Kirjoittaja Aihe: SAATANA,  (Luettu 4692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
SAATANA,
« : 31.03.22 - klo:23:11 »
Miten jengi ajattelee ton vaikutuksen just nyt ja muuta.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: SAATANA,
« Vastaus #1 : 01.04.22 - klo:08:22 »
Valehteleva salakavala vihan kylväjä.

Pyrkii hajottamaan etenkin kristityt yhteisöt.

Naamioituu valkeaksi,  enkelimäiseksi mielistelijäksi, ja mielyhyvää tärkeimpänä pitäväksi, olemukseltaan. Raamatun asiantuntija hämää monet.

Toisaalta toimittaa Jumalan 'kahlekoiran' virkaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: SAATANA,
« Vastaus #2 : 01.04.22 - klo:09:54 »
Sana tarkoittanee sekä kiusaajaa että syyttäjää. Houkuttelee ensin pahantekoon ja sitten syyttää paatuneeksi rikolliseksi. Onneksi meillä on oikeamielinen tuomari ja uskollinen puolustaja.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: SAATANA,
« Vastaus #3 : 01.04.22 - klo:10:55 »
Saatana on järjellisesti olemassa ks. Ukrainan sota. Sodassa on kaikki Saatanan hallussa. Mutta, Riitta-mummin tavoin, Saatana on Jumalan kahlekoirana. Mutta en pysty mainitsemaan mitään muuta. Roomalais-katolisessa kirkossa kuuluu pappiskoulutukseen Saatanan pois ajaminen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: SAATANA,
« Vastaus #4 : 01.04.22 - klo:16:30 »



   Henkimaailma on totta, Kristus ja saatana.  Toinen noista kiusaa meitä. Toinen ruumiillistui parhaaksi mahdolliseksi ihmiseksi. Tietänette kumpi noista kahdesta on kiusaaja, kumpi ei.

   Henget liikkuvat maitten ja merten päällä, ja myös muualla. Niin on, uskotte tai ette. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: SAATANA,
« Vastaus #5 : 01.04.22 - klo:19:14 »
Kyllä minä uskon. Olen myös tuntenut kumpaisenkin olemuksen voiman.

Vanha kansa uskoi myös tämän Pääsiäisajan olevan oikein otollista pahuuden voimille. Ilkeät akat myötäelivät niin, että ryhtyivät trullia leikkimään, ainakin Pohjanmaalla. Siksiköhän siellä pääsiäisvalkeita poltettiin, ja poltetaan yhä.
Noidat polettiin oikein lain päälle trossaten ennenvanhaan maailmalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: SAATANA,
« Vastaus #6 : 01.04.22 - klo:21:13 »
Saatana on melankoolinen hahmo ja hän ei tykkää musiikista ollenkaan, sanoi Lutteerus. Pari minun perillistä tykkää metal-musiikista ja pikkasen minäkin vanhemmasta. Tykkään kaikesta jos se ei liippaa suomalaista iskelmää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: SAATANA,
« Vastaus #7 : 05.04.22 - klo:14:26 »
Saatana on melankoolinen hahmo ja hän ei tykkää musiikista ollenkaan, sanoi Lutteerus. Pari minun perillistä tykkää metal-musiikista ja pikkasen minäkin vanhemmasta. Tykkään kaikesta jos se ei liippaa suomalaista iskelmää.

Kun en kirjoittele täällä, niin körttifoorumilaiset ovat ruvenneet lähettelemään minulle yksityisiä solvausviestejä siitä, että erehdyin kääntämään Malmivaaran Siionin virret englanniksi. Ilmeisesti ovat teidän mielestänne ja Saatanan mielestä vielä kamalia ja kuvottavia, vaikkeivät täällä näykään. Niin Saatana on varmaan samaa mieltä körttifoorumilaisten kanssa, että vanhat virret ovatkin kuvottavia ja kamalia. Sovitaan, etten kirjoittele tänne teille enkä Saatanalle, paitsi silloin kun saan yksityishaukkumakirjeen teiltä. Sitten ilmoitan, mitä kaverinne on kirjoitellut.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: SAATANA,
« Vastaus #8 : 05.04.22 - klo:15:28 »
Sana tarkoittanee sekä kiusaajaa että syyttäjää. Houkuttelee ensin pahantekoon ja sitten syyttää paatuneeksi rikolliseksi. Onneksi meillä on oikeamielinen tuomari ja uskollinen puolustaja.

