Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa! 16  (Luettu 14650 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Politiikkaa! 16
« : 09.06.23 - klo:14:51 »
Jatketaan aiheella politiikka.

Anteeksi kun en ole ollut aktiivinen täällä johtuen syystä näppäimistö ei skulanut, mutta tänään ostin uuden.
Siis virtuaalinäppiiksen kanssa puljasin ja nyt sit sain skjöpattua nyyan.

Maahanmuutosta ole edellisissä politikoiminen osassa juttua ja ettten ihan rasistiksi leimautuisi, niin kuten öppis yritti selittää ja kuten pena ja moni muu on selkiintänyt ja muuttanut ajatuksiani maahanmuuttajista ja teis mistä liirunlaarumista, niin kyllä tälläisellä vuorokirjoittelulla on paikkansa, kun minunkin mieli on muuttunut nuutuneista käsityksistä paljon.

Vuorovaikuttaminen on parasta körttifoorumilla.
Ehdottomasti.

Muilla foorumeilla alan vaan jopa luulemaan, että olen oikeassa ja olemaan vaan tiukempi kannatuksessa asiaan.

Ohoh pitkä alkuseremonia.
Ihminen kun selittelee sanomisiaan on jo töpännyt.
Sorry.

Siis en ole maahantulo vastainen, vaikka poliittisesti politikoin vastaan maahantunkeutumista.
Kun tilastot ja faktat kertoo paljon mitä on tapahtunut rikollisuutta ja raiskauksia.

Itse kuitenkin onkohan se harkinnanvaraista maahantuloa harjoitan.
Nytkin yhtä peltiseppää yritän saada Afrikasta Norjaan, koska hän on Obi van Kenobi pellintainutuksissa ja siihen sisältyvässä matemattikassa.
Yliopistotutkinto on lasten leikkiä matematiikan osalta verrattaessa matematiikkaan jota levitysopin taitaja tarvitsee.
Ei kun turha purkaus, mutta harkinta ja maahantuloa tarvitsemme.


« Viimeksi muokattu: 10.06.23 - klo:14:19 kirjoittanut seppos »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #1 : 09.06.23 - klo:15:57 »
Karjalaisenkyösti kirjoitti edellisessä ketjussa näin:

"Yhteinen kakku on synonyymi yhteiselle aineelliselle ja aineettomalle varallisuudelle.
Eli kaikkien ihmisten ja toimijoiden kaikki omaisuus."

"selkeä esimerkki aineettomasta varallisuudesta on johonkin tuottavaan työhön hankittu osaaminen, joka voi olla hyvinkin arvokasta ja maksanut paljon sen hankkiminen. On sitä muutakin aineetonta arvokasta omaisuutta toki."

Sekä kommentoi (esimerkiksi ottamansa) matkan mittaamiseen ehdottamaani matkaan kuluvaa aikaa:

"se ei ole yksiselitteinen, selkeä tapa"

Oletan näistä, että kakun mittaamiseenkin - tai itse kunkin kakkuun tuomansa viipaleen paksuuden - mittaamiseen pitäisi olla jokin yksiselitteinen, selkeä tapa. Mikä se sitten on? Ei ainakaan palkka, koska ihmisellä voi olla varallisuutta töissä käymättäkin. Samoin osaamista voi olla meillä työttömilläkin. Ja sitten sen muun mittaaminen vielä päälle.

Mutta en minä sitä mittaria kaipaa, vaan sitä että pidettäisiin mielessä, mistä oikein oli kysymys, eli siitä, pitääkö työperäisille maahanmuuttajille olla joku tuloraja, ennen kuin katsotaan että ovat hyödyksi.  Eli jos tarjolla olisi työtä, josta maksetaan niin vähän että palkka jää tuon tulorajan alle, katsommeko että on parempi että moinen homma jää vain tekemättä.

Osa matalapalkkatöistä ei ole niin tarpeellisia, esim. tomaattien kasvatus Närpiössä. Voitaisiinhan kasvihuonetyöläisten palkkoja nostaa, jolloin tomaattienkin hinnat nousisivat ja niitä söisivät vain todella varakkaat, mutta entä sitten kun onhan kaalikin keksitty ja se on halpaa. Mutta osa esimerkiksi vanhustenhoidossa on tarpeellisempaa ja suorastaan välttämätöntä. Ollaanko niidenkin töiden palkkoja valmiita nostamaan, vai jätetäänkö vain tekemättä? Niillä, jotka työstä hyötyvät, ei kaikilla ole varaa sitä itse ostaa. Eli tullaan siihen mitä olen tähdentänyt, eli että valtion päätehtävä ei ole taloudellisen hyödyn maksimointi vaan joidenkin peruspalvelujen tarjoaminen kansalaisille. Voidaan joko nostaa palkkaa jos ei tekijöitä muuten saada, tai sitten makaa palkan päälle jotain tukia, jotta työ tulee tehdyksi. (Valtiohan ei suoraan palkoista edes päätä.) Kummassakin mallissa on puolensa, niin hyvät kuin huonot. Haluaisin tietää, mikä se perussuomalaisten vaihtoehto sitten on. Sekö, että jätetään ne työt vain tekemättä? Vai se, että pakotetaan työnantajat rekrytoimaan kotimaisia tekijöitä, vaikka olisivat hommaan haluttomiakin. Toistaiseksi ovat itse saaneet valita työntekijänsä (siihen suuntaan, että jos joku hakee niin ei ole pakko ottaa töihin).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #2 : 09.06.23 - klo:16:10 »
En osaa öppiäisen laskelmiin vastata.

