Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 7  (Luettu 20360 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #105 : 30.08.22 - klo:09:23 »
Heräsin tähän aamuun kovan huimauksen kanssa. Ensin oikein säikähdin, mutta pian hoksasin että tämä on vanha tuttu asentohuimaus.

Ronkkasin eilen vas. korvasta vas.pikkusormen kynnellä kuivaa vaikkua, ja siitä kai tämä tuli.

Seiniä myöhen menen, mutta ruoan laitan. Kauppareissun ja ylihuomisen silmäpiston  jätän sen varaan mikä kunto sitten on.

Olen tehnyt jo kaksi kertaa Epleyn manööverin vasen-harjoitetta. Ja huomena tulee siivoja, häneltä saan apua.

Matti pääsi omin avuin labraan rollaattorin avulla. Autolla- ja pyörällä-ajo hällä sujuu.

Näin meillä tänään... :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bennu

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #106 : 30.08.22 - klo:13:30 »
Krooninen astma ja kilpirauhasen vajaatoiminta  sekä iskias muutamia mainitakseni

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #107 : 30.08.22 - klo:15:32 »
Olen moneen kertaan luetellut sairauteni, ja niitä on paljon.

Tämä viimeisin paheni vielä aamullisesta kun tein liian pontevasti ja pitkään Epleyn manooverin, ja viimeisen liikkeen väärää suuntaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #108 : 30.08.22 - klo:17:12 »
Heräsin tähän aamuun kovan huimauksen kanssa. Ensin oikein säikähdin, mutta pian hoksasin että tämä on vanha tuttu asentohuimaus.

Ronkkasin eilen vas. korvasta vas.pikkusormen kynnellä kuivaa vaikkua, ja siitä kai tämä tuli.

Seiniä myöhen menen, mutta ruoan laitan. Kauppareissun ja ylihuomisen silmäpiston  jätän sen varaan mikä kunto sitten on.

Olen tehnyt jo kaksi kertaa Epleyn manööverin vasen-harjoitetta. Ja huomena tulee siivoja, häneltä saan apua.

Matti pääsi omin avuin labraan rollaattorin avulla. Autolla- ja pyörällä-ajo hällä sujuu.

Näin meillä tänään... :eusa_pray:
Kyllähän täälläkin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #109 : 30.08.22 - klo:18:04 »
Ai niinkö ?  Panen kädet ristiin. :056:

Tässä iässä kun tulee kohtaus kuolemanpelko on siinä samassa.
Olen koettanut olla valmiudessa, mutta aina se tuntuu yllättävän.

Kun kääntyy paremmaksi ja helpottaa, ei enää pelotakaan niin, vaan ajattelee taas olevansa urhea.  :icon_rolleyes:

Olen nyt just siinä iässä, lähes päivälleen kun äitini kuoli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #110 : 30.08.22 - klo:19:13 »
Nuorempana keräsin postimerkkejä ja nykyisin tauteja ja vaivoja
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #111 : 30.08.22 - klo:21:43 »
Huh, olipa täpärällä! Huolehdi nyt niin lääkkeistä kuin veden juomisestakin.

Tulihan lämmin olo kun sie ja Seppos välititte.  Kyllä vain on dosetti avuksi, olen ollut tyhmä kun en ennen siitä piutannut, ajattelin vain että se jää keräämään pölyä kaapin perälle mutta hyvä tavaton kuinka elämää helpottaa kun ei yhtä mittaa tarvi räpeltää koko riviä laiken maailman lääkeaskeja.


Ajatuksissani olette Riitta ja Matti sekä kaikki, joita nyt jokin vaiva vaivaa,  :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #112 : 30.08.22 - klo:22:20 »
Kyllä vain on dosetti avuksi, olen ollut tyhmä kun en ennen siitä piutannut, ajattelin vain että se jää keräämään pölyä kaapin perälle mutta hyvä tavaton kuinka elämää helpottaa kun ei yhtä mittaa tarvi räpeltää koko riviä laiken maailman lääkeaskeja.


Ajatuksissani olette Riitta ja Matti sekä kaikki, joita nyt jokin vaiva vaivaa,  :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Minulla on aamu- ja iltadosetit eli voin täyttää ne neljäksi viikoksi kerrallaan.
nimimerkki 15 pilleriä päivässä.
 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #113 : 31.08.22 - klo:06:27 »
Kiitän Leena, ajatuksista. Muistan usein sinua rukouksissa.

Meillä kummallakin on viikon dosetit. Matin dosetti on hankala täyttää. Se on jokin halpaversio, läppäkannet on sidottava yhteen kumilenkeillä että ne pysyy ylhäällä.
Siinä on aamupuoli ja iltapuoli.
Omani on klassikko, jo yli 35 v. vanha. Täyttäminen on minun tehtäväni.

Varsinaisia lääkkeitä on meillä molemmilla aamulla 6 ja illalla 2. Sitten on vitamiinit, silmälääkkeet ja astma ja copd-lääkkeet, rasvat, hormoonit ja kurkkupastillit.
Pientä hommaa näissä piisaa pitkin päivää.

Huimaus jo helpottaa. Pääsen siis huomena silmäpolille.

Eilinen oli kamala päivä, huimausta ja kuvotusta. Kuitenkin vaaratonta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #114 : 03.10.22 - klo:16:20 »
Lääkäri soitti perjantaina, koskien tätä huimaustani.  Nyt kaikki alkaa olla jo paremmin ja sain sen kertoa hänellekin kun hän kysyi kuinka voin .

Verenpaineet ovat nyt normaalit. Kohonneet johtuivat huoleta sen huimauksen kanssa. Kaikki labra-arvot olivat viite-arvoissa. Pitkä sokeriarvo on jopa parantunut.

Lääkäri kehoitti käyttämään mangaania. Siitä minulla ei olleut mitään kokemusta, mutta ystäni kertoi sen auttavan moneen, esimerkiksi suonenvetoon, jota minulla onkin ajoittain. Se on kurjaa etenkin yöllä, kun joutuu nousemaan ja painamaan jalkaa lattiaa vasten.

Positiivisesti eteenpäin, toivotti lääkäri lopuksi. Hänkin kuului olevan ulkomailta, kuten oli Afrikasta sekin lääkäsi jonka luona kävin päivystyksessä. Ei kuitenkaan sama mies.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #115 : 03.10.22 - klo:18:21 »
Lääkäri soitti perjantaina, koskien tätä huimaustani.  Nyt kaikki alkaa olla jo paremmin ja sain sen kertoa hänellekin kun hän kysyi kuinka voin .

Verenpaineet ovat nyt normaalit. Kohonneet johtuivat huoleta sen huimauksen kanssa. Kaikki labra-arvot olivat viite-arvoissa. Pitkä sokeriarvo on jopa parantunut.

Lääkäri kehoitti käyttämään mangaania. Siitä minulla ei olleut mitään kokemusta, mutta ystäni kertoi sen auttavan moneen, esimerkiksi suonenvetoon, jota minulla onkin ajoittain. Se on kurjaa etenkin yöllä, kun joutuu nousemaan ja painamaan jalkaa lattiaa vasten.

Positiivisesti eteenpäin, toivotti lääkäri lopuksi. Hänkin kuului olevan ulkomailta, kuten oli Afrikasta sekin lääkäsi jonka luona kävin päivystyksessä. Ei kuitenkaan sama mies.

Suonenvetoon auttaa saamani tiedon mukaan magnesium. Ainakin minulla se on auttanut, tosin nykyisin käytän C-vitamiinia..
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #116 : 03.10.22 - klo:18:42 »
Kirjoitin väärin. Tarkoitin magnesiumia. Sitten googlasin ja kun kirjoitin taas mangaani hoksasin että se on se kaivovettä pilaava aine.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #117 : 19.10.22 - klo:21:58 »
Pohkeisiini iski mielipuolinen kipu ja kilautin apteekkiin jas sattui luottofarmaseuitti.  Ihmettelin kun pohkeita särkee niin etten voi o l l a eikä  mikään lääke auta, eikä tämä tunnu semmoselta kun se iskias.

Yjhdessä pähkäitiin ja kysyi hän, olisko  kenties turvotusta. Mittailtiin ympäryksiä ja painelin ja tulihan ilujat kuopat ja päätimme kokeilla tiukkaa  tukisukkaa.

Ne siis vei kivun siinä puoleen tuntiin. Sinne oli kai kerääntyny nestei,  en minä niin runsaasti urheillut.  Pitänee katsoa mitä uus verenpinelääke js statiikni saattaa aiheuttaa ja kiukutella lääkärille.  Mutta hyvin oli kuin penikkataudin kivut.  Huhhuh.
 ´´
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #118 : 19.10.22 - klo:22:50 »
Eiiii, statiini tekee tän jok,a kymmenennelle.  Täytyyhän mun päästä  käveleen, nyt tuli  LOPPU  >:( >:( >:( >:( >:(  käyttämisestä. 

Ennen vaiks mitä. 

Kyl sukat silti tuntuu hyvälle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #119 : 20.10.22 - klo:09:44 »
Eiiii, statiini tekee tän jok,a kymmenennelle.  Täytyyhän mun päästä  käveleen, nyt tuli  LOPPU  >:( >:( >:( >:( >:(  käyttämisestä. 

Ennen vaiks mitä. 

Kyl sukat silti tuntuu hyvälle.

Tuttu juttu ja pahin on Simvastatiini. Yllättävä apu kramppeihin on C-vitamiini jonka poikani opetti. Isä miksi kärsit ota C-vitamiini 1g. Yllättäen se auttoi. En tiedä mistä oppi on kotoisin. Otan pillerin iltaisin kun ongelmat on öisin pahimmat.
« Viimeksi muokattu: 20.10.22 - klo:09:52 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi