Kirjoittaja Aihe: Armon varassa  (Luettu 13673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Armon varassa
« : 23.12.09 - klo:17:03 »
Tervehdys kaikille  :024:

Viime sunnuntaina sain hyvin vahvasti kokea Jumalan armon. Autoilukeli oli haastava. Ajelin 150 km (sivu) Uudeltamaalta Varsinais-Suomeen ja takaisin, 'lähes huvikseni', lisätäkseni piilopirttiin lämpöä. Kuuluin niihin, jotka ovat pitäneet itseään "Euroopan parhaimpana autoilijana". En kuulu enää. Tajusin voimattomuuteni. Se oli hyvä opintomatka armon kerjäläiselle. Matka sujui turvallisesti - armon varassa.

Kirjoittamisen suhteen olen ollut jonkin aikaa "lukossa", kynä ei ole kulkenut. Tauon aikana oivalsin olevani riippuvainen kirjoittamisesta. Aloin tuntea vieroitusoireita.

Nyt tuo lyhytaikainen "kirjoittajan kilvoittelu" on ohi. Luojan kiitos. Nyt voin toivottaa teille, kaikille yhdessä ja jokaiselle erikseen, siunattua joulun aikaa, armon varassa.
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Armon varassa
« Vastaus #1 : 23.12.09 - klo:18:36 »
Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

Ef. 2:8-9
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Armon varassa
« Vastaus #2 : 23.12.09 - klo:20:27 »
Hippis, toi oli kivasti.
Aiheesta voisi paljonki jutustella ja mutustella, ainaski Jouluglögin kanssa ilman suuttumisia, kun yleensä jos uskonnollisista asioista jutsketaan on kuin toinen tai kollomas maailmansota ois syttymässä.'
Siis niinku esimerkiksi roomalaisille Paulin kirje Kuusi luku tohon vertailuksi. :icon_rolleyes:

Oiskohan aihetta alkaa joku teologinen näkemys jostain Raamatun paikasta alkaa tänne foorumille?
Siitä sit ku vääntelis, et mutku te näätte asian toisin ku se on.?
Körteillä taitanee vääntö loppuu siihen ku Raamattu on vaan ihmisten kirjuuttelema opus ja ei siitä niin väliä..

Oikeesti ainut ku meitsi diggaa on körtit....
Siks en oikeesti hauaisi riitaa tänne.. :icon_confused:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Armon varassa
« Vastaus #3 : 23.12.09 - klo:20:35 »
puh, kokeilen aloittaa pikku riidan tähän :icon_cool: :icon_cool:
Ai niinku ARMO? No nyt ootte oivaltanut sen väärin.
Koodia: [Valitse]
Tai miten outta sen ymmärtäneet?

Minusta väärin outta ja mitä se ARMO on?
Sitäkö et ,,,mitä vaan ja miten vaan, vaikka vastoin Raamatun ilmoitusta ihan sama. :icon_rolleyes:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Armon varassa
« Vastaus #4 : 23.12.09 - klo:22:11 »
puh, kokeilen aloittaa pikku riidan tähän :icon_cool: :icon_cool:
Ai niinku ARMO? No nyt ootte oivaltanut sen väärin.
Koodia: [Valitse]
Tai miten outta sen ymmärtäneet?

Minusta väärin outta ja mitä se ARMO on?
Sitäkö et ,,,mitä vaan ja miten vaan, vaikka vastoin Raamatun ilmoitusta ihan sama. :icon_rolleyes:
Outta?? Jossain päin itä-Suomea =olette.

Armo, niin.. Kyllä ihmisellä on vastuu teoistaan. Usein tulee valittua väärin, onneksi voin tulla armahdetuksi. En lähtisi siihen, että ihan sama miten olen, napista painaen armo korjaa sitten kaiken.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Armon varassa
« Vastaus #5 : 24.12.09 - klo:00:25 »
minulla on kolmisvuotias poika, joka kysyi isältään mitä armo on... poika on konfirmaation käynyt... minä en tiedä vieläkään
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Armon varassa
« Vastaus #6 : 24.12.09 - klo:10:26 »
puh, kokeilen aloittaa pikku riidan tähän

Joulurauhaa.... :icon_xmaswink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Armon varassa
« Vastaus #7 : 24.12.09 - klo:15:57 »
"Paluu lähtöruutuun" (ketjun alkuun)

Minulla on useita sivupersoonia, joista yksi on täydellisyyttä tavoitteleva perfektionisti "Pedantti-Pete".

Olen pallo hukassa siksi, että käytinkö (tahtomattani) armo-sanaa väärin / väärässä yhteydessä. Toivottavasti en ole pahemmin rikkonut kenenkään joulurauhaa. Tavoitteeni oli kertoa, ihan vilpittömästi, hengellisestä kokemuksesta maantiellä. Jos armon varassa tökkii, niin tässä vaihtoehto: Luojan verjeluksessa / suojelusenkelin siipien alla.

