Keskustelu > Yleinen keskustelu

Mitä on körttisyys?

<< < (2/12) > >>

Jaakkoopuukkoo:
Tervetuloa! Tätä foorumia voipi selailla, ehkäpä ensisijaisesti seuratuvan puolta, mutta täältä löytää kuitenkin varsin suppean otannan körttien suuresta laumasta. Neuvoisin samaa kuin mk: seuroista ja herättäjäjuhlilta voisi löytyä pitemmän ajan kuluessa paremmin sitä ydintä.

llwyd:
Eliza taisi tuonne Seuratuvan puolelle kirjoittaakin että Siionin Virret ovat hyvä körttiläisyyden "lyhyt oppimäärä". Voi hyvin sanoa että pitkäkin: kyllä niissä kiteytyvät asiat, joita on hyvin vaikea helpoiksi sanoiksi saada. "He sinne ikävöivät".

Teme:
Siionin virsikirja on muodostunut minulle yhdeksi rakkaimmista kirjoista. Lauluja, joissa Kristus saa johdattaa meitä kohti Taivaan Kotia ilman meidän omaa tekoamme ja pyhyyttämme. Noin minä olen ne tulkinnut.

Teme

Sanneli:

--- Lainaus käyttäjältä: "llwyd" ---Eliza taisi tuonne Seuratuvan puolelle kirjoittaakin että Siionin Virret ovat hyvä körttiläisyyden "lyhyt oppimäärä".
--- Lainaus päättyy ---

Ai oonko mää sillei kirjottanu? No sitä mieltä mää kuitenki oon että SV:t on ihan "justtältämustatuntuu" -juttuja. Enkä mää sen paremmin pysty asioita sanomaan ko mitä veisaamaan.


--- Lainaus ---Sunnuntaina on täällä päin herättäjän kirkkopyhä.
--- Lainaus päättyy ---

Hei, tääläki on herättäjän viikko :D  Vai olikohan se Aholansaariviikko? En muista. Kuitenki että joka päivä seurat ja huomenna kaikkia kivaa :D

Tiku:
Herättäjän kirkkopyhän messusta jäi mieleen papin kommentti, joka meni tähän tapaan: "on se kumma kun Suomi on kristitty maa ja se lähettää sellaisen pirun näköisen kaverin edustamaan Suomea euroviisuihin. Mitähän kreikkalaiset ajattelevat?" :wink:

No, kyllähän sitä itsekin ihmettelen. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta