Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 7  (Luettu 18156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #90 : 15.03.22 - klo:15:59 »


   Tauti muuten muistutti norovirusta.



Hyvä, ettei niin vakavaa.  :)

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #91 : 16.03.22 - klo:10:52 »
Matti soitti. Toimintaterapeutti testaa vielä kunnon, ja sitten pääsee tänään kotiin. Se menee aina iltaan ennen kuin osasto saa paperityöt kuntoon.

Jännä juttu.  Me olemme ottaneet puheluita aivan yht´aikaa. Äsken ei kuulunut puhelimen ääntä kun kuuntelin kirjaa, mutta Matin nimi ilmestyi näytölle.

Olemme sellainen ikivanha pari joka usein puhuu samasta asiasta yhtáikaa. Minä osaan lukea hänen ajatuksiaan, mutta hän ei minun. Me naiset olemme miehille arvoitus, liki kuudenkymmenen vuodenkin jälkeenkin.  :003:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #92 : 17.03.22 - klo:08:23 »
Ei päässytkää M kotiin vielä eilen, toimintaterapeutti on vasta tänään.
Mattikin sai rollaattorin. Hyvä niin, eikö vaan Seppo ? :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #93 : 17.03.22 - klo:09:30 »
Ei päässytkää M kotiin vielä eilen, toimintaterapeutti on vasta tänään.
Mattikin sai rollaattorin. Hyvä niin, eikö vaan Seppo ? :039:
Kyllä on hyvä laite. Juuri eilen ensi kertaa kaaduin vuoteen. Matkalla autoon (6metriä) huippasi ja juuri siinä olisi rollaattori auttanut. Vuoteen ei ole ongelmia ollut. Ilmeisesti vatsatauti oli syynä. Onnea matkaan Matille
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #94 : 17.03.22 - klo:10:12 »
Kiitos kerron !  Lohilaatikko on uunissa, ja hapankaalilaatikon tarpeet jääkaapissa.

 :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #95 : 07.04.22 - klo:10:15 »
Kontrollikäynti silmäklinikalla. Kaihi leikattiin neljä viikkoa sitten, ja näkö palasi hyväksi ,kuten kerroin.
Edellisestä injektiosta tuli vähän pidempi väli, ja nyt löytyi taas turvotusta. Annettiin injektio, ja kolme seuraavaa saa neljän viikon välein. Sen jälkeen pistosten väli taas pitenee, toivottavasti.
Nyt on oma kuskini ajokiellossa, joten on käytettävä taksia. Kiitollisena otan kyytejä lapsenlapselta aina kun se hänen ohjelmaansa sopii.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #96 : 09.04.22 - klo:09:04 »
Silmä-injektio meni oikein hyvin ja olen ollut ihan kivuton. Niin ei ole aivan joka kerta ollut näiden lähes 9 vuoden aikana.

Eilen oli pakko lähteä kauppaan vaikka minulla on suullinen ajokielto viikoksi annettu.

Ei se varmaan ajamisesta johtunut, sillä jo aamulla tuli TGA, jota on jatkunut tänne asti. Olipa outo olo !

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01151

Verenpaine tietysti hurahti ylös. Ja olenhan ollut nyt kuukauden ajan kovemmalla Matin ollessa lähes liikkumaton.

Tänään tulevat ruokailijat. En viitsi perua, siilä hirvsipaisti on eilen paistettu, eikä muut tarjottavat ole kummoiset.

Nuoret tytöt, ent. tylleröt tulevat virpopojaisiin. Palkat on ostettu, ovat valmiina senkin päällä.


 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #97 : 09.04.22 - klo:10:41 »
Sokeri oli aamulla 3,7 yllätyksenä. Muuten kaikki on hyvin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #98 : 09.04.22 - klo:10:50 »
Oho !Onko sinulla ollut energiaa kuluttanut yön seutu ? Minulla tuo arvo olisi jo lähellä tajuttomuutta.

