Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin televisiosta 11  (Luettu 13897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #45 : 11.07.22 - klo:11:53 »
Futista futista futista   :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #46 : 22.07.22 - klo:14:50 »

   SECRET Singer Surprises Everyone On Britain's Got Talent!

https://www.youtube.com/watch?v=UT5wxCyD8yo

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #47 : 22.07.22 - klo:15:26 »
Katsoin taas kerran yhden jakson Kekseliästä nikkaria ja lähes päivittäin jo vuosia Tanskalaista maajussia.

Minua viehättää nämä idearikkaat, käsitään ja päästään taitavat isät. He ottavat lapset mukaan puuhiinsa esimerkillisellä tavoin.

Oma isäni ei ollut tätä lajia, eikä Matti myöskään. Hän kyllä tekevä, rakentava ym., mutta enemmänkin raskaan työn raataja. Siinäkin muistuttaa Koskelan Akselia, että vahva ja kilpailuhenkinen. Hän on sukuunsa. Ne ovat kaikki ruumiillisesti vahvoja. Kummipoikamme on kilpailuissa saavuttanutSuomen vahvin maanviljeliä-tittelin.
Matti on kyllä hoitanut isyyden ja isoisyyden loistavasti, omalla tavallaan.

Mielukuvitusta on vähemmän, mutta hauskanpitoa nämä hämäläisukot osaavat kyllä pitää, omaan tapaansa.

Olen tuntenut muutamia Kekseliään nikkarin kaltaisia ideanikkareita. Minua he ovat aina kiinnostaneet. Niin hienoja lumiukkoja ( veistoksia oikeastaan ) ei siihen maailmanaikaan nähnyt missään muualla kuin kummipoikani isoisän pihassa Kärkölässä. Sama mies kirjoitteli runoja ja pakinoita hollolanmurteella ESS:iin.

Muitakin on. Luulen Penankin olevan poikineen heitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #48 : 22.07.22 - klo:17:19 »
Luulen Penankin olevan poikineen heitä.

Meidän perheen kekseliäs nikkari on kylläkin vanhempi tyttäreni.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #49 : 23.07.22 - klo:09:24 »
Meidän perheen kekseliäs nikkari on kylläkin vanhempi tyttäreni.


Oi joi.   :repee:   Ei sentään ilman niin käsistäkätevää,kaikkiosaavaa isäpappaa, siihen me emme enää usko.   :repee2:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #50 : 23.07.22 - klo:11:23 »
Ei sentään ilman niin käsistäkätevää, kaikkiosaavaa isäpappaa, siihen me emme enää usko.

 :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #51 : 26.07.22 - klo:15:13 »
Katsoin henkeä pidätellen erään upeimmista elokuvista ( tv-draama ) jonka olen koskaan nähnyt. American son

Juoni kokosi amerikkalaiset ongelmat, rotuelon, aseet, kaikkinaisen eriarvoisuuden yhdeksi monen Oscarin arvoiseksi , joita se ei ole mitä ilmeisimmin saanut.

Leffafriikin arvio:

https://leffafriikki.com/2019/11/05/american-son/

Kuitenkaan tämä lajityyppi ei ole suuren yleisön mieleen, mutta oli minun !

Käsikirjoirus, vuorosanat, aihe kaikkineen ja näyttelijät nostavat tämän listallani TOP 3:seen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #52 : 26.07.22 - klo:17:43 »
Minulla oli edellisessä elämässä fudis ja fudis... pelattiin ja katsottiin. Mutta nyt minä katselen paljon mieluummin fudista, jossa naiset pelaa. En ymmärrä. Onko se tunteikkaampaa? Mutta siellä on Saksa, joka ei ole päästänyt yhtään maalia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #53 : 26.08.22 - klo:18:55 »
Katsoin televisiota ja Nordean mainoksessa tuttu naispappi saa ruttuisen paketin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #54 : 19.09.22 - klo:21:37 »
Katsoin kuningatar Elisabeth II hautajaisia ja mieleeni tuli, että kyseessä oli vuosisadan spektaakkeli ja hon osallistui satojen sotilaisen lisäksi satakunta hevosta. Vai oliko sittenkin kyse menneen maailman kuolinkorinasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #55 : 20.09.22 - klo:01:07 »
Katsoin kuningatar Elisabeth II hautajaisia ja mieleeni tuli, että kyseessä oli vuosisadan spektaakkeli ja hon osallistui satojen sotilaisen lisäksi satakunta hevosta. Vai oliko sittenkin kyse menneen maailman kuolinkorinasta.

