Kirjoittaja Aihe: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat  (Luettu 17056 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1560
Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« : 19.06.22 - klo:20:14 »
Lähetin justihin kökkäanomuksen Joensuun herättäjäjuhlien rakennusporukkaan. Aikomus on aloittaa 27.6 ja kökkiä yhteensä kolme päivää.

Kovin on hiljaa ollut körttifoorumi tulevasta juhlasta, vaikka ne jo ovella kolkuttaa. Onko foorumin jäseniä paljonkin ilmoittautunut kökkäporukoihin?
https://vapaaehtoistyo.fi/fi/community/collection/herattajajuhlat
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #1 : 22.06.22 - klo:09:28 »
kyllä kiusaa kun ei pysty talkoisiin eikä tulemaan edes juhlille heikon kunnon vuoksi. Menkää muut ja iloitkaa niistä. Valitettavasti emme tapaa, mutta  raportoikaa minulle juhlista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #2 : 22.06.22 - klo:10:07 »
Me emme myöskään enää kykene matkoihin ja pitkiin istumisiin. Ikä ja sairaudet ovat päättäneet puolestamme näin.

Hengessä olen mukana, kuuntelen Körttiradiota ja katson kuvia joita HYn sivuilta löytyy.

Nämä korona-vuodet ovat totuttaneet tyytymään hiljaiseen menoon. Kotona on hyvä olla ja läheiset ovat lähellä. Kaukasemmille soittelen tai kirjoitan.

Toivotan Joensuun Juhlille runsasta siunausta !

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #3 : 22.06.22 - klo:10:21 »
Näiden sivujen avulla olen mukana :

https://herattajajuhlat.fi/media2022
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #4 : 22.06.22 - klo:22:14 »
Lähetin justihin kökkäanomuksen Joensuun herättäjäjuhlien rakennusporukkaan. Aikomus on aloittaa 27.6 ja kökkiä yhteensä kolme päivää.

Kovin on hiljaa ollut körttifoorumi tulevasta juhlasta, vaikka ne jo ovella kolkuttaa. Onko foorumin jäseniä paljonkin ilmoittautunut kökkäporukoihin?
https://vapaaehtoistyo.fi/fi/community/collection/herattajajuhlat

Mörtti-57! Tapaamme Joensuun herättäjäjuhlilla aivan varmasti, jos siis Luoja niin suo. Veisaan virsiä siellä, ihmettelen ja olen sekä puheita kuuntelen - ja on minulla juhlilla perinteiseen tapaan myös kirjallisia tehtäviä jossain määrin. Muuallakin Joensuussa kiertelen kuin juhla-areenalla, joka toki kolmen päivän ajan myös minulle keskeispaikka on. :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #5 : 23.06.22 - klo:20:11 »
Pääseerkö sinne lentokoneella?

Kauhea ajaminen ja bisneksiä het Maanantaina, nin en tykkäis ajella ihan noin pitkää matkaa.

Isosti kyllä puhujia haluaisin kuulla paikan ppäällä.

Kaikkia en.
Tik toc.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #6 : 23.06.22 - klo:21:35 »
Pääseerkö sinne lentokoneella?

Kauhea ajaminen ja bisneksiä het Maanantaina, nin en tykkäis ajella ihan noin pitkää matkaa.

Isosti kyllä puhujia haluaisin kuulla paikan ppäällä.

Kaikkia en.

Ole juhlilla lauantai. Kunhan Joensuuhun menet. Eli jätä sunnuntain(en) heris väliin, ja siirry hyvissä ajoin tekemään businesta.  :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #7 : 23.06.22 - klo:21:48 »

Rakas kalistaja jolla hyvä sydän.
Tik toc.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1560
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #8 : 26.06.22 - klo:12:32 »
Digitaalisuuden nimeen vannotaan nykyisin joka paikassa ja oikeastaan mitään ei voi tehdä ilman nettiä. Sanovat sen nopeuttavan ja helpottavan asioiden hoitoa, mutta kummasti sillä myös saadaan monet asiat turhan vaikeaksi, etenkin vanhemmalle kaartille.

