Keskustelu > Yleinen keskustelu

Äideille

<< < (2/7) > >>

Sanneli:

--- Lainaus käyttäjältä: "Johannes" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "Eliza" ---Hehe, mää tein joskus pienenä äitienpäivälaulun joka oli vähäsen matkittu siitä ruusulaulusta.
--- Lainaus päättyy ---


Eli...?   Ei saa alottaa, jos ei kerro loppuun!  :wink:
--- Lainaus päättyy ---

Äiti mun, äiti mun. Päivä tämä olkoon sun.
Äiti mun, äiti mun. Lahjat kaikki olkoon sun.

Ja sävelet tosi mielenkiintoset: c d ee e d cc e f g f e d cc. (Missä on 2 kirjainta peräkkäin on nyt tässä tapauksessa puolinuotti, muut on neljäsosia.)

Ilmeisesti siis matkittu siitä "Äiti mun, äiti mun, päivä tämä olkoon sun, punaruusun kauneimman sulle ojennan..." koska me laulettiin ekaluokalla se äitienpäiväjuhlassa ja toi mun keksimä laulu on suunnilleen siihen aikaan tehty kans.

Johannes:

--- Lainaus käyttäjältä: "Eliza" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "Johannes" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "Eliza" ---Hehe, mää tein joskus pienenä äitienpäivälaulun joka oli vähäsen matkittu siitä ruusulaulusta.
--- Lainaus päättyy ---


Eli...?   Ei saa alottaa, jos ei kerro loppuun!  :wink:
--- Lainaus päättyy ---

Äiti mun, äiti mun. Päivä tämä olkoon sun.
Äiti mun, äiti mun. Lahjat kaikki olkoon sun.

Ja sävelet tosi mielenkiintoset: c d ee e d cc e f g f e d cc. (Missä on 2 kirjainta peräkkäin on nyt tässä tapauksessa puolinuotti, muut on neljäsosia.)

Ilmeisesti siis matkittu siitä "Äiti mun, äiti mun, päivä tämä olkoon sun, punaruusun kauneimman sulle ojennan..." koska me laulettiin ekaluokalla se äitienpäiväjuhlassa ja toi mun keksimä laulu on suunnilleen siihen aikaan tehty kans.
--- Lainaus päättyy ---


Selevä!  :wink:

Kalistaja:
Jokaisen päivän tulisi olla äitienpäivä!

Johannes:

--- Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja" ---Jokaisen päivän tulisi olla äitienpäivä!
--- Lainaus päättyy ---


Niinpäs, sen kun muistaisi! Hyvät asiat yleensä muistaa vasta sitten, kun niistä joutuu luopumaan. Itse mietin asiaa nyt, kun mummo on tk:ssa. Särki lonkkansa kaatuessaan viikko sitten ja on nyt leikkauksen jälkeen siellä toipumassa. Nyt vain pitää toivoa, että paranisi, vaikka 82-vuotiaan kohdalla ei pitäisi olla liian toiveikas, että kaikki palaa ihan ennalleen. Tähän asti on asunut yksin, mutta nyt saatetaan olla muutosten edessä.

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja" ---Jokaisen päivän tulisi olla äitienpäivä!
--- Lainaus päättyy ---



Ei mun mielestä. Seuraavaks vaatisit varmaan, että jokaisen päivän tulis olla isäinpävä. Koko juttu mene plörinäks, jos jatkuvasti vietetään päiviä. Ja äitienpäivän arvokin häviää sillä menolla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta