Kirjoittaja Aihe: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia  (Luettu 7713 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Minusta näyttää siltä, että Päivi Räsäsen tapauksen ja Venäjän raportoidun dis-informaatiokampanjan välillä on yhteneväisyyksiä.
Lehdistö ja monet tahot ovat antaneet Päivi Räsäsestä jossain määrin valheellisen kuvan.
Suuri osa ihmisistä on nielaissut tämän dis-informaation ja luoneet itselleen kuvan sen pohjalta.
Juuri kukaan ei ole vaivautunut selvittämään, mistä todella on kyse.
Vaikuttaa siltä, että täälläkään ei olla oltu oikein asian hermolla:
https://yle.fi/uutiset/3-12384379
 
Tulee mieleen lause, että "tarkoitus pyhittää keinot".
 
Surullista.
 
Itse kuuntelin ennen oikeudenkäyntiä tuon Stillerin ohjelman, enkä mitenkään onnistunut löytämään mitään sellaista, joka mielestäni olisi mitenkään edes harmaalla alueella. Syyttäjä mm. vaati, että Stillerin ohjelmasta pitäisi sensuroida jotkut kohdat.
Väkisinkin tulee mieleen tarkoitushakuinen vainoaminen. Todella hassunkurista!
 
Jokaiselle suomalaiselle olisi terveellistä tutustua Venäjän lehdistöön ja mitä siellä kirjoitetaan ja siihen, että miksi kirjoitetaan
Se on pitkä prosessi, joka on johtanut siihen, missä nyt ollaan Venäjällä: on vain yksi tietyn piirin määrittelemä "totuus" (jota miä kutsun valheeksi), ja jos et sitä hyväksy, niin joudut oikeuteen ja sitä kautta kohtaamaan erilaisia sanktioita.

Valheen ja vihaisen puheen voimalla ei pitäisi viedä mitään asioita julkisuudessa eteenpäin.

Oikea tapa on esittää omat argumenttinsa ystävällisesti (kuten. esim. Päivi Räsäsnen) ja samalla ymmärtää, että joku toinen ajattelee toisin ja saa ajatella.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #1 : 04.04.22 - klo:14:21 »


  Itseään toisten yläpuolelle herkästi nostava ja hyvin helposti tekohurskaaksi todettava Päivi Räsänen on loukannut  vähemmistöjä.Päivi Räsäsen edustamalla KD:llä on muutaman prosentin kannatus. Se on piskuinen joukko. Herkästi nenästä vedettävä sakki? Suomessa on runsaasti uskonnollisia yksilöitä, ja jopa kohtuusuuria uskonnollisia ryhmittymiä, joilla ei ole ollut mitään ongelmaa kulkea sateenkaarilipun kanssa - eivätkä monet muut kristityt ( toisin kuin Räsänen) tarpeettomasti erottele ihmisiä. Päivi Räsänen puhuu usein perhearvojen puolesta - eikö hän vieläkään tiedä, että Jeesus Kristus oli poikamies.

    Päivi Räsänen on ollut mielestäni turhan paljon esillä todelliseen painoarvoonsa nähden.  Pitää myös muistaa, että hän on myös poliitikko.  Kommentoinneillaan ja teoillaan hän pysyy vallassa omassa - vaikkakin siis pienessä - ryhmittymässään. Valokuvista päätellen - näin niistä näen - hän ( Päivi Räsänen siis)  nauttii melkoisesti osin omatekoisesta marttyyrin osastaan/roolistaan. :kahvi: :kahvi:



 

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #2 : 04.04.22 - klo:14:56 »
Körtti on ylpein uskovainen ja samalla tekohurskas. Näin on helppoa yleistää. Veljellisesti,,,

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #3 : 04.04.22 - klo:15:42 »
Päivin elämä on jatkuvaa vaalikampanjaa ja tämä on osa sitä. Miettikää tytä niin voitte ymmärtää paremmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #4 : 04.04.22 - klo:17:23 »
Minäkin ajattelen näin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #5 : 04.04.22 - klo:21:57 »
Päivi Räsäsen oikeudenkäynti ei ollut minulle tarpeen. Idioottisyyttäjät syyttivät toista idioottia. Anteeksi kun minä liikun lääketieteellisen metodeissa. Ex-sisäministeri joutui tuomarin eteen. Lakikirja vaihtui raamattuun. Hoh-hoijaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #6 : 05.04.22 - klo:08:42 »
Aito-körteille vapaitten suuntien uskovaisuus on paha asia. Mutta ateisti=vasemmistolaisuus kyllä passaa. Veljellisesti, hohhoijaa,,

