Kirjoittaja Aihe: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII  (Luettu 20978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #60 : 20.12.21 - klo:09:31 »
Valamon vanhuksen kirjeitä, jossa on Johannes-nimisen luostarin asukkaan kirjeitä.
Johannes syntyi 1873 ja kuoli joskus 50-luvun loppupuolella.
Kun tätä kirjaa lukee, tulee nimimerkki Vn mieleen, kuin myös Jonas Laguskin.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #61 : 26.12.21 - klo:11:46 »
Jo tämän ajan keskellä, paitsi herännyt tumma korttikansa, olemme armontaivaan asukkaita sydämemme halatessa kirkkauden maahan.  :109:


Häh? :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #62 : 26.12.21 - klo:11:55 »
En ainakaan vielä lukenut tuota Kotimaan artikkelia.
Sitä vaan pohdin, että miksi ihmiset pitää jakaa kahteen ryhmään siten, että vain sen toisen ryhmän uskoa saa mitata ja toisen ryhmän ei?
Kysymykseni tosin juontaa juurensa omasta turmeltuneesta nöyryyteen kelvottomasta olemuksestani, koska kuulun tuohon ryhmään, jonka uskoa saa mitata ja koska tuon määritelmän mukaan saan itse mitata vain oman ryhmän jäsenieni uskoa, en niiden oikeasti nöyrien uskoa, joihin minä en satu kuulumaan.
Oikea tapa on vain purra hammasta ja tyytyä kohtaloonsa - vaikeaa se on - ja hyväksyä, että vain ne nöyrät ovat oikeutettuja mittaamaan minun uskoani ja minun on oltava hiljaa heidän uskostaan.
Vaan minkäs sille mahtaa, näillä mennään.
Usein tosin lankean tässä asiassa, ja monesti täyden ymmärryksen kanssa.

Tuli vielä mieleeni Paavo Ruotsalainen uskon mittaajana.
Muistuu mieleeni eräs tapaus, kun hän mittaili joidenkin vanhempien naisten uskoa.
Naiset vastasivat kutakuinkin niin, että Kristuksen sovituskuoleman perusteella uskovat pelastuvansa.
"Ei riitä" -huusi Paavo- Jotain vielä puuttui. Tuli sellainen kuva, että kovin korkealle nosti Paavo tuon uskon riman.
En muista tarkkoja yksityiskohtia, jäin vain ihmettelemään.


En ymmärrä koko uskon mittaamista. 

Olen täs itseäni mittaillut, kun meillä on yksi ainut kuvaus siitä mittamiehestä jolle ei sanota vastaan.  Meillä on yksi ainoa kuvaus viimeisestä tuomiosta eikä sielläkään mitata uskoa jos oikein ymmärrän, vaan


" Minulla oli jano... nälkä... minä olin sairas... vankeudessa... koditon..... 

Siten meidät mitataan. 

Sen edessä minua pelottaa, sillä en ollenkaan ole varma siitä että voisin sanoa, joo joo mutta minähän otin osaa siihen ja tähän hengelliseen kirkolliseen uskomuksellisesti oikeasorttiseen karkeloon... ainakaan niin että se minua yhtään siinä puolustaisi. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #63 : 26.12.21 - klo:12:06 »
ohopsista menipä syrjään otsikosta.

Luen Kotkan kolme sotaa (taas)  Tornijermun (kertoo hyvin hennosta pienestä nuoresta iv-lotasta, siis biografia, Yrjö Tähtinen)  yhden päiväkirjan kotkalaistytön ja eestiläispojan rakkaustarinasta ei julk. ja läjän rintamapostia kun saan käsiini


tartten niitä kun vissiin tarttee jatkaa sitä kun tuli jouluksi joka käsitteli Kotkan seudun 30-luvun loppua ja Talvisotaa.  Olen kyllä vähäsen väsyksisissä, sillä kirjottaminen on paljon raskaampaa kuin luulin joskus ehkä että olis... sikäli kun koko asiaa ajattelin.  Tunsin syyllisyyttä kun en voinu tehdä omaa työtä, niin harjottelin ja opiskelin sitte tuommoista työtä.

Luen nyt tätä foorumia ja jos vaiks lukisin Roomalaiskirjeen.  :kahvi:
 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #64 : 26.12.21 - klo:12:42 »
Kaipaamme päästä ikirauhan majoihin, lepoon Karitsan vihreille niityille Uuteen Jerusalemiin!

Luther sanoi taivaassa odottavan kolme yllätystä. Ensimmäinen olisi se, että tuokin on täällä, vaikka en olisi ikinä kuvitellut. Toinen olisi se, ettää eikö se olekaan täällä, vaikka pidin sitä ihan varmana. Kolmas, suurin yllätys olisi se, että minä itse olen täällä!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #65 : 26.12.21 - klo:13:50 »
Yritän lukea omia ajatuksiani. En kuule ääniä, nkä näe enkeleitä, yleensä. Vain suurena pelon hetkenä koin Pirkitan läsnä olon ja luulin häntä ensin Herrakseni.

Nyt kun on ollut meillä näitä sairauksia tänä armon vuonna, kysein Herralta joko pian on aikani päättymässä vai elänkö vieläkin eteenpäin.

