Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa osa 15  (Luettu 13378 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #30 : 21.04.23 - klo:17:46 »

Penalla on liian pieni silmänsä katsanto. Jos sitä zoomaisi vähäsen laveammaksi, niin paranisiko siinä ymmärrys hänellä/minulla.

 :icon_biggrin: :icon_lol:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #31 : 21.04.23 - klo:18:05 »
Ylläpito on lopultakin oppinut toimimaan tavalla, joka säilyttää sekä rakkaansa sananvapautensa että ilmaisee paheksuvansa posteja. Jos niin olisi tehnyt silloin kun viisveisaaja sanoi minua narsistiksi kun ilmoitin Malmivaaran vanhojen virsien löytyvän HYn sivuilta, niin ne löytyisi sieltä vieläkin, ja sota minun ja körttien välissä ei olisi.
Ilmeisesti körtit eivät halua, että vanhat virret olisivat missään näkyvissä ja haluavat sotaa minun kanssani.


En kirjoittanut rumasti kenestäkään. Olen tässä kehunut ylläpidon uuttä tyyliä käyttää viivaa, joka olisi aikanaan säilyttäneet käännökseni kaikkien katsottaviksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #32 : 21.04.23 - klo:21:05 »
En kirjoittanut rumasti kenestäkään. Olen tässä kehunut ylläpidon uuttä tyyliä käyttää viivaa, joka olisi aikanaan säilyttäneet käännökseni kaikkien katsottaviksi.

Yleisissä keskustelu säännöissä on ylläpidon arvostelu kielletty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #33 : 22.04.23 - klo:05:26 »
Yleisissä keskustelu säännöissä on ylläpidon arvostelu kielletty.

En arvostellut, vaan kehuin edistystä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #34 : 22.04.23 - klo:09:11 »
Politiikassa kova kritiikki on kestettävä ja jossain määrin naljaulukin, kunhan se ei mene henkilökohtaisuuksiin.
Lapualla eräs äidinkielen opettaja oli valittu demarina kunnanvaltuuston uutena valtuutettuna. Kun hän oli mennyt ensimmäiseen kokoukseen naisellisen punaisessa ulsterissaan, niin kokoomuksen aulassa olevalle miesvaltuutetuille se oli ollut kommari osoittelun ja hauska naljailun kohde.
Myöhemmin kyllä nämä naljailevat herrat saivat vastineen tältä räiskyvältä karjalaislähtöiseltä naiselta. :icon_lol:

Politiikassa mielestäni raukkamaisinta onkin uhriutua sen jälkeen, kun on ensin haukuttu jokin asia aivan lyttyyn ja saakin sitten siihen nasevan vastineen. Tätähän on opposition riveistä nähty paljon, että puhutaan ensin löysiä puolitotuuksia ja loukkaannutaan sitten, kun on saatu siitä itse korville. Sehän on aivan varmaa, että tehdään mitä tahansa politiikassa tai jätetään tekemättä, niin oppositio ja media löytää siitä jotain kritisoitavaa.

Tuo Vihreiden puheenjohtajan valinnan vaikeus on kyllä kummallista, kun ehdokkaat kieltäytyvät toinen toisensa jälkeen. Onko Vihreissä vähän nyt samaa touhua kuin nykyisin peruskoulussa, että siellä ollaan vain hengailemassa kaverien kanssa eikä mitään velvollisuuksia haluta ottaa  vastaan?
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #35 : 22.04.23 - klo:10:55 »
Yleisissä keskustelu säännöissä on ylläpidon arvostelu kielletty.

Keskustelufoorumit eivät tule toimeen ilman ylläpitoa.
Minulla on sellainen tunne, että on yleinen käytäntö, että ylläpitoa ei saa arvostella.
Joillain foorumeilla tämän suhteen ollaan kovinkin tiukkoja, toisissa taasen ei niin tiukkoja.

Usealla eri foorumilla olen aikoinani kirjoitellut. Nykyään vähemmän. Monta tekstiä on vain kadonnut, kun niiden sisältö on ollut väärä.
Varmuudella en muista, että onko Körttifoorumilla yhtään kirjoitustani sensuroitu. Jos on, niin silloin kauan sitten, kun tulin foorumille. En kuitenkaan muista varmuudella.

No, sensuroinnin kohteena ollessani koin asian hyvin ikäväksi.

Minulla oli mm. Keskustelufoorumin tapainen netissä oman pienen yhdistyksen yhteydessä. Keskustelua tietysti moderoin, mutta siellä oli sellainen sääntö, että varmin tapa, että EI joudu sensuroitavaksi oli se, että kritisoi tai mustamaalasi minua tai yhdistyksen toimintaa joko aiheellisesti tai valheellisesti.

Muiden tahojen mustamaalaamiseen toki oli tarkoitus suhtautua, kuten muillakin foorumeilla.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #36 : 22.04.23 - klo:11:06 »
Keskustelufoorumit eivät tule toimeen ilman ylläpitoa.
Minulla on sellainen tunne, että on yleinen käytäntö, että ylläpitoa ei saa arvostella.
Joillain foorumeilla tämän suhteen ollaan kovinkin tiukkoja, toisissa taasen ei niin tiukkoja.

Usealla eri foorumilla olen aikoinani kirjoitellut. Nykyään vähemmän. Monta tekstiä on vain kadonnut, kun niiden sisältö on ollut väärä.
Varmuudella en muista, että onko Körttifoorumilla yhtään kirjoitustani sensuroitu. Jos on, niin silloin kauan sitten, kun tulin foorumille. En kuitenkaan muista varmuudella.

No, sensuroinnin kohteena ollessani koin asian hyvin ikäväksi.

Minulla oli mm. Keskustelufoorumin tapainen netissä oman pienen yhdistyksen yhteydessä. Keskustelua tietysti moderoin, mutta siellä oli sellainen sääntö, että varmin tapa, että EI joudu sensuroitavaksi oli se, että kritisoi tai mustamaalasi minua tai yhdistyksen toimintaa joko aiheellisesti tai valheellisesti.

Muiden tahojen mustamaalaamiseen toki oli tarkoitus suhtautua, kuten muillakin foorumeilla.

Muistaakseni sinua ei ole vielä moderoitu. Jos ylläpidon arvostelu sallittaisiin olisi foorumi herkästi aivan sekaisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #37 : 22.04.23 - klo:11:20 »
Jos ylläpidon arvostelu sallittaisiin olisi foorumi herkästi aivan sekaisin.

Joo, jos yksi tai kaksi henkilöä ottaisi missiokseen ylläpidon arvostelun jokaisessa keskustelussa, niin silloin toki normaali keskustelu halvaantuisi.
Jos minun foorumillani olisi käynyt näin, olisin varmaan luonut sinne oman alueen, jossa saa vapaasti arvostella ylläpitoa ja levittää valheellista infoa minusta. Muualla se olisi ollut kielletty.

Sen huomasin, että moderointi ei aina ole helppoa.
Lopulta lopetin keskustelunahdollisuuden.


Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #38 : 22.04.23 - klo:11:54 »
Minulla on n.4600 jäsenen facebook-ryhmä, jossa kirjoituksin, kuvin ja linkityksin julkaistaan paikallista elämää ja mennyttä historiaa.
Meitä ylläpitäjiä on nyt kolme seuraamassa kirjoittelua ja hyväksymässä uusia jäseniä. Hyvin harvoin sieltä on tarvinnut ketään poistaa ja nämä poistetutkin ovat osoittautuneet usein valeprofiileiksi, joilla on tietojenkalastelu tms. ollut mielessä.

Kerran jouduin tekemään niin ikävän asian, että poistin ryhmästä ylläpitäjän, joka illalla vähän "maistissa" oli osallistunut kovin epäasiallisesti ryhmän keskusteluun. Keskusteltu asia oli ollut varsin ikävä tapahtuma ja sain ylläpitäjän tekemisistä puhelimitse jo yöllä sellaista palautetta, että ainoa keino oli rauhoittaa keskustelu oli poistaa ylläpitäjä ryhmästä.
11.4.2010 perustamani ryhmä on ollut monille ulkopaikkakuntaisillekkin (nyt minullekkin) ilonaihe ja mukavaa selaamista jo 13 vuotta. :001:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #39 : 22.04.23 - klo:15:15 »
Minulla on sellainen tunne, että on yleinen käytäntö, että ylläpitoa ei saa arvostella.
Joillain foorumeilla tämän suhteen ollaan kovinkin tiukkoja, toisissa taasen ei niin tiukkoja.

Sellaistakin käytäntöä olen nähnyt, että ylläpitoa koskeva keskustelu (sisältää myös arvostelut) on koottu yhteen ainoaan ketjuun. Jos sitä muualla esiintyy, se hävitetään. Samoin on voitu koota yhteen ketjuun keskustelu muista käyttäjistä. (Jos täällä tehtäisiin niin, jäisikö muita ketjuja enää jäljelle?)

Mutta kukin foorumi toimii tavallaan. Minulle on joskus jossakin ylläpitovastuuta tarjottu, mutta en ole tuntenut olevani siihen kykenevä. Niinpä pitää vain pyrkiä alistumaan kussakin paikassa vallitseviin sääntöihin.

Eniten ihmettelen niitä, jotka valittavat, että heidän sananvapauttaan loukataan, jos kirjoitus poistetaan (ja en nyt tarkoita tätä foorumia). Ei foorumin ylläpidolla ole velvollisuutta tarjota alustaa minkä tahansa asian tai asiattomuuden ilmaisemiseen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #40 : 22.04.23 - klo:16:01 »
Sellaistakin käytäntöä olen nähnyt, että ylläpitoa koskeva keskustelu (sisältää myös arvostelut) on koottu yhteen ainoaan ketjuun. Jos sitä muualla esiintyy, se hävitetään. Samoin on voitu koota yhteen ketjuun keskustelu muista käyttäjistä. (Jos täällä tehtäisiin niin, jäisikö muita ketjuja enää jäljelle?)

Mutta kukin foorumi toimii tavallaan. Minulle on joskus jossakin ylläpitovastuuta tarjottu, mutta en ole tuntenut olevani siihen kykenevä. Niinpä pitää vain pyrkiä alistumaan kussakin paikassa vallitseviin sääntöihin.

Eniten ihmettelen niitä, jotka valittavat, että heidän sananvapauttaan loukataan, jos kirjoitus poistetaan (ja en nyt tarkoita tätä foorumia). Ei foorumin ylläpidolla ole velvollisuutta tarjota alustaa minkä tahansa asian tai asiattomuuden ilmaisemiseen.

