Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota nelkku 4.  (Luettu 19088 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Tuleeko sota nelkku 4.
« : 23.04.22 - klo:16:00 »
Ystäväni Vents joka oli mulla töissä pidemmän aikaa ja en oikein kukaan meistä hänen kanssaan työskennellessä osanneet oikein jäsennellä, et mikä miestä mättää.
Ei nyt liian syrjään vetäytyvä, mutta kundi omissa oloissaan ja humalassa aina jutteli, et parempi ois päättää päivät ja oltiin jo huolissaan kundista.

Iso perhe kundila ja stressiä, mutta kyllä me tsempattiin ja auttettiin häntä, kun sota alkoi niin synkkä ystävämme vents Latviasta lähti aika pian sotaan ja pyysi minuakin useasti ja yritin, mutta liian vanha ja minähän olen enempi järjellä, sellainen terroristi ja sobotääri, no kundi nyt siellä sodassa ja kirjuuttelee aina välillä.
Autoin rahallisesti ja tuntui hyvältä.
Kundilta on pari kaveri kuollut, mutta tuntuu, että kaveri näkee kaiken näköalattomasti.
Eli oireilee ja näkee elämän turhana ja vaikeana.
Olen yrittänyt kertoa Jeesuksesta, että rukoukseen ja au tulee ja hän vastaa minulle, että voima kanssasi kuten star wars filmeissä on, että aika sanaton.

Ukrainan sodasta noin muuten sanoisin, kristillisesti, että missä pimeys on suurta valo loistaa kirkkaammin.

En nyt osaa tai jaksa laittaa hänen sotavideo sharea
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #1 : 23.04.22 - klo:21:38 »
Ukrainan sodasta noin muuten sanoisin, kristillisesti, että missä pimeys on suurta valo loistaa kirkkaammin.
Viiltävän terävä Sanna Marin hallitsee tilannetta täysin suvereenisti ja antaa kannattajilleen juuri sitä mitä haluavat.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #2 : 24.04.22 - klo:07:21 »
Viiltävän terävä Sanna Marin hallitsee tilannetta täysin suvereenisti ja antaa kannattajilleen juuri sitä mitä haluavat.

Tilanteet, joita pääministeri virkansa puolesta hoitaa, ovat nyt sen verran hankalia, ettei niitä kukaan hallitse 'täysin suvereenisti'. Sitä ei tosin edellytetäkään. Maatamme hallitaan yhteistyöllä. Sitä tytötä tehdään koko maan hyväksi eikä kenenkään 'kannattajia' erikseen huomioiden.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #3 : 24.04.22 - klo:09:46 »
Viiltävän terävä Sanna Marin hallitsee tilannetta täysin suvereenisti ja antaa kannattajilleen juuri sitä mitä haluavat.  :eusa_pray:

Minun rajallinen ymmärrykseni rajautuu jokseenkin lutherilaisen edessä. 

Hän ei vissistikään tykkää Sanna Marinista?

Minun erittäin puutteellinen käsityskykyni pysähtelee ja jysähtelee kuin nimismiehen kylkiluissa tässä. Kun tuli korona minä mietin, jotta onhan siistiä kun justiin nyt hallitusherrat/frouvat on kokoonpantu nuorenpuoleisista persoonista kun yökukkumisilla pitäis jaksaa toimittaa muutakin kuin vatsa.

Njaa koronan perästä syttyy Euroopassa vastenmielinen sota ja vielä naapurista hyökätään ettei lepoa ei rauhaa.

............................

Mutta  ojjoi siitä huolimatta.  Onko  Sanna ollut sinulle viiltävän terävä?  Se tekee kyllä haavan, vähintään naarmun.

----------------------

Harras muistuma hurskauden tieltä on kaikeksi onneksi syvällisenä apuna, kun lasket kännykällä joko hipoo seitsemääkymmentä kertaa seitsemää anteeksiantosi.   :eusa_angel:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #4 : 24.04.22 - klo:15:55 »
Minun rajallinen ymmärrykseni rajautuu jokseenkin lutherilaisen edessä. 

Hän ei vissistikään tykkää Sanna Marinista?

Minun erittäin puutteellinen käsityskykyni pysähtelee ja jysähtelee kuin nimismiehen kylkiluissa tässä. Kun tuli korona minä mietin, jotta onhan siistiä kun justiin nyt hallitusherrat/frouvat on kokoonpantu nuorenpuoleisista persoonista kun yökukkumisilla pitäis jaksaa toimittaa muutakin kuin vatsa.

Njaa koronan perästä syttyy Euroopassa vastenmielinen sota ja vielä naapurista hyökätään ettei lepoa ei rauhaa.

............................

Mutta  ojjoi siitä huolimatta.  Onko  Sanna ollut sinulle viiltävän terävä?  Se tekee kyllä haavan, vähintään naarmun.

----------------------

Harras muistuma hurskauden tieltä on kaikeksi onneksi syvällisenä apuna, kun lasket kännykällä joko hipoo seitsemääkymmentä kertaa seitsemää anteeksiantosi.   :eusa_angel:
Minulla on mielikuva Sanna Marinista Mooseksen lakiin tiukasti sitoutuneesta farisealaisesta.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #5 : 24.04.22 - klo:19:05 »
Minulla on mielikuva Sanna Marinista Mooseksen lakiin tiukasti sitoutuneesta farisealaisesta.

Heitä lienee sosialidemokraateissa jokseenkin harvassa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #6 : 26.04.22 - klo:16:02 »
Heitä lienee sosialidemokraateissa jokseenkin harvassa.


 :003: :003:  Niitä on, nyt kun Tuomiojakaan ei enää oikeastaan ole kuin Waari Wanha Woimaton.  Kyllä, kyllä minä aivan otan vakavalta kannalta Weli Lutherilaisen, joka liittyi matalamieliseen joukkoomme antaakseen wilpitöntä uudestisynnyttävää mielipuolta ja muistuttaakseen että vain herrastamme (rouvastamme?)  toden todistamalla meille kerran aukeawat iankaikkisen walkeuden ovet (pariovet), 

Hän puhuu täyttä totta, ei siitä woi ketään syyttää että hän näinä kompleksisina aikoina sekoittaa arkipäiväisiin sossuihin oppositiovoimien tulisen katseen ja raamatullisen otteen jopa polliisilla, oikeusistunnossa ja kaikissa istunnoissa joissa paremmin seistään. 

Kyseessä on Päivi Räsänen :eusa_pray:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #7 : 27.04.22 - klo:04:14 »


 Minulla on mielikuva Sanna Marinista Mooseksen lakiin tiukasti sitoutuneesta farisealaisesta.  :eusa_pray:



   Että jaksat höpöttää.
 Toisaalta täytyy san... kirjoittaa, että ... ilmaa ja happea tuot, ehkä

Kuitenkin täyttä paskaa
On se lannoitetta - kun on aikansa tekeytynyt.

Inspiraatio on tärkeää. Mikä olisi tärkeämpää? Sitä kaipaan. Sitä haen. Etsin. Rukoilen.

Herra armahda meitä. Kristus armahda meitä. Herra armahda meitä. Amen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #8 : 27.04.22 - klo:08:17 »

Hän puhuu täyttä totta, ei siitä woi ketään syyttää että hän näinä kompleksisina aikoina sekoittaa arkipäiväisiin sossuihin oppositiovoimien tulisen katseen ja raamatullisen otteen jopa polliisilla, oikeusistunnossa ja kaikissa istunnoissa joissa paremmin seistään. 

Kyseessä on Päivi Räsänen :eusa_pray:

Minulle tuli tällainen ajatus taas mieleen:
Uskontoa/maailmankuvaa ei voi erottaa politiikasta.
Kuvitelma niiden erottamisesta on absurdia, kaukana reaalimaailman/todellisuuden ulkopuolella.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #9 : 27.04.22 - klo:08:20 »
   Että jaksat höpöttää.
 Toisaalta täytyy san... kirjoittaa, että ... ilmaa ja happea tuot, ehkä

Nimim. Luterilaisella on tärkeä ja arvokas viesti meille. Ottakaamme opiksi.
Älkäämme olko niin sokaistuneita, ettemme sitä viestiä hänen teksteistään löytäisi.
Toki näissä teksteissä on sellaistakin ainesta, joka on omiaan kompastuttamaan ja peittämään sen tärkeän viestin, mutta älkäämme antako hämätä itseämme heittämällä lapsen pois vaikka lapsen mukana ammeessa on muutama litra pesuvettäkin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33612
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #10 : 27.04.22 - klo:10:21 »
Mielestäni se viesti on: Tulkaa paremmiksi, pyhittykää  !

Uskon että körtit osaavat tutkia itseään ilman kehoitusta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #11 : 27.04.22 - klo:10:59 »
Minun rajallinen ymmärrykseni rajautuu jokseenkin lutherilaisen edessä. 

Hän ei vissistikään tykkää Sanna Marinista?

Minun erittäin puutteellinen käsityskykyni pysähtelee ja jysähtelee kuin nimismiehen kylkiluissa tässä. Kun tuli korona minä mietin, jotta onhan siistiä kun justiin nyt hallitusherrat/frouvat on kokoonpantu nuorenpuoleisista persoonista kun yökukkumisilla pitäis jaksaa toimittaa muutakin kuin vatsa.

Njaa koronan perästä syttyy Euroopassa vastenmielinen sota ja vielä naapurista hyökätään ettei lepoa ei rauhaa.

............................

Mutta  ojjoi siitä huolimatta.  Onko  Sanna ollut sinulle viiltävän terävä?  Se tekee kyllä haavan, vähintään naarmun.

----------------------

Harras muistuma hurskauden tieltä on kaikeksi onneksi syvällisenä apuna, kun lasket kännykällä joko hipoo seitsemääkymmentä kertaa seitsemää anteeksiantosi.   :eusa_angel:
Ja sinä menit halpaan ja uskoit ilman kritiikkiä kaiken. Mieti strategisesti mitä tapahtui ja miten se vaikuttaa äänestäjiin.  :eusa_pray:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #12 : 27.04.22 - klo:11:06 »
Uskon että körtit osaavat tutkia itseään ilman kehoitusta.

Körtit tuon kyllä osaavat eivätkä ole näin ollen kovin halukkaita ottamaan opetusta vastaan, mutta on hyvä ottaa huomioon, että kaikki lukijat täällä eivät ole körttejä.

Esim. minä en ole körtti, vaan ennemminkin viidesläinen,  joten itsetutkisteluun kehottavat viestit ja muukin opetus ja kehotus on minulle tervetullutta, koska ilman hyvään kehottajia on suurempi riski mennä entistä syvemmälle suohon.
Tuskin koskaan saavutan sitä körttiläistä ylevyyttä, jossa voin torjua kehotukset ja erilaiset opetukset, joita kuka tahansa voi minulle antaa.







Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #13 : 27.04.22 - klo:11:26 »
Esim. minä en ole körtti, vaan ennemminkin viidesläinen.

Eikä ’luterilainen’ ole luterilainen vaan mahdollisesti helluntailainen. Olisipa hänellä sen verran rehellisyyttä, että jättäisi naamioleikkinsä!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #14 : 27.04.22 - klo:11:38 »
Eikä ’luterilainen’ ole luterilainen vaan mahdollisesti helluntailainen. Olisipa hänellä sen verran rehellisyyttä, että jättäisi naamioleikkinsä!

Voi olla, että minulla on foorumin vankin kokemus helluntailaisuudesta.
Tämän vahvan kokemukseni takaa olen jo aikaa sitten tehnyt analyysin nimim. Luterilaisen taustoista ja hän on sen tulkintani mukaan myös hyväksynyt oikeaan osuneeksi.
Nimim. Luterilaisen kirjoitusten perusteella hän ei ole helluntailainen eikä edusta mitään muutakaan vapaata suuntaa.
Toki hän saattaa monelta osin arvostaa vapaita suuntia körttiläisyyttä enemmän, mutta hän ei koe vapaita suuntia omakseen.