Kirjoittaja Aihe: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?  (Luettu 4301 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #15 : 29.11.21 - klo:19:46 »
Kukoistaminen on minun korvissani menestyksen ja kunnian teologiaa. Toki talouden ja toiminnan tulisi olla vakaalla pohjalla, mutta kukoistuksen tavoitteluun saavat ryhtyä ne suunnat, joille se on kirkastunut päämääräksi. Meidän tulee rohkaista ja lohduttaa toinen toistamme, ei kukoistaa, kukkoilemisesta puhumattakaan.

Taitava aforistikko Pena taitaa myös saivartelun. Nyt hän saivartelee. :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #16 : 29.11.21 - klo:20:23 »
Taitava aforistikko Pena taitaa myös saivartelun. Nyt hän saivartelee.

Olen tosissani. Lienet huomannut, että lainaan aamuhartauksissa Vilhelmi Malmivaaran seurapuheita. Lainaanpa lauseen tähänkin: Juuri tämä korkea mieli se on, joka Herran kääntää meistä pois, mutta ei meidän mitättömyytemme.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #17 : 29.11.21 - klo:20:42 »
Olen tosissani. Lienet huomannut, että lainaan aamuhartauksissa Vilhelmi Malmivaaran seurapuheita. Lainaanpa lauseen tähänkin: Juuri tämä korkea mieli se on, joka Herran kääntää meistä pois, mutta ei meidän mitättömyytemme.

 Korkea mieli? Missä sellaista näet? Hetkinen, tässäkö, no sanon: Kukoistus ei tarkoita korkeutta, vaan aitoa ja syvästi väkevää toimintaa, koskettavia puheita ja läsnäoloisia tekoja. Liikettä. Vaikuttavuutta.

   Wilhelmin aikana Henki kulki, jos sitä tarkoitit, Pena. Sanoin siksi jos, sillä sinusta ei aina tiedä, vaikka, Pena, sanotkin olevasi tosissasi, näen silti useammin kuin joskus kasvoillasi muuta, näen sinun toisinaan tykkäävän enemmän onnistuneista havainnoistasi, kuin siitä mikä totista ja tosissaan olemista on. :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #18 : 29.11.21 - klo:21:25 »
Turhaa on useita samasta aiheesta olevia ketjuja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #19 : 29.11.21 - klo:21:56 »
Turhaa on useita samasta aiheesta olevia ketjuja.

 Jatketaan tätä.

Taitaaapa hartausketjuja - eri nimikkeillä, valmiita sellaisia ja keskenjääneitä - olla vaikka kuinka. Esimerkiksi.

 Sen kun on. Mitä tuo nyt haittaa.

 Mikä nyt rassaa, tosin vain muutamia teistä, selkeästi tosin? :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #20 : 29.11.21 - klo:22:14 »
Kukoistus ei tarkoita korkeutta, vaan aitoa ja syvästi väkevää toimintaa, koskettavia puheita ja läsnäoloisia tekoja. Liikettä. Vaikuttavuutta.

Tuo on kaikki inhimillistä. Jos tällainen 'kukoistus' koetaan tavoitteeksi, etäydytään herännäisyyden kalleimmasta, Kristus-keskeisyydestä. Kaipa tähänkin sopii:    
Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #21 : 29.11.21 - klo:22:29 »
Minäkin olen ollut huolissani Herättäjä-Yhdistyksen taloudellisesta tilasta, kun korona on kurittanut jo kahtena vuotena yhdistyksen toimintaa.
Kolmas koronavuosi tuntuu jo kriittiseltä, jos Joensuunkin juhlat joudutaan perumaan.
Kalistajan olisi pitänyt kyllä arvata suuremmin meuhkaamatta, että miksi esim. Juhanin puolittainen työsuhde jouduttiin lopettamaan.

Vaikeassa tilanteessa tarvitaan kaikilta enemmän ja vähemmän kökkähenkeä ja uhrauksia yhteisön hyväksi. Jokainen voi osallistua vaikka maksamalla postista tipahtaneet joulukortit sopivaksi katsomallaan summalla, tilaamalla Henki-lehden tms. Sillä ei pitkälle pötkitä, että jaksaa muistuttaa Herättäjä-Yhdistyksen ikijäsenyydestä, jonka mumma on lapsenlapselleen tilannut.

Hyvällä hengellä selvitään tukalistakin paikoista, kunhan Henki on vain mukana. 
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #22 : 30.11.21 - klo:04:39 »

   Panostuksia tarvitaan kaikilla sektoreilla eikä vähiten Herättäjä-Yhdistykseen liittymisessä. Henki-lehti on jäsenlehti, jonka saat maksettuasi jäsenmaksun.
   Kuukausittain automaattiseksi määrittelemäsi avustukset ovat kätevä tapa tukea.

Ja sitten ei muuta kuin kädet ristiin ja huokaus Korkeimman puoleen, että Hän antasi Siunauksensa työllemme.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #23 : 30.11.21 - klo:12:35 »
Hyvällä hengellä selvitään tukalistakin paikoista, kunhan Henki on vain mukana.
Aamen! Virittäkää hyvä henkenne vastaanottamaan Herran puhetta.  :icon_xmaslol:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #24 : 30.11.21 - klo:16:13 »
Aamen! Virittäkää hyvä henkenne vastaanottamaan Herran puhetta.  :icon_xmaslol:


Henki kirjoitetaan isolla kirjaimella (Henki) kuten Mörtti sen kirjoitti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #25 : 01.12.21 - klo:13:20 »
Minäkin olen ollut huolissani Herättäjä-Yhdistyksen taloudellisesta tilasta, kun korona on kurittanut jo kahtena vuotena yhdistyksen toimintaa.
Kolmas koronavuosi tuntuu jo kriittiseltä, jos Joensuunkin juhlat joudutaan perumaan.
Kalistajan olisi pitänyt kyllä arvata suuremmin meuhkaamatta, että miksi esim. Juhanin puolittainen työsuhde jouduttiin lopettamaan.