Katselin sen myös ja lopun Areenasta. Nyt on menossa toinen kierros.
Olen ajatellut Elisabet II:n elämää ja muutamia ratkaisuja, jotka hän  teki ilmeisesti velvollisuudentuntonsa ja osittain anglikaannisen kirkon --- epäilemättä myös oman kirkkomme moraalikäsitysten pakottamana,  jotka tekivät ihmisiä hänen lähipiirissään onnettomiksi. Saako kuningatar erehtyä?

Luullakseni tiedän vähemmän siitä, mikä on tehnyt ihmisiä onnellisiksi, rauhoittanut ja tasapainoittanut  muuttumattomuudessaan.  En ikinä
 jaksaisi olla joka päivä tasainen, järkähtämätön, tehdä niinkuin kaikki on aina ennenkin tehty, ja huh, tavata laumoittain valtiovieraita.  Kamalaa. 


Spektaakkeli, miksi ei.  Kaiken symboliikka kosketti minua, ja muutamat virret löytyvät meillä ruotsinkielisestä virsikirjasta kuten ensimmäinen, Den dag du gav oss, o Herre, är gången.  Olen rakastanut sitä, kuten joitakin muita ja ensimmäisen osan "Jumalan haltuun jättämisen" kuluessa veisattuja virsiä muutenkin. Kun meneillään oli ensimmäinen kierros, soitti ensin sisareni ja sitten äitini, eli meni hieman keskittyminen siinä kohdin.

Kuuntelin mielelläni Raamatun sanaa, psalmia ja sitten Joh 14 luvun alkujakeita.  Olin odottanut siihen kömpelöjä, pompöösejä puheenvuoroja, ainakin tällä kohdin tilaisuus oli pikemmin vaatimaton ja jokaista kristittyä koskeva.

.................

Iso-Britanniassa on ajoittain esitetty kärkevää kritiikkiä koko hallitusmuotoa kohtaan. Jostakin syystä kansa nyt jonotti kahdeksan kilometria pitkässä jonossa päästäkseen tervehtimään kuningatarta viimeisen kerran.

Me taidamme olla me ihmiset sellaisia, että meitä ravitsee symboliikka, yhteiset ja yhteisölliset kokemukset, ja siten, kun kaikkea selitettiin ymmärrettävästi, osallisuuden tunne yllätti minut --- mahdollisesti siksi ettei itselläni ole järin selkeää hengellistä yhteisöä.

----------------

Toki jää nähtäväksi miten Charles ja Camilla --- joiden kruununperimys yllätti minut, muistelen että kuningatar olisi joskus toivonut kruunun siirtymistä suoraan Charlesin ohitse --- tulevat jaksamaan, he eivät todellakaan ole enää nuoria ---  mutta samalla tässä ratkaisussa oli paljon sovittavaa ja myös traditiouskollista.

Elisabet II ei varmasti ollut täydellinen, mutta hän jaksoi hoitaa tehtävän, jota ei valinnut, loppuun saakka. Ja tämä tilaisuus kertoi paljon, paitsi historiasta, myös itse kuningattaresta. 

..................

En tiedä, millaista olisi elää monarkiassa spektaakkeleineen. En tiedä tahtoisinko edes.  Tämä toi mieleeni sen seremonian, jonka näin viimeisen Habsburg- suvun edustajan siunaustilaisuuden alussa.
Kuka siellä?  Syntinen, kuolevainen ihminen.

Jostakin syystä näin tässä samaa.

-------------------

En usko brittien hevillä vaihtavan hallitusmuotoa.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #56 : 20.09.22 - klo:04:32 »
Katsoin kuningatar Elisabeth II hautajaisia ja mieleeni tuli, että kyseessä oli vuosisadan spektaakkeli ja hon osallistui satojen sotilaisen lisäksi satakunta hevosta. Vai oliko sittenkin kyse menneen maailman kuolinkorinasta.