Toivotavasti karjalaisenkyösti otta kantaa.

Moraaliin haluaisin ottaa kantaa, mutta en osaa.

Kansan ei kun valtiontalous ja siihen vaikkuttavat synapsiet menee yli, vaikkakin ne ne tärkeimmät.

Luulen että kalistaja ja myyrä kun ovat vasemmistoa, niin osaavat marxilaisen valtiontalouden laskemisen paljon paremmin.

Öppiksen poliittistasta suuntausta en tiedä, mutta omalta osaltaan faktat hallussa varmasti.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #3 : 09.06.23 - klo:16:13 »
Öppiksen kirjotukseen otan osaa myöhemmin de fakto el de fakto siis tarkasti,  nyt en siinä tilassa.
öppis on kotiläksyt tehnyt.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #4 : 09.06.23 - klo:17:35 »
Olen liittynyt Pekka Haaviston kannattajakuntaan. En ole sitounut enää mihinkään puolueeseen. Valinnan tein monta vuotta seurattuani Pekan tapaa tehdä politiikkaa järjellä ja sydämellä.

Vaikka olisi Alexander Stupp´kin tarjolla olisi valintani Pekka Haavisto.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #5 : 10.06.23 - klo:08:29 »
Lainaus Penalta
” Selkeys riippuu siitä, mitä halutaan selittää. Kun tahdotaan ilmaista se, millainen vaikutus asioilla on ihmiseen ja hänen elämäänsä, eurot ja metrit eivät ehkä olekaan niitä parhaimpia mittareita.”

Tämä on tietysti monesti totta, kun puhutaan ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista.
Mitä taasen tulee siihen asiayhteyteen, jossa tuo Penan kommentti oli, tuo kommentti on omiaan viemään aihetta sivuraiteille.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #6 : 10.06.23 - klo:13:00 »
Tämä on tietysti monesti totta, kun puhutaan ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista.
Mitä taasen tulee siihen asiayhteyteen tuo kommentti on omiaan viemään aihetta sivuraiteille.

Eikö politiikan tavoite olekaan valtakunnan ja sen jokaisen asukkaan kokonaisvaltainen hyvinvointi?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #7 : 10.06.23 - klo:16:58 »
Eikö politiikan tavoite olekaan valtakunnan ja sen jokaisen asukkaan kokonaisvaltainen hyvinvointi?

Kyllä on.

Keskustelua kuitenkin käytiin rahasta ja ottamaani esimerkki liittyi meneillään olevaan keskusteluun.
Esimerkkini ei välttämättä sovellu sellaisenaan mihin tahansa muuhun asiayhteyteen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #8 : 11.06.23 - klo:07:38 »
Kun keskustellaan rahasta, vaarana on, että sokeudutaan muille seikoille. Siitä on aina aihetta varoittaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #9 : 11.06.23 - klo:18:28 »
Kun keskustellaan rahasta, vaarana on, että sokeudutaan muille seikoille. Siitä on aina aihetta varoittaa.

Tämäkin on totta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #10 : 11.06.23 - klo:22:30 »
Olen liittynyt Pekka Haaviston kannattajakuntaan. En ole sitounut enää mihinkään puolueeseen. Valinnan tein monta vuotta seurattuani Pekan tapaa tehdä politiikkaa järjellä ja sydämellä.

Vaikka olisi Alexander Stupp´kin tarjolla olisi valintani Pekka Haavisto.

Ensimmäinen havaintoni Haavistosta on joskus 80-luvun alkupuolelta, oli kirjoittanut jotain reppureissaamiseen liittyvää muistaakseni. Interreiliä suunnittelin, niin sattui kohdalle oliko sitten kirja vai muuta tekstiä aiheeseen liittyen.

Olen tullut aika kyyniseksi nykypolitiikan suhteen. Koulussa muinoin opetettiin, että se on yhteisten asioiden hoitamista. No jotenkin niitä hoidetaan, mutta en tiedä, maailma on ihan sekaisin. Isommassa kuvassa ei varmaan ole tarkoitus kaikkien hyvinvointi, jos kerran populaa pitää vahentää :icon_eek:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #11 : 11.06.23 - klo:23:00 »
Eikö politiikan tavoite olekaan valtakunnan ja sen jokaisen asukkaan kokonaisvaltainen hyvinvointi?

Ei ole.

