Keskustelu > Yleinen keskustelu

Humanismin diktatuuri

<< < (3/15) > >>

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 12.12.21 - klo:17:46 ---Paavon kirjeestä nro 11   J.F. Bergille:

Koettele, rakas ystävä, tätä asiaa tarkasti itsesi kanssa, äläkkä pahaksi ota tätä heikkoa varotusta, vaan anna kunnia Vapahtajalle, jolle se tulee, ja kiitä Jumalaa sen armon edestä, joka aukasi sinun silmäsi tuntemaan hänen valtakuntansa salaisuuden. Sentähden koettele ja ota tarkka vaari, mitä se korkialla hengellä lahjoitettu apostoli Paavali kirjoittaa: koetelkaat itsiänne, oletteko uskossa, koettakaat itsiänne; taikka ettekö tunne itsiänne?[/i]

--- Lainaus päättyy ---
Aamen, oikeamieliset alatien maan matoset ymmärtävätkin tutkia ja koetella itseään arassa ja ikävöivässä uskossa, jolloin Pyhä Henki johtaa siihen koko totuuteen, joka vapauttaa synnistä ja itselleen elämisestä ilman omavoimaista ihmistekoa.  :icon_xmasbiggrin:

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: luterilainen - 12.12.21 - klo:19:03 ---Aamen, oikeamieliset alatien maan matoset ymmärtävätkin tutkia ja koetella itseään arassa ja ikävöivässä uskossa, jolloin Pyhä Henki johtaa siihen koko totuuteen, joka vapauttaa synnistä ja itselleen elämisestä ilman omavoimaista ihmistekoa.  :icon_xmasbiggrin:

--- Lainaus päättyy ---

Otin vapauden siirtää pari asiaa mielestäni oikealle paikalleen tuossa kuvauksessa kristityn vaelluksesta. Kukin voi hakea ne muutokset ja miettiä, miksi ne tein.

"Aamen, alatien maan matoset ymmärtävätkin tutkia ja koetella itseään arassa ja ikävöivässä uskossa, jolloin Pyhä Henki johtaa ilman omavoimaista ihmistekoa siihen koko oikeamieliseen totuuteen, joka vapauttaa synnistä ja itselleen elämisestä."

karjalaisenkyösti:
Lainaus täältä:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a4073d27-3caa-4141-99eb-a5c3b2179eb9
"
Radio Free Asian lähteiden mukaan poliisi valvoo naurukiellon aikana, että pohjoiskorealaiset näyttävät riittävän apeilta. Sääntöjen rikkomisesta voi seurata pidätys
"

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 23.12.21 - klo:12:30 ---Radio Free Asian lähteiden mukaan poliisi valvoo naurukiellon aikana, että pohjoiskorealaiset näyttävät riittävän apeilta. Sääntöjen rikkomisesta voi seurata pidätys

--- Lainaus päättyy ---

Pohjois-Korean diktatuuria ei voi pitää humanistisena.

Riitta-mummi:
Mt, joka enää harvoin kirjoittaa foorumille, on laittanut omaan Twitter-tiliinsä hauskan jutun tästä Pohjois-Korean naurukiellosta.

Iltalehti.fi

Pohjois-Korea kielsi nauramisen

Kansallisella suruajalla kunnioitetaan edellisen johtajan muistoa.

Mt:
Pitäisiköhän kokeilla. Vaikka tiedän, miten siinä käy.
Minä: Huh, nyt se vihdoin loppui!
Puoliso: Ai mikä loppui?
Minä: Olin 11 vuorokautta nauramatta Pohjois-Korean suurmiehen muistoksi.
Puoliso: Jaa, minä en kyllä huomannut mitään poikkeuksellista.
---
Minnuu alko naurattaa, ja itkettää myös.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta