Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras kristillinen yhteisö?  (Luettu 9938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Mikä on paras kristillinen yhteisö?
« Vastaus #60 : 26.04.22 - klo:18:35 »
Ymmärrän tämän niin, että parhaasta haaveileminen ja siihen pyrkiminen usein pilaa sen hyvän, joka jo on.

Tarkoittanee samaa kuin vanha sanonta: "Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa"

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Mikä on paras kristillinen yhteisö?
« Vastaus #61 : 26.04.22 - klo:18:53 »
Eikö tällainen paremmuus tms. järjestyksiin laittaminen olekin aivan turhaa ?

Haluaako ihminen aina kuulua parhaimmistoon, voittajiin tai kauneimpiin, menestyneimpiin. ?

Näitä listoja on lehdissä ja muissakin viestimissä vaikka minkälaiseen ' lähtöön'. On suosituimmat, myydyimmät tai luetuimmat kirjat-levyt-elokuvat-missukat ja misterit.

Ei minua enää jaksa kiinnostaa, ennen kyllä, jonkin verran. Mielipiteistähän on kysymys.

Eihän Kristus itsekään ollut juutalaisten TOP10-listalla kovin korkealla, kai.
Hän olikin syntisille, sairaille, monin tavoin kelpaamattomille avuksi, ja rakkaaksi sen myötä tullut.

Uskovalle tulisi Kristuksen olla se Kaikkein Paras, Korkein ja Ihanin. Ylistys ja veisuu tulisi hänelle laulaa.
 Meidän on mentävä itseemme, ainakin minun .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Mikä on paras kristillinen yhteisö?
« Vastaus #62 : 27.04.22 - klo:04:06 »

   Kristus sä ainoa heikkojen auttaja

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Mikä on paras kristillinen yhteisö?
« Vastaus #63 : 27.04.22 - klo:08:11 »
Eikö tällainen paremmuus tms. järjestyksiin laittaminen olekin aivan turhaa ?

Jonkinlainen keskitie tässä voisi olla hyvä.
Paremmuusjärjestely omassa mielessä on OK, kunhan siitä ei nosta kohtuuttoman suurta hälyä eikä hauku muita yhteisöjä.
Ystävällismielinen ja kiihkoton eri yhteisöjen kritisoiminen perustelujen kanssa ei ole haukkumista, vaan tervettä vuoropuhelua, jota tarvitaan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Mikä on paras kristillinen yhteisö?
« Vastaus #64 : 27.04.22 - klo:20:31 »


                              Olen H-Y:n jäsen. Käyn eri kristillisten - myös rajatiedollisten - suuntausten, liikkeiden, lahkojen, järjestöjen ja yhteisöjen tapahtumissa. Mutta kuten sanoin: Olen H-Y:n jäsen, ikuisjäsen. Tuo kertoo/kertonee vastauksen otsikon kysymykseen. H-Y on siis ja siten paras yhteisö minulle. Eihän yhteisöjä voi yleisesti laittaa paremmuusjärjestykseen. Eihän tässä mistään pituushypystä ole kyse.

                               H-Y on siis, toistan, minulle paras. Aina sekään, siis H-Y, ei riitä. Mutta ei sen tarvitsekaan.


                               Jäsenyyspaperia en kumminkaan revi koskaan. Sen tiedän. :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Mikä on paras kristillinen yhteisö?
« Vastaus #65 : 28.04.22 - klo:21:23 »
Olinkohan nuorena jossain biljardia pelaamassa kapakassa, jossa aattelin, et tää riittää mulle.
Hima lähellä ja katu 43 tai joku baari kulmalla a meen sinne ja tapaan tutut ja jutellaan asiat ja skulataan bilistä ja jokunen tuoppi.

Ois pitänyt jäädä siihen baariin, mutta elämä vei ja eihän tässä pieni ihminen voinut kuin vikistä, eikä nytkään.

Pelle miljoonalla oli joku biisikin aiheesta.

https://www.youtube.com/watch?v=Udmex9dmAQE
Kaikki valta tekoälylle!