Kirjoittaja Aihe: Keskustelua NATOsta 2  (Luettu 7847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Keskustelua NATOsta 2
« : 01.07.22 - klo:04:42 »
 Suoraa jatkoa 1944:lle

1944 voisin kertoa paljon pahempaa mutta antaapa olla.

 Siihen aikaan sai kuka hyvänsä kuulla ihan mitä hyvänsä jo varsin kakarana ja siis kakaroilta. .   Olin porvari koska meillä oli kotona piano.
Semmoinen pystypiano ja sitä soitettiin. Tavallisesti pianisteilla on, ja sillä sosieteetilla olisi jokaisella riittänyt hilloo semmoiseen. 
 
Työväen säästöpankin paikallisjohtajan tytär, hän ei ollut porvari vaan "rikas sosialisti"   :003:.  Kun siis tunsin sitä köyhää väkeä niin ihmettelin kuinka se ollenkaan käy, mutta kuulemma se oli neidin kutsumus. 

Siihen aikaan sai jo koululainen päin näköä koska "kaikki opettajat on porvareita".  Annoin semmoisia päihin, ja ihmettelen nyt myöhemmin,  kuinka ne silti  tykkäs olla mun kavereita. 

Jos sitä kaikkea raahaisi mukanaan, niin taittaisi selkänsä.  Mitä vanhemmat koki, siis viimeksi nyt "imperialistisia neuvostovastaisia" jne, se tummensi meillä kotona elämän.  Ja hassua mutta en koskaan kuullut että olisivat olleet jotenkin ei-pidettyjä työssään.  Se nyt oli jo vitsi että kaupungintalon siivoojien virat jaetaan valtuuston voimasuhteitten mukaan.  Kolme demaria, yksi SKDL.sta, yksi kokoomuksesta ja yksi sittari. Se osui meihin myhös.

............................

Mutten valitse arvojani sen mukaan mitä ASSilaiset puuskuttivat joskus ennen, enkä ole valinnut koskaan. Vanhemmat harkitsivat demarien jäsenkirjan ottamistsa jotta saisivat viran, mutta päättivät ettei tästä lähtökohdasta. 

Minä en nukkunutkaan.
Mutta olin heistä ylpeä ja no niin, on pakko oppia ajattelemaan itse vaikka siitä tulisi mitä harmia --- vaikka helppoihan minun on kun oli siinä esimerkki edessäni.

--------------------------

Mutta huh, jos tämän lukee uilman viimeisiä kommentteja sivu ykkösellä, saattaa vähän ihmetellä mitä tämä juttu tekee NATOn kanssa.  Sanotaanko että päätin oitis selvittää miten siihen kurdien ystävyysseuraan liitytään.  Tykkään siitä ettei isotella mistään ilmansuunnasta.  Vaikka viisas kai pitää vihollisen lähellä, ystävä pysyy ystävänä vaikka kauempanakin.  :icon_cool:

« Viimeksi muokattu: 01.07.22 - klo:04:50 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1560
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #1 : 01.07.22 - klo:08:56 »
Jos Sanna Marin olisi pääministerinä ollut neuvotteluissa ja allekirjoittanut  samat asiakirjat, niin nyt media tuuttaisi otsikoita likaisista ja verisistä myönnytyksistä Turkille.
Kaikki olisi ollut aivan väärin neuvoteltu ja sovittu!
Saapi nährä, mikä on ihmisoikeuksien tila v.2022 Suomessa.
Historiaa: "  Suomi luovutti kahdeksan juutalaista pakolaista ja joitakin kymmeniä juutalaisia sotavankeja. Jälkeenpäin on arvioitu, että syy luovutuksille oli Saksan painostus. " https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-nato-juna-nytkahti-eteenpain-madridissa-presidenttia-hehkutetaan-yli-puoluerajojen-niinisto-hoiti-homman/8459974#gs.4icc93
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #2 : 01.07.22 - klo:09:05 »
Vastaus Leenalle.

Lapsuuteni koulussa oli ongelmatonta, sillä maalla tiedettiin suuresta maailmasta kovin vähän. Ei riideltykään, mitä joskus vähän tietysti.

Tämä seniorin aika menee "kuin jäitä poltellessa". En onnistunut lasteni kanssa, kouluttamisessa kyllä, mutta sitten tulivat muuta ajat.

Tänään viihdyn parhaiten yksin pienissä puuhissa, mutta en halua käyttää työ-sanaa, vaikka metsätyöt kannon juuressa ovat totista hommaa. Olin vain palveluksessa valtiolla.

Näet asiasi laajasta vinkkelistä, jos näin uskallan kirjoittaa ja se on hyvä.


Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #3 : 01.07.22 - klo:12:26 »
Leenan ja 1944n ajallisesti ja kultturipiirien näkemyksellä on hieman eroja. 1944 on tullut lakeuksilta. Kommarit ja sossut on vähäpätöistä sakkia ainakin mm. Ylihärmässä ja Lapualla jos minä vähän tunnen ihmisiä. Körttiläiset ovat suurimmalti kokoomuksen äänestäjiä. Kepun ja vihreiden on vähän.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #4 : 01.07.22 - klo:12:57 »
Leenan ja 1944n ajallisesti ja kultturipiirien näkemyksellä on hieman eroja. 1944 on tullut lakeuksilta. Kommarit ja sossut on vähäpätöistä sakkia ainakin mm. Ylihärmässä ja Lapualla jos minä vähän tunnen ihmisiä. Körttiläiset ovat suurimmalti kokoomuksen äänestäjiä. Kepun ja vihreiden on vähän.

Onneksi kuulun tuohon vähäpätöiseen sakkiin, niin ei tarvitse mennä lähellekään näitä kokkarikörttielvistelijöitä. Kiitos juhanille tästä tärkeästä viestistä - voi elää elämäänsä onnellisena kaukana körteistä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #5 : 01.07.22 - klo:13:36 »
Kiitos Juhani kirjoituksestasi, olen asian kokenut samoin. Foorumilla on ollut sitten toista.

Leenalle olen joitakin sota-ajan vinkkejä kirjoitellut. Kyllä minä häntä fanitan, sillä hän minulle sitä toista puoliskoa, jos näin rohkeasti saa kirjoittaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #6 : 01.07.22 - klo:22:48 »
Vaikka jollakin tutkimuksella saataisiinkin selville, että niin suuri osa körteistä äänestää noin ja näin suuri osa äänestää toisin, ei pidä tehdä liian lujia siltoja herätysliikkeiden ja puolueiden välille. Yhtä hyvin voitaisiin laskea, paljonko on pesäpallon, jalkapallon, koripallon tai jääkiekon seuraajia. Se ei tekisi mistään pelistä muita körttiläisempää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #7 : 02.07.22 - klo:08:13 »
Olen samaa mieltä edelleen itseni kanssa. :023: :039:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #8 : 02.07.22 - klo:16:25 »
Vastaus Leenalle.

Lapsuuteni koulussa oli ongelmatonta, sillä maalla tiedettiin suuresta maailmasta kovin vähän. Ei riideltykään, mitä joskus vähän tietysti.

Tämä seniorin aika menee "kuin jäitä poltellessa". En onnistunut lasteni kanssa, kouluttamisessa kyllä, mutta sitten tulivat muuta ajat.

Tänään viihdyn parhaiten yksin pienissä puuhissa, mutta en halua käyttää työ-sanaa, vaikka metsätyöt kannon juuressa ovat totista hommaa. Olin vain palveluksessa valtiolla.

Näet asiasi laajasta vinkkelistä, jos näin uskallan kirjoittaa ja se on hyvä.

1944 jällä on körttimäistä vaatimattomuutta.

Varmaan nousu armejassa ja itseään ihan ystävä kansaan kuuluvana itseään pitävänä ei sen isompana asenne on miehen tehnyt sellaiseksi kun on.

Kyllähän me arvostamme sinua vaikkakin emme samaa mieltä kaikesta ole.

