Kirjoittaja Aihe: Tervehdys foorumilaisille!  (Luettu 37632 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #30 : 05.06.15 - klo:07:36 »
Körttiläiset olen ymmärtänyt arjen, työn ja yhteisvastuun ihmisiksi.  Usko on heillä ( meillä ) yksityisasia. Siitä puhutaan pienin kirjaimin ja mieluusti kahdenkesken.

Julistaminen ja toisten uskoon tarttuminen ei ole suotavaa. Itse kyllä tiedän syyllistyneeni monenlaiseen ' laittomuuteen'. En halua itseäni puolustaa, vaan tuomita sitä mukaa kun ymmärrystä annetaan.

Ymmärrän kyllä muissa hengellisissä liikkeissä aikani pyörittyäni kuinka palava halu
ns. uskoontulleella on todistaa, keskustella ja saarnata ja ylistää.

Herättäjäjuhlilla ihmiset saavat evästä puhujilta ja ystävätapaamisista. Suurta on veisata yhdessä rukoillen.
Olen kokenut suurta  juhlaa saadessani veljien vieressä veisata. Siinä aistii sielujen yhtymistä Jumalassa. Kaikki muu onkin meistä ihmisistä.

Körttifoorumi on ulkopuolistenkin silmin ja korvin todettu erittäin hyvin hoidetuksi some-ilmiöksi. Vapaaksi ja hauskaksi.

Monenlaisille keskusteluille on sijaa usean pääotsikon alla. Seurapalsta on varattu uskon asioista kirjoittamiselle, eikä se ole kiellettyä muista suunnista tulleiltakaan kunhan käännytystyö ja körttien haukkuminen unohdetaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #31 : 05.06.15 - klo:11:31 »

Monenlaisille keskusteluille on sijaa usean pääotsikon alla. Seurapalsta on varattu uskon asioista kirjoittamiselle, eikä se ole kiellettyä muista suunnista tulleiltakaan kunhan käännytystyö ja körttien haukkuminen unohdetaan.

Kyllä muidenkin haukkuminen on kiellettyä ja täysin tarpeetonta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sari

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #32 : 11.06.15 - klo:09:35 »
Hei kaikille!

Olen juuri löytänyt tämän palstan, ja ajattelin uskaltautua sisään, vaikken "juuriltani" körtti olekaan.
Olen vain kristitty, aikuisena uskonsa saanut, joka tarvitsisi itselleen jonkin paikan, jossa tapaisi/vaihtaisi ajatuksia toisten kristittyjen kanssa. Herännäisyys on jo pidempään vetänyt puoleensa, mutten ole vielä uskaltautunut mihinkään tapahtumiin mukaan.

Jos teitä ei haitaa, niin hetken tutustun tähän paikkaan, istun ja levähdän, hieman katselen. Olen varovainen uskonasioiden kanssa, ehkä siksi, että olen saanut olla niiden kanssa melko keskenäni.

Sari

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #33 : 11.06.15 - klo:11:45 »
Hauska tutustua, Sari! Ilahdutti sanontasi 'uskonsa saanut'. Se on minusta parempi kuin 'uskoon tullut'.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #34 : 11.06.15 - klo:11:52 »
Hei, ja kiva kun tykkäät körteistä. Niin minäkin, enkä tiennyt ennen vuotta 2007 heistä muuta kuin Paavo Ruotsalaisen nimen.

Olin 39 ja puoli v. kun minun oli pakko alkaa uskoa. Nyt pian jo 72 v.

Kiva jos luet, vielä kivempaa jos kirjoitat jotakin, vaikka mitä .  Minä kirjoitan ja luen.

 :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #35 : 11.06.15 - klo:12:00 »
Tämä on nettipalsta, jossa helvettiin menolla ei ole mitään asiaa. Kaikki körttiläiset menevät helvettiin. :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #36 : 11.06.15 - klo:19:26 »
Tervetulotoivotus myös uusimmalle rekisteröityneelle Smily_Raven nimiselle jäsenelle  !                   

Tyttäreni nimittelivät minua juuri tuolla tavoin. Olen kuulema Hymyilevän Ketun näköinen. 
Luulen tosin olevani enemmän kana       :117:.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #37 : 12.06.15 - klo:20:11 »
Ketun ja kanan välinen jännite saa hymyn aika vinoksi! Sankarini tässä viitekehyksessä on pieni kirjava kana, joka sai viimeisen naurun.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #38 : 13.06.15 - klo:07:12 »
Tarkemmin kananpään kielipäätä kaivellessani nousi ruotsintunnilta (  yli 60 v sitten ) sana räven= kettu,  ja englannintunnilta sana  raven=  korppi.

Korpit on viisaita lintuja. Kuukauslehti muistaa siitä muistuttaa. :023:

Smily_raven=  Hymyilevä korppi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #39 : 14.11.15 - klo:14:59 »
Joku, jostakin kaukaa ilmeisesti, on suositellut minulle seuraavaa laulua. Kiitos tuhannesti !
Tämän voisin liittää juttuihin linnuista, lapsista, musiikista tai kuvataitesta:

https://youtu.be/UKiUDoGSzfc

 :054:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tervehdys foorumilaisille!
« Vastaus #40 : 30.01.18 - klo:15:36 »
Tämä on nettipalsta, jossa helvettiin menolla ei ole mitään asiaa. Kaikki körttiläiset menevät helvettiin. :icon_wink:

Piste.