Siinähän se eilinen päivä meni katsellessa. Aloitin jo yön arkkujonosta, josta oli suora videostriimi. Oli muuten toinenkin striimi, jossa seurattiin arkkujonon tilannetta ja kerrottiin koko ajan kartan kanssa, missä on jonon loppupää ja arvio jonotusajasta. Se meni kiinni paikallista aikaa 22:43, kun uusia jonottajia ei enää otettu. Halukkaita olisi kyllä ollut.

Vuosisadan* spektaakkeli, kyllä. Mutta ihan asiallinen noin pitkän hallituskauden päätteeksi! Ehkäpä tarvitsin paljon marssia ja pauketta tajutakseni, että Britanniaa voi (muodollisesti) hallita joku muukin, kun aina on ollut se sama vaan. Tuntui, että Elisabet näin vielä kuoltuaan teki alamaisilleen sen viimeisen palveluksen olemalla mahtavien - ja ilmeisen suosittujen - menojen juhlakaluna. Ja me muutkin pääsimme kuokkimaan. Mutta joo, enpä muista tv-urani aikana moista nähneeni, siis muussakaan kuin hautajaistapauksessa. Paljon hienoja tarkkaan mietittyjä yksityiskohtia myös, ilmeisen hyvin harjoiteltuna. Sotilaallinen paraatimarssipönötys oli myös humoristista. Onneksi ei ollut paljon puheita. Poispäin asteleva säkkipillinsoittaja oli vaikuttava. Monenlaisille tunteille jäi tilaa.

Ovatko lähiomaiset velvollisuuksiltaan saaneet surra rauhassa? Kyllähän monia silti auttaa juuri se, että on käytännön asioita hoidettavana. Mutta Charles näytti siltä, että on kovin raskasta. Niin, nyt ei sitten hallitsijan nimeä enää suomenneta.

* tietysti voi kysyä, minkä vuosisadan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #57 : 20.09.22 - klo:10:24 »
Tietysti minäkin tuon komean näytelmän näin. Minulle parasta oli katsoa kunniallista kuningatarta kunnioittamaan ja muistamaan tulleet britit ja tietysti perhe ja suku.

Sanat jotka kirkoissa sanottiin olivat rauhallisen aidot, puhuttelevat ( itsellekin ) ja lohdulliset. Kuoron veisuut kauniita, ei synkkiä, vaan Jumalaa ylistäviä.

Käänsin itselleni Windsorin kirkon loppupuheen sanat näin: Ilta on tullut,työt on tehty, nyt on levon aika. Arkku alkoi laskeutua ja säkkipilli soida.

Kuningas oli laskenut pienen liinan kukkalaitteen päälle ja symbolisena eleenä ohut sauva katkaisiin. Palaset laskettiin arkulle.
Tuhkaa ei siroteltu arkulle, ainakaan näissä kirkoissa. Anglikaaneilla lie omat tapansa.

Tomumajan kadottua lattian alle kappeliin, johon perhe meni vielä jättämään jäähyväiset,  tuli melkoisen tyhjä olo ja tunne sen mukainen, outo ja ikävöivä...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #58 : 06.11.22 - klo:13:04 »

Laidasta toiseen. Hautajaisista kapakkaan.

Tätä en suorana nähnyt, mutta onneksi on tallenne.
Katsomme viestinhiihtoa Vuokatista, ja Matti alkoi puhua eilen nähneensä tämän Martti Suosalon 'pläjäyksen'. Olihan tämä naurettavan hyvin vedetty.

https://areena.yle.fi/1-64002390

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Tämän katsoin televisiosta 11
« Vastaus #59 : 09.01.23 - klo:21:39 »
Hieno tämä Tastula-toista maata sarja.
Varsinkin tämän viimeisen: Elämä lyhyt, taide pitkä jakson elämänmyönteiset ihmiset ajatuksineen on aivan hengenravintoa.
Tuolla Punkaharjun Taidelaiturilla tuli viime kesänä itsekkin käytyä. Olihan kappale kauneinta Suomea!
https://areena.yle.fi/1-50831234?utm_medium=social&utm_campaign=areena-web-share&utm_source=copy-link-share
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.