Kirjoittaja Aihe: Aamun mietiskelyä.  (Luettu 15176 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #15 : 04.05.09 - klo:21:33 »
Joo Viisveisaaja, mähän olen nainen, mä en tajua mistä sä puhut, koska sä olet mies. (Btw, se on An-na, oikeasti Anna, eikä todellakaan Anni) Ja mä en ehkä enää kommentoi tähän koska kommenttisi ärsytti mua niin paljon, mä en kykene noin mustavalkoiseen ajatteluun. Mutta joo, siitä olen samaa mieltä, että kyllä miehet saa olla miehiä ja naiset naisia. Muusta en sitten ehkä ollutkaan samaa mieltä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #16 : 04.05.09 - klo:22:40 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Joo Viisveisaaja, mähän olen nainen, mä en tajua mistä sä puhut, koska sä olet mies. (Btw, se on An-na, oikeasti Anna, eikä todellakaan Anni) Ja mä en ehkä enää kommentoi tähän koska kommenttisi ärsytti mua niin paljon, mä en kykene noin mustavalkoiseen ajatteluun. Mutta joo, siitä olen samaa mieltä, että kyllä miehet saa olla miehiä ja naiset naisia. Muusta en sitten ehkä ollutkaan samaa mieltä.

Lohduttaa, että An-naa ärsyttää jonkun muunkin kuin minun kommenttini. Luulin olevani ainoa ärsytyksen aihe tässä foorumissa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #17 : 04.05.09 - klo:23:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Pirska"
Lohduttaa, että An-naa ärsyttää jonkun muunkin kuin minun kommenttini. Luulin olevani ainoa ärsytyksen aihe tässä foorumissa.


En minä nyt ymmärrä Pirska tällaisia kommentteja. Jos olen eri mieltä kanssasi, ei se tarkoita, että olisin sinusta ärsyyntynyt. Miksi jo toistamiseen lähdet piikittelemään minua, vaikka täällä on muitakin, jotka ovat eri mieltä asioista kanssasi.

Mitä Viisveisaajan kommentteihin tulee, häneltä on ennenkin tullut niin kummallista kommenttia esim. musiikkiin ja kulttuuriin, että en oikein tiedä mitä koko hemmosta ajattelisin. No, antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta ei kaikkea tarvi silti purematta niellä, eihän?

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Eiks se tomeppeli veisaaja tajuu?
« Vastaus #18 : 05.05.09 - klo:13:33 »
Eilen ilmeisesti olin taas herännyt väärällä jalalla?

No nyt pyydellään sitten anteeksi.
Anteeksi Anna, että kutsuin Anniksi. Mulla on sellainen tapa, että ainakun tapaan ihmisiä luon mielessä heille jonkun lempinimen tai miksi sitä sanotaan. Koulussa kun oli metallityön opettaja häntä tietysti kutsuttiin peltiPaavoksi ja puutyöopettajaa puuarskaksi ja biologian opettaja Tiilikaista Tilheksi ja dilleksi.
Paha tapa on jäänyt päälle ja muutenkin ihmisten nimet ei jää mieleen. Mutta anteheksi.

Kiitos että mulla saa olla erilaisia mielipiteitäkin. Ja ollos hyvä jokainen saa olla erimieltä ja kauhistus jos joku olisi samaamieltä mun kanssa kaikesta, mun sivistys nyt meni bussilla ohi tämän osoitteen.

Asia nyt taitanee olla niin, että jokainen näkee asiat omasta vinkkelistään. Jotkut hermostuu sellaisista asioista mistä toinen ei millään välittäisi suuttua.

Sitten vielä vaikka olen sitä mieltä; että kirkko sopi aiemmin paremmin miehillekkin on tässä nykymenossa ja muutoksessa paljon hyvääkin:

Pitänen pientä paussia tänne kirjoittelussa:Kaunista ja hauskaa Kesän alkua toivotellen:
Tik toc.

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #19 : 05.05.09 - klo:23:16 »
Mitä se on se "suolainen sana"?

Minä ainakin latelen välillä suoria sanoja saarnastuolista, enkä pelkää korottaa ääntäni. Esim. Oulunkylässä keväällä kiivastuin niin, että leuka tärisi ja Vaasassa meinasi pari viikkoa sitten käydä samoin. Yleensä kiivastumiseni syynä on se, kun yritetään tunkea pyhityksen alttarille ihmistä, ihmistä ja ihmistä ja siinä sivussa ajetaan Kristus pois.

Samaa olen kuullut muutamilta muilta kollegoilta. Se on melkoista rytinää, kun puretaan moralistien rakentamia esteitä syntisen ihmisen ja hänen vapahtajansa väliltä.

Silti minulla on sellainen olo, että esim. muutamat tämän ketjun kirjoittajat tuskin pitäisivät saarnojani "suolaisena sanana".

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #20 : 06.05.09 - klo:04:28 »
ihmisen keksimä moralismi ei kuulu evankeliumiin... :!:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #21 : 06.05.09 - klo:07:47 »
Moralismi on hyvä, itseä varten. Ja silti olen syntinen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

B.H.S

  • Vieras
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #22 : 06.05.09 - klo:11:04 »
:coffee:

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #23 : 06.05.09 - klo:11:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Samuli"
Mitä se on se "suolainen sana"?

