Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 6. erä  (Luettu 41356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #60 : 04.08.17 - klo:15:51 »
Tenniksen kyllä ymmärrän, mutta jenkkifutista, baseballia ja nyrkkeilyä en.

Minäkin. Säännöt ja pistelaskenta tuli opittua ihan vain otteluja katsomalla. Siis tenniksen säännöt.

Jenkkifutis ehkä olis sekin ymmärrettävää, jos pelaajia olisi vähemmän. Olympiakisoissa viimeksi suosikkilajikseni nousi yllättäen rugby sevens, jossa nimeen sopivasti on seitsemän pelaajaa per joukkue, ja suunnilleen sama peli-idea kuin jenkkifutiksessa. Ja eikös baseball ja pesäpallo ole käytännössä sama? Joskus katsoin vuoden itä - länsi -ottelut livenä, ja se oli kyllä pitkästyttävää vain. Ehkä baseball on sitä myös? Nyrkkeily taas on minulle liian nopeaa, en ehdi nähdä milloin osumat menevät perille ja milloin eivät. Tennis on tempoltaan juuri sopiva.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #61 : 04.08.17 - klo:15:56 »
Meinasin boikotoiba näitä yleisurheilun mömmökisoja, mutta ehkä en kuitenkaan malta. Tylsää, kun sijoitukset lopullisesti ratkeavat vasta vuosien päästä, jossakin dopingtuomioistuimessa.

Mutta tarttee katsoa, olisiko jossakin lajikohtaisia striimejä. Tykkään seurata esim. korkeussuuntaisista hypyistä kaikki suoritukset, ja yle ei niitä näytä. Erityisesti on kärsinyt naisten korkeushyppy, joka yleensä on osunut kisaohjelmaan samaksi päiväksi kuin miesten kepinviskely, josta toki on tärkeä näyttää joka ikinen suoritus kolmesta eri kulmasta ja vielä hidastettuna.

Lontoon olympiakisoista oli hienot livestriimit aikoinaan. Vielä kun olisi sellainen striimaustekniikka, että voisi kätevästi hidastaa ja pikakelata, niin olisin tyytyväinen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #62 : 04.08.17 - klo:19:16 »
Kyllä, nyt on mitalit lujas. Tässä tuli mieleen, kun eräs edesmennyt hyvä mies katseli poikansa todistusta, sitä entistä aikaa vielä, missä oli vain vitosia ja joutui toteamaan Maijalleen, että meidän perheessä on lyyrat lujas.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #63 : 04.08.17 - klo:19:28 »
Kyllä, nyt on mitalit lujas. Tässä tuli mieleen, kun eräs edesmennyt hyvä mies katseli poikansa todistusta, sitä entistä aikaa vielä, missä oli vain vitosia ja joutui toteamaan Maijalleen, että meidän perheessä on lyyrat lujas.

Vitosista tuli mieleen kun olin vaihtamassa koulua Savosta Keski-Suomeen niin rehtori oli kysynyt kansliassa äidiltäni, että onko sillä nelosia. Äiti oli vastannut, että eihän sillä nelosia ole, mutta vitosia kyllä on. Rehtori oli naurahtanut, että sitten kyllä pääsee. Silloin Äänekosken yhteiskoulussa/lukiossa oli tiukka vanha herra rehtorina, jota pelättiin.

Sitten otsikkoon: täytyyhän noin isoja kisoja katsoa. Olympialaiset, MM-kisat ja EM-kisat yleisurheilussa, futiksessa MM ja EM ja osa jääkiekon MM-kisoista; ainakin Suomen pelit.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #64 : 04.08.17 - klo:19:51 »
Ihan samat on minunkin katsomismieltymykset. Lisäksi jännitän suomalaisten lentopallomiesten kamppailuita . Koripallosta en välitä, enkä nykysistä pesäpallon säännöistä tiedä, enkä saa sitä pientä palloa nähdyksikään.

Mistään kamppailulajeista välitä. Talvilajeista minulle sopii muut paitsi alppihiihto ja rännit ja hyppyrit.
Enää ei kiinnosta taitoluistelu, eikä pikaluistelukaan.

Autokisoja en pidä urheiluna.
...
Mahtuukohan yksikään suomalainen palkintopalleille Lontoon MM-kisoissa. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #65 : 05.08.17 - klo:16:04 »
Paitsi sää, niin myös eilinen valvominen painaa. Tänä iltana aikaisemmin nukkumaan. Kymppitonni oli hieno, vaikka tv oli pienellä kun ei mummojen takia uskalla 22:n jälkeen pitää oikein ääntä. Mo(hamed) Farah voitti läksiäiskisoissaan ja kutsui koko perheensä kentälle juhlimaan. Ugandan mies, samoin kuin kenialaiset pistivät kyllä kampoihin. Vielä olisi 5000m. Bolt satasella välieriin, mutta voittaako MM:n? Hänkin jättää hyvästit kilpailuille. Minulle ei niin maa ole tärkeä, vaan urheilun ilo ja rehti kilpailumieli. Ihan sama, voittaako Suomi vai Sambia.

