Kirjoittaja Aihe: Mihin menet, Suomen kirkko? 3  (Luettu 29450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #60 : 05.04.21 - klo:21:47 »

Siinä olisi voinut auttaa vähän joku joka on niitä vähäsen veisannut, meinaan, kokeilla niiden laulettavuutta. Kuinkahan kävisi jos niitä kokeiltaisiin?  En tiedä siis ollenkaan minkä verran kokeilit veisata itse, minä koetin, mutta siitä on niin kurjasti aikaa, ja taisit vasta kääntää ensimmäisiä.  Ne sopivat veisattaviksi kyllä, kun kokeilin muutamaa-  Mutta siis, en ole körtti enkä ehkä halllitse tavupainotusta. Kotonani niitä joitakin veisattiin, mutta siis ihan noin off-label.


Missähän määrin toden totta ne alkuperäiset soveltui veisuuseen, ja kehkeytyikö niekkuja siksi, minä en tiedä.

Niissä on jonkun verran kirjoitusvireitä ja myös rytmivirheitä, jotka estävät joitakin rivejä soveltumisen musiikkiin. Siitä on kai kysymys. Kun kaikki 10 000 riviä ei ollut täydellisiä foorumin ketjulla, niin huomattiin, että kääntäjä ei kelpaa mihinkään. Olen niitä virheitä korjaamassa, mutta se on vaikea yksin editoida niin suuri teksti. Menee nyt jonkun aika. Mutta tuskin kukaan körtti ei ole siitä kiinnostunut. Kyllä suurin osa on mahdollista veisata alkuperäiseen säveleen, vaikka jonkun verran virheitä on. Varmaan ilmoitan täällä kun korjattu versio on tehty, mutten meinaa muuten oleskella täällä, missä en ole tervetullut.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #61 : 06.04.21 - klo:15:51 »
no pidä siinä tapauksessa yhteyttä muuton, yksityisviestien kautta vaikka.

Kokemukseni on että täällä saa yksi jos toinen kokea ettei ole tervetullut, ja sivusta seuraten näkee aivan ilmitappeluita, sovitaan sitten varuilta jotta suuressa rakkauden hengessä ja veljellisessä ymmärryksessä.  :003:


En ottaisi tätä mestaa niin vakavasti, siitä ei saa kuin mielipahaa. Toisinaan joku kirjoittaa sanan, joka lohduttaa ja kai tätä noin vakavasti puhuakseni, kannattaa (valikoiden)  vain lukea.  Mikä sitten saakin tänne skraapustamaan., no, joskus olen ruvennu kokeilemaan, sammuiskohan tämä jos joka luukussa lukis leena.  :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #62 : 06.04.21 - klo:18:46 »
^
Kirjoittelet aina välillä ja välillä voit olla pois. Hyvin kirjoittelet, ainakin tähän suuntaan. Olisiko Sinulla joku vinkki, että miten itseni tuunaisin olemaan täältä vaivoista pois piiiitkän ajan. En ole onnistunut.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #63 : 08.04.21 - klo:20:59 »
En ottaisi tätä mestaa niin vakavasti, siitä ei saa kuin mielipahaa.
Ei pidä unohtaa tämän mestan viihdearvoa :031:.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #64 : 11.04.21 - klo:10:45 »
Kokemukseni on että täällä saa yksi jos toinen kokea ettei ole tervetullut, ja sivusta seuraten näkee aivan ilmitappeluita, sovitaan sitten varuilta jotta suuressa rakkauden hengessä ja veljellisessä ymmärryksessä.  :003:
Ilmitappeluthan käydään herännäisyyden sisarus- ja veljesrakkauden hengessä, jossa saa olla eri mieltä mutta ketään ei loukata.  :109:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #65 : 11.04.21 - klo:20:21 »
Ilmitappeluthan käydään herännäisyyden sisarus- ja veljesrakkauden hengessä, jossa saa olla eri mieltä mutta ketään ei loukata.  :109:


Niinhän minä sinulle kuten kaikelle kansalle luterilaisuudellisuuden hengessä selvitin tätä seikkaa   :icon_cool:

 :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #66 : 16.04.21 - klo:12:52 »

Niinhän minä sinulle kuten kaikelle kansalle luterilaisuudellisuuden hengessä selvitin tätä seikkaa   :icon_cool:

 :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Luterilaisuuskin on vain yksi tapa ymmärtää vajavaisesti kristinusko.  :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #67 : 16.04.21 - klo:13:25 »
Tuo on totta.

Sydämen usko ja suun tunnustus kritityksi on paras  tapa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #68 : 16.04.21 - klo:23:25 »
Tuo on totta.

Sydämen usko ja suun tunnustus kritityksi on paras  tapa.
Aamen! Heränneet eivät tosin tee tuosta mitään numeroa.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #69 : 17.04.21 - klo:07:17 »
Aamen! Heränneet eivät tosin tee tuosta mitään numeroa.

Sinä sen sijaan teet herännäisyydestä ’numeron’ kerta toisensa jälkeen. Vaihda jo levyä! Pyyhi vino hymy naamaltaan ja kerro asiallisesti, mikä on oma hengellinen taustasi ja käsityksesi kristillisestä uskosta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #70 : 17.04.21 - klo:22:30 »
^
Kirjoittelet aina välillä ja välillä voit olla pois. Hyvin kirjoittelet, ainakin tähän suuntaan. Olisiko Sinulla joku vinkki, että miten itseni tuunaisin olemaan täältä vaivoista pois piiiitkän ajan. En ole onnistunut.

Sinul on niin suuri kirjottamisen lahja, että voisit kirjoittaa kirjan, ja tässä olen tosissani,  silloin ei ennätä tänne niin usein, ajattelen...  Siilien ruokkiminen on toinen hyvä...  Muttei se käy noin vain, ihminen foorumisoituu huomaamattaan.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #71 : 17.04.21 - klo:22:37 »
Ei pidä unohtaa tämän mestan viihdearvoa :031:.

Vitsit on vähis ja elämä ilotont  jos tarttee höröttää seuratuvas.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #72 : 17.04.21 - klo:23:31 »
Aivan, täällä on vitsiketju erikseen niille keiltä se homma sujuu.
Hyvä olisi pysyä asialinjalla suunnilleen pysyen ketjujen aiheissa.
Itse taidan rönsyillä vähän liikaa, ja välillä keskitän "kaikki tärkeät höpinäni" yhteen pötköön
kun en viitsi hajottaa eri kokonaisuuksia ao. ketjuihin.

Anteeksi taas tämä poikkeaminen, ketjun otsikko on varsin selkeä ja rajaava.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #73 : 18.04.21 - klo:06:16 »
Olen miettinyt tuota ’menemistä’ toisessa yhteydessä. ’Mihin menet?’ voi ymmärtää ainakin kahdella tavalla, paikallisesti ja ajallisesti. Minulle on lapsuudesta tuttua kirkon meneminen ’kaikkeen maailmaan’, lähetystyö. Samaan ajatukseen voidaan liittää ainakin myös kansainvälinen diakonia ja ekumeeniset yhteydet muiden maiden kirkkoihin. Ajalliseen matkaamiseen kuuluvat kirkon oma kehittyminen ajan myötä ja sen kohtaamat ulkoapäin tulevat muutospaineet. Ajassa vaeltamisen päämääränä on tietysti iäisyys. Sen arvioiminen, mihin Suomen kirkko on menossa, on tietysti sitä vaikeampaa, mitä kauemmas tulevaan tähtää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mihin menet, Suomen kirkko? 3
« Vastaus #74 : 18.04.21 - klo:08:32 »
Velivainaja oli usein pahoilla mielin, kun ns kirkkouskovainen ei ollut oikein mitään. Olisiko tuon ajatuksen lausumisesta alle 20 v. Lie niin, että kirkon helmassa olevat uskovaisten liikkeetkin ovat muuttuneet. Lestadiolainen liike ehkä vähiten, siis SRK-laiset.