Minä ainakin latelen välillä suoria sanoja saarnastuolista, enkä pelkää korottaa ääntäni. Esim. Oulunkylässä keväällä kiivastuin niin, että leuka tärisi ja Vaasassa meinasi pari viikkoa sitten käydä samoin. Yleensä kiivastumiseni syynä on se, kun yritetään tunkea pyhityksen alttarille ihmistä, ihmistä ja ihmistä ja siinä sivussa ajetaan Kristus pois.

Samaa olen kuullut muutamilta muilta kollegoilta. Se on melkoista rytinää, kun puretaan moralistien rakentamia esteitä syntisen ihmisen ja hänen vapahtajansa väliltä.

Silti minulla on sellainen olo, että esim. muutamat tämän ketjun kirjoittajat tuskin pitäisivät saarnojani "suolaisena sanana".


Hyvä! Ei ne saarnasi ainaskaan silloin ole pelkkää sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikkaa, jota niin usein kuulee saarnapöntöstä evankeliumin tilalla. Minä ainakin pidin sitä saarnaasi, jota olin kerran  kuulemassa "suolalla höystettynä".
Anna vain leuan täristä. Minulla se tärisee jo vanhuuttaan.
---------------------------------
Suolaa, suolaa, enemmän suolaa...
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #24 : 21.06.09 - klo:09:25 »
En ole muiden ihmisten, vaan pikemminkin omien odotusteni, valintojeni ja epärehellisyyteni uhri.

Kun odotan muiden olevan sellaisia kuin haluan heidän olevan, enkä sellaisia kuin he ovat, loukkaannun, kun he pettävät odotukseni. Kun valintani perustuvat itsekeskeisyyteen, huomaan olevani yksinäinen ja epäluuloinen.

Saan kuitenkin itseluottamusta, kun pyrin rehellisyyteen kaikissa toimissani.
Kun tutkistelen vaikuttimiani ja olen rehellinen ja luottavainen, tiedostan vahingoittamiskykyni ja voin välttää tilanteita, jotka ovat vahingoittavia.


Siksi itseni tutkistelu on paljastanut minulle sen luottamuksen määrän, jota minun tulee eri tilanteissa osoittaa, kun olen vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa.

Hyvällä mielellä voin jatkaa elämääni, koska Hän osoittaa ja on osoittanut sen luottamuksen määrän minulle, mikä kantaa tänään ja huomenna.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #25 : 15.04.13 - klo:09:44 »
En ole muiden ihmisten, vaan pikemminkin omien odotusteni, valintojeni ja epärehellisyyteni uhri.

Kun odotan muiden olevan sellaisia kuin haluan heidän olevan, enkä sellaisia kuin he ovat, loukkaannun, kun he pettävät odotukseni. Kun valintani perustuvat itsekeskeisyyteen, huomaan olevani yksinäinen ja epäluuloinen.

Saan kuitenkin itseluottamusta, kun pyrin rehellisyyteen kaikissa toimissani.
Kun tutkistelen vaikuttimiani ja olen rehellinen ja luottavainen, tiedostan vahingoittamiskykyni ja voin välttää tilanteita, jotka ovat vahingoittavia.


Siksi itseni tutkistelu on paljastanut minulle sen luottamuksen määrän, jota minun tulee eri tilanteissa osoittaa, kun olen vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa.

Mene siis sinne missä sinun on hyvä olla.

Lainaus
Hyvällä mielellä voin jatkaa elämääni, koska Hän osoittaa ja on osoittanut sen luottamuksen määrän minulle, mikä kantaa tänään ja huomenna.


Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #26 : 18.04.13 - klo:08:02 »
En nyt millään haluaisi olla kriittinen jo heti aamusta, mutta hieman huvittaa nuo nykyajan aamuhartaudet. Ensin lause Raamatusta, sitten päivän politiikkaa ja maailman tilannetta ja eettisiä ongelmia, sitten taas irrallinen lause Raamatusta, loppulauseet etiikan mietintöjä ja lopuksi joku kiva virsi.   :icon_confused:   Kaipaisin eheämpää kokonaisuutta. Joko kokonaan politiikkaa tai jos Raamattua siteerataan niin sillätavalla että se sopii muuhun puheeseen. Kiitos. Ei mulla muuta.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #27 : 18.04.13 - klo:11:14 »
En nyt millään haluaisi olla kriittinen jo heti aamusta, ...  Kiitos. Ei mulla muuta.
Minusta saa ihminen olla myös kriittinen.

Oma elämäni on kyllä hieman hionut omaa kriittisyyttäni esimerkikiksi aamuhartauksien kuulemisen suhteen,vaikka sananjulistajan kuuleminen on välillä vastenmielistä.
Jää silti aina kumminkin minulle jotain mietiskeltävää, kun jaksan vain kuunnella kärsivällisesti asian loppuun.

Sekin on myös totta että en välttämättä aina jaksa kuunnella loppuun, en edes Teitä.  :icon_wink:

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #28 : 19.04.13 - klo:08:32 »
SV 281.

Benkku

  • Vieras
Vs: Aamun mietiskelyä.
« Vastaus #29 : 10.06.13 - klo:15:36 »
Älä ole niin ehdoton itseäsi kohtaan.