Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kotimaa

(1/1)

Kalistaja:
Kotimaa-yhtiöt ( asia koskee lähinnä Kotimaa-lehteä ) aloittaa YT-neuvottelut, ja toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä puhuu 20 ihmisen vähentämisestä. Tai ainakin vähentämisen tarpeesta.

   Ko. yhtiön säästötoimet kohdistuvat ( Kotimaan nettisivuston mukaan)  ensisijaisesti tappiollisen Kotimaa-lehteen, sen toimitukseen ja tukitoimintoihin, kuten omaan puhelinmyyntiin, lehtien tilaajapalveluun ja mainososastoon.

   Uutinen säpsähdytti, koska olen tottunut lukemaan Kotimaata lapsuudestani asti, ja koska olen pitänyt lehteä tietyllä lailla vakaana, joskaan en toki varakkaana. Ilmeisesti osasyynä nyt puheena olevaan tilanteeseen on se, että seurakunnalliset tilaukset ovat vähentyneet selkeästi. Jos aikoinaan ymmärsin oikein, niin esimerkiksi Lapualla tuomiokirkkoseurakunta tilasi lehden työntekijöilleen, ja sama on ollut käsittääkseni käytäntö myös monissa muissa seurakunnissa. Seurakuntien tilaukset olivat - ja ovat - oikein, sillä onhan Kotimaa ikään kuin yksi työkalu työkalupakissa. Nyt kun monin paikoin seurakunnat eivät tilaa ko. lehteä, niin arvatenkin suntiot ja pastorit eivät viitsi omia rahojaan lehteen käyttää - ja taitaapa olla niin, että moni moni kirkon työntekijä on vain kirkossa töissä, ei sen kummempaa!?

seppos:
Vastauksena tuohon asialliseen kommenttiin voinen kertoa, että meillä käytäntö päättyi, kun verottaja ilmoitti tilausmaksun olevan työntekijälle tuloa. Luottamushenkilöille seurakunta tilaa yhden lehden. Vaihtoehtoja on kolme Sana, Uusi Tie ja Kotimaa. Yksi otti sanan ja loput Kotimaan.

Mielestäni seurakünnan työntekijöille Kotimaa on ammattilehti ja verotuksessa vähennyskelpoinen työkalu. Verottaja tulkitsee asiaa paikkakunnittain eri lailla.

juhani:
Minä olin teenager-iässä hyvin vähäisellä aivotoiminnalla sitä mieltä, että KOTIMAA olisi heränneen kansan lehti.   :wink:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta