Kirjoittaja Aihe: Lähteekö luterilainen kahville?  (Luettu 14684 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Lähteekö luterilainen kahville?
« : 06.03.22 - klo:17:33 »


   Kyösti Karjalaisen kanssa espoolaisessa kahvilassa pyhäisenä iltapäivähetkenä pähkäilin/pähkäilimme, että tämän foorumin luterilainen - vai onko/oliko se Luterilainen - pitäisi saada esiin. Sanoinko liian suoraan?  No, juonitaan nyt vähän: Lähteekö luterilainen - tai Luterilainen - kahville tai jopa syömään, Kyöstin ja minun kanssa? Molemmilla meillä saattaisi olla kysyttävää, ehkä minulla enemmän kuin Kyöstillä.

  Kyösti on jostain päätellyt, että luterilainen - tai Luterilainen - on mies. Minä sanoin, että voi se/hän olla nainenkin.

  Mutta mielestäni olisi mukavaa jos kaipaamamme nimimerkki tulisi ihmisolentona reilusti kahvi- tai ruokapöytään kanssamme. Siitä voisi hyvässä lykyssä syntyä kunnon sanatulitusta. :kahvi: :kahvi:

Kyösti lupasi laittaa tukitekstin tälle mitä olen tähän ketjuun ja tähän kohtaan sanonut.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #1 : 06.03.22 - klo:18:53 »
Jahas Helsingin herrat on olleet sufella :)
Coolia, täällä missä minä budjaan, niin käyn myös aamu sumpit heittämässä huiviin, mutta populaa aika vöhön.

Älkää nyt luterilaista liikaa kiusatko ja anna paineita hänelle, vapaus vallitkoon.

Kyllähän mullakin ekassa foorumin tapaamisessa enste polvet tutisi, mutta sitten hokasin, et ihan tavan tallaajia kaikki, vaikkakin intellektuellejahan kaikki.
Kuitenkin nenäkkäin ihan hyvätahtoista porukkaa.

Oon huomannut nyt, un vapaaehtoistyötä tehnyt yhdelle porukalle ha toisen kanssa jotka vie Ukrainaan apua, niin onhan se kuitenkin niin, että oma vakaumus ja näkemykset väkisin törmäilee ja se ei ole kivaa.
Ihmettelen, kun ketään henkilökohtaisesti ei mullakaan ole vastaan, mutta väkisin kun on erinäkökulmaa asioihin, niin tulee napit vastakkain kränää.
Pitäis olla kuin Pekka Sauri iltatie ohjelmassa, hän ei provosoidu mistään, mutta hän taitaakin olla psykiatri, että taitaa hullujen ja erikoisten persoonien ja heidän näkemysten kanssa skulaan.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #2 : 06.03.22 - klo:20:11 »

   Kyösti Karjalaisen kanssa espoolaisessa kahvilassa pyhäisenä iltapäivähetkenä pähkäilin/pähkäilimme, että tämän foorumin luterilainen - vai onko/oliko se Luterilainen - pitäisi saada esiin.

Olen samaa mieltä. Luterilainen on suurin piirtein ainoa kirjoittaja täällä, jota hävettää miten körtit ovat suhtautuneet vanhojen Siionin virsien kääntämiseen. Niin hän ansaitsee kahvin ja viinerin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #3 : 06.03.22 - klo:20:15 »
Olen samaa mieltä. Luterilainen on suurin piirtein ainoa kirjoittaja täällä, jota hävettää miten körtit ovat suhtautuneet vanhojen Siionin virsien kääntämiseen. Niin hän ansaitsee kahvin ja viinerin.

Joo jotain outoa siinä on, kun noin erilailla tai väärällä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #4 : 06.03.22 - klo:20:45 »

   
Viisveisaaja käväisi myös Kyöstin ja minun pitkällisessä keskustelussa espoolaiskahvilassa. Sanoin Kyöstille, että muinoin näin Viisveisaajaa kirkkotilaisuuksissa siellä sun tuolla, esimerkiksi Alppilassa ja Huopalahdessa.  Kerroin Kyöstille myös, että kävin/kävimme Mörtin kanssa Viisveisaajan tykönä Kaskisissa ( vai oliko se Kristiinankaupunki?). Viisveisaaja asutti siellä isoa puutaloa. Nyt Viisveisaaja on näemmä/tiemmä jossain maatilalla ( vai miten se on).

Mitenhän tuo Viisveisaajan Sauri-asia tuossa ylempänä olisi/on tulkittava? Mitähän "jännää" keksisi myös Viisveisaajan suhteen? Muistelen Viisveisaajan muinoin tylyttäneen muusikkoja & taiteilijoita.

 Nyt keksin. Viisveisaaja on hyvä tyyppi, kun vaan laji löytys/löytyisi!

Tuo taisi olla suunsoittoa. No otetaan takaisin. Viisveisaaja on kyvykäs yrittäjä ja kelpo urakoitsija. :kahvi: :023:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #5 : 06.03.22 - klo:20:49 »
Isot kiitokset, kyllähän joku hyveen hiukkanen löytyi kun kauan etsi.

Kalistaja kun on slaavilaisten kansojen ja asioiden kanssa enempi tuttu, niin voisit ottaa kantaa täällä käytäviin juttuihin Putinin mielenterveydestä ja seppos laittoi hienon linkin jonkun huonosti pukeutuneen professorin esitelmästä tai oliko kenraali.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #6 : 06.03.22 - klo:21:01 »
Isot kiitokset, kyllähän joku hyveen hiukkanen löytyi kun kauan etsi.