Kuten jo aiemmin kirjoittanut, niin tulee kuva miehestä jota helppo olisi lähestyä oingelmineen ja varmaan muut armejassa pranikoita jaellessaan huomanneet.

Olisipa Suomessa mjohtajia joita helppo lähestyä,vaikka periaatteen ihmisiä.
Tik toc.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1560
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #9 : 03.07.22 - klo:10:26 »
Vaikka jollakin tutkimuksella saataisiinkin selville, että niin suuri osa körteistä äänestää noin ja näin suuri osa äänestää toisin, ei pidä tehdä liian lujia siltoja herätysliikkeiden ja puolueiden välille. Yhtä hyvin voitaisiin laskea, paljonko on pesäpallon, jalkapallon, koripallon tai jääkiekon seuraajia. Se ei tekisi mistään pelistä muita körttiläisempää.
Nuorena tuo koti, uskonto ja isänmaa puolue hurmasi minutkin, niin että äänestinkin sitä. Kun siihen kuului myös menestysteologia ja auktoriteetti kaikkia alamaisia kohtaan, niin tuohon joukkoonhan piti kuulua.
Aikuisempana, kun ymmärrys kasvoi tuli ajateltua asioita yhteiskunnalliselta ja kristilliseltä kantilta, niin eihän se meno kovin oikeudenmukaiselta näyttänytkään.
Kalistaja teki Lapuan Sanomiin jutun Muilu nimisestä kommunististä. Olihan se shokki kotiväelle ja kyläläisille, kun Jaakko Muilu nuorena tunnustautui kommunistiksi. "Mitö soot Jaakko menny tekemähän", oli äitee kauhistellut.

Venäjällä diktaattori Putin on varmistanut valtansa ja suojeluksensa lahjuksilla ja eliittioikeuksilla poliitikoille ja oligargeille. Putin on myös ottanut suojeluunsa Venäjän ortodoksisen kirkon.  Kiitollisena tästä Venäjän ortodoksisen kirkon patriarkan Kirill siunaa kaikki Putinin sotilaalliset operaatiot, joilla hän pyrkii "tsaarina" palauttamaan kaiken, mitä on aikoinaan menetetty. Kirill on kutsunut myös maataan puolustavia ukrainalaisia "pahan voimiksi".

Bolševikkipuolueen johtaja Lenin kutsui herkkäuskoisia ihmisiä hyödyllisiksi idiooteiksi, joita voi hyödyntää tavoitteissaan.
Jos Sivullinen, minä ja muutkin ovat tunteneet körttipiireissä olevansa vain hyödyllisiä idiootteja, niin Kalle Hiltusen juhlapuhe antaa meillekkin lohtua.
"Jumala kulkee murheellisen rinnalla

Jumala astui maailmaan. Hän tuli ihmiseksi Kristuksessa. Hän astui maailmaan, jossa jotkut odottivat maallista hallitsijaa, joka häätäisi Rooman valtakunnan pois. Hän astui maailmaan, jossa moni kärsi valtavaa materiaalista puutosta, maailmaan jossa oli monenlaisia vaivoja. Hän astui maailmaan, joka janosi ratkaisuja – joka janoaa niitä edelleen.

Mikä oli Jumalan ratkaisu tähän murheeseen? Hän tuli pieneksi lapseksi kylmään talliin. Hän tuli köyhäksi puusepän pojaksi. Hän tuli syömärien ja juomarien, monella tavalla halveksittujen ystäväksi. Hän tuli häväistäväksi ja tuomittavaksi. Hän tuli kuolevaiseksi. Hän tuli kärsiväksi ihmiseksi, kärsimään ihmisen kärsimyksen, kantamaan ihmisen murheita ja vaivoja, kantamaan meidän murheita ja vaivoja, kantamaan myös niitä murheita, joita aiheutamme toisille. Hän tuli kulkemaan murheisen rinnalla, olemaan lohduksi.