Jenkeissä alkavat vissiin päästää päiviltä nautakarjaa ilmastonmuutokseen vedoten. Ja onhan siellä jo useampi navetta/karjankasvattamo/kanala tms eläinperäisen ravinnon tuotantopaikka palanut poroksi. Naudanliha sattumoisin on ravinteikkainta lihaa.

Aika paljon huolestuttaa sananvapauden tila siellä sun täällä. Veikkaan, että ajatusrikoksesta tuomitseminenkaan ei ole kovin kaukana. Transhumanismi, ihmisaivojen yhdistäminen tietoverkkoon, jotta isoveli voi seurata, mitä ostat, missä käyt. Joo helpottaa toki asioiden hoitamista, kun kaikki informaatio henkilöstä on sirussa, ja kättä heilauttamalla voi hoitaa maksut sun muut. Ellei tekemiset sovi kuvioon, et pääse pankkitilillesi, et voi liikkua vapaasti, ja ehkä sinut neutraloidaan sitten pysyvästi. Onko kukaan kuunnellut tai lukenut Yuval Noah Hararin juttuja? World Economic Forumin (WEF) Klaus Schwabin neuvonantaja tms. Aika karmivaa tulevaisuudenkuvaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #12 : 12.06.23 - klo:07:23 »
Valtakunnan etu ja yksilön etu voidaan nähdä toisensa poissulkeviksi. Se tilanne on surullinen, mutta varmaan hyvin yleinen. Varsinkin silloin, kun pieni hallitseva ryhmä - taloudellinen, aatteellinen tai uskonnollinen - ymmärtää oman etunsa valtion eduksi. Aurinkokuningas lausui aikoinaan: ”Valtio olen minä!” Siinä taidettiin kylvää suuren vallankumouksen siemen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Politiikkaa! 16
« Vastaus #13 : 12.06.23 - klo:16:41 »
En ole aiemmin liittynyt presidentinvaalissa kenenkään kannatusjoukkueeseen.

Nyt kun sen tein, olen saanut kokea kuinka valitsijayhtistys tms. pitää hyvää huolta kannattajakunnasta.

Olen saanut jo kolme meiliä, eikä maksupostia ole vieläkään tullut.  :003:

Luulen että on jännenpää kuin koskaan aiemmin seurata kuinka vaalityö etenee, ja mikä on lopputulos.

Teen tämän, en itseni, vaan Pekka Haaviston vuoksi. Hän on minun mieleiseni mies politiikassa. Tasainen , lämminhenkinen ja sivistynyt.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Politiikkaa! polille iikkaa.16 tai 17
« Vastaus #14 : 12.06.23 - klo:22:37 »


Aika paljon huolestuttaa sananvapauden tila siellä sun täällä. Veikkaan, että ajatusrikoksesta tuomitseminenkaan ei ole kovin kaukana. Transhumanismi, ihmisaivojen yhdistäminen tietoverkkoon, jotta isoveli voi seurata, mitä ostat, missä käyt. Joo helpottaa toki asioiden hoitamista, kun kaikki informaatio henkilöstä on sirussa, ja kättä heilauttamalla voi hoitaa maksut sun muut. Ellei tekemiset sovi kuvioon, et pääse pankkitilillesi, et voi liikkua vapaasti, ja ehkä sinut neutraloidaan sitten pysyvästi. Onko kukaan kuunnellut tai lukenut Yuval Noah Hararin juttuja? World Economic Forumin (WEF) Klaus Schwabin neuvonantaja tms. Aika karmivaa tulevaisuudenkuvaa.
Muistuu mieleen 70-luvun loppu ja Niilo Yli-Vainion suurkokoukset Lapualla. Itse en kokouksissa käynyt, mutta eräs helluntailainen työkaveri,seppä Eino kertoi kokouksista ja profetioista paljon. Oli tuolloin outoa kuulla ihmisiin laitettavista mikrosiruista ja miten ihmisiä tullaan seuraamaan televisioiden kautta ja kaikki tämä liittyi antikristukseen ja pedonmerkkiin. Jos et ota pedonmerkkiä/mikrosirua ja kumarra antikristukselle, niin sinut jätetään kaiken maallisen hyvän ulkopuolelle.

Kuinka tutulta nuo ennustukset mikrosiruista nyt tuntuukaan, kun niitä on alettu jo tunkemaan ihmiseenkin. Tuttu arkkitehti oli ihmetellyt Seinäjoen torikeskuksen valaisimia ja oli saanut tietää, että ne oli Kiinalaisia ja aivan ilmaiseksi vielä saatuja. Niissä on vielä ominaisuus, että ne tarkkailevat samalla kameroillaan torilla kulkevia ihmisiä.
Vielä kun tekoäly alkaa tarkkailla kaikkea, mitä televisiot, kännykät, modeenit ym. härpäkkeet kerää meistä dataa, niin seppä Einon jutut yli 30 vuoden takaa alkaa olla totta. Ei puutu enää kuin antikristuksen ilmestyminen keskuuteemme.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.