Kuulin / aistin vastauksen: Ei vielä, minulla on sinulle vielä Yllätys !

Kirjoitin tämän tähän , kysyin ensin luvan, kun Pena noista yllätyksistään kirjoitti.

p.s. Kuuntelen lukemaani Finlandia-voittajaa, Olli Jalosen Miehiä ja ihmisiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #66 : 27.12.21 - klo:09:56 »
Nappasin uutuuden kuunteluun. Laura Malmivaaran Vaiti:

Vaiti
Ravisuttava omakohtainen romaani naisesta, joka yhden kesän aikana joutuu kohtaamaan kaiken, mikä merkitsee, myös itsensä.Nainen saapuu saareen, suvun rakkaaseen kesäpaikkaan. Tarkoituksena on viettää rauhallinen kesä yhdessä vanhempien kanssa ja samalla ottaa etäisyyttä elämään Helsingissä. Koko kevään ex-aviomies ja yhteisten lasten isä on ollut kohun pyörityksessä, ja läheiset ystävätkin vaativat naista valitsemaan, kenen joukoissa seisoo.Kesä vanhenevan äidin kanssa johtaa tutkimaan sitä vaikenemisen kulttuuria, johon kumpikin on kasvanut. Avautuminen vaatii rohkeutta, mutta hiljaisuuskaan ei aina merkitse heikkoutta.


Tätä hakiessa huomasin Seiska-uutisen, Laura Malmivaara on raskaana, 48-vuotiaana !
                Toivotan Onnea !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #67 : 03.01.22 - klo:11:54 »
En pidä Laura Malmivaaran Vaiti-kirjasta.

En ole tällaisten tarinoiden ystävä. Minua nolottaa kun hän 'kertoo kaikki'.
En olisi osannut arvata !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #68 : 03.01.22 - klo:13:11 »
En pidä Laura Malmivaaran Vaiti-kirjasta.

En ole tällaisten tarinoiden ystävä. Minua nolottaa kun hän 'kertoo kaikki'.
En olisi osannut arvata !

Nämä "kamalat" Malmivaarat aina kirjoittavat vain "kuvottavia".
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #69 : 03.01.22 - klo:14:32 »
Nämä "kamalat" Malmivaarat aina kirjoittavat vain "kuvottavia".

Ei pidä yleistää yhden ihmisen kirjoittaman yhden kirjan arvostelua koskemaan kirjoittajan koko sukua.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #70 : 03.01.22 - klo:17:42 »
Ei pidä yleistää yhden ihmisen kirjoittaman yhden kirjan arvostelua koskemaan kirjoittajan koko sukua.

Niin tosiaan. On täällä nähty vain kaksi suvun edustajaa huonossa valossa. Pyydän anteeksi kaikilta muilta Malmivaaroilta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #71 : 05.01.22 - klo:04:42 »

   Luin uuden Henki ja elämä. Voi että! Oli siinä asiaa! Mutta! Asia on tylsää. Pitäisi hankkia elämä. Ei mitään kiihkeää, skandaalia, kiihdyttävää! Mutta kuitenkin. Parempi kuin ei mitään. Mielenkiintoista. Tietenkin ensimmäisenä luin ja aion äänestää numeron parhaimmaksi. Tietysti. Te Kyllä arvaatte. Ei minun tarvitse sitä kertoa. En halua nostaa tikun nokkaan. Saan kuitenkin pyyhkeitä. Tai ainakin se on todennäköistä. K u n  e i  m i k ä ä n  k e l p a a ! Tai sitten olen vain yksinkertainen ja oppimaton. Haluan kuitenkin arvostaa itseäni. Se on joka tapauksessa pohja ja perusta. Ilman sitä ei ole mitään. Ilman pohjaa ei voi ponnistaa. Ilman pohjaa ... "Olla pohjalla." "Alimmalla puolapuulla". "Aloittaa alusta". "Aamun kirkas aurinkoinen Taivahalla paistelee."

   Ketkähän kaikki tätä lukee!? Ilmoittakaa itsenne! Tulkaa ulos netin verkoista/verhoista. Lopettakaa anonyymiutenne. Olkaa rohkeita. Tulkaa kaapista. Täällä on happea. Tulkaa hengittämään! Keskittykää oleelliseen. Lopettakaa turha hämyily ja hypistely. Ollaan feis to feis. Ollaan ystäviä. Halataan. Lähennytään. Ei meidän tarvitse olla yksin. Kaksin on aina kaunihimpi.

   Välineet erottavat meidät toisistaan. Välityspalkkio on taivaassa ei täällä. Siksi välittäkäämme.

   Väliäkö hällä. Mitä hulluja. Sekavaa. Ei päätä ei häntää. Pitää päättää ja  o l l a  m i e s. Mieskunto! Sillä pääsee. Kuntoillaan. Tehdään perusteellinen aamujumppa joka aamu.

Tät shiit.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #72 : 05.01.22 - klo:07:11 »
   Ketkähän kaikki tätä lukee!? Ilmoittakaa itsenne!

Ilmoitan tässä itseni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #73 : 05.01.22 - klo:07:18 »
Mie ja luin.  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVII
« Vastaus #74 : 05.01.22 - klo:07:53 »
En ole anonyymi, en oikeastaan pseudonyymikään. Olen Pena myös kasvotusten.