Kirjoittaja Aihe: Se on Kristus. Eikä mikään suklaamuna. Pääsiäisen ydin siis.  (Luettu 2097 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575


   
          Se on Kristus. Eikä mikään suklaamuna. Pääsiäisen ydin siis.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Pienenä poikana olin enemmän suuren mysteerin kannalla pääsiäisenä kuin jouluna. Kristus on kaikki.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Minäkin koin koulutyttönä, yli seitsemänkymmentä vuotta taapäin, suurta surua, sääliä ja rakkautta, kun luimme koulussa Jeesuksen yksinäisestä  valvomisesta ja murehtimisesta Getsemanessa. Ja sitten se kaikki muu epäoikeus viattomista viattominta kohtaan aina ristinkuolemaan asti.

Se muisto on kantanut läpi elämän paremmin kuin joulukertomus. Yksinäinen, hyljätyksi itsensä tunteva aikuinen mies, Kristus, vavahdutti suuremmin kuin seimeen syntynyt vauva.

Myöskin tämä kevääseen sijouttuva Pääsiäinen elonmerkkien odotuksineen ja valon lisääntyminen lähes pisimmilleen, saa mielen näkemään merkityksiä joita en ole niinkään joulun tienoossa erottanut.

Pääsiäinen on uskonelämässä ja vuodenkierrossa merktyksellisin juhla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Se on...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Noidatkin on totta ja pahat ihmiset,

Mun oli joskus vaikea uskoa, että on vaan pahoja ja ilkeitä pahansuovia ihmisä,

Kun Jeesus opetti, että anna voima anteeksi meille pahaa tekeville, niin mietin sitå hetken, mutta niin se on, jos emme luota, että paha on myös Jumalan sallimaa, niin emme osaa antaa anteeksi ja meistä tulee pahoja katkeria anteeksi antamattomia pahansuovia, ilkeitä löhimmäisille.

Tanskassa aseman vieressä olikohan Istegaden, niin wallpaper, siis kirhoitus seinössö, elsk din nest, rakasta lähimmöistä, pahimpien kovathuumeiden jengin kesjekkö oli valonne kirkas, ainakin mulle, teki vaikutuksen.

https://www.youtube.com/watch?v=ScK3v5gcBK0&ab_channel=HillsongUNITED
Kaikki valta tekoälylle!