järkeviä on laitonta suorittaa tuo vapaudenriisto mielenterveyslakiin vedoten.

Ongelmia on, ja eräs suurimmista tuo kaksi lääkäriä.  Heidän velvollisuutensa olisi toimia vastuullisina ja autonomisina, mutta liian usein " kupongilla" tulija päätyy tarkkailuun ( max viisi vuorokautta, viidentenä täytyy jo joko kirjoittaa vapauttava päätös tai perustelu jatkolle). Nojaaminen toisen ratkaisuun ja epämääräinen mielikuva siitä, että " jokaisellahan on jotain ongelmia" johtaa myös ns " liitteen" kirjoittajan harhaan, eikä hän opi mitään sen kirjoittamisen perusteista. " Koska otettiin sisään niin minä olin oikeassa" .  Ei hän läheskään aina ole ollut.

Tarkkailuailana tulisi myös tarkastaa, onko liitteeseen kirjattu teksti ja väitetyt tapahtumat tosia vai pahimmillaan panettelua, olen todella kohdannut yhden tällaisenkin itse.  Väärinkäsitys tulee kuitenkin sekin oikaista, samoin epämääräiset käsitykset joita ihmisillä nyt on siitä, kuka ja milloin on psykiatrin tarpeessa. Suurin ihmetyksen aiheeni erikoistumisvuosilta oli roskisdyykkari josta ihmettelin mitä hoidettavaa minulla tässä.....   Nyt vuosien päästä siinä taisi olla herkkä naapuri joka kuvitteli tuon dyykkaajan kyttäävän mimmoista elämää heillä eletään noin jäteastian kautta, näetsen onko kissaa koiraa mitä lehtiä tilataan.. :003:

Tuo pelko on pääosin perusteeton sillä liitteen eli mielenterveyslain mukaisen paperin värkkääminen on niin työläs ja tietoja vaativa, ettei sitä tehdä ihan sillä että tullaan ja sanotaan hyvää päivää, minä taidan tarvita sairaslomaa. 

Valitettavasti on niitä jotka vastaavat " kirvesvartta" mutta harvemmin koulutettujen psykiatrien joukossa.  Nuo liitteiden raapustajat kun ovat hyvin usein kotikäynnille kutsuttuja yleislääkäreitä, ja menossa on mellakka ja myllerrys, huuto kiirii ja voivotus raikuu eikä osata erottaa olisiko tässä nyt poliisi vai psykiatri poikaa ( " ei poliisia paikalle/ minä olen ymmärtäväinen ja empaattinen/ hoitoahan me tarvitsemme").  Jos kerrankin paikalla kävi psykiatri täytyy lääkärin olla keskimääräistä lahjakkaampi todetakseen, ettei nyt ole kuin poliisin paikka. 

Nuori poliisikin toimittaa perheriidan kulminoituessa  vahvemman tappelijan psykiatrille, eikä siinä voi kuin iskeä diapamia ja sanoa että nukuhan nyt ja katsotaan mikä tilanne, kun huudat muutakin kuin sarvipäitä.  Nukkuu ja  aamulla selviää,  ettei tuttu partio tekisi muuta kuin tulisi paikalle ja ryystäisi kahvit sanottuaan että lopettakaahan taas tällä kertaa.   Elämäntoveri  noutaa kumppanin psykiatrin pahnoilta ja ilmenee,  että tuo poliisivisiitti  vain kuin kuului siihen heidän riitelykulttuuriinsa.  Tämä tarina on täsmällinen ja tosi, joskin siten vaitiolovelvollisuuden suojaama ettei ao kukaan ole tunnistettavissa.  :003:

Meitä kaikkia on niin moneksi, että tästä saisi hauskan tutkimuksen. Jos saan eettiseltä toimikunnalta luvan niin senhän minä teenkin! 
« Viimeksi muokattu: 27.07.16 - klo:13:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #22 : 27.07.16 - klo:14:04 »
Se mitä kyllä virkamiehestä ja naisestakin on nähty kuultu koettu:  Se mitä asiakas/ pidätetty/ potilas pyytää on ilman muuta väärin ja oikein toimittaessa tehdään täsmälleen päinvastoin.   Se on hyvin ihmeellistä, ja arvioni mukaan taustalla on kontrollin menetyksen pelko. 
Viimisin villitys on lähiapteekkien nuoret farmaseutit. Uusisin lääkkeeni, mutta onkos lääkärillä lupa kirjoittaa lääkkeitä itselle ja tuo jäsenkorttihan on vanha ja kukas sitä kontrolloi.  Ensin puolen tunnin lohduttelu että kyllä kontrolloidaan ja tuo osoittaa vain että jäsenmaksu on maksettu ja uusi tulee postissa jos posti tulee eikä estot näy jäsenkortilta eikä jokainen ole ammattiliiton jäsenkään  ja tärkein, kyllä apteekkeihin ilmoitetaan jos on esto joltakin valmisteelta ja lopulta aikuinen paikalle kuitenkin, eikä niitä troppeja  edes voi käyttää väärin.



Ääripää on valitettavan usein todella ääripää, eli kaikki kyselemättä mitä yksi ihminen pyytää tai vaatii.  Sossu soittaa että etkö tiedä, jokainen avustus menee pojan huumevelkoihin ja uusiin hankintoihin mikä on pahempikin. Sanoin että koettakaa saada se jakeluun hoitajalle joka parkuu ovellani että sun on kirjoitettava siitä sun on pa-hakko ki-hirjoittaa paperi että rahat katosi tai jotain luovuutta kehittävää sen täytyy saada rahaa....  Ja ettei hoitsua tavoiteta no se on lukkiutunut veskiin ja sinnekin kehittyy semmonen jono että tilanne kriisiytyy nyt jo täällä, ole kiltti ja anna jotain tai keksi jokin tai sano että ruokakupingin on nyt riitettävä, ei anneta ruokarahaa, turvakodin osoite vanhalle miehelle kouraan ja poliisi asialle.  Mitäs, kun isä ei itse halua pojalle muuta kuin raha-apua. 

Mitähän siinä olisi voinut tehdä?
« Viimeksi muokattu: 27.07.16 - klo:14:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #23 : 17.06.17 - klo:19:36 »
Sain luettavakseni poliisin ja syyttäjän asiakirjat, salaiseksikin leimatut isänä. En saa tyttäreni varjolla riidellä kenenkään kanssa, sellainen ei olisi tervettä. Asia on hyväsää hoidossa Taivaan isän arkistossa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #24 : 17.06.17 - klo:19:54 »
Hiljennyn taas.
Vain ajatus ja huokaus.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #25 : 06.09.17 - klo:21:55 »
Poliisi ja syyttäjä, Majakka ja Perävaunu. Onpa kumma, että Orimattilassa naisen hengen pelastanut poliisi taitaa joutua oikeuteen. Syyttäjillä lienee tarvetta vähän ryhdistäytyä, koska oma ylin pomokin on pulassa, epäillään virkavelvollisuuden laiminlyönnistä. Arvelen löytäneeni syyn siihen, miksi Ruutin toiseksi viimeistä elon yön tapahtumia poliisi ei saanut tutkittavakseen. Siinä lienee kyse korkea-arvoisen komisarion ja kihlakunnansyyttäjän konspiraatiosta. "Koska tuo opettajanainen teki tuollaisen tekosen, että pakeni taivaaseen, niin hoidetaan tämä homma siten, että yksikään poliisi ei joudu tutkittavaksi hänen kuolemastaan". Ruutin kuoleman kuittasi kihlakunnansyyttäjä. Ei häntä kiinnostanut se, miksi Ruut yön huusi, kirkui ja taisipa lyödä päätään seinäänkin. Tälle on todistaja. Ei Ruut poliisin nappia painanut toiseksi viimeisenä yönään, se on minulle poliisin toimesta todistettu ja Valtakunnan syyttäjäviraston virkamiehen asiakirjalla varmennettu. Voisi olla niin, että Ruut olisikin elossa, jos häneltä olisi menty kysymään, että onko kovakin hätä vaikka et nappia painanut. Siinähän olisi mennyt tiukat kuulustelumetodit kuin tuhka tuuleen.
Eräs eläkeläiskomisario kuoli Virossa. Hänen aikuiset lapsensa ovat ajaneet kannetta, että asia pitää tutkia uudelleen. Tähän valtakunnan syyttäjävirasto suostui. Perustelut ovat lehdessä kirjoitetut, mutta niistä puuttui yksi merkittävä asia: ylikomisario on riittävän korkea-arvoinen henkilö, että se vaikuttaa.  Majakalla ja Perävaunulla on vielä ihmistuntemuksen psykologiassa opettelemista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #26 : 15.09.17 - klo:14:19 »
Pitänee kirjoittaa poliisitarkastajankin juttu ulos. Ymmärrän, että tuollainen henkilö on korkeassa päällystöasemassa, koska arvomerkki on aika näyttävä olkapoletissa. Siis kyseinen tarkastaja oli siirtänyt matkustuspisteitä noin 180 euron arvosta omalle tililleen. Tähän oli joku tarkastuselin iskenyt silmänsä, sillä pisteet kuulunevat valtiolle, mikä matkat virkamiehelleen korvaa matkalaskun mukaan. Ei siitä tuomiota tullut, kun tarkastaja ehti jäädä eläkkeelle. Tuomiosta viis, mutta eläkkeelle kyllä, sillä kyseessähän oli tyhmyys, mikä on päällystöhenkilölle paha vika.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #27 : 02.10.17 - klo:10:46 »
Oli lööppi Orimattilan ampumistapauksesta lehdessä. Naisen hengen pelastanutta poliisia ei syytetä oikeudessa. Oikea päätös.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #28 : 02.10.17 - klo:10:58 »
Iltasanomat kirjoittaa sontaluukkutietonaan, että poliisivankiloissa on vakaviakin puutteita. Yksi asia oli väärin: tutkintavangin on sallittu omalla kustannuksellaan ostaa tyrmäänsä televisio ja siihen pitkä johto, jolla pääsee pakenemaan taivaaseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ruutin ja Puolustajan yöllinen tapaaminen
« Vastaus #29 : 02.10.17 - klo:12:49 »
Lahden radion toimittajan kuulin kertovan kokeilumielessä käyneensä kokeilemassa putkassa olemista. Jo muutamassa tunnissa tuli ahtaanpaikankammo terveelle ihmiselle, kun siellä ei ollut muuta kuin punkka, seinät ja pönttö.

Sen voin hyvin ymmärtää. Jo pelkkä sisällä jatkuvasti olememinen, sairauden vuoksi esim. vaikuttaa 'mökkihöperyyttä'. Kotona on kuitenkin virikkeitä ja tekemisen mahdollisuutta. Saati muutaman neliön kopissa yksin, pahat ajatukset siinä muuttuvat epätoivoksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)