Kirjoittaja Aihe: Tänään 75  (Luettu 18505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 75
« Vastaus #105 : 03.09.22 - klo:08:49 »
Vasaralle:

Riitta lähettää erään rakkaimmista jakeistani:  Mutta minä tiedän lunastajani elävän ---  jatkan edelleen.

...................

Tänään kai pitää ruveta hommiinsa, vai keksisikö vielä tekosyyn laiskotella, mietin juuri nyt. Vaikka kyllähän se siitä taas, kyllä kai kun alkuun pääsee.
Laskut nyt kuitenkin on maksettu ja matot kuurattu.  :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #106 : 03.09.22 - klo:09:50 »
Aamuvarhain ottamani särkylääke ja samalla nielaisemani närästyslääke ovat kombo joka antaa pitkät unet. Nukuin puoli kahdeksaan ja siitä asti olen vetelehtinyt lepotuosissa lukien aamun lehteä ja katsoen tv:n tanskalaista antiikki-antia.

Kello alkaa lähetä kymmentä. Pitää kohta sijata vuode, pukeutua  päivävaatteisiin ja miettiä ruokaa joata riittää kahdeksi päiväksi.
Laita uuniin possun kasleria ja kasviksia . Reilun kokoiseen vuokaan mahtuu kuusi kyljytä, neljä perunaa, monta sipulia ja kaksi suippopaprikaa.

Maustaminen on vielä vaiheessa. Yrttejä on parvekkeella vielä, tänne ei ole vielä pakkanen pauraissut.

Iltapäivälle olen suunnitellut pientä lenkkiä, jos ei sada, ja ilta kuluu Suomi-Ruotsi-ottelua seuraten.

Se huimaus vielä pikkuisen vaivaa kun en toissapäiväisen injektion vuoksi voinut jatkaa Epleyn menetemää. Kohta alotan sen uudelleen.

Osa jälkikasvusta on käymässä Oulussa, osa opiskelee Rovaniemellä. tyttäret tekevät työnsä helsingissä, samoin vanhemman tyttären poika. Nuorempi pikku-ukko opiskelee Hgin YO ssa . Valtiotiede on aluillaan hänellä.

Kotona me vanhat vietämme aikaa viihteen, kulttuurin, ulkoilun, syömisen ja urheilun katsomisen parissa. Kinat on jo kinattu, erilaisuus hyväksytty ja rakkaus hoitaa loput.

Leenan inspiroimaa juttua suoltaen, luopumista opetellen... R-m :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #107 : 05.09.22 - klo:19:23 »
Tänään tuli Henki-lehti ilahduttamaan lukijaansa.
Olen sen kertaalleen selannut läpi ja äsken luin alkupään jutuista Amtti Heikkisen kolimnin ja haastattelun Mikko Alatalosta ja hänen musiikistaan yhdessä Jaakko Löytyn kanssa.

Lehti on käynyt entistä kotoisemmaksi. Se on osannut muuttua ajan mukana, mutta ei radikaalisti vaan pikotellen. Kuitenkin niin, että sisällinen Kristus esiintyy joka sivulla.

Tällaisenaan lehti arvostaa lukijoitaan  erilaisia ihmisiä . Näin sen toivon olevankin  edelleenkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #108 : 08.09.22 - klo:20:20 »
Kävi näin tuon Henki-lehden kanssa, että annoin sen luettuani sairaalan odotusaulassa vierustoverille. Olimme liki viisi tuntia siinä vierekkäin odottamassa vuoroamme ja keskustelu sujui mukavasti.

Kun kumppani oli Kauhajoelta syntyisin ja asunut myös Hämeenlinnassa kerroimme siinä aika paljon toisillemme.

Uskoa en tarjonnut, mutta kun tämä kohtalotoveri kertoi hänellä olevan kaksi uskovaista siskoa jotka toivovat kovasti hänekin saavan uskon, siis ' tulla uskoon', niin rohkenin puhua pohjalaisten 'omasta' uskon-näkemyksestä alatiestä, jossa  e i  tarvitse tulla uskoon.

