Kirjoittaja Aihe: Väärät arvot omaavan henkilön poisto julkiselta paikalta  (Luettu 3645 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Juha Mäenpää poistettiin yleisötapahtumasta, koska hän on väärässä:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009693026.html

Häntä ei poistettu yleisötapahtumasta, vaan kutsuvierastilaisuudesta. Näin totuus muuntuu tarkoitusperän mukaan. Mäenpäätä ei pidetty enää kunnian arvoisena. Kutsuja saa päättää ketä kunnioittaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Taitavat olla tällä hetkellä ukrainalaisia.

Ok, sitten tuskin jakavat täysin samoja arvoja.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Häntä ei poistettu yleisötapahtumasta, vaan kutsuvierastilaisuudesta. Näin totuus muuntuu tarkoitusperän mukaan. Mäenpäätä ei pidetty enää kunnian arvoisena. Kutsuja saa päättää ketä kunnioittaa.

Tuon uutisen mukaan hänet poistettiin festivaalialueelta.
Millä tavalla totuus on muuttunut?

Voisitko laittaa meille linkin siitä kutsuvierastilaisuudesta poistamisesta?
En tiennyt, että hänet on sieltäkin poistettu.
Joutuiko hän kahden poiston kohteeksi?



Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Tuon uutisen mukaan hänet poistettiin festivaalialueelta.
Millä tavalla totuus on muuttunut?

Voisitko laittaa meille linkin siitä kutsuvierastilaisuudesta poistamisesta?
En tiennyt, että hänet on sieltäkin poistettu.
Joutuiko hän kahden poiston kohteeksi?

Kuulemassani uutisessa hän oli järjestäjien kutsuvieras.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kävin lukemassa uutisen Provinssin omilta verkkosivuilta.
Sielläkin kerrotaan, että Juha tavattiin festivaalialueelta ja poistettiin sen jälkeen.
Haluaisin kysä Sepolta, että mitä tarkoitat, kun kirjoitat, että ”Näin totuus muuntuu tarkoitusperän mukaan”? Kuka on muuttanut ja mitä?

Tässä yksinkertaisesti henkilö  poistettiin yleisötapahtumasta  paikallisessa lehdessä julkaisemaansa väärän mielipiteen  johdosta.

Tuli mieleeni, että Olin kerran järjestyksen valvojana / vahtimestarina eräässä tilaisuudessa.
”Johto” määräsi erään henkilön poistettavaksi.
Omantunnollisista syistä en lähtenyt muiden järjestyksen valvojien kanssa häntä poistamaan.
Voi olla, että osallistuin poistoon kuitenkin pitämällä muille ovea auki, kun poistivat henkilön.

Noissa hommissa tulee aina välillä hassuja tilanteita.
Kerran eräs laitapuolen kulkija tuli pyytämään minulta rahaa, jotta saisi ruokaa. Hän saisi rahaa vasta jonkun päivän päästä.
Kerroin hänelle, että kauppa on lähellä, se taisi olla enää vähän aikaa auki. Kyselin, että mitä hän haluaa, käyn ostamassa hänelle. Hän kuitenkin itsepintaisesti halusi avun rahana, että voi itse ostaa, minä taas itsepintaisesti tarjoiluun hakemään hänelle ruokaa kaupasta.
Lopulta hän vähän suutahti ja sanoi minulle jotakuinkin näin: ”Vaikka ostaisit minulle 200 markan ruuat, minä heittäisit ne ojaan”. Se oli vielä markka aika.
No, asia jäi sitten siihen.



Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Kuulemassani uutisessa hän oli järjestäjien kutsuvieras.

Joo, oli kyllä kutsuvieras, mutta poistettiin festivaalialueelta.
En ole itse tietoinen, että mitään erillistä kutsuvierastilaisuutta olisi edes ollut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33753
Minä jäin otsikon johdosta pohtimaan Mitkä kaikki ovat vääriä arvoja. Ja missä yhteyksissä ne milloinkin sitä ovat.

Esim. Kovat huudot, jopa mölyäminen ei ole urheilukisoissa väärin.

Epäkorrekti köytös on juhlallisissa tilanteissa näkyvää ja kiusallista.

Kirkossa pitäisi olla hiljaa ja kuunnella. Entä lapset ?

On tietty yleisiä huonoja tapoja kuten kiroilu, humalatila, kiusaaminen ja töniminen,sekä tietysti etuileminen. Sitähän me emme siedä.
Joskus olen saanut kiittää kun kaupan jonossa olen saanut etuilla. Joskus taas olen antanut vuoroni kun olen huomannut että takana seisovalla on kiire.

Ulkonäön julkinen arvostelu on rumaa. Sitä saimme lukea foorumilla kun pääministerimme Sanna Marin oli milloin mitäkin erään kirjoittajan mielestä. Samoin Annika Saarikkoon hän puuttui.

Humalasien poistaminen tilanteista ei ole kiellettyä. Sitä varten ovat järjestysihmiset.
Eduskunnastakin on kannettu eräs veikko ulos.  :003:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Kirkossa pitäisi olla hiljaa ja kuunnella. Entä lapset ?

Tai sitten voi riemuita ja ylistää!  :icon_biggrin:  https://www.youtube.com/watch?v=kJsDdvxVtwE

Sori, ei liity itse asiaan mitenkään. Toisinaan vain tuntuu, että meillä menee tuo "hiljentyminen sanan kuuloon" vähän yli, muiden ulottuvuuksien kustannuksella.

En tiedä oliko tässä Mäenpään tapauksessa tarkoitus suojella muita festivaalivieraita henkilöltä, joka tunnetusti voi ajatella heistä törkeästi, vaikka ei mitenkään sitä osoittaisikaan. (Minäkin ajattelen monista ihmisryhmistä pahaa, mutta en herätä pahennusta kun kukaan ei tiedä, kehen nämä ajatukseni kohdistuvat.) Vai oliko se bisnessuhteiden hoitoa, samaan tapaan kuin kuka tahansa ei kelpaa firmalle mainoskasvoksi tai tapahtumalle sponsoriksi tai suojelijaksi. Käsittääkseni hän ei kuitenkaan käyttäytynyt mitenkään tökerösti tuolla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.