Kirjoittaja Aihe: Kerätäänkö porukka ja ostetaan halpa kartano?  (Luettu 1337 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/19161b0e-400a-4d82-b9db-b099261b2c14

Suuremmalla porukalla tuo onnistuisi hyvin.
Itse olen harrastellut kaveriporukoilla yhteisiä ostoja, tosin paljon pienempiä kohteita.
Suurella porukalla joku voi ostaa tuosta vaikka alle prosentin osuuden, joku useamman prosentin.
Kunkin veroilmoitukseen tulee valtion toimesta esitytettynä oma omistusosuus, jonka yhteyteen kukin sitten ilmoittaa mahdolliset kohteen tuomat tuotot - kulut.
Pistetäänkö pakettiin?
Tuo kartano varmaan käy joltain osin lainan vakuutena, joten osan siitä voisi maksaa lainalla. Kukin lainaa ottava ottaa lainan omalla nimellään ja kartano on vakuutena pankissa.

Eiköhän tuolle käyttöä löytyisi.
Eräs houkutteleva piirre tässä on, että kartano saattaa olla todellisuudessa paljon arvokkaampi, näitä ei kovin usein ole myynnissä.

Voisihan sitä vuokrata sitten erilaisille yhdistyksille, yrityksille ja kristillisille toimijoille.

Tuo mennee varmaan kohtalaisen nopeasti kaupaksi, uutisessa muistaakseni sanottiin, että parissa kuukaudessa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kerätäänkö porukka ja ostetaan halpa kartano?
« Vastaus #1 : 31.03.22 - klo:17:31 »
No, kyllä veit jalat päästäni tai kuinka se menee. Tuo olisi ihan mukavasti meilläpäin. 

Mutta kyllä sen porukan pitäisi olla  vähän isompi. Tuo torppa ei lämpiä halvalla siksi toiseksi, että jos muodostuu osakeyhtiö, ja joku yrityshän sitä on käyttänyt.  Katselin samaa ja kaunis on.  Mahtaako ne kaupita sen kalustettuna.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.