Hän taisi ihan herkistyä kun kerroin kasteen armosta ym. helpoista jutuista tulla Jumalan lapseksi ja Kristuksen rakastamaksi.

Itse jään odottamaan kutsua neurologian poliklinikalle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #109 : 11.09.22 - klo:09:24 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 75
« Vastaus #110 : 16.09.22 - klo:13:58 »
Kävi näin tuon Henki-lehden kanssa, että annoin sen luettuani sairaalan odotusaulassa vierustoverille. Olimme liki viisi tuntia siinä vierekkäin odottamassa vuoroamme ja keskustelu sujui mukavasti.

Kun kumppani oli Kauhajoelta syntyisin ja asunut myös Hämeenlinnassa kerroimme siinä aika paljon toisillemme.

Uskoa en tarjonnut, mutta kun tämä kohtalotoveri kertoi hänellä olevan kaksi uskovaista siskoa jotka toivovat kovasti hänekin saavan uskon, siis ' tulla uskoon', niin rohkenin puhua pohjalaisten 'omasta' uskon-näkemyksestä alatiestä, jossa  e i  tarvitse tulla uskoon.

Hän taisi ihan herkistyä kun kerroin kasteen armosta ym. helpoista jutuista tulla Jumalan lapseksi ja Kristuksen rakastamaksi.

Itse jään odottamaan kutsua neurologian poliklinikalle.
Sinä teit upeasti yleisen pappeuden hommia. Rakastamalla ihmistä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #111 : 16.09.22 - klo:14:10 »
Ai pappeuden !  Luulisin tämän vaan olevan itselleni luontaista, karjalaisuutta.

Kun juttu käy hyvin yksiin, on helppo tarjota ( jo luettua ) lehteä vierustoverille.
Siinä pitää olla tarkat hoksottimet kenelle voi ja kenelle ei.

---
Muuten minulla on hiukan parempi päivä tänään tämän huimailun kanssa. Mitenkäs sinulla ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 75
« Vastaus #112 : 03.10.22 - klo:15:59 »
Minulla on hyvä päivä jos teen maaten harjoituksen. Pari minuuttia siinä kestää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #113 : 03.10.22 - klo:18:49 »
Maaten minäkin.  Aluksi sen jälkeen oli aivan hirmuista huimausta enkä uskaltanut tehdä sitä kuin joka toinen päivä.

Eilisen jälkeen on minullakin ollut tänään hyvä päivä. Ulos en ole kuitenkaan tänään mennyt. Viluttaa , ja on vähän yskääkin. Syysflunssaa ehkä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #114 : 04.10.22 - klo:15:39 »
Tämä päivä ei ole ollut pelkkää telkkaria, dekkaria ja muuta joutavaa. On saatu oikeita asioita hoidettua.

Kahden viikon ruokavara hankittu.

Henkilökortti Poliisilaitokselta noudettu.

Pankista varattu aika sen tiedostoihin liittämiseksi. Olen sen jälkeen tunnistettu, olemassaoleva henkilö, ja pääsen OmaKantaan, Kelaan Verovirastoon ja mihin ikinä sitä henkkaria kirjauduttaessa tarvitaan.

Koronarokotukset molemmille perjantaiksi varattu

Nyt laita italialaita tuorepastaa ja lihaisia nakkeja  pöytään, kohta.

