Keskustelu > Yleinen keskustelu

Keskustelua Natosta

<< < (29/29)

Pena:
Yritin selittää sitä, että kun valtapolitiikassa julistetaan, mitä puolustetaan ja mikä nähdään uhkaksi, tehdään yksinkertaistavia yleistyksiä. Vietnamin sodan ajoilta muistan tämän: mustat miehet lähetetään sotimaan keltaisia miehiä vastaan puolustaakseen maata, jonka valkoinen mies ryösti punaisilta miehiltä.

Leena:

--- Lainaus käyttäjältä: 1944 - 29.06.22 - klo:07:27 ---Ollessani palveluksessa en yleisesti kertonut kannastani pro Nato. Jotenkin tiesin sisälläni, että eivät massankeittäjätkään edusta suomalaista mielipidettä  meidän muiden edestä. Koen, että nyt ollaan näissä asioissa keskitiellä.
 
Mitenkä tämän seuraliikkeen vasemmistolaiset lienevät määrittäneet kantansa. Minulle on tosin yksi hailee, että mitä mieltä ovat. Yritän seurapenkissä istua hiljaa, että en ylhäisöä häiritsisi.

--- Lainaus päättyy ---

Voin minä kertoa, vasemmistolaisuus on minulle sisäpoliittinen ja pro-nato ja moni muu ulkopoliittinen kannanotto, eli saat uskoa että olen välillä hieman pyörällä päästäni.

Tosin.  Milloin ikinä Suomea on aavistettukaan uhattavan ulkopuolelta, kaikki äänestävät yhdenmukaisesti. Vasemmistolainen ajattelu sisäpolitiikassa kumpuaa köyhyyden näkemisestä ja siitä ajatuksesta, että hyvinvoinnin jakaminen turvaa yhteiskuntarauhan myös.  Vähän niin, että kaikkien olisi saatava elää tyydyttävä elämä, ja ihmisiä kun olemme, innostumme äkkiä selittämään miksi kaikki mun on mun ja sekin mikä on sun on mun.


  Yhtenäistä kansaa ei voi voittaa  :) :kahvi: 

Leena:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 30.06.22 - klo:08:26 ---Yritin selittää sitä, että kun valtapolitiikassa julistetaan, mitä puolustetaan ja mikä nähdään uhkaksi, tehdään yksinkertaistavia yleistyksiä. Vietnamin sodan ajoilta muistan tämän: mustat miehet lähetetään sotimaan keltaisia miehiä vastaan puolustaakseen maata, jonka valkoinen mies ryösti punaisilta miehiltä.

--- Lainaus päättyy ---

Intiaaneja??

No niin, no niin.  Olet aivan oikeassa, ja voimme jatkaa keskustelua NATOsta :kahvi:

1944:
Tosi on, että yhtenäistä kansaa ei voi voittaa.

Mutta,,,,, erityisesti 70-luvulla sain jopa vihamielisiä kannanottoja reserviläisiltä harjoituksissa. Kemijärven massankeittäjä oli pahin,,, totesi, että olen suojatyöpaikassa, olen niin HEIKO mies, että minut tulisi työntää sinne takaisin ja n----a uudelleen. Sekös herätti hilpeyttä.

Tänään nähdään, että eduskunnassakin on näitä idän suuntaan haaveilijoita, vähän, alle kymmenen, mutta sama Kemijärven henki meriteeraa.

seppos:
Jatkuu osassa 2

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta