Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kirkolliskokous- ja hiippakuntavaalit

(1/1)

Hölkänen:
11.2. valitaan uusi kirkolliskokous ja uudet hiippakuntavaltuustot kaudelle 2008-2011. Ehdokkaat löytyvät hiippakuntien sivuilta.

Enää pitäisi löytää äänestäjät. Olen itse päässyt kahteen seurakuntaan kertomaan nuorten aikuisten listastamme ennen seurakuntaneuvoston kokousta, mikä oli tosi hieno juttu. Yhdestä sanottiin ettei luottamushenkilöitä saa lähestyäkään. :!: Puhelimitse ja sähköpostitse olen myös joitakin luottamushenkilöitä yrittänyt tavoittaa, vaihtelevalla menestyksellä. On vaikea tietää, kiinnostaako luottamushenkilöitä saada tietoa eri vaihtoehdoista.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Millä perusteella tuntemanne luottamushenkilöt tekevät valintansa? Ja millaisia ihmisiä näihin luottamuselimiin pitäisi tällä kertaa valita?

seppos:

--- Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen" ---11.2. valitaan uusi kirkolliskokous ja uudet hiippakuntavaltuustot kaudelle 2008-2011. Ehdokkaat löytyvät hiippakuntien sivuilta.

Enää pitäisi löytää äänestäjät. Olen itse päässyt kahteen seurakuntaan kertomaan nuorten aikuisten listastamme ennen seurakuntaneuvoston kokousta, mikä oli tosi hieno juttu. Yhdestä sanottiin ettei luottamushenkilöitä saa lähestyäkään. :!: Puhelimitse ja sähköpostitse olen myös joitakin luottamushenkilöitä yrittänyt tavoittaa, vaihtelevalla menestyksellä. On vaikea tietää, kiinnostaako luottamushenkilöitä saada tietoa eri vaihtoehdoista.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Millä perusteella tuntemanne luottamushenkilöt tekevät valintansa? Ja millaisia ihmisiä näihin luottamuselimiin pitäisi tällä kertaa valita?
--- Lainaus päättyy ---


Hiippakunnan vaalilautakunnan jäsenenä voin kertoa, että vaalityötä saa tehdä ja luottamushenkilöitä, jotka ovat ne äänioikeutetut, tässä vaalissa saa lähestyä vapaasti. Tehkää ihmeessä vaalityötä se kantaa aina hedelmää. Meillä on rovastikunnassa sopimukset siitä kuinka tässä vaalissa pelataan. Irtolistalta on käytännössä mahdoton päästä täälläpäin.

Hölkänen:
Mutta miepä pääsin hiippakuntavaltuustoon.  8) Jos olisi listalla ollut sama kannatus kirkolliskokousvaaleissakin niin olisin päässyt sinnekin. Ilmeisesti kirkolliskokoukseen ei oikeasti tahdota nuoria päästääkään, taisi mennä läpi vain yksi koko valtakunnassa (Signe tosin edustaa meitä oikein hyvin).

Noh, neljän vuoden päästä sitten. :)

Liisa:
Onnittelut, Hölkänen.

Meillä taitaakin olla aiheen tiimoilta jo kaksi ketjua. Enpä huomannut, eikä tainnut Seppokaan. (Toisen voisi vaikka lukita.) Tässä siis toinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta