Äänestys

Ketä aiot äänestää vaalien ensimmäisellä kierroksella?

Sauli Niinistö
11 (33.3%)
Paavo Väyrynen
9 (27.3%)
Timo Soini
1 (3%)
Paavo Lipponen
1 (3%)
Pekka Haavisto
6 (18.2%)
Paavo Arhinmäki
2 (6.1%)
Eva Biaudet
1 (3%)
Sari Essayah
2 (6.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 31

Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros  (Luettu 90275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #30 : 15.12.11 - klo:21:11 »
Kuuntelin juuri toisella korvalla Ylen vaalitentin juontoa ja kuulin jotain tällaista:

"Tätä vaalitenttiä voi kommentoida tuiterissa."

Olin jo lähdössä nurkkakaapille hakemaan kommentointivarustusta, kun vaimo valisti, että se sanoi Twitterissä...

Mt

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #31 : 15.12.11 - klo:21:40 »
tein ylen presidentti-vaalikonetestin
ja tulokseksi tuli

1. Timo Soini ja

2. Paavo Väyr.... ???

...nyt menen etsimään vahvaa köyttä!

Herra armahda.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #32 : 15.12.11 - klo:22:45 »
tein ylen presidentti-vaalikonetestin
ja tulokseksi tuli

1. Timo Soini ja

2. Paavo Väyr.... ???

...nyt menen etsimään vahvaa köyttä!

Olisit tehnyht testin tuiterissa...

Mt


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #33 : 16.12.11 - klo:08:05 »
tein ylen presidentti-vaalikonetestin
ja tulokseksi tuli

1. Timo Soini ja

2. Paavo Väyr.... ???

...nyt menen etsimään vahvaa köyttä!


On ne ovelia poikia, minullekin tuppasivat kärkeen Haaviston peesissä.  :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #34 : 16.12.11 - klo:08:07 »
 Mulle tuli YLE:n testissä Väyry Paavo vahvimmaksi ehdokkaaksi 70%.
Kuinkas muuten. Mukava ukko ja itseluotamus ylivertainen muihin verrattaessa.
 :-\

Ilmeisesti nautin jonkunlaisesta kansalaisluottamuksesta, kun mut on pyydetty Kruunuhaan yläasteelle vaalitarkkailijaksi.
Vaikka en tee täällä kuin teknisiä hommia aina välillä.
Voinkohan olla niissä hommissa äänestä Väyryä t-paita päällä?
Vitsi.. :-\
Tik toc.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #35 : 16.12.11 - klo:10:53 »
Olen puottanut kaksi listalta.

 Eva, koska antaa todella rasistisia lausuntoja, vaikka luulis virkasa puolesta olevan suvaitsevainen.
On vaan niin ylisuvaitsevainen itselleen mieluista porukkaa kohtaa, muut on sitten lokaa ja likaa.
Kannattas hänen muistaa kuka palkan maksaa ja myös miten hänet virkaan otettiin ja millaisten meriittijen ja koulutusten omaavien hakijoiden OHI !

Lipponen koska on tehnyt niin paljon huonoa Suomen kansalle ja antaa todella rasistisia lausuntoja Suomalaisista.

Kyllä tää vähitellen selviää kun puottaa pois aina sen yksitellen josta ko hommaan ei ole.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #36 : 16.12.11 - klo:11:11 »
olen syntynyt väärälle vuosikymmenelle ainakin joidenkin kandidaattien mielestä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #37 : 16.12.11 - klo:19:46 »
Eilisen vaalitentin perusteella Lipposen osakkeet nousivat silmissäni huimasti, ennakkosuosikkini Niinistön taas laskivat yhtä huimasti. Niinistö yrittää vastailla kaikkeein liian varmistelleen; -ei puhu suoraan eikä reilusti vaikka olisi melkein mistä hyvänsä kyse. Muutenkin miehen nuljumainen olemus ja esiintyminen herättää epäluuloja.


Toisaalta Lipponen puolustaa myös reilusti ja kursailematta suomenruotsalaisten ja Ahvenanmaankin asiaa, mikä on minun silmissäni iso plussa. Nyt on kyllä ehdokasvalinta kieltämättä harkinnassa, vaikka olen tähän asti pitänyt itsestäänselvyytenä Niinistön äänestämistä. Jos ei sitten Sauli petraa reippaasti. Siitäkin pidän Lipposessa että hän on enemmän Amerikkaan päin suuntautuva kuin ryssään. Pakko tunnustaa.

Soinin lapsellinen nokittelu Arhinmäen kanssa pudotti molemmat lopullisesti ö-kategoriaan. Alkaako Soini piikitellä Putiniakin "aktivistin aapisesta" kun ei kykene hallitsemaan itseään ja tunnekuohujaan vai meneekö Arhinmäki flanellipaidassa valtiovierailulle?

Biaudet olisi hyvä vaihtoehto mutta kun ei ole miträän mahkuja niin sitten ei pääse minun listalleni. Minusta tuntuu että noita vaalikoneita manipuloidaan jotenkin ettö vastaajan tietämättä siellä jokin kysymys painottuu huomattavasti enemmän kuin arvata saattaa. Muuta selitystä ei sille ole että niin moni kokee vaalikoneen tarjoamat ehdokkaat hölynpölynä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #38 : 16.12.11 - klo:19:51 »
Mulle tuli YLE:n testissä Väyry Paavo vahvimmaksi ehdokkaaksi 70%.
Kuinkas muuten. Mukava ukko ja itseluotamus ylivertainen muihin verrattaessa.
 :-\


Paavolla on hyvä huumorintajua ja esiintymistaitoa. Paavo on kaiken kaikkiaan aika vakuuttava. En ymmärrä miksi häntä pidetään jonain vitsinä.  Nyt käy kyllä hyvin helposti niin että Paavo V menee toiselle kierrokselle. Veikkaan niin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #39 : 16.12.11 - klo:20:03 »
Sanopa se. Mekin lähes kaikki naureskelimme Paavo Nuoremmalle aluksi. Hän on todella nostanut profiiliaan. Hän on vähemmän tosikko kuin aiemmin ja sanoo sen itsekin, että nyt vasta varttuneena hän on löytänyt iloa elämäänsä tms. Ja missään tapauksessa kokemusta ei puutu.

Olen muuten aivan samaa mieltä Saulista kuin edellä. Olen aina ollut.  Taitoa talouspolitiikkassa on, mutta humanismia , sosiaalisuutta ja esiintymistaitoa puuttuu.

Jos Väyrynen menee toiselle kierrokselle äänestän häntä. Minun ei enää tarvitse käydä vaalikoneella, eikä katsoa TV-keskusteluja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #40 : 17.12.11 - klo:00:12 »
Lainaus
Paavo on kaiken kaikkiaan aika vakuuttava. En ymmärrä miksi häntä pidetään jonain vitsinä.
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #41 : 17.12.11 - klo:08:55 »
En ole tähän mennessä äänestänyt koskaan sitä, joka valittiin presidentiksi. Kekkosen aikana en vielä saanut äänestää. Koivisti, Ahtisaari ja varsinkaan Halonen eivät ole saaneet minun ääntäni.

Joskus tuntuu, että meitä ihmisiä yritetään johdattaa äänestämään sitä, joka "kuitenkin valitaan presidentiksi". Aivan kuin olisi fiksumpaa äänestää sitä joka valitaan kuin sitä, jota ei valita.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #42 : 17.12.11 - klo:09:17 »
Väyrysen kunniaksi voi sanoa, että hän on sitkeä. Niin paljon kuin häntä ollaan vuosien varrella haukuttu on ihme, että jaksaa vielä ja vieläpä entistä sisukkaammin. Ei ole tällä hetkellä Suomessa toista poliitikkoa, joka on kokenut vastaavaa. Soinilla on vielä oppimista, mutta samalla tiellä tuntuu olevan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #43 : 17.12.11 - klo:10:12 »
Olen tässä lukenut Pekka Haaviston kirjan Hatunnosto. Siitäpä saikin hyvän yleiskuvan hänen elämänsä vaiheista ja hänen ajattelustaan.
Kirjaa voin lämpimästi suositella muillekin. Pokkarin saa ilmeisesti aika edulliseen hintaan.

Eilen tuli mieleen sellainen ajatus, että kuka ehdokkaista olisi sellainen, että voisi saada Nobelin rauhanpalkinnon joskus tulevaisuudessa.
En kyllä keksi ketään muuta kuin Pekan.

Mihin me oikeastaan tarvitsemme presidenttiä jolla on vahvoja mielipiteitä EU-politiikasta, kun kaikki valta on siirretty "listavaaleilla" valitulle pääministerille ja hallitukselle.

Enemmän tarvitsemme rauhanrakentajaa ja sovittelijaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaali 2012, ensimmäinen kierros
« Vastaus #44 : 17.12.11 - klo:17:08 »
Väyrysen kunniaksi voi sanoa, että hän on sitkeä. Niin paljon kuin häntä ollaan vuosien varrella haukuttu on ihme, että jaksaa vielä ja vieläpä entistä sisukkaammin. Ei ole tällä hetkellä Suomessa toista poliitikkoa, joka on kokenut vastaavaa.

Sanos muuta!  Kyllä olisi makeaa nähdä jos Väyrysestä tulisikin presidentti, miten Mari Kiviniemen ja Keskustan johtoporukan naama venähtäisi!  Voisin vaikka maksaa vähän siitä ilosta, niin ylimielisesti Paavoon on omien parissa suhtauduttu.  Sitäpaitsi kuten jo todettiin, Paavo on nostanut hyvin profiiliaan. Erittäin taitava keskustelija. Markkapuheisiin tässä tilanteessa suhtaudun vähän varauksellisesti. Pidän sitä populismina.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-