Kirjoittaja Aihe: Kyöstin kanssa aterioimassa!  (Luettu 2300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #30 : 24.01.24 - klo:17:22 »
Kalistaja ilmoitti, ettei ole tulossa.
Leenaakaan ei näy, en ainakaan huomaa ketään tässä odottelevan.
Olen tässä vielä hetken ja jos ei kukaan tule, lähden pois.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #31 : 24.01.24 - klo:19:53 »
Siis apua eieiei  olenko sotkenut päivät mitä...  Olin merkinnyt kalenterriini 25. 1  ja siis katsoin puhelimelta,  voi surkeus nyt tuli pahas moka, ja olen todella pahoillani.

Tehdäänkö niin että otetaan tämä paikaten uusiksi ja koska minä mokasin,  minä tarjoan. 

Anteeksi,  oikein todella syvästi,  ja  tätä tapaamista olin odottanut.  Jonkinlainen selitys on että näille päiville pinoutui lääkärikäyntejä ja muuta menoa,  joten sen tähden lopulta jotain meni sekaisin. 

Mutta,.  siis,  antereeksi!!!  Ja yritetään ottaa uusiksi.   :icon_confused:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #32 : 24.01.24 - klo:19:55 »
En ehrinyt poikkeemaan täällä,  meni aika kirjoittamisessa ja muussa mutta siinä enitenn,  silloin kun kirjoitan en poikkeile millään somealustalla koska en oikein jaksa. 

Nyt harmiottaa   :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #33 : 25.01.24 - klo:01:13 »
Leena, älä harmittele.
Minä en tätä kovin raskaasti ota.
Ja vaikka näin kävisi pian uudestaankin, niin en jaksa siitä kovin kauaa harmia kantaa.
Yritetään uudestaan.
Minulle käy vaikka tuleva viikonloppu, tai sitten joku päivä 8.2. jälkeen.
En jaksa lähteä Leppävaarasta kauemma, joten on kohtuullista, että koska sinä tulet tänne, niin minä tarjoan.

Korostan vielä, että kaikki on hyvin eikä harmitella tätä ja jos näin käy uudelleen, ei sittenkään harmitella. Asun lähellä Selloa, joten en tästä ongelmoidu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #34 : 25.01.24 - klo:18:31 »
Näin se valitettavasti menee usein. Innostutaan ideasta, joku ottaa järjestelyvastuun , mutta sitten tulee esteitä tai unohtuu.

Kolme kertaa olen kutsunut foorumilaiset kylää. Ensimmäinen kerta oli onnistunut, silloin tultiin ympäri maata meille, Sanneli oli pari yötäkin. Oltiin aluksi Mukkulan kirkossa messussa ja samana iltana vielä seuroissa Lahden Diakonissalaitoksen juhlasalissa.

Toisella kertaa ei kukaan tullut. odotin siinä sovitussa paikassa, Mukkulan kirkossa.
Olin ison sopan keittänyt, niin pyysin kirkonmenojen jälkeen väärtit vaimoineen ja jokusen muunkin syömään.

Viime vuonna tulivat tänne uusinmpaan kotiimme seppoS vaimoineen ja ystäväni Pyryharakka. Meitä oli viisi ja se onkin minun onnenlukuni !
Kahvipöydässä otimme pienen pikarin Marsalaa, ikäänkuin juhlistamaan . Ei se ehtoollinen ollut kun ei juhanikaan voinut tulla, mutta henki oli hyvä ja Hän oli läsnä puheissa ja veisuussa.

Olen saanut kokea seuraperinteen ja olen siitä hyvin kiitollinen !  :eusa_pray:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #35 : 26.01.24 - klo:17:52 »
Viikonloppu tuli varatuksi, mutta sen tiistain jälkeen saan paremmin sopimaan.  Poikkeilen nyt  useammin mutta ota numerovarmuuden vuoksi  uusi puh   on 041 31 45 300

Vanhaan tulee tekstarit paremmin perille  050 430 4314   :kahvi:

Paikka jäi tarkastamatta.  Eli missä
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #36 : 26.01.24 - klo:17:56 »
Paikka jäi tarkastamatta.  Eli missä

Oliskos se Leppävaaran Sello hyvä?
Lähetän sinulle lähiaikoina tekstiviestiä ja sovitaan sitten tarkemmin paikkaa ja aikaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #37 : 26.01.24 - klo:18:01 »
Juu kyl kelpaa,  suunnilleen tiedän mis se on. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #38 : 30.01.24 - klo:17:40 »
Näin se valitettavasti menee usein. Innostutaan ideasta, joku ottaa järjestelyvastuun , mutta sitten tulee esteitä tai unohtuu.

Kolme kertaa olen kutsunut foorumilaiset kylää. Ensimmäinen kerta oli onnistunut, silloin tultiin ympäri maata meille, Sanneli oli pari yötäkin. Oltiin aluksi Mukkulan kirkossa messussa ja samana iltana vielä seuroissa Lahden Diakonissalaitoksen juhlasalissa.

Toisella kertaa ei kukaan tullut. odotin siinä sovitussa paikassa, Mukkulan kirkossa.
Olin ison sopan keittänyt, niin pyysin kirkonmenojen jälkeen väärtit vaimoineen ja jokusen muunkin syömään.

Viime vuonna tulivat tänne uusinmpaan kotiimme seppoS vaimoineen ja ystäväni Pyryharakka. Meitä oli viisi ja se onkin minun onnenlukuni !
Kahvipöydässä otimme pienen pikarin Marsalaa, ikäänkuin juhlistamaan . Ei se ehtoollinen ollut kun ei juhanikaan voinut tulla, mutta henki oli hyvä ja Hän oli läsnä puheissa ja veisuussa.

Olen saanut kokea seuraperinteen ja olen siitä hyvin kiitollinen !  :eusa_pray:

Keikkatyö voitti minulla viimeksi perinteisen ja aiemmin toistuvasti onnistuneen uskonnollishenkisen keskusteluni/keskustelutuokiomme Kyöstin kanssa. Mutta vielä me samaan pöytään päädymme. Ehkäpä pian(kin). :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #39 : 01.02.24 - klo:17:23 »
Ens kerralla pyytäkää mut mukaan, oon sitten missäpäin maailmaa.

Nyt oon Suomessa tutina jaloissa kyllä, että en kauaa, mutta karjalaisenkyöstin kanssa Herran armosta taidamme olla suht varakkaita, niin ilmoittakaa missä, milloin ja missä päin maailmaa tahansa.

Sitten pitäis olla joku turvamies, kun tiedän, että väittelyt voivat olla voimakkaita, vaikka ihan lungia porukkaa olemmekin, ehkä jotkut säännöt pitäis tapaamiseen laatia. Enempi kuin kolme loukkausta, on ne huumoriin verhottua sallitaan ei kun vähempi, viisveisaajaa voi kuitewnkin rajoittamasti loukata ja tehdä piloja.

Jos nyrkkitappelu syntyy, niin , öö no se tapahtunee kuitenkin.
Tik toc.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #40 : 03.02.24 - klo:12:01 »
Kalistaja uskaltaa melkein joka vuosi tehrä visiitin tänne itärajallekkin.
Siitä on jo reilu vuosi, kun viimeksi ajelimme Kalistajan kanssa aterioimaan Valamon luostariin ravintola Trapesaan. Ruoka oli hyvää, kuten siellä aina ja ruokailu munkkien ja pyhien ikonien seurassa ei ole pahasta. https://valamo.fi/vierailut/ravintola-trapesa
Onhan täällä Pohjois-Karjalassa ollut minullekkin paljon mukavia käyntikohteita, kun olen tutustunut uuteen elinympäristööni.
Ilomantsissa käydessä tuli aterioitua Parppeinpirtin karjalaistyylisessä ravintolassa. Bomban talo Nurmeksessa on myös mukava vierailukohde.

Muulle Suomelle nämä Itä-Suomen heikot liikenneyhteydet ovat kurja asia, kun täältä löytyys niin paljon katteltavaa ja kappaleita kauneinta Suomea.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Kyöstin kanssa aterioimassa!
« Vastaus #41 : 03.02.24 - klo:16:56 »
Olkoonkin Off-topic kun en ole Kyöstiä nähnytkään, tietääkseni, mutta kotimaan reissuilla olemme aina hyödyntäneet nähtävyydet olipa matkan aihe mikä tahansa.

Kun kerran olimme ruskamatkalla Lappiin, poikkesimme myös Bomba-talossa Nurmeksessa. Minua se tietysti historiasta ja karjalaisuudesta johtunen kiinnosti.

Hiihtolomalla Tuupovaaran Hoilolassa oli tukiktana Korpiselkätalo, samantapainen kuin Bomba.

Hienoimpia paikkoja ovat minulle olleet Askaisten Louhisaari ja Turun linna. Myös Langinkosken keisarin kalastusmaja nappasi. Runebergin kodissa Porvoossa olen käynyt kolmesti, samoin Porvoon Tuomiokirkossa.

Sammatissa poikkesimme Lönnrothin Paikkarin torpassa matkall Kemiönsaareen.

Kun paikkakunnalla on kirkko, se on aina nähtävä, myös sisältä. Tampereen Tuomiokirkko ja Rovaniemen kirkko ovat alttaritaluineen upeat.

Petäjvedellä ja Inarissa on hyvin vanhat ja hienot kirkot. Kaikkiaankin kirkkokulttuuri on kiehtova. Se on moninaista, vaihdellen kirkon ijästä, seurakunnan varoista ja rakentajien ja taitelijoiden kyvyistä johtuen.

Nuorempana olen korkeanpaikankammostani huolimatta käynyt myös näkötorneissa. Niistä maisema on aivan toista kuin alhaalta. Lentokoneesta tietysti myös, mutta se on minulle kova paikka. Kyllä ihastuin Karpaattien näkemiseen korkealta kun ensimmäisellä Kreikanmatkalla se kirkkaalla säällä ylitettiin.

Matkailu avartaa. Minulta se on jo ohi, mutta muistot elättelee !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)