Vuosia sitten meni muutaman kerran alle 4. Se oli kauheaa. Ostin sen jälkeen apteekista Siripiriä jota laitoin taskuihin ja laukkuihin.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #99 : 09.04.22 - klo:10:59 »
Illalla mittasin 14,3 eli menin korkealla sokerilla nukkumaan. Matalasokeri tuntui vapinana, muttei sen kauheampaa. Nyt se on jo nostettu. Minulla paras ja nopein (tätä käytin töissä.) oli Cokis sokerilla hiilihappoineen toimi todella nopeasti.  Käytin silloin Euglucon pilleriä, joka aiheutti pivittän matalasokeri piikin
« Viimeksi muokattu: 09.04.22 - klo:11:08 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #100 : 06.08.22 - klo:06:43 »
Huuuu-uh, olihan taas seikkailu. Meni hyvin nopeasti tuossa heinäkuun loppupuolella taju kankahalle, mutta sain hälytettyä apua, ja apu eli ystäväni Marja ja Petri hälyttivät ambulnssin.  Juuri paljoa en muista muuta kuin mitä Marja kertoi.

Noh, minulla oli h ä i j y  virtsatietulehdus eli noussut aika ylös, ei kummempaa, olen tottkai nähnyt samaa, että ainut oire on tajunnanlasku ja sekavuus. Olin hyvin kuivunut, kai kun oli hellettä enkä muutamaan päivään juonut ja janontunnekin meni. Tiedä siitä otinko lääkkeitänikään. 

No, nyt on minulla dosetti.  Marja totta kai auttaa mutta oikeastaan pitäisin hänet mieluummin ystävänä.  Toinen Marja-niminen ytävä sanoi aikaa sitten että pitäis olla ranneke ja siinä hälytin kotisairanhoitoon mutta revi siitä, kuinka sinne edes pääsee potilaaksi.


No, ei ollut aika lähteä. Maksin letkuissa Haartmnnin päivystysosastolla nelisen päivää, ja olin onnessani kun pääsin kotiin.  Kai ne olisi pitäneet kauemmin, mutta on pula vuodepaikoista. Lainasivat rollaattorin jonka tosin jo voisi palauttaa, jotta tarvitsevat saavat. 

Eihän tämä ensimmäinen ambulanssilla-menox-kerta ollut, mutta rajuin. Kun tippaa on vaikea saada ja noin.

Huh huh.  :icon_eek: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21965
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #101 : 06.08.22 - klo:07:22 »
Huh, olipa täpärällä! Huolehdi nyt niin lääkkeistä kuin veden juomisestakin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #102 : 06.08.22 - klo:10:00 »
Nimimerkki "joukko huolestuneita maakunnasta" Isänmaan etu vaatii huolellisempaa lääkkeiden hoitoa ja juomista. Dosetti on loistava apuväline lääkkeisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33611
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #103 : 06.08.22 - klo:10:04 »
Voi, oi !  Tutulta kuulostaa, tosin paljon lievemmässä muodossa. Tänään viimeeksi kun lähdin aamulla kauppaan veden juonnin unohtaen, tuli aivan kamala heikotus . Kaupssa ei ole mitään vesipistettä. Piti mennä ostamaan vichy-pullo ja korkata se hyllyjen välissä, ei salaa, vaan kassan opastamana. Maksoin sitten kun muutkin ostokset.

Helteen jälkeen kun tuli reipas ukkoskuuro, olimme kuin tropiikissa. Oli raskas hengittää ja sepelvaltimo kai ei tykännyt tuosta ylämäestä joka kauppaan mennessä on.

Pidä rollaattori, ota se ranneke ja hoida itseäsi, lääkäri !

Miten sinun elukat selvisi sen ajan ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #104 : 06.08.22 - klo:14:38 »
Rakkaatrakkaatrakkaat ystävät, kyllä minun vissiin täytyy hoitaa ensin dosetti kuntoon ja sitten vissylitrat thjiksi tällä helteellä vaikka 3 ja muistaa tyhjätä dosetista oikea luukku.  Lämmitti mieltä kun muistitte!  Minä kans muistan teitä vaikken kirjoittaisi tänne, niin silti.  :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.