Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27  (Luettu 4690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #15 : 02.12.21 - klo:19:40 »
Lämpimät terveiset juhanille perheineen !

Sain joulupaketit tehtyä, Matti auttoi kylläkin. Narun solmiminen ilman lisäkäsiä ei enää suju.

 :icon_xmaslol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #16 : 13.12.21 - klo:15:08 »
sain uusimman kirjan painosta.  Kiitos 1944 lle, häneltä joskus kyselin jotain vaikka siitä on aikaa....    :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:


Sain niin paljon tekemistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #17 : 13.12.21 - klo:16:01 »
Onnittelut itsellesi. Ilo oli minun puolellani. Kunnioitan sinunlaistasi ahkerasti toimivaa suomalaista naista. :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #18 : 15.12.21 - klo:08:28 »
Onnittelut itsellesi. Ilo oli minun puolellani. Kunnioitan sinunlaistasi ahkerasti toimivaa suomalaista naista. :039:


Olen onnellinen siitä, että onnittelit, kuule, että vanhemmat voi hyvin mittarissa 90 ja 92 meillä tämä hajanainen suurperhe lisääntynyt uudella herrasmiehellä, Otto nimeltään, kääntyy suurella pungerruksella selältä vatsalle js kun temppu onnistuu näyttää lähinnä hölmistyneeltä...

Vissiin minä koetan hankkia sen talvipesän, niin teen.


Pakkasöinä istui jänis ikkunani alla ja jos tän myyn, ostajan on ymmärrettävä jotain siilien päälle, ulkosiilien...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #19 : 15.12.21 - klo:09:26 »
Pitkäikäisten geenejä kantavat elävät kauan.

Korpuksessa sain virallisen nimeni ohelle Otto etunimen. Olin puhunut murrettani ja siinä oli ollut outoja sanoja. Olin siis runoilija so Otto Manninen.

Sinun on itse tehtävä päätös siitä, missä haluat asua. Mutta eihän kiire ole, joten mieti tarkkaan. Maaseudulla asunnot ovat kovin halpoja. On paikkoja, missä voi saada kaupat syntymään vaikka eurolla. Asunto-osakkeista pitäisi päästä edes eroon.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #20 : 15.12.21 - klo:10:22 »
Se merkillinen 'Joulumieli' on säilynyt, vaikka 'joulukortti-puheluissani' ystäville paljon kuulin ikäviäkin asioita.

En enää ota niin herkästi huolehtiakseni kaikesta kuin ennen, ja se ei ole omaa ansiotani.

Olen tervehtinyt myös kahta entistä foorumilta saamaani ystävää. Jaoimme , ja jätimme asiamme Herran haltuun. Yhdessä jaksamme jatkaa matkaa.

                                         


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #21 : 15.12.21 - klo:12:01 »
Pitkäikäisten geenejä kantavat elävät kauan.

Sinun on itse tehtävä päätös siitä, missä haluat asua. Mutta eihän kiire ole, joten mieti tarkkaan. Maaseudulla asunnot ovat kovin halpoja. On paikkoja, missä voi saada kaupat syntymään vaikka eurolla. Asunto-osakkeista pitäisi päästä edes eroon.

En ole ollut täällä piiiitkiin aikoihin. Nyt satuin tulemaan ja huomasin, että 1944 kirjoittaa asioita, jotka minuakin kiinnostavat. Tuo nimimerkkisi lienee syntymävuotesi, eli siinä tapauksessa olet nuori minun rinnallani.

Nyt asun ok-talossa, jonka rakensin itse yli 30 vuotta sitten. Yhden talon olen ennen tätä rakentanut, se prosessi opetti, miten taloa ei pidä tehdä. Ongelma on nyt siinä, että tämä koti käy pikkuhiljaa liian suuritöiseksi ja onhan tämä jo tarpeettoman isokin näin iäkkäille.

Asuminen pitäisi saada paljon edullisemmaksi ja siihen olisi ideoitakin, mutta eihän tämmöistä tollukkaa kukaan ota vakavasti. Ei vaikka faktojakin voisi iskeä pöytään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #22 : 15.12.21 - klo:12:14 »
Veli-hyvä . oletan että olet mies kun olet talonrakentajien sukua !  Meille kävi samoin kolmisen vuotta sitten. Talo kävi hankalaksi asua kun oli kaksikerroksinen ja siinä asui kaksi vanhaa huonojalkaista.

Päätimme ettemme osta enää osaketta, mutta emme mene vuokralaisiksikaan.
Paikkakunnallamme Lahdessa on asumisoikeus-muotoisia mahdollisuuksia.
Ryhdyimme toimeen, haimme kunnalta järjestysnumeron ja jonottaa ei kauan tarvinnut kun ilmestyi tämä missä nyt asumme. Sattuivat myöntämään tämän meille. Hyväksi on koettu asuminen Mukkulan Ostarin vierellä. on palvelut, kirkko, kirjasto ja kävelyreitin. Kaikki lähietäisyydellä.

Tästä pääset alkuun:  https://ta.fi/asumismuodot/asumisoikeus

Talon myimme lapsenlapselle ja se on tuossa parin kilometrin päässä. Pääsevät pienet koululaiset kotimatkalla kipaisemaan iso.mummilaan.

Hyvää Joulua ! :114:  R-m  78, 5 v ja Matti 80 v
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #23 : 15.12.21 - klo:13:21 »
Onesimukselle ja Riitalle Jumalan siunausta. Nuoremmuudesta on näköjään jotakin jälelle jättöä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #24 : 15.12.21 - klo:15:16 »
Samoin sinne Vneheiton 'Puuha-Petelle !*

Mutta mitä meinaa jälelle jättö ?           

                                                                 

 R-m ja Matti
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #25 : 15.12.21 - klo:18:27 »
Luin jostakin vanhasta romaanista, että se merkitsisi sellaista mikä henkilöstä jää, kun hän on esim muuttanut. Jotakin jälkeen jätettyä, ei välttämättä muiden havaittavaksi.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #26 : 15.12.21 - klo:20:16 »
Onesimukselle ja Riitalle Jumalan siunausta. Nuoremmuudesta on näköjään jotakin jälelle jättöä.

Omasta puolestani toivotan myös Jumalan siunausta ja siunattua joulun aikaa…  :) :) :)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #27 : 18.12.21 - klo:12:18 »
Olen Kaariinan kanssa takaisin Oulun retkeltämme. Veimme Stigan Snow King 11 hv lingon, itse vetävä ja toimme kartanoon Can-Am trmönkkärin. Halusimme lumiauralla varustetun mönkijän. Jospa lumityöt olisi kevyempää hommaa mönkijällä. Kävi niin, että periaatteessa lingollamme maksoimme etuauran mönkkäriin. Olen oikein tyytyväinen saamaani hintaan lingosta.
Kun purin kuormaa firman pihalla, niin sanoin, että tämä linko pitäisi myydä "talon väelle",koska tämä ei ole lelu, vaan työkone väkevälle henkilölle. Myyjä, nuori mies. sanoi, että itse asiassa isäni tulee tämän hakemaan iltapäivällä. Näköjään olen oman tavarani kauppias, kerta kelpasi.

Ja vielä puolet paranee: naapurikylän isäntä oli samalla kertaa hakemassa tr mönkijää hänkin. Hän osti uuden. Olen tyytyväinen, että meni näin, koska minulle passaa ajelu 9 v vanhalla ja naapurilla saa olla pakasta vedetty.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #28 : 18.12.21 - klo:13:09 »
Hieno juttu että kaikenlaisten vempainten myynnit ja ostot mennyt kohdilleen.

Minulla tämä viikonloppu menee pitkälti jälkikasvun seurassa, aamupäivällä oli
kaikki neljä tylleröä samassa huoneessa yhtä aikaa.   :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #29 : 18.12.21 - klo:13:18 »
No niin, vuorollaan saa moni kokea pikkulapsi-joulua. Se on sitä oikeaa lapsenmielisten joulua.

Meidän nuorin asuu Helsingissä, nähtiin Matin synttäreillä häntä ja isoveljiään.

Eilisen kolonoskopian jälkeen olen onnellinen että jaksoin kauppareissun ja jouuruokien puuhaamisen. Siitä on Kotikokki IX:ssä luento ! :003:

Nyt jatkuu talviurheilu-lauantain vietto. Matti keitti juuri kahvit.  :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)