Herättäjäjuhlien talkooilmoitukset on nyt ulkoistettu Vapaaehtoistyö.fi:n palveluksi, kun ennen virallinen ilmoittautuminen allekirjoituksineen  tapahtui juhlakentällä.
Mitään kutsua ei ole kuulunut kökkähän, vaikka sen pitäisi osaltani alkaa jo huomenna klo 8.00. "Olet hakenut Juhlakentän rakentamista-tehtävään vapaaehtoistyo.fi-palvelussa. Tehtävän tarjoaja Herättäjäjuhlat Joensuu 2022 ottaa sinuun yhteyttä."

Saapi nährä mitä huomenna tapahtuu, että tuleeko tekeviä talkoolaisia vai onko vain piällysmiehiä kaikki? :eusa_think:

Aikoinaan lähdin 80-luvun puolessa Kankaanpäähän nuoremmaksi rakennusmestariksi ja sieltä sain myöhemmin komennuksen pääkaupunkiseudulle.
Lähties eräs kankaanpääläinen timpuri varoitteli mua savolaisista, joita työmailla oli paljon. Sanoi, että jos en osaa varoa, niin hetken päästä minä itse olen lapioimassa rakennusmontussa ja savolainen työntekijä seisoo montun reunalla piällysmiehenä neuvomassa. Totesin monta kertaa myöhemmin, että näitä tilanteita on ollut paljon. :icon_lol:

Kyllä näitä piällysmiehiä on löytynyt Lapualtakin, jotka ovat junailleet mulle monta kökkätyötä. Kerran lupauduin erään urheiluseuran tanssilavan pelastusprojektiin, vaikka ikinä en ole ollut seuran jäsen. Piirsin kökkänä mutterimallisen tanssilavan saneeraus ja laajennuskuvat sekä linja-auto katoksen. Laskin projektille Aisapari/EU-tukiraha-anomusta varten kustannusarvion ja lupauduin rakennustöiden vastaavaksi mestariksi.
Piällysmiehet oli sielläkin haittana, kun olivat koko ajan neuvomassa ja johtamassa, mutta mistään asiasta eivät itse olleet valmiita ottamaan kuitenkaan vastuuta.   
Kerran sovin erään timpurikaverini kanssa, että menemme laudoittamaan linja-autokatoksen alakaton arkipäivänä, kun siellä ei ole ketään muita paikalla. Aamulla kun olimme aloittelemassa laudoitustyötä tuli sukunimeltään -nen päätteisen piällysmiehen eläkeläisserkku antamaan meille saamiaan laudoitusohjeita. Laudoitus olisi tehtävä 20 - 30 mm:n rakovälillä ja jatkoskohdat kaikki samaan kohtaan eikä eri kohtiin. Emme voineet hyväksyä hyvän rakennustavan vastaista ohjeistusta, kun rakennuksen käyttöikä on n. 40 - 50 vuotta ja ruma laudoitustapa olisi kaikkien nähtävillä koko sen ajan.   https://www.ponnistus.fi/info/lavan-historiaa/
 
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #9 : 27.06.22 - klo:19:40 »
Digitaalisuuden nimeen vannotaan nykyisin joka paikassa ja oikeastaan mitään ei voi tehdä ilman nettiä. Sanovat sen nopeuttavan ja helpottavan asioiden hoitoa, mutta kummasti sillä myös saadaan monet asiat turhan vaikeaksi, etenkin vanhemmalle kaartille.


Digitaalisuudesta. Vaimon perään ajettiin tänään ja yritimme tehdä ilmoitusta vakuutusyhtiöön, että pääsisimme korjauttamaan automme. Takaluukku ei aukene, melkein kaikki muu toimii. Teimme pari tuntia netissä töitä yritysten sivuilla löytämättä oikeaa puhelinnumeroa. Yhden löysimme ja riemuissamme soitimme siihen. "Tämä ei ole oikea, mutta voin yhdistää siihen." Kuuntelimme 17 minuuttia soittoääntä ja sitten saimme kylliksi. Sitten haimme laskut esiin ja sieltä löytyi numero johon ystävällinen Ville vastasi ja asia hoitui. Koko homma 2.40 tuntia johon sisältyy yli kymmenen pyrkimystä näin parantaa palvelua. Jotain on hämärtynyt
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #10 : 27.06.22 - klo:21:32 »
Vakiokasvona minua pidettiin vuodesta 1968 jälkeen... minua niin  herikset nyt rupea kiinnostamaan... voi olla, että kokonaan... äidinmaidosta körttiläiseenä minua haukutaan, mutta olen tyytynyt siihen osaan. :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #11 : 27.06.22 - klo:21:37 »
Vakiokasvona minua pidettiin vuodesta 1968 jälkeen... minua niin  herikset nyt rupea kiinnostamaan... voi olla, että kokonaan... äidinmaidosta körttiläiseenä minua haukutaan, mutta olen tyytynyt siihen osaan. :icon_wink:

Ei ole paha moite
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1560
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #12 : 27.06.22 - klo:22:42 »
Eipä tänäänkään tullut talkookutsua, mutta onneksi oli omiakin pihahommia niin paljon, että sain olla auringossa aivan tarpeeksi.

Illalla soitin kenttätoimikunnan puheenjohtaja Matti Turuselle, kun ei oikein kannata turhan päiten ajella 40km talkoisiin, jos ei olekkaan tarvetta.
Matti toivotti minut tervetulleeksi talkoisiin ja kertoi talkootoimiston ehkä olevan kuormittunut, että talkookutsua ei ole kaikille tullut.
Huomenna siis aamupala ja "käskynjako" Kirkkokatu 28:ssa klo 8:00. :023:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21965
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #13 : 28.06.22 - klo:05:51 »
Eipä sitten muuta, kaima, kuin kääri hihat ja ala hommiin! Muista juoda tarpeeksi vettä!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Joensuu 2022 Herättäjäjuhlat
« Vastaus #14 : 28.06.22 - klo:06:37 »
kyllä kiusaa kun ei pysty talkoisiin eikä tulemaan edes juhlille heikon kunnon vuoksi. Menkää muut ja iloitkaa niistä. Valitettavasti emme tapaa, mutta  raportoikaa minulle juhlista.

Ikävää, mutta näillä mennään. Matka sinne olisi rankin juttu, ja näillä säillä etenkin.

Sitten taas kun juhlapaikka on etelämpänä. Reissun järjestäminen muuten kuin menemällä bussiporukalla täältä ja takaisin onnistuisi, kun aika myöhään valaistui yleensä koko juhlakaupunki  Niinpä, en ole poikennut seuroissa en.  Jotenkin jäin yhä hiukan lkaikenlaisten jumalanvierimmäisten ulkopuolelle, eikä sillekään mitään mahda, tai en minä ainakaan. Ehkä siihen joku apu löytyy ennen kuolemaa tai sitten ei.

Silmiisi katson, Jeesus
jois tuomionkin kuulisin
kaitoisin hyljättynäkin
silmiisi helliin, Jeesus.

Joensuu on mukava kaupunki kuin mikä, olisi sinne reissannut halukseen muutenkin. Talkoilua voin harrastaa sitten käveleskelemällä väkiujoukossa ea-liivi niskassa, jos joku vaikka pyörtyy kuumuudessa.

...............

Joo-oh ja minä suunnittelin sinne Naisten Valmiusjoukkoihin pyrkimistä. Noh, kaikenlaista voi hölmöillä  :icon_cool::icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.