Koraanissa Saatana on enkeli, joka ainoana kieltäytyy kumartamasta Adamia, jonka Jumala on luonut sijaisekseen maan päälle. Koraanin mukaan ylpeyttään, mutta islamilaisessa kaunokirjallisuudessa on tarinoita, joissa sen takia että rakasti vain Jumalaa eikä voinut kumartaa mitään luotua. Niinpä Saatana voidaankin esittää kiihkeänä ja mustasukkaisena rakastajana, joka koettaa mustamaalata kilpailijansa rakkaansa silmissä. (Näin meille kertoi dosentti Henri Broms aikoinaan.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: SAATANA,
« Vastaus #9 : 05.04.22 - klo:16:36 »
Kun en kirjoittele täällä, niin körttifoorumilaiset ovat ruvenneet lähettelemään minulle yksityisiä solvausviestejä siitä, että erehdyin kääntämään Malmivaaran Siionin virret englanniksi. Ilmeisesti ovat teidän mielestänne ja Saatanan mielestä vielä kamalia ja kuvottavia, vaikkeivät täällä näykään. Niin Saatana on varmaan samaa mieltä körttifoorumilaisten kanssa, että vanhat virret ovatkin kuvottavia ja kamalia. Sovitaan, etten kirjoittele tänne teille enkä Saatanalle, paitsi silloin kun saan yksityishaukkumakirjeen teiltä. Sitten ilmoitan, mitä kaverinne on kirjoitellut.

 :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: SAATANA,
« Vastaus #10 : 05.04.22 - klo:18:43 »
Kun en kirjoittele täällä, niin körttifoorumilaiset ovat ruvenneet lähettelemään minulle yksityisiä solvausviestejä siitä, että erehdyin kääntämään Malmivaaran Siionin virret englanniksi. Ilmeisesti ovat teidän mielestänne ja Saatanan mielestä vielä kamalia ja kuvottavia, vaikkeivät täällä näykään. Niin Saatana on varmaan samaa mieltä körttifoorumilaisten kanssa, että vanhat virret ovatkin kuvottavia ja kamalia. Sovitaan, etten kirjoittele tänne teille enkä Saatanalle, paitsi silloin kun saan yksityishaukkumakirjeen teiltä. Sitten ilmoitan, mitä kaverinne on kirjoitellut.

En ymmärrä kuka sellaista tahtoisi kirjoittaa. Jos jatkuu, niin ilmianna yksityisviestillä minulle niin laitetaan jäähylle. Minusta se ei ole foorumin hengen mukaista, vaan on puhdasta häiriköintiä ja saatanan työtä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: SAATANA,
« Vastaus #11 : 05.04.22 - klo:19:50 »
En ymmärrä kuka sellaista tahtoisi kirjoittaa. Jos jatkuu, niin ilmianna yksityisviestillä minulle niin laitetaan jäähylle. Minusta se ei ole foorumin hengen mukaista, vaan on puhdasta häiriköintiä ja saatanan työtä.

Ohhoh! Taisimme lopulta löytää yhteisen sävelen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: SAATANA,
« Vastaus #12 : 08.04.22 - klo:21:45 »
Sana tarkoittanee sekä kiusaajaa että syyttäjää. Houkuttelee ensin pahantekoon ja sitten syyttää paatuneeksi rikolliseksi. Onneksi meillä on oikeamielinen tuomari ja uskollinen puolustaja.

että hajottajaa, Riitta-mummi siinä edellä tiesi.  Uskon siihen kovasti niin Jumalaan kuin Saatanaan, mutta epäilen, pitääkö Jumala minua erityisen kiinnostavana.  Saatanalla pelkään pahoin on huonompi maku.  :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: SAATANA,
« Vastaus #13 : 09.04.22 - klo:08:40 »
Myös vihan kylvö otollisiin maaperiin on saatanan mielipuuhaa. Nyt se toimii Ukrainan ja Venäjän välillä.

Onko mielestänne saatana aina mukana kun soditaan ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: SAATANA,
« Vastaus #14 : 09.04.22 - klo:16:13 »
Jokaisessa ihmisessä on Saatana. Pessimistinen käsitys on luterilaisen uskonopin mukaista. Paradoksaalisesti ihminen ei pysty vaikuttamaan siihen. Kristus pystyy. Se on optimismia.
wilhelmi niskasen jäljillä