Ilta on melko vapaa.
Ai niin, just muistin, että on paljon pyykkiä pestäväksi. Kone hoitaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #115 : 10.10.22 - klo:09:42 »
Aleksis Kiven ja suomalaisen kirjallisuuden päivä.

https://www.youtube.com/watch?v=AowNlJWnHW8


                             
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 75
« Vastaus #116 : 28.10.22 - klo:21:00 »
Oli rasittava päivä. Tänne kirjoittelu mukavasti kevensi ajatustaakkaa. Tähän piirtäisin hymyilevän auringon ja kukan. :048:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #117 : 01.11.22 - klo:08:16 »
https://www.youtube.com/watch?v=PpoRxXP2zhw

Tervehdys Viisveisaajalle Norjaan !       :002:

Marraskuu
eilen torin laitaan kasvoi
mandoliinipuu

Marraskuu
nyt on sen kuoreen kirjoitettu
beibi i love you
mä kapakassa juopottelin
sylissäni dinosauriin luu

Marraskuu
tänään huoneeni mä sotkin
kun sua taas niin ikävöin
nyt kaipuun kaatopaikkaa täällä
kuivakurkku rotta isännöi

Ohi syyskuun
läpi repaleisen lokakuun
kaipuun kaljakori kilisee
yli taivaan
päivät niinkuin varisparvi
raahautuu
mua vaivaa
ikävistä ikävin
milloin beibi palaat takaisin
etkö tiedä
voi yksinäisen miehen viedä
marraskuu

Marraskuu
taas TV syliin paiskoo
palavia halkojaan
Marraskuu
käy ihmiskunta sormi suussa
kansakouluaan
vaan eihän täällä liekit uhkaa
täällä pikkuhiljaa pohjaan poltetaan

Marraskuu
kaiken tämän keskellä sua
hiljaa ikävöin
mä topin kanssa kellarilla
ristinollaa pelaan päivin öin
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 75
« Vastaus #118 : 04.11.22 - klo:07:07 »
Otan puheiksi pitkään miettimäni.

Kylläpäs meillä synkistellään!  Aiheet ovat yhtä sotaa ja nälänhätää, vaikeaan aikaan varautumista ja kuinka selviytyä koronapandemiasta. Lopun aikojen ahdistusta.

Kun sitä aikaa ja hetkeä ei tiedä kukaan, minä sanonkin teille, iloitkaa!  Vieläkin minä sanon teille, iloitkaa! 

"Kuolema vain sulkee portin
josta tieni johdetaan
kirkkauden Herran luokse
luokse rakkaan Jumalan"

Siis, en muista enää mutta kaudeltani a¨la Dietricus Docens.   

Kapteenini kasvot silloin silmissäni hohtaa
kun enää näe en rantaa.  (Tennyson, Rajan yli.  Ainakin oletan) :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 75
« Vastaus #119 : 07.11.22 - klo:10:10 »
Huh, huh!  Kaaduin aamulenkilläni. Olisi saattanut käydä todella hullusti, mutta ei käynyt. :eusa_pray:

Olin työntämässä rollaatoria rotvallin reunalta kadulle kun rolla karkasi altani. Mätkähdin ensin sen päälle, ja siitä jotenkin heittäydyin taapäin. Sain pidettyä pään ylhäällä, muutoin se olisi kopsahtanut jalkakäytävään.

Siinä oli pari ihmistä lähellä ja he taisivat säikähtää enemmän kuin itse. Se oli kuulema pahan näköistä, sanoi mies joka kasasi rollan. Tuli nainen ja he auttoivat, suurella vaivalla, minut ylös.
Kun polveni ovat mitä ovat, kivut olivat kovat. En voinut niillä yhtään itse auttaa.

Sitten siihen tuli vielä kolmas , nainen naapuritalosta, pienen koiransa kanssa. He saattelivat minut ala-ovelle johon olin soittanut Matin auttamaan minua.

Tämä rouva oli terveydenhoitaja, opettaja Hgin Metropoliassa. Hän kouluttaa hoitajia.Hän neuvoi pitämään jalkaa ylhäällä mahdollisen turvotuksen varalta. Vähän aikaa tein niin, mutta jo nyt istun taas tässä koneella.

Saan jälleen todeta että suojelusenkelini, Pirkitta, oli paikalla.  :eusa_pray:

Kauppareissu jäi tekemättä, vaatteet likaantuivat, kyynärpäässä on pieni verenpurkauma ja yksi kynsi katkennut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)