Kalistaja kun on slaavilaisten kansojen ja asioiden kanssa enempi tuttu, niin voisit ottaa kantaa täällä käytäviin juttuihin Putinin mielenterveydestä ja seppos laittoi hienon linkin jonkun huonosti pukeutuneen professorin esitelmästä tai oliko kenraali.

Putinista: On surullista ja kummallista, että vielä tänäisenä aikana yksi ihminen voi pyörittää Eurooppaa ja tuhota miljoonia ihmisiä.

Mutta muistettakoon, että Putin ei ole Venäjä - vaikka hän haluaisi ilmeisesti yhtäläisyysmerkit itsensä ja Venäjän välille.

Karjalan poikia on taas viety sotimaan - paljon löytyy heistä sellaisia, joilla ei ole hyökkäyssotaan intoa. On vaan toteltava, muuten...

Taitaa sangen ikävästi olla nyt niin, että moni Karjalan poika on puun ja kuoren välissä.

Koko Ukraina suree. Ihailtavaa on, että lähes koko Eurooppa tuntuu aidosti herkistyneen tuolle surulle.

Joku kysyi minulta, että teksinkö minä Putinista liimaa. En tekisi. Pistäisin hänet häkkiin pienille eväille noin 20 vuoden ajaksi. Täten Putin joutuisi jo täällä ajassa miettimään pahoja tekojaan joka ikinen päivä noin 20 vuoden ajan. :kahvi: :icon_eek:




Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #7 : 07.03.22 - klo:06:44 »

   Kyösti Karjalaisen kanssa espoolaisessa kahvilassa pyhäisenä iltapäivähetkenä pähkäilin/pähkäilimme, että tämän foorumin luterilainen - vai onko/oliko se Luterilainen - pitäisi saada esiin. Sanoinko liian suoraan?  No, juonitaan nyt vähän: Lähteekö luterilainen - tai Luterilainen - kahville tai jopa syömään, Kyöstin ja minun kanssa? Molemmilla meillä saattaisi olla kysyttävää, ehkä minulla enemmän kuin Kyöstillä.

  Kyösti on jostain päätellyt, että luterilainen - tai Luterilainen - on mies. Minä sanoin, että voi se/hän olla nainenkin.

  Mutta mielestäni olisi mukavaa jos kaipaamamme nimimerkki tulisi ihmisolentona reilusti kahvi- tai ruokapöytään kanssamme. Siitä voisi hyvässä lykyssä syntyä kunnon sanatulitusta. :kahvi: :kahvi:

Kyösti lupasi laittaa tukitekstin tälle mitä olen tähän ketjuun ja tähän kohtaan sanonut.

Näin Kalistajan kanssa sovimme. Toivottavasti nimim. Luterilainen pääsisi tulemaan. Mikä ajankohta nimim. Luterilaiselle sopisi parhaiten?
Kalistaja jopa taisi epäillä, että minä ehkä olen tuo nimim. Luterilainen, mutta en tietenkään ole.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #8 : 07.03.22 - klo:06:53 »
Putinista: On surullista ja kummallista, että vielä tänäisenä aikana yksi ihminen voi pyörittää Eurooppaa ja tuhota miljoonia ihmisiä.

Oikeastaan vuosiluku ei vaikuta mitenkään ihmisen sotaisuuteen. Koska ihmisen sisikunta on sama niin 2022, 1922, 1234, 922, 22 jne. niin sodan elementit ovat samssa määrin läsnä vuosiluvusta riippumatta. Tosin, mitä suurempi vuosiluku, sitä tuhovoimaisempi sota, koska aseet ovat tuhoisammat.

Ennemminkin pitäisi ihmetellä, että miten Krimin valtaus onnistui varsin vähin uhrein, vai tuliko uhreja ollenkaan.
Eli pitäisi ennemminkin ehkä kysyä: kuinka nykyaikana on vielä mahdollista armeijaa käyttäen valloittaa joku alue verettömästi, vaikka aseiden teho on parempi, kuin koskaan ennen?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #9 : 08.03.22 - klo:11:33 »
Mitä nimim. Luterilainen vastaa tähän meidän ystävälliseen pyyntöömme?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #10 : 08.03.22 - klo:12:28 »
Kutsukaapa hänet yrttiteelle. Ehkä hän ei pidä kahvia Jeesuksen mielen mukaisena.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #11 : 08.03.22 - klo:12:51 »
Yrttitee onnistuu myös hyvin ja jos löytyy koronaturvalliseksi katsomamme paikka, menemme syömään ravitsevaa ruokaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #12 : 08.03.22 - klo:19:38 »
Yrttitee onnistuu myös hyvin ja jos löytyy koronaturvalliseksi katsomamme paikka, menemme syömään ravitsevaa ruokaa.

Kyllä körttikansa osaa kiittää toisiaan. Se varmaan sydäntä lämmittää.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #13 : 08.03.22 - klo:20:56 »
Mitä nimim. Luterilainen vastaa tähän meidän ystävälliseen pyyntöömme?

Tässä on nyt näemmä ollut niin sanottua mediahiljaisuutta. Odotan Karjalais-Kyöstin lailla selkeää vastausta Luterilaiselta ehdottamaamme ja esittämäämme asiaan. :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6328
Vs: Lähteekö luterilainen kahville?
« Vastaus #14 : 08.03.22 - klo:23:20 »
Asiahan ei minulle kuulu, mutta tuli mieleen, että Levant-kuppiloista voisi saada miltei raamatullista ruokaa! Kalaa tosin ei ole, sehän oli Jeesuksen tuttavapiirissä suosittua, mutta vaikka tuollainen vegaaninen meze-annos.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.