Keskustelu > Yleinen keskustelu

Nyt, osa 31

<< < (3/16) > >>

Riitta-mummi:
Nyt on kesä. Autot piti siirtää parkki-alueelta. Se pestiin, samoin roskakatos kaikkineen. Pihapöytien ja penkkien pesu kuuluu asukkaille, ja naapurin Anneli oli niitä pesemässä kun tulin auton siirtämisestä takaisin. Auto oli pari tuntia ostarin parkkipaikalla.

Ensikerran tämä vuonna juotiin parvekkeella iltapäiväkahvi. Päivänvarjo on avoinna, kukkapöytä koreana, ja yrttejäkin on kasvussa.

Sen jälkeen siirsin silityslaudan partsille, ja oikein nautin silittämisestä siellä. Keli oli sopiva. Ei vieä paahteista eikä tuuli vaivannut. Lämpömittari näyttää 21 , varjossa.

Pensaiden ja pilvikirsikoiden kukat ovat aukeamassa.  Pylväspoppelit ovat ruosteenruskeat, lehdet avautumassa. Koivunlehden tummuvat, ja siitepölyä leijailee.

Sään puolesta on onni että Lahdessa kilpaillaan yleisurheilun Moto-GB-kisat huomena. Topi Raitanen on mukana. Torstaina sataa ja lämpötila laskee alle 10 asteeseen.

Riitta-mummi:
Nyt meitä lähtee kaksi 'leikkaus-potilasta'  kohta parturiin. Kivasti siellä käynti aina uudistaa ja virsistää. Rouva-leikkuri on vanha ystäväksi käynyt Anne. Yli 30 v olen asioinut, ja Mattikin alkoi kun entisensä jäi eläkkeelle.

Näin pieniä ovat mummin ja vaarit ilot nykyisellään. Tämä on Parturipäivä, huomena on Koronarokotuspäivä.

Leena:
Nyt
olen istuttanut omenapuun parhaan ystäväni kanssa terassilleni jättiläismäiseen ruukkuun.

Jos
kohtauksia tulisi vähemmän.

-------------------------------------------

Hän lisäksi ompeli vyölaukun jonka sisälle asetettiin pikkudosettiin ensiapulääkkeet, jptta saan ne suuhun vaikka kaadun lattialle tai pihalle tai kadulle.

Kun heillä on kyllä minulle avain ja pääsevät apuun mutta eivät ole aina täällä.

He tosissaan miettivät miksi kohtauksia on koko kevään ollut yhtä mittaa, muistanko ottaa lääkkeet?

---------------------------

Todettoon niiden alkaneen 24.2. 2022. 

Jos olen täällä kirjoittanut sietämättömiä, niin anteeksi, toivomme että omenapuu auttaa.  :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Riitta-mummi:
Siivooja lähti. Nyt on koti juhannussiivottu. Etenkin liesi on juhlakunnossa.

vn:
Selkäkipu hellittänyt niin paljon että ruohonleikkuuhommia tänään aloittelin
ja öljysin etuterässin. Huomattavasti isompi homma takaterassin öljyäminen, ehkä sen
vuoro ensi viikolla.
Polkupyöräkin ihan siitepölyn ja linnun kakan vallassa. Viimeisin pyörälenkkini toukokuun
lopussa, jospa siihen hommaan ennen juhannusta.
Tänä kesänä järvessä uintikin jäänyt sikseen, eikä ole ollut vielä yhtään hellepäivää,
kohta tilanne muuttuu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta