Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 7  (Luettu 18163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #30 : 26.01.21 - klo:19:01 »
Kiitos !  Niin teenkin.  :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #31 : 26.01.21 - klo:20:55 »
Ihan omasta puolestani kirjoitan, jotta tosi mukavaa Riitta-mummi, kun kirjoitat tänne foorumiin vielä... olen jo odottanut viestejäsi, kuulumisiasi. Voi hyvin, sinä olet sitkeä, kyllä sinä tuosta selviät.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #32 : 27.01.21 - klo:01:25 »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #33 : 03.02.21 - klo:13:28 »
Sain eilen oikean kävelykepin, joka joutui tänään heti tositoimiin lumipyryssä kauppaan talsiessani. Apuvälinevarastolla oli näytteillä yksi vanhanaikainen puinen kävelykeppi, jonka olisin halunnut, mutta sitä ei anneta. Saahan niitä kyllä varmaan ostettuakin. Minulla on ollut kesästä asti myös rollaattori, joka on hyvä apuväline jos on esim. enemmän tavaraa tuotavana kaupasta. Olen minä sen kanssa monesti kaupungillakin käynyt. Kahviloissakin. Joensuussa pääsee rollaattorin kanssa bussiin ilmaiseksi. Tämän hyvän idean keksi vasemmistoliiton valtuutettu ja se meni läpi valtuustossa.

Rollaattorin sain, kun kaupungin johtava fysioterapeutti kävi tarkastamassa kunnon ja hänellä oli röntgenkuvia mm. selkärangastani koneellaan. Hän katseli kuvia vaitonaisena ja sanoi, että täytyy ihmetellä, miten pysyt edes kasassa tuon selkärankasi kanssa? Nikamat on jo miten sattuu. Tiedän, että jossain vaiheessa tilanne voi mennä siihen, että joudun pysyvästi pyörätuoliin, mutta se on sen ajan murhe.

Nyt unelmoin kesästä. Vaaleasta kesäpuvusta ja kauniista naisesta käsipuolessa ja toisessa keppini. Naisella olisi pitkä röyhelöinen puku ja leveälierinen, koristeellinen hattu. Itselläni myös lierihattu. Kävelisimme rauhallisina kaupungilla ja menisimme kahvilaan. Ihania unelmia  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #34 : 03.02.21 - klo:13:44 »
 :eusa_clap:   Just noin !  Pysymme kasassa päämme avulla. 

Tuohon kesä-asuun kuuluu ehdottomasti kävelykeppi rottingista. Minun keppini on nyt naulakossa roikkumassa toimettomana kun nojasin siihen niin lujaa, että olkapää viottui ja hauis on hirmu kipeä. Apteekkarin suosittama kylmägeeli auttaa paremmin kuin Voltaren.

Soitin seppos´lle ja kysyin voinnit. Hän on parempaan päin, pääsi pyörätuolista rollaattorin jälkeen jo kepille.  :109:

Kuka mitenkin. Kipu on ikävintä. Sain tietää että minulla on myös sepelvaltimotauti. Onhan se ollut jo yli kolmekymmentä vuotta, mutta en ottanut aikanaan selvää mitä lääkärin antama B-todistus tarkoitti. Luulin sen olevan verenpainelääkkeen halpuutus Kelaa varten.
Nyt tässä lääkäri-sairaala-rumbassa ilmeni että refluksivaivani onkin eteisvärinää.

Kuitenkin-kaikitenkin näinkin olen saanut hyvän, rikkaan ja mielenkiintoisen elämän, enkä aijo enää katkeroitua. Olen sitäkin ollut muista syistä , ja se vasta oli kuluttavaa.

Koen myös, että kun Kristus on kärsinyt minunkin tähden, minä kärsin sen minkä joudun kärsimään, Hänen tähtensä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #35 : 16.02.21 - klo:13:02 »
Biologisen reumalääkkeeni (Simponi) vaste oli nyt aika hyvä eli 1,0mg/l. Vasteen pitää olla reumataudeissa vähintään 0,7, josta voidaan päätellä sen tehoavan. Jatkan siis käyttöä. Täyttyi eilen jo tässä vaiheessa vuotta lääkekatto johtuen Simponin hirmuhinnasta: yksi piikki 1080€, joka on kuukauden annos.   

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #36 : 17.02.21 - klo:13:01 »
Lääke jonka sain verenohennukseen on vaikuttanut muutenkin positiivisesti. Astma-COPD-sairauteni on myös helpottunut. Hengitys kulkee helpommin.

Ennenvanhaan puhuttiin verentungoksesta. Oliko vereni niin sakeaa että sekin minua ahdisti.

Lääke ei ole Marevan, siitä ollaan luopumassa. Se on Plavix-niminen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #37 : 17.02.21 - klo:14:26 »
Lääke jonka sain verenohennukseen on vaikuttanut muutenkin positiivisesti. Astma-COPD-sairauteni on myös helpottunut. Hengitys kulkee helpommin.

Ennenvanhaan puhuttiin verentungoksesta. Oliko vereni niin sakeaa että sekin minua ahdisti.

Lääke ei ole Marevan, siitä ollaan luopumassa. Se on Plavix-niminen.

 :eusa_clap: :109:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #38 : 24.02.21 - klo:10:50 »
En saanut vielä ajolupaa enkä lupalappua optikolle. Tämä oli ensimmäinen kontrolli ja kun kolmen kuukauden päästä on toinen, silloin nämä ratkeavat.

On tapahtunut paranemista, jonka itsekin huomaan. Olen alkanut nähdä telkkaria ja voin kirjoittaa foorumille.
Odotetaan ansin etten hanki turhaan kalliita laseja jotka eivät myöhemmin sovikaan.

Mitään hoitoja en tarvitse, ja se on mukavaa. Näillä on nyt pärjättävä, ja pärjäänkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #39 : 24.02.21 - klo:11:24 »
Hyvä asia, kiitosaihe!   :109:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #40 : 24.02.21 - klo:11:33 »
Niin onkin !

' Koettelee vaan ei hylkää Herra-koulua olen saanut käydä, ja oppia.  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #41 : 24.02.21 - klo:13:46 »

   Me tulemme perässä. Sinä raivaat tietä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #42 : 24.02.21 - klo:15:07 »
...ja kerron mitä milloinkin tapahtuu.  :icon_lol:

Pupillit ovat yhä suuret, olleet kuusi tuntia jo. Hankalaa mutta ei kivuliasta.
Ne ottavat valoa niin paljon että pitää lamppuja sammuttaa vaikka on hämärä päivä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #43 : 13.03.21 - klo:14:53 »
Glaukoomaa sairastavana olen kertonut hoidoistani, ja muutakin näkövammoista.
Nyt viettetään Glaukooma-viikkoa. Sen johdosta on hyvä lukea tänä ESS:n artikkeli:

https://www.ess.fi/paikalliset/3989470
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #44 : 28.03.21 - klo:23:54 »
Entä muiden sairaudet?

Nyt sunnuntai-iltana ensin soitti äitini kertoakseen syöpänsä leviämisestä, ja siinä hänen kanssaan jutellessaan oli puhelimeen tullut viesti, että kaverilleni on perjantai-iltana tullut aivoinfarkti. Soitin sitten heti perään puolisolleen, juteltiin pitkä tovi.

Täällä Tampereella on aivoinfarktien hoito ihan huipputasoa, mutta katsoo nyt miten käy. Nopeasti oli kuitenkin päässyt hoitoon. Joensuussa tuntuu kuvantamistutkimusten tulosten saaminen kestävän ja kestävän, taas kerran.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.