Ongelma täällä ei ole ollut viime vuosina ylläpidon arvostelu. Sitä on muuten pitkään sallittu ennen aikaa loputtomiin monena ketjuna, kun kourallinen ihmisiä, jotka ovat nyt poistettuja tai ei-aktivisia, agiteerasivat muutoksia ja jopa vaativat Seppoksen poistamista ja tarjoutuivat itse tilalle. Se kesti monta kuukautta ja pikku hiljaa loppui.
Ongelma on pikemmin ollut se, että vanhojen Siionin virsien kääntäjä on ollut jo kolmisen vuotta vapaa mustamaalaamisen kohteena, ja ylläpito ei kestä sitä, että ihminen itse puolustautuu, kun häntä haukutaan sanoilla maineen-, aseman-, rahan-etsijä, kamala ja kuvottava. Jos sellaista kirjoitettaisiin muusta henkilöstä, sekä muut osallistujat että ylläpito tulisi heti puuttumaan asiaan. Mutta kun on kysymys kirotetusta ulkomaalaisesta, öppiäinen on jo kauan sitten julkisesti huomauttanut sellaista olevan hänen mielestä aivan sopivaa. Olen melkein ainoa, joka on eri mieltä, ja siksi on täällä myös pidetty sopivana minua sanoa julkisesti narsistiksi. Ylläpidolla ei ollut siihenkään mitään huomauttavaa. Tämä ei ole ylläpidon arvostelua. Hän saa vapaasti huomauttaa tai olla huomauttamatta. Mutta silloin on se seuraumus, että katsoin aiheelliseksi poistaa käännökset näkyvistä. Se oli oma valinta toisin ja puolin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #41 : 27.04.23 - klo:21:11 »
Vasemmistoliiton kommunisti Paavo Arhinmäki kehottaa ihmisiä vastustamaan ”Suomen historian oikeistolaisinta hallitusta”, jossa ovat mukana myös ”perusrasistit”.  :eusa_pray:

Arhinmäki toivoo, että RKP vielä perääntyisi hallitusneuvottelussa, jolloin oikeistohallitus ei koskaan astuisi valtaan.

– Joka tapauksessa nyt tarvitaan vastarintaa, niin kaduilla kuin kabineteissa. Siihen onkin hyvä mahdollisuus jo maanantaina, työväen vappujuhlissa.

– Nyt kaikkien on syytä lähteä marssimaan punalippujen kanssa sysimustaa oikeistohallitusta vastaan.

Perussuomalaisten kansanedustaja Jussi Halla-aho reagoi Arhinmäen ulostuloon ja pyytää poliisia olemaan tarkkana.

– Toivottavasti poliisi on tarkkana vapun aikaan, kun vasemmiston voimahahmo ja apulaispormestari kehottaa kannattajiaan "vastarintaan kaduilla".

Halla-ahon mukaan poliisin on syytä pitää myös eduskuntatalon ja Säätytalon kulmia silmillä, ”jotta Capitolin tapahtumat eivät toistu Helsingissä”.  :eusa_pray:

Lähde

Arhinmäki kehottaa kansaa kaduille vastustamaan oikeistohallitusta – Halla-aho vetoaa poliiseihin
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e727b4fb-4bcc-4911-871d-7f579fb60734

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #42 : 27.04.23 - klo:23:34 »
Vasemmistoliiton kommunisti Paavo Arhinmäki kehottaa ihmisiä vastustamaan ”Suomen historian oikeistolaisinta hallitusta”, jossa ovat mukana myös ”perusrasistit”.  :eusa_pray:

Lähde

Arhinmäki kehottaa kansaa kaduille vastustamaan oikeistohallitusta – Halla-aho vetoaa poliiseihin
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e727b4fb-4bcc-4911-871d-7f579fb60734

En löydä lähteestäsi kohtaa, jossa väitettäisiin Arhinmäen olevan kommunisti. Älä nyt sentään sanoja Iltalehden toimittajan suuhun pistä!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #43 : 28.04.23 - klo:00:00 »
En löydä lähteestäsi kohtaa, jossa väitettäisiin Arhinmäen olevan kommunisti. Älä nyt sentään sanoja Iltalehden toimittajan suuhun pistä!
Äärivasemmistolainen (kommunisti) Arhinmäki on aloittanut vappuryyppäämisen.  :eusa_pray:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa osa 15
« Vastaus #44 : 28.04.23 - klo:06:36 »
Äärivasemmistolainen (kommunisti) Arhinmäki on aloittanut vappuryyppäämisen.  :eusa_pray:

Hellyttävää. Varmaan veisaa samalla.
Ps. 119:53 Minä hämmästyin jumalattomain tähden, jotka sinun lakis hylkäävät.
« Viimeksi muokattu: 28.04.23 - klo:06:46 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.