*   *   *

En ole omasta mielestäni tosikko. Ihan totta! Olen foorumilla uudenpuoleinen tulokas, enkä taida tuntea "talon tapoja". En ehkä ole ymmärtänyt oikein keskusteluilmastoa, pelisääntöjä. Olen osaltani, toistaiseksi, yrittänyt pysyä ns asialinjalla.

Täällä keskustelu on niin vilkasta, että en ole ehtinyt tutustua lähimainkaan kaikkiin ketjuihin, joten pähkäilyni perustuu "satunnaisotokseen". Jossain yhteydessä mieleeni on tullut, että ehkä joku / jotkut keskustelijat pitävät foorumia jonkinlaisena "nokkeluuskilpailuna", jossa verbaaliakrobatia on arvo ylitse muiden.

Jään kuuntelulle.

P.S. Yksi sivupersoonistani on "Kuuma-Kalle".
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Armon varassa
« Vastaus #8 : 24.12.09 - klo:20:41 »

Jossain yhteydessä mieleeni on tullut, että ehkä joku / jotkut keskustelijat pitävät foorumia jonkinlaisena "nokkeluuskilpailuna", jossa verbaaliakrobatia on arvo ylitse muiden.


Olipa nasevasti sanottu!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Armon varassa
« Vastaus #9 : 24.12.09 - klo:20:59 »
.. ehkä joku / jotkut keskustelijat pitävät foorumia jonkinlaisena "nokkeluuskilpailuna", jossa verbaaliakrobatia on arvo ylitse muiden.
Kaikille "immeisille ei ole annettu verbaaliakrobatian lahjoja".
Itse en ole vielä kaikkia tämän vuoden lahja paketteja avannut, ties minkälaista "kilpailu viettejä" löytyy pakettien sisältä.
Silloin voi sivupersoonat ja totuus tulla esiin todellisesta persoonasta, kun mylly lähtee käyntiin.

Jumala armahtaa, mutta minä en.


P.S. Yksi sivupersoonistani on "Kuuma-Kalle".
:icon_wink:

ps. Ehkä Sinulle sopisi paremmin, kaikella kunnioituksella, sivupersoona "Kalle vaan". :icon_wink:


Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Armon varassa
« Vastaus #10 : 24.12.09 - klo:22:32 »
Älä huoli, erakko-erkki! Jokaisella on tyylinsä ja asiansa. Rönsyillään suuntaan jos toiseenkin.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Armon varassa
« Vastaus #11 : 24.12.09 - klo:23:40 »
Tunnustan taipumukseni akrobatiaan ja pyydän anteeksi. Yleensä sitä sotkeutuu omaan näppäryyteensä ja joku saa aiheen näpäyttää. Näpäyttäkää vaan, se tekee hyvää.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Armon varassa
« Vastaus #12 : 24.12.09 - klo:23:44 »
Näpäyttäkää vaan, se tekee hyvää.
Minuako kaipasit, ...Pena. :icon_wink:

ps. mä olin hereillä sittenkin. :icon_cool:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Armon varassa
« Vastaus #13 : 25.12.09 - klo:07:44 »
Lainaus
joku / jotkut keskustelijat pitävät foorumia jonkinlaisena "nokkeluuskilpailuna", jossa verbaaliakrobatia on arvo ylitse muiden.

Minä ainakin olen tällainen, joskin en tiedä, kuinka olen siinä akrobatiassa onnistunut.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Armon varassa
« Vastaus #14 : 25.12.09 - klo:07:51 »
Lainaus
Matka sujui turvallisesti - armon varassa.

Hienoja kokemuksia ne aina ovat, kun tajuaa, että Jumalan armo on yltänyt maallisenkin elämän saralle.
Joskus hyvinkin karvaita kokemuksia taasen (ainakin niille, jotka saivat jatkaa elämäänsä), kun armo ei riittänytkään  liikenteessä, vaikka kuinka uskossa oltiinkin.

Varmasti monesti on niinkin, että vaikka tuntuu, että maallisella puolella armo loppui, niin todellisuudessa se olikin armoa: esim. jos lähtee polkupyörällä ajamaan ilman kypärää ja kolhauttaa päänsä lievästi, niin onhan sekin armoa, että selvisi säikähdyksellä ja oppi samalla käyttämään kypärää, joka kenties koituu pelastukseksi joskus toiste elämän varrella.

Uskonnollisella puolella taasen Kristukseen turvaavalla ihmisellä armo riittää aina perille asti.
Mallisella puolella se tuntuu myös varsin kattavalta, joskin omat rajansa sillä silti tuntuu olevan: kun ne ylittyvät, niin kolisee.
Olen itse aika varovainen ihminen - mtös liikenteessä - vaan ilman armoa olisin varmaan jo hautausmaalla (pysyväisasiakkaana, en satunnaisena vieraana).
« Viimeksi muokattu: 25.12.09 - klo:08:05 kirjoittanut karjalaisenkyösti »