Vaikeassa tilanteessa tarvitaan kaikilta enemmän ja vähemmän kökkähenkeä ja uhrauksia yhteisön hyväksi. Jokainen voi osallistua vaikka maksamalla postista tipahtaneet joulukortit sopivaksi katsomallaan summalla, tilaamalla Henki-lehden tms. Sillä ei pitkälle pötkitä, että jaksaa muistuttaa Herättäjä-Yhdistyksen ikijäsenyydestä, jonka mumma on lapsenlapselleen tilannut.

Hyvällä hengellä selvitään tukalistakin paikoista, kunhan Henki on vain mukana.

Onneksi on Mörtti-57. Hän pelastaa. Kunhan rakentamisiltaan ehtii. :kahvi:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #26 : 01.12.21 - klo:13:40 »
Minäkin olen ollut huolissani Herättäjä-Yhdistyksen taloudellisesta tilasta, kun korona on kurittanut jo kahtena vuotena yhdistyksen toimintaa.
Kolmas koronavuosi tuntuu jo kriittiseltä, jos Joensuunkin juhlat joudutaan perumaan.
Kalistajan olisi pitänyt kyllä arvata suuremmin meuhkaamatta, että miksi esim. Juhanin puolittainen työsuhde jouduttiin lopettamaan.

Vaikeassa tilanteessa tarvitaan kaikilta enemmän ja vähemmän kökkähenkeä ja uhrauksia yhteisön hyväksi. Jokainen voi osallistua vaikka maksamalla postista tipahtaneet joulukortit sopivaksi katsomallaan summalla, tilaamalla Henki-lehden tms. Sillä ei pitkälle pötkitä, että jaksaa muistuttaa Herättäjä-Yhdistyksen ikijäsenyydestä, jonka mumma on lapsenlapselleen tilannut.

Hyvällä hengellä selvitään tukalistakin paikoista, kunhan Henki on vain mukana.

Kun tämä Mörtti-57 minut haastoi ja puhui muun muassa mummultani - joululahjaksi - saamastani H-Y:n ikijäsenyydestä, ja samalla Mörtti-57 ikään kuin pyrki nollaamaan ja nolauttamaan minut, niin ehkä minun on vähän niin kuin velvollisuus kertoa jotain pientä muuta. Melko monilla herättäjäjuhlilla olen ollut eriasteisessa kökässä eli talkootyössä, ensimmäisen kerran jo 1970-luvun alussa, Sotkamon herättäjäjuhlilla. Olin silloin erityistehtävissä Herättäjän kirjakaupassa. Kymmeniä ja taas kymmeniä H-Y:n asioihin tai herännäisyyteen liittyviä sanoma- ja aikakauslehtijuttuja olen tehnyt. Noista jutuista lienee ollut herännäisyydelle - ja H-Y:lle - enemmän kaikkinaista hyötyä kuin mitä minulle. Kökkätöitä olen yhteensä kuukausitolkulla H-Y:n porukoissa olen tehnyt myös eri puolilla Venäjää. Pyysin Venäjälle H-Y:n remmiin myös rakennusalan ammattilaista, miestä nimeltä Mörtti-57 ( koska Venäjällä oli paljon rakennuskohteita). Mörtti-57 ei katsonut asiaa itselleen tarpeelliseksi. Saattoi olla, että hän laski kuinka paljon hän menettää rahaa sinä aikana kun mahdollisesti olisi talkoo- eli kökkätöissä Venäjällä ( jossa ei ollut). Oma suu oli hänellä siis ilmeisesti lähempänä silloin(kin)? Me Venäjälle menneet emme laskeneet sitä paljonko me viikkojen ja kuukausien aikana taloudellista hyötyä kohdaltamme menetimme.  ( En olisi tuota yllä olevaa kirjoittanut ellei Mörtti-57 olisi minua siihen haastanut). Toivon kuitenkin ja tietenkin sydämestäni, että Mörtti-57 osallistuu herättäjäjuhlien talkootyöhön Joensuun juhlia varten ja juhlilla ensi suvena. Hän kun asuu Polvijärvellä, josta on lyhyt  matka Joensuun pesäpalloareenalle, jossa juhlat siis ovat, jos Luoja suo ja korona ei kiusaa. :kahvi: :023:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #27 : 01.12.21 - klo:14:43 »
En olisi tuota yllä olevaa kirjoittanut ellei Mörtti-57 olisi minua siihen haastanut.

Ei kaikki ole haastamista, minkä haluaa sellaisena nähdä. Vaikka olisikin, ei kaikkiin haasteisiin tarvitse vastata.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #28 : 01.12.21 - klo:15:02 »
Ei kaikki ole haastamista, minkä haluaa sellaisena nähdä. Vaikka olisikin, ei kaikkiin haasteisiin tarvitse vastata.

Pena. Kun luet tarkemmin, ja jos olet lukenut tarkoin tätä Körttifoorumia ( kuten otaksun), niin huomaat, että haaste se oli. Tunnen ja tiedän jo 1970-luvulla minulle tutuksi tulleen Mörtti-57:n myös vaikka Lapuan Sanomien ja lehteen liittyvien tapausten osalta. Kyllä hän pystyy haastamaan, ja toisinaan aika lailla pontevasti niin myös tekee. :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kuinka on Herättäjä-Yhdistyksen tila?
« Vastaus #29 : 01.12.21 - klo:15:53 »
Miten se Mauno Koivisto sanoikaan: - Ei pidä provosoitua, jos provosoidaan.