Kirjoittaja Aihe: Nyt 23  (Luettu 19580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #30 : 07.04.20 - klo:21:31 »
Meillä mustarastas on sellainen poisajelija. Orava istua kököttää ja sievästi siementä syö eikä pelkää päin sipsuttavaa mustakaapuista lintua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Nyt 23
« Vastaus #31 : 11.04.20 - klo:13:29 »
Lähdemme tyttären pihalle kahvittelemaan Vesivehmaalle. Emme nyt halaa tms. läheisyyttä osoita. Istutaan erillämme ja kävellän suurta pihaa katsastaen hänen kevättöitään.


           
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Nyt 23
« Vastaus #32 : 12.04.20 - klo:21:26 »
Olen valveilla, enkä yritäkään nukkumaan vielä tuntiin, sillä joimme kolmannet kahvit klo 17 jälkeen kun tyttärentytär toi leipomansa juustokakun herkuksemme.

Sitten nautin Jaska Löytyn konsertin loppu-osan livenä. Siinä oli seuratunnelma aitona  läsnä vaikka kahdestaan veisattiin.  Oli mukava laulaa ja veisata täyttä kurkkua kun kukaan ei istunut kuulemassa, paitsi Matti. Ääni on jo kulunut iän ja sairauksien sekä lääkkeiden myötä, mutta sydämestäni veisasin.

Yösoitoksi tulee taas Pursellia:  https://www.youtube.com/watch?v=6jFTHTWpfLI

Hyvää Pääsiäisyötä !   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22035
Vs: Nyt 23
« Vastaus #33 : 13.04.20 - klo:06:23 »
Oli mukava laulaa ja veisata täyttä kurkkua kun kukaan ei istunut kuulemassa, paitsi Matti. Ääni on jo kulunut iän ja sairauksien sekä lääkkeiden myötä, mutta sydämestäni veisasin.

Ilokseni tuttujen laulujen nuoteissa oli sama sävellaji kuin Jaakon laulussa. Ukulelekin oli vireessä. Niinpä soittelin mukana Sateenkaariunia ja Käy Herra siunaamaan. Kahden maan kansalaisen hain Siionin virsistä, mutta se oli transponoitu. Helsinki - Dakar on varmaan siinä kirjassa, jota en löytänyt.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #34 : 13.04.20 - klo:10:25 »
Olen vapaa kotiaskareistani. Tälle aamulla piti leivinuunin tuhkat viedä asianomaiseen tuhkasuuhun saunan nurkalle. Huomasin hiirenhyppimät siinä puhtaan lumen päällä. Ahaa, arvelin ja kurkkasin saunaan, niin siellähän oli viiksiniekka liskussani. Päästin kalman jousen alta ja nakkasin pesään. Sen verran minussa on jäljellä metsästäjän verta, että hiiret yritän omalta osaltani pitää kurissa. Naapurien kissat ovat yövierailuillaan samaa asiaa hoitamassa. Tämä yhteistyö minua kovin miellyttää.
Toisena hommanani oli puitten kanto pirttiin tai enhän niitä jaksa kantaa, vaan vieritän kottikärryn pyörää, niin siinä kyydissä klapitkin kulkevat. Olisin voinut käyttää lumen vuoksi potkurinkin apua, mutta yksipyöräinen oli heti oven suussa valmiina palvelukseen, niin tietysti sen valitsin.

Lopuksi menin pikkupuolelle ja viritin valkean hellaan. Vein napollisen kauroja linnuille ja havaitsin, että syöttöpaikan työmaajärjestys oli kunnossa eli ei sittenkään tarvinnut ryhtyä lumitöihin, koska kasvatuskuusten oksat ovat riittävän pitkät pitämään oksien alle riittävästi lumetonta tilaa. Jos on vähänkään liikaa lunta, niin erityisesti varpunen juoksee levottomana edestakaisin yrittäen löytää toisen lajitoverin nokan edestä siementä kupuunsa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #35 : 15.04.20 - klo:16:52 »
Saunan lämmitys!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #36 : 19.04.20 - klo:15:55 »
Lopetin kesärengassarjan pesun. Tässä mökissä on niin aikaansaamaton renki, että jätti syksyllä pesun tekemättä :017: :018: :023:. Olen huomiseksi varannut vaihtotyön Kestilän SEO:lle. Tiistaina on eka vuosihuolo Wetterillä Oulussa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 23
« Vastaus #37 : 19.04.20 - klo:17:29 »
Ukkokulta tull vast'hiljaan tuppaan ja sano vaihtaneensa suvikumit miun autoin alle. Pitänee lähteä hälle kohvit keittämään.  :kahvi:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #38 : 19.04.20 - klo:19:00 »
Erinomaista toimintaa. :icon_wink:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #39 : 19.04.20 - klo:20:50 »
Pitänee varmuuden vuoksi ottaa painepesuri sisälle, yön lämpötilasta ei ole varmuutta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #40 : 20.04.20 - klo:13:12 »
Ei ollut pakkasella, mutta olen yhtä painepesuria yrittänyt korjailla, kun se oli jätetty pakkaseen. Pieni tippa vettä halkaisee jäätyneenä metallin.

Olen takaisin Kestilästä ja auton alla on kesäkumit. Pesin so huuhtelin auton pesurilla ja ajoin sen pilttuuseensa. Sitten pesin talvirengasarjan, että ei tartte ketään moittia syksyllä, kun sarja otetaan käyttöön.
Ajallisesti olisin ehkä selvinnyt yhtä lailla, jos olisin itse vaihtotyönkin tehnyt, mutta 20 euroa ei ole paljon tehdystä palvelusta. Eikä "ruppiani" säre.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #41 : 21.04.20 - klo:18:59 »
Kävimme Oulussa asioilla. Tuli Herättäjän Kauhavan juhlien opas. Mikähän lienee tilanne, että onko juhlia vai keilletäänkö ne. En ole itse aktiivisesti vastausta etsinyt - vielä.
Jos ei ole juhlia, niin raha-asiat ovat aika vaikeat H-Y:llä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #42 : 23.04.20 - klo:12:01 »
Sain innostuksen huoltaa moottorisahani. Kannoin tavarat aitan edustalle tuulensuojaan. Siinä oli lämmin puuhastella aivan kuin olisin saanut olla villakopan pehmeydessä. En saanut terien purua ihan sellaiseksi kuin olisin halunnut, siis aika karkeaksi. Syynä voi olla kyllä sekin, että koesahasin kuivaan mäntyiseen jätkäntulipölliin. Tuore koivu rämeellä voi antaa oikean lastun.
Jos innostus jatkuu, niin voisin käydä Peipporämeellä kurkkimassa, että pääsenkö takapotkuisella traktorilla ilman ketjuja menemään. Silloinhan alkaisi tämän pojan pöllisavotta. Mittailin hellapuiden tyhjentyneen tilan ja sain aritmeettiseksi luvuksi 8,5 kuutiota  :003:. En ihan tarkkoja lukuja ottanut. Kyllä minulle sentin tarkkuus riittää.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Nyt 23
« Vastaus #43 : 23.04.20 - klo:12:37 »

   Kaikki Peipporämeelle - avojonossa!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 23
« Vastaus #44 : 23.04.20 - klo:13:08 »
Kyllä Zetori vie!