Kirjoittaja Aihe: Kysymys-vastausketju 2  (Luettu 21669 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #15 : 24.05.15 - klo:08:42 »
En ymmärrä kysymystä. Eihän Maria egyptiläinen Raamatun henkilöitä ole, vaan vasta myöhempien aikojen.

En minäkään enää  :003: Luulin häntä Raamatun henkilöksi  :D

myyrä

  • Vieras
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #16 : 24.05.15 - klo:08:55 »
Kun majava tukki palstani halki virtaavan puron niin, että alapuolella olevan järven vesi alkoi laskea, kaivinkoneen (ja rantasauna järven rannalla) omistava naapuri hankki luvan jostain virastosta ja sitten pato ja sen tukikivi lähtivät. Myöhemminkin puroon on kertynyt samaan paikkaan vedenjuoksua haittaavia oksa- ja mutavalleja. Ne olen aina purkanut käsipelissä jo alkuvaiheessa. Minä olen näet asustanut puron varressa ennen majavaa, eikä pienten korkeuserojen maastossa majava saavuta mitään etua patoamisellaan.

Puro on luonnontilainen, mutta ei luonnonpuro, vaan 1800-luvulla myllyä varten kaivettu. Metsänhoidossa sen varteen jätetään suojavyöhykkeet.

Mt

Linkin lopussa on majavatuhojen torjunnan tarpeesta ja mahdollisuuksista.

http://www.metla.fi/metinfo/metsienterveys/lajit_kansi/castsp-n.htm

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #17 : 29.05.15 - klo:20:59 »
Miksi silloin ei nukuta, kun on ihan tarpeeksi univelkaa?

Nukuin viime yönä kaksi ja puoli tuntia, ei päikkäreitä sen jälkeen, ja tässä sitä edelleen keikutaan hereillä.

Paitsi että sain töissäkin jotain aikaan, olen ratkaissut menestyksellä verraten vaikeaa sanaristikkoa, joka ei virkeämmillä aivoilla edistynyt.

Olen kyllä ennenkin huomannut, että minulla tarpeeksi rankka univelka edistää älyllistä suoriutumista. Ikään kuin jokin lukko katoaa enkä takerru lillukanvarsiin. Tarkkuus ei kuitenkaan kovin pahasti kärsi. Muutamakin ohjelmointitehtävä valmistunut pari vuorokautta putkeen valvoen. Ja lopuksi kaikki alkaa naurattaa.

Valitettavasti kroppa ei tykkää univelkajaksoista.

(Hassua: kun haluaa kysyä tässä ketjussa, pitääkin painaa painiketta, jossa lukee "vastaa".)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #18 : 31.05.15 - klo:06:21 »

   Koulusta muistan vähännukutun yön jälkeen olin rohkea, vapaa ja vallaton.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #19 : 31.05.15 - klo:15:00 »
Olen ylihärmäläiseltä kylältä perinnöksi saanut tällaisen kuolemantaudin... vähäunisuus. 2-3 tuntia minä nukun yössä. Minulla oli isoeno, joka nukkui 15 minuuttia per kerta. Hän teki kolmenlaista hommaa joka päivä. Ekskurssina hän juoksi 160 maratoonia elinaikanaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #20 : 31.05.15 - klo:15:44 »
Se on kyllä ikävää, kun uni on karussa. Nukahdan hyvin, mutta herään joskus oudon nopeasti eikä sitten uni tahdo uudelleen tulla.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #21 : 31.05.15 - klo:22:31 »
Olen köhinyt muutaman yön putkeen ja se ei ole ollenkaan kivaa ja henki on kulkenut huonosti. Ilmeisesti kyse on allergiasta, sillä niitä minulla on vaikka kuinka paljon. Yritän ensi yönä nukkua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #22 : 07.06.15 - klo:23:08 »
Mitä olette mieltä, pitäiskö jotain tehdä ja jos, niin mitä? Miulle soitti tässä keväällä puhelinmyyjä ja kertoi vetoavasti koulukiusaamisen torjumisesta jne. Oli tarjolla mahdollisuus tukea toimintaa, joka ylläpitää auttavaa puhelinpalvelua, mihin kiusatut koululaiset voisivat soittaa. Tukimuodoksi tarjottiin Kouluturvaa lehteä, joka saisi vuodeksi hintaan 39,50. Myyjä tähdensi, ettei kyseessä ole mikään jatkotilaus, vaan määräaikainen lehti, joka automaattisesti lakkaisi vuoden päästä.
Asia kuulosti niin hyvältä, että harkitsin. Kysyin vielä tarkentavan kysymyksen, että se olisi vain sen 39,50. Ja niin myyjä vakuutti. Tein tilauksen.