Ei Vapahtaja vienyt pois seuraajiensa materiaalista puutosta. Ei hän poistanut Rooman miehitysvaltaa. Ei hän poistanut murheita. Mutta ihmeellistä lohtua ja toivoa hän rinnalla kulkien, läsnä ollen antoi.

Maailman murhe ja paremman elämän jano on niin valtava, että se kutsuu monenlaisia markkinamiehiä tarjoamaan helppoja ratkaisuja, jotka vievät murheet pois. ”Osta tämä, tartu tuohon, silloin elämäsi on parempaa ja kauniimpaa.” Näiden lupausten äärellä tulee pettymyksiä." https://herattajajuhlat.fi/5391-juhlapuhe-kalle-hiltunen


Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #10 : 04.07.22 - klo:14:21 »
Nyt alkoi Venäjän uhkailu Suomen Nato-tiestä https://www.esaimaa.fi/uutissuomalainen/4707433  :067:


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #11 : 04.07.22 - klo:15:32 »
Uskooko kukaan enää mihinkään mitä Venäjältä tuutataan ?

Venäjällä on oikein 'sylttytehdas ' sitä varten. EUn itäviestinnän informaatio kertoi
tammikuussa 2022, että toiminta alkoi kiihtyä jo marraskuussa 2021.  HS 30.1.

Ulkomaat|Turvallisuuspolitiikka

Ukrainan tilanteeseen liittyvä disinformaatio kasvanut tuntuvasti – EU:n tutkijoiden mukaan Venäjä pyrkii nyt oikeuttamaan tulevia tapahtumia
Esiin on nostettu esimerkiksi Ukrainan uusnatsien toiminta ja venäläisten menetykset Donbassin alueella. Ukrainan on väitetty myös valmistelevan hyökkäystä kemiallisin asein.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #12 : 04.07.22 - klo:17:17 »
Jos Sanna Marin olisi pääministerinä ollut neuvotteluissa ja allekirjoittanut  samat asiakirjat, niin nyt media tuuttaisi otsikoita likaisista ja verisistä myönnytyksistä Turkille.
Kaikki olisi ollut aivan väärin neuvoteltu ja sovittu!
Saapi nährä, mikä on ihmisoikeuksien tila v.2022 Suomessa.
Historiaa: "  Suomi luovutti kahdeksan juutalaista pakolaista ja joitakin kymmeniä juutalaisia sotavankeja. Jälkeenpäin on arvioitu, että syy luovutuksille oli Saksan painostus. " https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-nato-juna-nytkahti-eteenpain-madridissa-presidenttia-hehkutetaan-yli-puoluerajojen-niinisto-hoiti-homman/8459974#gs.4icc93
Kannatan Turkin presidentin Recep Erdoganin vaatimuksia, sillä vihervasemmisto on roudannut riesaksi asti maahamme vasemmistolaisen Kurdistanin työväenpuolueen PKKn terroristeja ja Isis-taistelijoiden vaimoja al-Holin leiriltä.  :eusa_pray:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #13 : 04.07.22 - klo:17:57 »
Uskooko kukaan enää mihinkään mitä Venäjältä tuutataan ?

Venäjän sanalliset uhkailut Suomea kohtaan eivät ainakaan minua juurikaan enää hätkäytä.
Ennemmin säälittää. Ei niillä minulle ole mitään katetta.

Vuosi sitten oli erilainen tilanne, silloin olisin kyllä noteerannut pienemmätkin vihjeet Venäjän taholta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Keskustelua NATOsta 2
« Vastaus #14 : 04.07.22 - klo:19:13 »
Kannatan Turkin presidentin Recep Erdoganin vaatimuksia, sillä vihervasemmisto on roudannut riesaksi asti maahamme vasemmistolaisen Kurdistanin työväenpuolueen PKKn terroristeja ja Isis-taistelijoiden vaimoja al-Holin leiriltä.

Koeta nyt päättää, oletko Islamin puolella vai sitä vastaan. Mieti sitäkin, oletko kansanvaltaisen oikeusvaltion puolella vai omavaltaisen itsevaltiuden.