 

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #66 : 05.08.17 - klo:17:43 »
Yleisurheilun MM-kisojen katselu päässyt hyvään alkuun... :023: :039:
Öppikselle tiedoksi että yle areenasta kai näkyy lajikohtaista seurantaa ainakin osittain.
Mulle piisaa "kokonaiskuva"
Vähän sellainen tuntuma on että Bolt ei taida ensi yönä voittaa...tuskin Catlinkaan...
veikkaan tätä nuorta amerikkalaista Colemonia.

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #67 : 05.08.17 - klo:21:11 »
Veikkasin satasen eka välierän ykkösen ja kakkosen oikein: Simbine ykkönen ja Gatlin kakkonen. Simbine tulee olemaan kova loppukilpailussa.

PS. Kyllä mie oon hyvä... :eusa_angel:

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #68 : 05.08.17 - klo:21:17 »
Veikkasin satasen eka välierän ykkösen ja kakkosen oikein: Simbine ykkönen ja Gatlin kakkonen. Simbine tulee olemaan kova loppukilpailussa.

PS. Kyllä mie oon hyvä... :eusa_angel:

Toka välierän ykkönen meni oikein, veikkasin Blakea. Kaksi muuta väärin (veikkasin rohkeasti kolmea).

myyrä

  • Vieras
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #69 : 05.08.17 - klo:21:26 »
Toka välierän ykkönen meni oikein, veikkasin Blakea. Kaksi muuta väärin (veikkasin rohkeasti kolmea).

3.erä ja veikkaus 1.Bolt rutiinilla, 2.Coleman, mutta menikin toisin päin. Siis 1.Coleman ja 2.Bolt.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #70 : 05.08.17 - klo:22:13 »
Öppikselle tiedoksi että yle areenasta kai näkyy lajikohtaista seurantaa ainakin osittain.

Jep, sieltä nautiskelin äsken seitsenottelun kuulantyöntöä. Valitettavasti siellä näkee lähetykset vain suorana, striimiä ei tallenneta jälkeenpäin katsottavaksi. Olisin halunnut nähdä myös seitsenottelun korkeuden. Korkeussuuntaisissa hypyissä on aina draamaa, josta pidän. Tällä kertaa säväytti Kuuban Yorgelis Rodrigues, joka paransi ennätystään kokonaista yhdeksän senttiä. Niin sitä pitää arvokisoissa venyä  :023:.

Pitäisi nyt kumminkin saada tuo töllötin kuntoon, voisin sieltä katsoa muut lähetykset kuin nuo lajikohtaiset Areenan striimit. Kenttälajit aina kärsivät kun tv-lähetys keskittyy juoksuihin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #71 : 05.08.17 - klo:22:20 »
Katsotaas osaanko vielä lisätä liitteen. Näkymää kolmiloikkapaikalta. Nimi ainakin on paikallaan  :003:
« Viimeksi muokattu: 05.08.17 - klo:22:26 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #72 : 05.08.17 - klo:22:39 »
Miesten pituus kiinnostaa, naisten 10 000 m ei niinkään, vaikka yleensä juoksut saa minun huomioni parhaiten. Niistä keskimatkat 400, 800 ja 1500 on parhaimmat minusta.
Me jännitettiin satasen semifinaaleissa Japanin poikia, mutta eipä oikein Sanilta sujunut, horjahti ja nousi pystyyn, ja siinä se sitten olikin.

Kaksi lahtelaista pääsi tv-haastatteluun kun olivat naisten lipuilla päässeet sisälle. Ne maksovat niist 500 euroa. Iskälle ja äiskälle lähettivät rerkkuja; Täällä ollaan !
Just !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #73 : 05.08.17 - klo:22:41 »
Noh...olihan 100 metrin välierät ihan jännittävät ja tasaisetkin.

Ennen finaalia veikkaus pystyyn...

Sanoisin että voittoaika on 9,89
ja järjestys    1. Coleman     2. Bolt      3. Gatlin       joo...noin se menee   :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut 6. erä
« Vastaus #74 : 05.08.17 - klo:22:52 »
Juu, on tuo miesten pituus aika kovatasoinen ja melko tasainen.

Huominen miesten kuula voi myös olla aika hurja, ilmeisesti kaikki huiput pääsi finaaliin.