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #7 : 05.04.22 - klo:09:41 »
ateisti=vasemmistolaisuus

Onko tuo yhtäläisyysmerkki? Kaikki vasemmistolaiset eivät suinkaan ole ateisteja, eivät materialistejakaan. Vasemmistolainen yhteiskunnallinen näkemys voi kummuta aidosta kristillisyydestäkin. Siitä suunnasta katsoen oikeistolaisuus ja markkinatalous nnäyttäytyvät usein jumalattomalta materialismilta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #8 : 05.04.22 - klo:11:39 »
Päivi Räsäsen oikeudenkäynti ei ollut minulle tarpeen. Idioottisyyttäjät syyttivät toista idioottia. Anteeksi kun minä liikun lääketieteellisen metodeissa. Ex-sisäministeri joutui tuomarin eteen. Lakikirja vaihtui raamattuun. Hoh-hoijaa.

Räsänen on naispuolinen talibani.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #9 : 05.04.22 - klo:11:40 »
Aito-körteille vapaitten suuntien uskovaisuus on paha asia. Mutta ateisti=vasemmistolaisuus kyllä passaa. Veljellisesti, hohhoijaa,,

Jeesus oli kommunisti. Veljellisesti, hohhoijaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #10 : 05.04.22 - klo:11:45 »
Onko tuo yhtäläisyysmerkki? Kaikki vasemmistolaiset eivät suinkaan ole ateisteja, eivät materialistejakaan. Vasemmistolainen yhteiskunnallinen näkemys voi kummuta aidosta kristillisyydestäkin. Siitä suunnasta katsoen oikeistolaisuus ja markkinatalous nnäyttäytyvät usein jumalattomalta materialismilta.

Joo, tuo yhtäläisyysmerkki päti kaukana historiassa ja koski siellä SKP.n taistolaissiipeä ja sitäkin milloin se koski erityisesti opiskelijaliikettä, ja niistä aktiiveja jotka viettivät vapaa-aikansa opiskelemalla marxilais-leniniläistä  tieteenfilosofiaa ja taloustiedettä ja myivät Tiedonantajaa ALKOn edustalla.  Siihen ryhmään liittyneellä oli heikosti mahdollisuutta ajatella kuin mitä käskettiin opintoryhmässä. 

Sen tähden se liike ei sitten elänytkään, kun väki kyllästyi. 

Jos tahtoo lukea aika mainion kirjan tästä ajasta, niin Riitta Vartin  Nuoruuden yliopistot, se on ja lisäksi hauska. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #11 : 05.04.22 - klo:11:52 »
Päivi Räsäsen oikeudenkäynti ei ollut minulle tarpeen. Idioottisyyttäjät syyttivät toista idioottia. Anteeksi kun minä liikun lääketieteellisen metodeissa. Ex-sisäministeri joutui tuomarin eteen. Lakikirja vaihtui raamattuun. Hoh-hoijaa.

Ei liiku Päivi lääketieteen metodeissa eikä muutenkaan nyt enää, hän kun ei varsin ole lääkäri vaan ammattipoliitikko.  Mutta jottei hän olisi herkkä suuttumaan, no siinä tapauksessa koko persoonallisuus on opiskeluajoista muuttunut.  Hänhän raivosi minulle historiallis-kriittisestä raamatuntulkinnasta yhtä mittaa kun asuttiin naapureina ja törmäiltiin luentotauoilla, vaikka luulisi hölmönkin tajuavan etten minä sille mitään mahtanut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #12 : 05.04.22 - klo:12:02 »
Päivin elämä on jatkuvaa vaalikampanjaa ja tämä on osa sitä. Miettikää tytä niin voitte ymmärtää paremmin.

Missä määrin tämä pitää paikkaansa ja on primus motor koko toiminnassa en tiedä.  Sen sijaan tiedän Päivin "teologian" kumpuavan jotenkin suoraan Luther-säätiön ja ääriviidesläisen uskontulkinnan ajattelusta ja siinä ei ole mitään muutosta tapahtunut niin koskaan. 

...............