Jonkin ajan kuluttua tuli lehti ja lasku. Lehti oli karkeaa paperia, suppahko ja käsitteli koulukiusaamista. Ajattelin, että tietenkään heille ei lehti ole pääasia, vaan se rahankeräys hyvään asiaan. Sitten katsoin laskua. Hinta oli 39,50, mutta se oli ensimmäinen erä vuoden lähedistä.
Laskussa oli sähköpostiosoite, johon kirjoitin että en maksa toista erää, sillä minulle tähdennettiin vain tuo yhden erän hinta. Ajattelin, että tässä on nyt firma ottanut ostopalveluna puhelinmyynnin ja myyjä on asiakkaita saadakseen puhunut lehden hinnasta palturia. Vastausta en sähköpostiin saanut.

Sitten tuli toisen erän lasku. Soitin laskussa olevaan asiakaspalvelunumeroon, jonka ilmoitettiin vastaavan klo 10-14, vaan ei vastannut. Silloin aloin epäillä, että koko juttu on huijausta. Juttelin työtoverin kanssa, joka sanoi myös tilanneensa sen lehden. Hän kyllä oli tyytyväinen lehteen ja asiaan. Lopulta selvisi, että hänen lehtensä on Koulurauhaa. Se on ihan asiallinen lehti. Sain sen työoverilta luettavaksi.

Laitoin laskuttavalle firmalle nettisivujen kautta kitkerää palautetta. Sain sieltä sähköpostivastauksen, joka on erittäin huonoa suomea.

Miten olisi järkevintä selvittää, onko kyseessä pelkkä huijausfirma? Jos on, niin sellainen pitäisi saada pysäytettyä.
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #23 : 07.06.15 - klo:23:39 »
Tuon kaltaisia huijausfirmoja taitaa piisata.
Olen huomannut että toiminimet varsinkin on kohteena kaiken maailman "näkyvyys"
sivustoihin. Kun niihin kerran lähtee, vaatii tarkkuutta ja paneutumista että niistä pääsee irti.
Sama lehtitilausten suhteen.
Opeteltava sanomaan "ei" heti alkuun niin helpoimmalla pääsee.
Jos haiskahtaa huijaukselta, olisikohan joku kuluttaja-asiamies sopiva kanava kertoa?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #24 : 08.06.15 - klo:09:04 »
Pitänee kokeilla kuluttaja-asiamiestä. Alkoi näyttää, että ko. firma oli ottanut oikean lehden mallikseen. Laittanut omalle lehdelle hämäävästi hyvin samankaltaisen nimen ja keksinyt käyttää muitakin oikean firman juttuja, niin että asiakas sekoittaa nämä helposti keskenään.
No, onpa taas yhdet oppirahat maksettu.

Tuli mieleen, että seuraavalla kerralla, kun joku soittaa tällaista "hyväntekeväisyys" asiaa, niin alankin kiinnostua asiasta. Kyselen kuinka kauan järjestö on toiminut, kuka sen on perustanut, kuka on toiminnan johtaja, mitkä on yhteystiedot, y-tunnus ja kirjoitan ne muistiin. Jos kyseessä on oikea yhdistys tai firma, pitää myyntimiehellä olla käsillä nämä tiedot. Ja jos kyseessä on huijaus, voi nuo kysymykset herättää jo vähän pelkoa.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #25 : 08.06.15 - klo:09:07 »
Ole topakkana, olen hengessä mukana.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #26 : 08.06.15 - klo:17:48 »
Loistavaa Pyrtsi, hieno ajatus!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #27 : 09.06.15 - klo:04:19 »

   Miksi on näin?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #28 : 09.06.15 - klo:09:29 »
Muistaako tai tietääkö kukaan, oliko Kotimaa-lehdessä 70-80 -lukujen taitteessa sarjakuvastrippiä? Minulla on ollut sellainen muistikuva että oli, mutta saatan sekoittaa koska olen ollut aivan pieni napero silloin. Jostain sarjakuvasta opin nimittäin lukemaan, ja olen aina yhdistänyt sen Kotimaa-lehteen. Voisiko joku sanoa onko muistikuvani väärä?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #29 : 09.06.15 - klo:10:28 »
Mielelläni tietäisin  :003:. Muistan Kotilieden Kiekun ja Kaikun (Kieun ja Kaiun  :017:).