Ihmettelen sitä, että Päiville kirjaimellinen Raamatun tulkinta (?) on niin tärkeää.  Mutta kun tullaan Matteuksessa kohdalle jossa Jeesus sanoo rikkaalle nuorukaiselle:  Mene myy kaikki mitä sinulla on, ja tule  s i t t e n  ja seura minua,  kun nuori mies oli noudattanut siihen saakka kaikkea käskettyä siis. 

Ei Päivi edellytäkään, että Jeesus olisi ollut kirjaimellisesti tosissaan ja tarkoittanut, mitä tälle pojalle sanoi.  Ei, vaan nuorukaisen olisi tullut langeta polvilleen... Pyytää syntejä anteeksi...

ja pitää rahat.  Niin kai.  Ja toteen, että tämä käsky annettiin tälle mr täydelliselle. Eli koko varmasti konkreettinen haaste vesitettiin jonkinlaiseksi eksistentiaaliseksi kokemukseksi.  Mutta homous, siitä mentiin kadotukseen vaikka minä en muista ihan totta siinä ainoassa viimeisen tuomion kuvauksessa sanotun ainoallekaan:  Mene pois minun edestäni, sinä homoilit.  :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #13 : 05.04.22 - klo:15:16 »
Joo, tuo yhtäläisyysmerkki päti kaukana historiassa ja koski siellä SKP.n taistolaissiipeä ja sitäkin milloin se koski erityisesti opiskelijaliikettä, ja niistä aktiiveja jotka viettivät vapaa-aikansa opiskelemalla marxilais-leniniläistä  tieteenfilosofiaa ja taloustiedettä ja myivät Tiedonantajaa ALKOn edustalla.  Siihen ryhmään liittyneellä oli heikosti mahdollisuutta ajatella kuin mitä käskettiin opintoryhmässä. 

Sen tähden se liike ei sitten elänytkään, kun väki kyllästyi. 

Jos tahtoo lukea aika mainion kirjan tästä ajasta, niin Riitta Vartin  Nuoruuden yliopistot, se on ja lisäksi hauska.
Tähän sopii taistolaisten opetus, että proletariaatin diktatuuri on demokratian ylin muoto.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen oikeudenkäynnin jälkipuintia
« Vastaus #14 : 05.04.22 - klo:16:50 »
Minusta näyttää siltä, että Päivi Räsäsen tapauksen ja Venäjän raportoidun dis-informaatiokampanjan välillä on yhteneväisyyksiä.
Lehdistö ja monet tahot ovat antaneet Päivi Räsäsestä jossain määrin valheellisen kuvan.
Suuri osa ihmisistä on nielaissut tämän dis-informaation ja luoneet itselleen kuvan sen pohjalta.
Juuri kukaan ei ole vaivautunut selvittämään, mistä todella on kyse.
Vaikuttaa siltä, että täälläkään ei olla oltu oikein asian hermolla:
https://yle.fi/uutiset/3-12384379
 
Tulee mieleen lause, että "tarkoitus pyhittää keinot".
 
Surullista.
 
Itse kuuntelin ennen oikeudenkäyntiä tuon Stillerin ohjelman, enkä mitenkään onnistunut löytämään mitään sellaista, joka mielestäni olisi mitenkään edes harmaalla alueella. Syyttäjä mm. vaati, että Stillerin ohjelmasta pitäisi sensuroida jotkut kohdat.
Väkisinkin tulee mieleen tarkoitushakuinen vainoaminen. Todella hassunkurista!
 
Jokaiselle suomalaiselle olisi terveellistä tutustua Venäjän lehdistöön ja mitä siellä kirjoitetaan ja siihen, että miksi kirjoitetaan
Se on pitkä prosessi, joka on johtanut siihen, missä nyt ollaan Venäjällä: on vain yksi tietyn piirin määrittelemä "totuus" (jota miä kutsun valheeksi), ja jos et sitä hyväksy, niin joudut oikeuteen ja sitä kautta kohtaamaan erilaisia sanktioita.

Valheen ja vihaisen puheen voimalla ei pitäisi viedä mitään asioita julkisuudessa eteenpäin.

Oikea tapa on esittää omat argumenttinsa ystävällisesti (kuten. esim. Päivi Räsäsnen) ja samalla ymmärtää, että joku toinen ajattelee toisin ja saa ajatella.
Tapaus on pelottava näyte siitä, millaisen ajojahdin kohteeksi Suomessa voi joutua.  :eusa_pray: